آجیل های چاق کننده کدامند؟


12,741

آجیل های چاق کننده کدامند؟

بیشتر کسانی که می‌خواهند وزن‌شان را زیاد کنند، دست کم یکبار این جمله را شنیده‌اند: «واقعا می‌خوای چاق بشی؟ لاغری که خیلی خوبه!» اما تلاش برای چاقی هم مثل لاغری دلایلی دارد: گاهی علت آن رسیدن به یک اندام متناسب است و گاه جبران وزنی که در دوران بیماری از دست رفته.

از بین تمام روش‌های موجود برای چاق‌شدن، شیوه‌های طبیعی مثل مصرف آجیل قبلا امتحان خودشان را پس داده‌اند و نیازی به تبلیغات اغراق‌آمیز ندارند. در ادامه آجیل‌هایی را که به افزایش وزن کمک می‌کنند، معرفی کرده‌ایم:

[post id=30707]

کدام آجیل‌ها به چاق شدن کمک می‌کنند؟

آجیل از آن خوراکی‌هایی است که خیرش به همه می‌رسد و ضررش نه! مگر اینکه به آجیل خاصی آلرژی داشته ‌باشید یا در مصرف‌ آن زیاده‌روی کنید.

مصرف مداوم آجیل برای چاق‌شدن بالاخره نتایج خودش را در بلند مدت نشان می‌دهد. خوبی این روش این است که تا رسیدن به وزن ایده‌آل‌تان، هم مواد مفید فراوانی را به بدن‌تان رسانده‌اید و هم انرژی‌ روزانه‌تان را تامین کرده‌اید.

بادام هندی، گردو، پسته، فندق و بادام زمینی از جمله آجیل‌هایی هستند که به افزایش وزن کمک می‌کنند. در ادامه با هر کدام از این آجیل‌ها بیشتر آشنا می‌شویم:

تاثیر آجیل برای چاق شدن
مصرف مداوم آجیل برای چاق‌شدن بالاخره نتایج خودش را در بلند مدت نشان می‌دهد.

۱. بادام هندی

بادام هندی حدود ۱۴٪ از نیاز روزانه‌تان به فیبر را تامین می‌کند. این آجیل خوشمزه سرشار از ویتامین‌هایی مثل E، ‌‌B3 (نیاسین)، B1، B2 و B6 و مواد معدنی مختلفی مثل کلسیم، سدیم، منیزیم، پتاسیم، ‌آهن و روی (زینک) است. به علاوه چربی بالایی دارد و در نتیجه به افزایش وزن کمک می‌کند. (البته نگران نباشید. این چربی غیراشباع و سالم است.)

اگر قصد افزایش وزن دارید، می‌توانید روزانه حدود ۳۰ تا ۴۰ عدد بادام هندی میل کنید. به طور مثال می‌توانید بعد از هر وعده غذایی ۱۰تا بادام هندی بخورید.

بادام هندی برای افزایش وزن
اگر قصد افزایش وزن دارید، می‌توانید روزانه حدود ۳۰ تا ۴۰ عدد بادام هندی میل کنید.

۲. گردو

گردو چربی و کالری بالایی دارد و درصورتی که آن را به شکل مستمر و به تعداد مناسب مصرف کنید، چاق خواهید شد. این آجیل خوش‌خوراک سرشار از مواد معدنی مختلفی مثل کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم، سدیم و روی و ویتامین‌هایی مثل گروه B (ویتامین B6، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، پانتوتنیک اسید و فولات)، E و D است.

این دانه‌ی مغذی هم مثل بادام هندی چربی ناسالمی ندارد و به خاطر داشتن امگا ۳، چربی بد خون را کاهش می‌دهد و به سلامت قلب و عروق کمک می‌کند. برای افزایش وزن روزی ۳ تا ۵ عدد گردو بخورید.

تاثیر گردو برای چاق شدن
گردو چربی و کالری بالایی دارد و درصورتی که آن را به شکل مستمر و به تعداد مناسب مصرف کنید، چاق خواهید شد.

۳. پسته

اگر همزمان از وزن پایین و کم‌خونی رنج می‌برید، از پسته یا همان طلای سبز غافل نشوید. پسته کلسیم، فیبر، ویتامین E، روی، فسفر، پتاسیم، مس و… زیادی دارد و به خاطر کالری بالایش حتما وزنتان را افزایش می‌دهد. مصرف روزانه ۲۰ تا ۲۵ عدد پسته به چاق‌شدن کمک می‌کند.

تاثیر پسته روی لاغری و چاقی
اگر همزمان از وزن پایین و کم‌خونی رنج می‌برید، از پسته یا همان طلای سبز غافل نشوید.

۴. فندق

مصرف منظم فندق به کاهش التهاب، تنظیم فشارخون، تقویت عضلات و استخوان‌ها و… کمک می‌کند. همچنین این آجیل سرشار از اسیدهای چرب اُمگا ۶ و اُمگا ۹ مانند اولئیک اسید، کلسیم، ویتامین E، فیبر و… است و در نتیجه وزنتان را افزایش می‌دهد.

خواص فندق برای افزایش وزن
مصرف منظم فندق به کاهش التهاب، تنظیم فشارخون، تقویت عضلات و استخوان‌ها و… کمک می‌کند.

