نردبان دیگران؛ یک بازی برد-برد


1,215

ladder-of-others-a-win-win-play

هر روز در حال گسترش است. خودتان هم حتماً تا به امروز متوجه شده‌اید. همین هفته پیش ۵۰۰ محصول به محصولات باسلام اضافه شده است. تعداد آدم‌های خوب، کسب‌وکارهای جدید، محصولات نو و مشتری‌های پای کار، هر روز در باسلام در حال گسترش است. اما اینجا یک اتفاق جدید می‌افتد…


تازه‌واردها برای پیشرفت، به کمک قدیمی‌ترها نیاز دارند. شمایی که بیشتر در بازار فعالیت کرده‌اید، به مرور به فوت و فن کسب‌وکار مسلط شده‌اید و مهارت‌های غرفه‌داری، اصول برخورد با مشتری، ترفندهای افزایش بازدید و… را یاد گرفته‌اید. پیشنهاد ما این است که با تولید راهنما به تازه‌واردها کمک کنید.

فایده تولید راهنما برای من

تولید راهنماها فقط کمک به دیگران نیست؛‌ باعث تبلیغ غرفه و محصول شما هم می‌شود.
راهنمایی که کیفیت لازم را داشته باشد و توسط تحریریه باسلام پذیرفته شود، در وبلاگ باسلام با نام شما و غرفه‌تان منتشر خواهد شد.

طبیعتاً مطالب فقط در وبلاگ منتشر نمی‌شوند،‌ بلکه به مناسبت‌های مختلف در کانال رسمی باسلام، باشگاه مشتریان، گروه کارگاه و… هم بازنشر می‌شوند. حتی خیلی اوقات در پاسخ به سؤال‌هایی که در کارگاه پرسیده می‌شود، لینک راهنماها مجدداً ارسال می‌شود. بنابراین، راهنماها یک فرصت تبلیغی خوب برای غرفه‌دارها محسوب می‌شود.

درباره چه چیزی راهنما تولید کنم؟

درباره اکثر تجربه‌های مفید در کسب‌وکارهای باسلامی می‌شود راهنما تولید کرد؛ یعنی هر چیزی که بتواند به رونق بیشتر کسب‌وکارهای باسلام کمک کند. اما قبل از هر چیزی، ببینید چه چیزی را خودتان به بهترین شکل انجام می‌دهید و در آن حسابی خبره‌اید! درباره همان، راهنما تولید کنید؛ اگر درباره چیزهایی راهنما تولید کنید که دل خودتان درگیر آن باشد، راهنماتان، باسلامی‌تر خواهد شد.

اولویت با پرسش‌هایی است که بیشتر تکرار شده‌اند و افراد بیشتری منتظر جواب آن‌ها هستند. ما لیست راهنمایی که تا به حال تولید شده و لیست سؤال‌هایی که بیشتر پرسیده شده را در این صفحه نوشته‌ایم. هر کدام از این سؤال‌ها را می‌توانید به خوبی توضیح دهید، همین حالا آستین را بالا بزنید و با مسئول کارگاه تماس بگیرید و اعلام آمادگی کنید.

چطور راهنما تولید کنم؟

راهنماها در قالب‌های متن‌، عکس‌، فایل صوتی و کلیپ‌های ویدئویی قابل انتشارند. ولی درباره تولید هر کدام از این مدل‌ها راه‌های خلاقانه متنوعی وجود دارد. یک راهنما ممکن است ترکیبی از متن ساده و عکس‌های مرحله به مرحله باشد. می‌تواند یک فایل صوتی توضیحی باشد (در مواقعی که نیاز به توضیح تصویری نیست) و گاهی می‌تواند یک فیلم کوتاه دو سه دقیقه‌ای باشد که با دوربین موبایل ضبط شده.

هر کدام از این مدل‌ها را دوست دارید، این نکات را در نظر بگیرید:

  • راهنماها باید ساده و همه‌فهم باشند.
  • تا جایی که ممکن است خلاصه و کوتاه بسازید.
  • اگر راهنمای شما به صورت متن است، استفاده از عکس و لینک را یادتان نرود.
  • در راهنماهای متنی، با استفاده از تیترهای داخلی، متن‌تان را بخش‌بندی کنید تا بهتر خوانده شود.
  • حتماً از مثال استفاده کنید تا مطلب ملموس‌تر باشد.
  • به دیگر راهنماها و مطالب دیگر وبلاگ هم به مناسبت لینک و ارجاع بدهید.

راهنمای من همیشه باقی است؟

نه. راهنمایی که شما تولید کرده‌اید، تا زمانی در لیست راهنماها باقی می‌ماند که بهترین راهنما باشد و کسی همان موضوع را به شکل بهتری تولید نکند. در واقع، همیشه بهترین راهنما در فهرست راهنماها باقی می‌مانند. البته راهنماهای قبلی از وبلاگ پاک نمی‌شوند. ولی لیست رسمی راهنماها، همیشه مخصوص بهترین‌هاست. پس بهترین باشید تا کسی جای شما را نگیرد.

حتی اگر چند ماه گذشت و حس کردید راهنماتان جای ارتقا دارد، حتماً این کار را بکنید و یک نسخه جدیدتر و بهتر تولید کنید تا با قبلی جایگزین شود.

پس همت کنید و دست دیگران را بگیرید تا همراه شما بالا بیایند و کسب‌وکار همه باسلامی‌ها رونق بیشتری بگیرد. دم همه شما گرم.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x