سال جدید یک دفترچه یادداشت همراهتان باشد


1,304

دفترچه یادداشت

من هم مثل خیلی­‌ها انواع برنامه‌های یادداشت‌برداری را روی موبایل و تبلت دارم. اگر بخواهم لینک فایل یا سایت را ذخیره کنم یا مطلبی تایپ کنم و پرینت بگیرم از آن­‌ها استفاده می‌کنم اما برای نوشتن ایده‌ها، افکار، کارهای روزانه و یادداشت‌برداری از کتاب و ثبت خلاصه آن‌ها ترجیح می‌دهم در دفترهای کاغذی آن‌­ها را بنویسم.در این مطلب به خرید دفترچه یادداشت می پردازیم.

۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی، گرامی و  ۲۵ رجب، شهادت امام موسی کاظم(ع) تسلیت باد

[bs-show-product id=30369]

خرید دفترچه یادداشت؟ ؛ کاغذی یا دیجیتال

نوشتن در مقایسه با تایپ کردن حس آرامش‌بخش‌تری دارد. برای نوشتن به چارچوب خاصی محدود نیستیم و می‌توانیم آن را همه جا با خود ببریم. تمرکز و به یادسپاری نوشتن بیشتر از تایپ کردن است. در نوشتن دکمه‌ای برای پاک کردن و برگشت وجود ندارد پس باید مهارت و تسلط خوبی روی کلمات و جملات داشته باشیم و از ابتدای جمله به انتهای آن فکر کنیم.

نوشتن ذهن را بازسازی می‌کند. افکار پراکنده وقتی روی کاغذ ریخته می‌­شود سر و سامان می‌گیرد. زمانی‌­که در اوج خستگی و کلافگی قلم به دست می‌گیریم و آنچه در ذهن داریم در دفتر یادداشت می‌کنیم در مسیر حل مسئله و تمرکز برای رسیدن به راهکار حل مشکل هستیم.

[bs-show-product id=32446]

فقط چند ثانیه فرصت دارید

حتماً برای شما هم پیش آمده که در حال هم زدن چای شیرین یا پیاده‌روی در یک صبح بهاری یا شاید پشت چراغ قرمز یا تماشای تلویزیون و… ناگهان ایده خوبی به ذهنتان می‌رسد؛ این‌­که به خودمان بگوییم «هِی، این فکرِ خوبیه؛ یادم باشه حتماً پیگیری کنم!» بی‌فایده است؛ چون این ایده به همان سرعتی که آمده فراموش خواهد شد. پس فقط چند ثانیه فرصت داریم تا این ایده را بنویسیم.

زمانی که جرقه‌ای به ذهنمان می‌رسد همراه داشتن یک دفتر و یادداشت آن‌ها کمک بزرگی در موفقیت ما می‌کند. برای این هدف باید دفتری به نام ایده‌ها برای ذخیره بهتر و کامل آن­‌ها همیشه دم دست داشته باشیم تا روزهای بعد درباره ایده‌­های خود کامل‌تر فکر کنیم.

«مل رابینز» در کتاب قانون ۵ ثانیه می­‌گوید: «زمانی که ایده‌های ناگهانی به ذهنمان می‌رسد پنج ثانیه فرصت داریم تا برای آن ایده‌ها کاری انجام بدهیم وگرنه باید با آن ایده‌ها خداحافظی کنیم».

حتی اگر حافظه قوی دارید برای ثبت ایده و تصمیم‌گیری بهتر، باید همیشه یک دفترچه همراهتان باشد. اگر تا به حال امتحان نکرده‌اید و این کار ساده را پشت گوش انداخته‌اید حتماً آن ­را انجام دهید و از نتایج آن شگفت‌زده شوید.

[bs-show-product id=77788]

برای ثبت اتفاقات روزانه یک دفتر خوب بخرید

خیلی‌ها به نوشتن اتفاقات روزانه عادت دارند. این کار حتی اگر در حد چند جمله و سریع هم باشد به ساماندهی افکارمان کمک می‌­کند. با مرور یادداشت‌های روزانه قدیمی پیشرفت‌ها و پسرفت‌ها و مهارت نوشتن خودمان را متوجه می‌شویم.

خاطره‌نویسی به رشد و افزایش توانایی در نوشتن کمک می‌کند. جرقه‌ بسیاری از رمان‌ها و داستان‌ها از همین خاطره‌های روزانه زده شده است. بنابراین خاطره‌نویسی برداشتن یک قدم به سوی نویسندگی است.

نوشتن نقش مهمی در سلامت جسم و روح ما دارد. تنها ۲۰ دقیقه نوشتن روزانه می‌تواند فشار خون را کاهش دهد و استرس را کم کند.

اگر این صحبت‌ها برای شما قانع‌­کننده بود، می‌­توانید نوشتن خاطرات را جزو اهداف سال جدیدتان قراردهید. نوشتن روزانه، یک دفتر باکیفیت می­‌طلبد که بتوانید خاطرات خود را بدون دغدغه از هم گسستن شان و گم شدن برگه‌­ها ثبت کنید.

[bs-show-product id=96240]

اثر عجیب دفتر یادداشت

بعضی‌ها هر روز صبح فهرستی از کارهایی که باید انجام دهند را می­‌نویسند. با یادداشت کارها و وظایف روزانه ذهن ما سازماندهی می‌­شود و بخش بزرگی از آن که باید صرف به خاطرسپاری و حضور ذهن داشتن برای انجام کارهای روزانه شود آزاد خواهد شد. گردآوری کارها در یک دفترچه یادداشت کمک می‌کند با مراجعه به آن و اولویت‌بندی کارهای روزانه، مورد به مورد آن‌ها را انجام دهیم.

همراه داشتن یک دفتر یادداشت جیبی، اثر عجیبی در زندگی ما و کیفیت کارهای اجرایی‌مان خواهد گذاشت. همین امروز با صرف چند هزار تومان یک دفتر مخصوص برای ایده‌ها، خاطرات، یادداشت روزانه و … تهیه کنید.

پیشنهاد می‌کنم اول همه دفترها بنوسید «کمرنگ‌ترین جوهرها از قوی‌ترین حافظه‌ها ماندگارترند» تا قدرت نوشتن را به خود یادآوری کنید. که خرید آنلاین دفترچه یادداشت را میتوانید از سایت باسلام انجام دهید

خرید دفترچه یادداشت از بازار محصولات ایرانی باسلام

[bs-show-product id=55510]


به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x