برای معرفی خودتان یک فیلم ساده بسازید!


1,654

make-a-video-clip

در باسلام، آدم‌ها مهم‌تر از محصولات‌اند. احتمالاً این را دیگر می‌دانید. یعنی کمی که در باسلام چرخ بزنید می‌بینید که توی غرفه‌ها فقط محصول نمی‌بینید؛‌ بلکه تولیدکننده‌اش را هم می‌شناسید و از داستان زندگی‌اش باخبر می‌شوید. اگر بخواهیم تشبیه کنیم، خرید از باسلام مانند فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیست که در راهروها بچرخید و از قفسه‌های مختلف، محصولاتی را یکی یکی بردارید و در سبدتان بیندازید. در باسلام، محصول را از کف دستان تولیدکننده برمی‌دارید. دستانی که می‌دانید متعلق به چه کسی است و محصولش را چطور ساخته و چرا چنین کسب و کاری دارد.

دستتان را رو کنید

حالا شما هم که غرفه‌دار باسلامید، باید دستانتان را به خریدار نشان دهید. مشتری شما باید بداند چه می‌خرد و چیزی که در سبدش گذاشته توسط چه کسی تولید شده و چه مسیری را طی کرده است و چه معنایی در پس هر محصول وجود دارد. پس بیایید خودتان را به مشتری‌هایتان نشان دهید تا شما را بشناسد و محصول شما را با شناخت کامل بخرد. راه‌های مختلفی هست، ولی یکی از آن‌ها این است که از خودتان، محصولتان و کارگاهتان با موبایل یا هر دوربین دیگری که دارید، فیلم بگیرید و در گالری غرفه‌تان منتشر کنید.

از چه چیزی فیلم بگیرم؟

راه‌های متنوعی برای تهیه یک فیلم ساده وجود دارد. ولی برای شروع می‌توانید از اینجا شروع کنید:

  1. خیلی ساده دوربین‌تان را روبه‌روی خودتان بکارید (با استفاده از پایه یا مونوپاد یا کمک یک دوست)؛ طوری که سر و بالاتنه شما به طور کامل در تصویر دیده شود. پشت سرتان می‌تواند یک دیوار ساده، یا نمایی از کارگاهتان باشد. حالا  به مشتری‌هایتان در باسلام سلام کنید، خودتان را معرفی کنید و بگویید اسم غرفه‌تان در باسلام چیست و چه چیزی تولید می‌کنید. احتمالاً چند ثانیه بیشتر نمی‌شود.
  2. محصولات‌تان را بگذارید در جایی که نور و پس‌زمینه خوبی داشته باشد و با دوربین موبایلتان از محصول فیلم بگیرید. همان‌طور که محصولتان در کادر دوربین است، توضیح دهید که این محصول چیست و به چه دردی می‌خورد و احیاناً چطوری استفاده می‌شود و چه برتری‌ای نسبت به محصولات مشابه خودش دارد. همین دو سه تا اطلاعات برای شروع کافی است.
  3. در قدم سوم، موبایل‌به‌دست راه بیفتید توی کارگاهتان یا اگر در خانه خودتان کار می‌کنید میز کارتان را نشان دهید و خیلی کوتاه بگویید که محصولتان را چطور تولید می‌کنید. اگر از وسایل و ابزار خاصی برای تولید استفاده می‌کنید، آن‌ها را هم معرفی کنید و بگویید هر کدام از آن‌ها چه کاری انجام می‌دهند.
  4. دوباره برگردید به نمای اول و از چهره خودتان فیلم بگیرید و توضیح بدهید که چرا این محصول را تولید می‌کنید و ایده تولیدش از کجا شروع شد و از چه کسی تولید این محصول را یاد گرفتید، یا چطور این محصول را اختراع کردید. نهایتاً هم می‌توانید از کسانی که این فیلم را می‌بینند، دعوت کنید که غرفه شما را در باسلام ببینند و محصول شما را بخرند. بعد هم تشکر کنید و تمام!

حالا شما چهار تا فیلم خیلی کوتاه دارید که باید به هم بچسبانید. برای چسباندن این‌ها می‌توانید از نرم‌افزارهای ساده موبایلی استفاده کنید؛ یا اینکه موقع کات کردن از هر نما به نمای دیگر، به جای زدن دکمه پایان (stop)، دکمه مکث (pause) را بزنید. وقتی این چهار فیلم را به هم چسباندید، آن را در گالری غرفه‌تان منتشر کنید. مطمئن باشید در افزایش خرید از غرفه شما تأثیر خواهد داشت.

این تنها راه برای ساخت یک فیلم نیست. می‌توانید ایده‌های خلاقانه دیگری هم به آن اضافه کنید. اگر فیلم خوبی ساختید و جالب از آب درآمد، تجربه ساخت فیلم‌تان را برای وبلاگ باسلام بفرستید تا دیگران هم از شما یاد بگیرند و فیلم خودشان را بسازند. منتظر فیلم شما هستیم. 

سهیل قیصر یک فیلم فرضی از کارگاه موشک‌سازی‌اش ساخته که می‌توانید آن را به عنوان نمونه ببینید.


به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x