مرام‌نامه کمپین «بازار هزارقصه»


1,295

rules-of-bazare-hezarqhesse

شیوه‌نامه انتشار قصه‌های باسلام

همان‌طور که در روزهای گذشته دیده‌اید، قصه‌های باسلام و غرفه‌دارانش به سه شیوه مختلف در حال انتشارند. این قصه‌ها واقعیت بازار اجتماعی باسلام‌اند؛ برای همین تصمیم گرفتیم آن‌ها را برای کسانی که عضو باسلام نیستند هم تعریف کنیم و قصه‌های اهالی بازار باسلام را به دیگران هم برسانیم. این شد که کمپین «بازار هزارقصه» راه افتاد.

انتشار این قصه‌ها شیوه‌نامه و فرایند مخصوص به خودش را دارد. بهتر است شما غرفه‌داران باسلامی از این شیوه‌نامه مطلع باشید تا اگر مایل بودید، بتوانید در این کمپین شرکت کنید.

یک: انتشار قصه‌های غرفه‌داران در صفحه اینستاگرام باسلام

صفحه اینستاگرام باسلام، در حال حاضر یکی از ورودی‌هایی است که هر روز آدم‌های جدیدی از طریق آن با باسلام آشنا می‌شوند. ما تقریباً هر روز قصه جدیدی از غرفه‌داران را در آن منتشر می‌کنیم. شما هم اگر مایل به انتشار قصه و تصاویر مربوط به محصولات و کسب‌وکارتان هستید، فقط لازم است:

  1. غرفه‌تان پا‌به‌رکاب باشد؛ یعنی ظاهر آراسته‌ای داشته باشد، تصویرهای خوبی از محصولات‌تان گرفته باشید و اطلاعات محصولات‌تان ناقصی و ایراد نداشته باشد.
  2. قصه‌ای خوب و خواندنی از زندگی و کسب‌وکارتان در غرفه گذاشته باشید.
  3. سابقه منفی برای غرفه شما در خدمات مشتریان ثبت نشده باشد و مشتری‌های قبلی‌تان، از محصولاتی که از شما خریده‌اند راضی بوده باشند و در سفارش‌های قبلی، خوش‌قول بوده باشید.

درباره راه‌های نوشتن درباره خودتان و همچنین راهنمای عکاسی بهتر از محصول، قبلا در وبلاگ باسلام نوشته‌ایم. خلاصه، اگر فکر می‌کنید غرفه شما آمادگی لازم برای انتشار در صفحه اینستاگرام باسلام را دارد، از طریق فرم ثبت نام تبلیغ در اینستاگرام، به ما اطلاع دهید تا پس از بررسی، غرفه شما را در نوبت انتشار قرار بدهیم.

دو: انتشار عکس محصول شما در صفحات پربازدید در اینستاگرام

بخشی از قصه‌های باسلام در صفحات پربازدید در اینستاگرام (اینفلوئنسرها) منتشر می‌شوند؛ صفحه‌هایی که متعلق به باسلام نیستند و به صورت تبلیغاتی با باسلام کار می‌کنند و باسلام برای انتشار قصه‌ها و تصاویر محصولات غرفه‌داران، هزینه‌ای را به آن‌ها پرداخت می‌کند. شما هم می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و محصولتان را برای معرفی در این صفحه‌ها ارسال کنید. شرط اولیه شرکت در این طرح هم مجدداً برخورداری غرفه شما از قصه و تصاویر خوب است.

باسلام، هزینه تبلیغ محصول شما را می‌پردازد، ولی لازم است شما هزینه محصول را خودتان متقبل شوید و آن را برای مدیر صفحه‌ای که قرار است تبلیغ شما در آن منتشر شود، ارسال کنید. محصول شما به شما بازگردانده نخواهد شد. اگر تمایل به استفاده از این فرصت تبلیغی دارید، از طریق همان فرم ثبت نام تبلیغ در اینستاگرام به ما خبر دهید تا غرفه و محصول شما بررسی شود و در صورت برخورداری غرفه شما از همه شرایط، از طرف تیم باسلام به شما اطلاع داده خواهد شد تا محصولتان را برای صاحب صفحه پربازدید مورد نظر در اینستاگرام ارسال کنید.

سه‌: قصه‌های تصویری و ویدئویی غرفه‌های موفق باسلام

باسلام، هر هفته یک قصه شاخص از موفق‌ترین غرفه‌هایش را به صورت پررنگ‌تر منتشر می‌کند. تا کنون احتمالاً فیلم قصه کسب‌وکار آقای لطیفیکه غرفه «فراورده‌های شترمرغ لطیفی» را دارد و آقای بلندنظر، صاحب مزرعه زیتون فدک را دیده باشید. قصه‌ها و فیلم‌های دیگری نیز نوشته و ساخته‌ شده‌اند که به مرور منتشر خواهند شد.