۵. بادام زمینی

بادام زمینی پروتئین، چربی و کالری زیادی دارد و مصرف به اندازه آن می‌تواند به افزایش وزن کمک کند. این آجیل سرشار از ویتامین‌های گروه B، پتاسیم، منگنز، مس، کلسیم، منیزیم، آهن و… است.

مصرف روزانه ۵۰ گرم بادام زمینی ۲۵۰ کالری به بدنتان می‌رساند و یار کمکی خوبی برای چاق‌شدن به حساب می‌آید.

بادام زمینی برای افزایش وزن
بادام زمینی پروتئین، چربی و کالری زیادی دارد و مصرف به اندازه آن می‌تواند به افزایش وزن کمک کند.

برای چاق شدن صورت چه آجیلی بخوریم؟

حتما شما هم شنیده‌اید که خیلی‌ها برای چاق‌شدن صورت دست به دامن بوتاکس می‌شوند. اما هیچ بوتاکسی مثل آجیل نمی‌تواند بدون هیچ عوارضی هم فشار خون‌تان را تنظیم کند و هم با خواص شگفت‌انگیزش سلامتی‌تان را ارتقا بدهد!

[post id=29267]

فندق، پسته، گردو و بادام برخی از آجیل‌هایی هستند که به چاقی صورت کمک می‌کنند. در ادامه این آجیل‌ها را بیشتر می‌شناسیم:

۱. فندق

فندق برای چاقی صورت از آجیل‌های دیگر مفیدتر است. این خوراکی به حجیم‌شدن بافت صورت کمک کرده و درخشندگی پوست‌تان را افزایش می‌دهد. با خوردن روزانه ۷ عدد فندق می‌توانید مطمئن باشید که صورتتان به مرور چاق خواهد شد.

۲. پسته

چربی‌های سالم موجود در پسته به تقویت عضله‌‌ها و ماهیچه‌ها کمک می‌کنند. به علاوه این آجیل با داشتن آهن فراوان رنگ‌پریدگی ناشی از کم‌خونی را از بین می‌برد. برای چاق‌شدن صورتتان روزی ۱۰تا پسته بخورید.

تقویت عضله با پسته
چربی‌های سالم موجود در پسته به تقویت عضله‌‌ها و ماهیچه‌ها کمک می‌کنند.

۳. گردو

حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد از گردو را چربی تشکیل می‌دهد و دقیقا به همین خاطر به چاقی صورت کمک می‌کند. با مصرف روزانه ۳ عدد گردو علاوه بر چاقی صورت، به تامین انرژی روزانه‌تان هم کمک خواهید کرد.

۴. بادام

انواع بادام به‌ویژه بادام هندی باعث چاق‌‌شدن صورت می‌شود و ماهیچه‌ها را تقویت و حجیم می‌کند. خوردن روزانه ۷ عدد بادام هندی در کنار فندق، پسته و گردو یک گزینه عالی برای افزایش حجم ماهیچه‌های صورت است.

چطور برای چاق‌شدن آجیل بخوریم؟

شما می‌توانید آجیل‌های مناسب برای چاقی را به شکل‌های مختلفی مصرف کنید: از استفاده به‌عنوان میان‌وعده گرفته تا ترکیب‌های خلاقانه دیگر. این‌طوری به خوردن آجیل هم بیشتر ترغیب می‌شوید. در ادامه برخی از این روش‌ها را معرفی کرده‌ایم:

معجون چهار مغز

یک راه ساده این است که ۱۰ گرم گردو، پسته، بادام و فندق را به همراه سه قاشق عسل، پودر نارگیل، کنجد، چند عدد خرما بدون پوست، یک عدد موز و شیر توی مخلوط‌کن بریزید و به شکل روزانه آن را میل کنید.

اضافه‌کردن بستنی هم می‌تواند طعم تازه‌ای به معجونتان ببخشد. خلاصه خلاقیت به خرج بدهید! حتی می‌توانید با آجیل‌های خردشده، شیره انگور یا شیره خرما، میوه خشک و میوه‌های شیرین فصل و … معجون‌های تازه‌ای بسازید.

معجون چهار مغز
خلاقیت به خرج بدهید و معجون‌های تازه بسازید!

خمیر آجیل

برای تهیه این خمیر کافی‌ است یک قاشق غذاخوری فندق، گردو، پسته و بادام را به‌صورت خردشده با مقداری شیره‌ی خرما و خرما ترکیب کنید تا به شکل خمیر دربیاید. بعد این بافت نرم و خوشمزه را به اندازه‌های کوچک برش بزنید و درطول روز بخورید.

سوالات متداول درباره آجیل‌های چاق‌کننده

بهترین آجیل‌ها برای افزایش وزن کدامند؟

بهترین آجیل‌ها برای افزایش وزن عبارتند از: بادام هندی، گردو، پسته، فندق و بادام زمینی.

بهترین آجیل‌ها برای چاقی صورت کدامند؟

بهترین آجیل‌های برای چاقی صورت این‌ها هستند: فندق، پسته، گردو و بادام.

برای چاق‌شدن روزی چندتا گردو بخوریم؟

برای افزایش وزن روزی ۳ تا ۵ عدد گردو بخورید. گردو چربی و کالری بالایی دارد و درصورتی که آن را به شکل مستمر و به تعداد مناسب مصرف کنید، چاق خواهید شد.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x