چند راه ساده برای عکس‌های بهتر با موبایل


1,415

mobile-photography-tips

حالا که گوشی‌های هوشمند هم از نظر سخت‌افزاری و هم از نظر نرم‌افزاری پیشرفت‌های فراوانی داشته‌‌اند، انتظار می‌رود که کیفیت عکس‌ موبایل‌ها، قابل رقابت با دوربین‌های عکاسی باشد. البته هنوز هم کیفیت بسیاری از عکس‌های موبایلی به نکاتی غیر از قدرت دوربین بستگی دارد.

نکاتی برای عکاسی با موبایل

mobile-photography-tips 2

  1. تمیزی لنز
    شاید ساده به نظر برسد ولی لنز دوربین موبایل به خاطر نماس با انگشتان دست یا پرز‌های لباس و غبار محیط، معمولاً نیاز به تمیز شدن دارند. بهترین راه برای تمیز کردن این لنزها، استفاده از پارچه‌های مخصوص لنز یا شیشه عینک است.
  2. تا وقتی نور محیطی هست، فلاش نزنید!
    نور روز بهترین منبع نور، برای عکاسی است. اگر بیرون خانه هستید، از دستش ندهید و اگر داخل خانه‌اید، سوژه عکاسی را نزدیک پنجره‌ای ببرید تا از نور طبیعی استفاده کنید. به هر دلیل اگر نور طبیعی فراهم نبود، از نورهای مصنوعی مثل چراغ و شمع استفاده کنید. فلاش دوربین همیشه آخرین راه است. مطمئن باشید عکس‌های بدون فلاش‌تان به مراتب بهتر خواهند بود.
  3. زوم بیشتر=کیفیت کمتر
    لنز دوربین موبایل‌ها مثل دوربین‌های حرفه‌ای عکاسی، امکان زوم کردن واقعی را ندارند، بنابراین به صورت دیجیتالی زوم می‌کنند و همین باعث افت کیفیت تصویر می‌شود.
  4. زوم: آخرین راه حل
    اگر تصویر درشت‌تری از سوژه‌ می‌خواهید اولین پیشنهاد این است که نزدیک‌تر بروید و عکاسی کنید. اگر نمی‌شد باز هم زوم نکنید، روی سوژه فوکوس کنید، عکس بگیرید و بعد تصویر را برش بزنید.
  5. سه‌پایه
    لرزش دست، دشمن خونی عکس‌های شماست. موبایل‌ها هم مثل هر دوربین دیگری با کمک سه پایه تصاویر واضح و شفاف‌تری را ثبت می‌کنند. می‌توانید با تهیه سه‌پایه‌‌های کوچک و قابل حمل و نقل مخصوص موبایل، تجربه بهتری از عکاسی با موبایل داشته باشید. سه‌پایه کمک می‌کند تا در محیط‌های کم نور هم، تصاویری واضح و روشن بگیرید.
  6. کمک گرفتن از اپلیکیشن‌های عکاسی
    مثل Open Camera ،A Better Camera و Manual Camera برای اندروید
    و  Manual ،MuseCam و ProCamera  برای ios
  7. ویرایش پس از عکاسی
    حتی بهترین عکاسان با پیشرفته‌ترین دوربین‌هایشان هم به محض این که عکسی انداختند به سادگی و بدون ویرایش آن را پست نمی‌کنند. اپلیکیشن‌های ویرایش عکس بسیار زیادی نظیر Snapseed یا VSCO وجود دارند که هرکدام به شیوه‌های خاص خود اجازه می‌دهند عکس‌های را با افزودن فیلتر، تنظیم کردن روشنایی و کنتراست، یا حتی اضافه کردن متن و استیکر بهبود دهید.


به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x