تجربه جرم‌گیری طبیعی با پودر سنتی دندان


2,685

natural-scrubbing-with-traditional-dental-powder

به دندان‌های خویش اهمیت‌دهنده باشید تا رستگار شوید

در زندگی امروزی، زردی و جرم گرفتگی دندان‌ها یک اتفاق همه‌گیر و دردسر مشترک به حساب می‌آید. از سوی دیگر رسیدگی‌های دندان‌پزشکی در کشور ما یک فعالیت لوکس و غیر درمانی محسوب می‌شود و نه تنها هزینه بسیار سنگینی دارد، که حتی تحت پوشش اغلب بیمه‌ها هم نیست. به همین خاطر اکثر ما به دنبال راه‌های مراقبت و محافظت روزانه از دندان‌ها و لثه‌هایمان هستیم تا کمتر سر و کارمان به دندان پزشکی بیافتد.

«پودر دندان سادات» از آن محصول‌هاست که از لحظه اول چشمم را گرفت و با همه شک و دودلی که داشتم سفارشش دادم. راستش ما از آن خانواده‌هایی هستیم که جنس دندان‌هایمان از درجه‌سه‌ترین مدل‌های خلقت است. هم زود رنگ و جرم می‌گیرد، هم زود پوسیده می‌شود و هم لثه‌های حساسی داریم که بعد از هربار مسواک زدن حسابی خون می‌آید و دستمان را بند می‌کند.
خودم به شخصه انواع مدل‌های خمیردندان را تست کرده‌ام. تنها تفاوتشان در شدت سفیدکنندگی بود، اما در جرم‌گیری و خون آمدن لثه‌ها تأثیر چشم‌گیری نداشتند.

عمه بزرگم که یکی از «به دندان‌‌‌های خود اهمیت‌دهنده»‌ترین اشخاص خانواده ماست، هر شش ماه یک بار چکاپ می‌رود و حسابی مراقب دندان‌هایش هست. به جای استفاده از خمیردندان، سال‌هاست پوست سبز گردو تازه را خشک و آسیاب می‌کند و با مسواک به دندان‌هایش می‌زند. تمیزکنندگی‌اش جدی‌ست اما من هیچوقت دلم با آن یکی نشد، شاید به خاطر طعم گسی بود که بعد از شستن دندان‌ها در دهانم می‌ماند.

بسته پودر دندان به دستم رسید، یک قوطی پماد معمولی‌ست از آن‌ها که سال‌هاست کوچکترین تغییری در کیفیت و ظاهرشان ایجاد نشده، یک استوانه کوتاه سفید‌رنگ با در رنگی. خلاف انتظاری که از یک جعبه حاوی پودر می رفت، درِ پیچی‌اش کیفیت لازم را نداشت و همین که خواستم بازش کنم مقداری از پودر دندان ریخت. نفس عمیقی کشیدم که غُر نزنم. بوی تند میخک و مازو برایم زنندگی داشت و به نظرم آسیاب مواد به خوبی انجام نشده بود. داشتن دانه‌های درشت به نظر جالب نبود. اما به خودم فرصت دودل شدن و بهانه آوردن ندادم، سریع مسواک را برداشتم، کمی از پودر دندان را داخل یک کاسه کوچک ریختم و سروقت شستن دندان‌ها رفتم.

من و تجربه پودر دندان

مزه‌ گسی داشت، اما به اندازه بوی تند اولیه، آزار‌دهنده نبود. برای یک دور شستن کامل دندان‌ها، لازم شد چند بار مسواکم را به پودر دندان آغشته کنم.

یکی از اولین نکته‌هایی که به نظرم جالب بود، وضعیت لثه‌هایم پس از مسواک زدن بود که خیلی کم خونریزی کرد و سریع هم تمام شد. روی بسته‌اش نوشته بود «جلوگیری از خونریزی لثه» اما فکرش را نمی‌کردم آن قدرها جدی و قوی باشد.

[bs-show-product id=23976/]

نکته بعدی حس تمیزی عجیبی بود که داشت. سفیدکننده سریعی نیست و شاید در رنگ دندان‌ها تأثیر زیاد و یک‌دفعه‌ای نداشته باشد، اما بعد از یک بار استفاده، کاملاً حس جرم‌گیری و تمیزی دندان‌ها ملموس بود.

پس از شستن دهان، طعم گس هنگام از بین رفت و ماندگار نبود. اما چندتا از دانه‌های درشت پودر بین دندان‌هایم ماند که با نخ دندان کشیدن حل شد.

و خب نکته آخر هم اینکه مثل خمیردندان و شوینده‌های دهان که معمولاً عطر نعنا دارند نیست، البته خیلی مطمئن نیستم، اما احتمالاً بعد از استفاده از پودر دندان، دهان کمی بوی میخک بدهد.

خلاصه اینکه بسته بندی جالبی ندارد، بوی تند میخک و مازو کمی ممکن است آزاردهنده باشد. طعم گسی هم دارد. و با همه این‌ها ارزشش را دارد؛ چون در یک بار استفاده، تمیزی و جرم‌گیری قابل ملاحظه‌ای به دندان‌ها می‌دهد و از خونریزی لثه واقعاً جلوگیری می‌کند.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x