ما برای ساخت این قصه‌ها معمولاً سراغ موفق‌ترین‌های باسلام می‌رویم؛ کسانی مثل آقای لطیفی و آقای بلندنظر که زندگی و کسب‌وکارشان می‌تواند برای دیگران الهام‌بخش باشد و به دلیلی بتوانند منشأ اثرهای بزرگ در بازار باشند.

آقای بلندنظر یکی از افتخارات ایران است و محصول مزرعه‌اش در بیرون از مرزهای ایران نیز شناخته شده است و تلاش چند ده ساله‌اش، الگوی بسیاری از جوانان امروز شده است. همینطور آقای لطیفی از قدیمی‌های تولیدات مربوط به شترمرغ است و توانسته با خلاقیتش به پیشبرد و پیشرفت این کسب‌وکار در کشورمان کمک کند و محصولات جدیدی از شترمرغ را به بازار عرضه نماید. همچنین با تدریس تجربیاتش در جهاد کشاورزی، تا کنون به راه‌اندازی کسب‌وکارهای متعددی برای جوانان ‌وطنش کمک کرده است.

به یاری خدا این مسیر ادامه دارد و ما سعی می‌کنیم هر هفته، شما را با کسب‌وکارهای موفق دیگری از باسلام آشنا کنیم و از آن‌ها بخواهیم تجربه‌هایشان را در اختیار اهالی باسلام قرار دهند. تیم انتخاب، به صورت پیوسته در حال ارزیابی غرفه‌های باسلام‌ است تا کسب‌وکارهای شاخص را از میان آن‌ها پیدا کند و قصه زندگی و کسب‌وکارشان را برای شما روایت کند.

به طور عمده، شاخص‌های زیر در فرایند انتخاب، بررسی می‌شوند:

  1. میزان فروش در باسلام (تعداد و مبلغ تراکنش‌ها)
  2. میزان بازدید غرفه و محصولاتش
  3. کیفیت تصاویر محصولات و قصه غرفه‌
  4. روحیه تعامل و همکاری و کمک به دیگران
  5. میزان محبوبیت غرفه و صاحب غرفه
  6. تاریخچه فروش و میزان رضایت مشتریان غرفه
  7. خلاقیت و ویژگی‌های خاص غرفه و محصولات

البته موفقیت یک غرفه، محدود به ملاک‌های فوق نیست و ممکن است کسی ویژگی خاص دیگری داشته باشد که به خاطر آن بشود او را یک غرفه‌دار موفق محسوب کرد و خواندن قصه‌ کسب‌وکارش برای دیگران، درس‌آموز باشد. بنابراین، پس از بررسی شاخص‌های فوق، معمولاً هیئت انتخاب، با گفت‌وگو و رأی‌گیری درباره غرفه‌ای که نامزد قصه تصویری شده، درباره ملاقات با صاحب غرفه و ساخت فیلم، تصمیم نهایی را می‌گیرد.

اگر غرفه‌داری را می‌شناسید که فکر می‌کنید کاندیدای خوبی برای قصه‌های هفتگی باسلام است، حتماً از طریق کامنت‌های همین یادداشت به ما اطلاع دهید تا غرفه او را هم بررسی کنیم و دیگران هم از موفقیت‌های او باخبر شوند، و اتفاق‌های خوب بازار، هر روز بیشتر از دیروز شود و تجربه‌های شنیدنی، به گوش افراد بیشتری برسد.

بازار هزارقصه در دنیای مشتریان باسلام

قصه‌های بازار هزارقصه فقط قصه غرفه‌داران نیست؛ قصه مشتری‌های باسلام هم کم‌کم به این قصه‌ها اضافه شده است. محصولات باسلام وقتی به دست مشتری‌ها می‌رسند، قصه‌هایشان ادامه پیدا می‌کند و توسط آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی با هشتگ #هزارقصه به اشتراک گذاشته می‌شود.

شما هم اگر از باسلام خرید کرده‌اید، قصه خریدتان را در اینستاگرام منتشر کنید. اگر از غرفه‌داران باسلامید، از مشتری‌هایتان دعوت کنید با هزارقصه همراه شوند و قصه محصول شما در زندگی‌شان را تعریف کنند تا قصه آدم‌ها و محصولاتشان به گوش دیگران هم برسد.

ما به بازار هزارقصه و آدم‌هایش ایمان داریم و معتقدیم این قصه‌ها زندگی مردم را عمق می‌دهند. ما یقین داریم که محصولات، در کنار تولیدکننده‌‌هایشان زیباترند و اضافه شدن قصه آدم‌ها به محصولات، از جهان جای بهتری خواهد ساخت. نظر شما چیست؟ با ما درباره هزارقصه در کامنت‌های همین مطلب صحبت کنید. دوست داریم نظر شما را هم بدانیم.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x