چگونه از ماسک و کرم اسپیرولینا استفاده کنیم؟


5,212

how-to-use-spirulina-mask-and-cream

چند نکته اولیه و مهم

هنگام استفاده از ماسک و  کرم اسپیرولینا به این نکات دقت فرمایید:

  1. پیش از مصرف ماسک یا کرم صورت و دستان خود را به‌خوبی بشویید تا لایه چربی روی پوست مانع از رسیدن مواد ماسک و کرم به آن نشود.
  2. عموماً برای این که ماسک‌های انقباضی تأثیر دوچندانی داشته باشند، توصیه می‌شود آن‌ها را بعد از حمام استفاده کنید. گرمای بخار آب باعث می‌شود منافذ پوست باز و تمیزتر شوند و جذب مواد ماسک یا کرم بیشتر باشد.
  3. افراد نوجوان و جوان، هفته‌ای یک‌بار؛ افراد میان‌سال با پوست خشک، هفته‌ای دوبار؛ افراد میان‌سال باپوست چرب، هفته‌ای سه بار؛ افراد مسن، یک روز در میان استفاده کنند.
  4. هر ماسک را باید به مدت بیست تا سی دقیقه بر روی پوست قرار دهید و سپس با آب و پنبه بشویید.

استفاده منظم

با تکرار استفاده از ماسک اسپیرولینا و داشتن برنامه منظم هفتگی، بعد از گذشت چند هفته، حتماً شاهد نتایج خوبی خواهید بود. ممکن است در دفعات اولیه این تأثیرات شما را به این فکر بیاندازد که دیگر لزومی برای ادامه مصرف وجود ندارد؛ اما پیشنهاد می‌کنیم برای کسب نتیجه دائمی، این ماسک‌ها را طبق برنامه استفاده کنید.

با چه بشوییم؟

ماسک اسپیرولینا با شست‌و‌شوی عادی (با آب و صابون) از صورت پاک می‌شود. اما می‌توانید به جای استفاده از آب، ماسک را به وسیله پنبه یا دستمال آغشته به گلاب یا عصاره گل سرخ از سطح پوستتان پاک کنید. استفاده از گلاب و عصاره گل سرخ علاوه بر این که در درمان پوست‌های چرب بسیار مفید است، در طب سنتی به عنوان روشی مؤثر در افزایش آرامش و تمدد اعصاب مطرح است.

طریقه نگهداری

از آنجا که جلبک اسپیرولینا و فراورده های آن ماده‌ای طبیعی و فاسدشونده است، بهتر است از گرما دور باشد. ماسک و کرم اسپرولینا را در جایی خنک و به دور از رطوبت نگهداری کنید. اگر این مواد را از تولیدکنندگانی تهیه می‌کنید که در تولید آن‌ها از مواد نگهدارنده استفاده نمی‌کنند، می‌توانید درون یک پلاستیک بپیچید و در یخچال نگهداری کنید. البته اگر به صورت منظم از این مواد استفاده کنید، قبل از فاسد شدن به اتمام خواهند رسید. توجه داشته باشید که چون این کرم‌ها و ماسک‌ها معمولاً فقط تشکیل‌یافته از اسپیرولینای خالص نیستند، باید دور از دسترس کودکان نگهداری شوند.


به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x