خرید عمده و خانوادگی؛ یک تیر با چند نشان!


2,279

خرید عمده مواد غذایی

میانه‌تان با خرید عمده و یکجا چطور است؟ می‌فرمایید حوصله انبارداری ندارید؟ حالا چه کسی گفت انبارداری کنید؟! البته انبارداری هم اشکالی ندارد بخصوص اگر انباریِ جادار، بی‌رطوبت و خنکی در اختیار داشته باشید که با انواع کارتن‌خالی ویژه اثاث‌کشی سالانه و لاستیک و تایر پنچر و پیت نفت قدیمی و روغن‌موتور و هزار وسیله بودار و آلوده دیگر پر نشده باشد و جایی برای چند کیسه و دبه خوشبو با محتویات خوشمزه داشته باشد! در این روز ها یک خرید عمده مواد غذایی می چسبه !

[bs-show-product id=74220]

خرید عمده مواد غذایی

البته در خریدهای عمده، همیشه همه راه‌ها به انبار ختم نمی‌شود و به جای انبارداری خیلی کارهای دیگر هم می‌شود با خریدهای انبوه و با حجم زیاد انجام داد که با نزدیک شدن قلب‌ها به همدیگر هم، فاصله بسیار اندکی دارد و باعث انس و الفت بین دوستان، همسایگان، آشنایان، اقوام و بستگان دور و نزدیک می‌شود.

بله. امروز یک نسخه ویژه برای به دست آوردن همه این‌ها با هم، برایتان داریم که با کمی همت و در دست گرفتن ابتکار عمل و سنجیدن همه جوانب کار، می‌توانید روزهای دلچسب و شیرینی را نه‌تنها برای چند ماه آینده رقم بزنید که حتی اگر بشود امورات را به نحو شایسته‌ای مدیریت کرد، تا سال‌های سال زندگی به کام‌تان می‌شود.

دوز کنجکاوی‌تان بالا زد؟ در ادامه همراهی بفرمایید مطلب دست‌تان می‌آید.

خرید خانوادگی

همیشه که آدم کارهای بزرگ را تنهایی انجام نمی‌دهد. می‌دهد؟! گاهی می‌شود از دیگران کمک گرفت و یا به تعبیری دیگر، آن‌ها را هم شریک شادی‌ها نمود. چه می‌شود اگر سه خواهر با هم تدارک خرید نوروزی‌شان را ببینند و از آن بهتر این‌که، عروس‌های خانواده را هم در جریان شراکت‌شان قرار بدهند و پنج نفری چنان مدیریتی راه بیندازند که برادرها و همسرها انگشت به دهان بمانند!

[bs-show-product id=84707]

چطوری؟ به جای این‌که یکی یکی و با هزار مشقت و دردسر و به کمک بالا و پایین کردن قیمت اجناس در مغازه‌های مختلف، بتوانند عاقبت به تصمیمی برای خریدِ به صرفه میوه و شیرینی و آجیل شب عید و یا حتی سایر اقلام مصرفی در طول سال برسند، می‌توانند همه باهم بررسی کنند و در یک اقدام اقتصادی، خریدهای مشترک‌شان را با هم انجام بدهند. چرا؟

به این دلیل که معمولاً در خریدهای عمده، قیمت‌ تمام‌شده برای مصرف‌کننده، پایین‌تر است و صرفه اقتصادی دارد. ضمن این‌که خرید یکجا، در وقت خریدار هم صرفه‌جویی می‌کند. چطوری؟ یکبار درست و حسابی بررسی صورت می‌گیرد و لازم نیست تا چند ماه مجبور به رفتن به این مغازه و آن مغازه باشیم. آن وقت و انرژی روی زمین مانده را هم می‌شود در جای دیگر و مفیدتری صرف کرد. مثلاً یک صفحه کتاب خواند، با بچه‌ها بازی کرد، سری به بزرگتر فامیل زد و احوال همسایه را پرسید و یا هزار کار مفید دیگر.

[bs-show-product id=74189]

خرید دسته‌جمعی از نوع غیر خانوادگی!

آیا در این دنیا، خرید دسته‌جمعی از نوع غیر خانوادگی‌اش هم موجود است؟ البته که هست. چرا که نه؟! مگر می‌شود بین دو یا چند نفر صمیمیت و احترام و اطمینان وجود داشته باشد ولی نشود با هم همکاری‌های مختلف کرد؟ دو یا چند دوست یا حتی همسایه همدل و مهربان هم می‌‌توانند با هم خرید دسته‌جمعی از نوع عمده‌اش را انجام بدهند.

چه چیزهایی را دسته‌جمعی و عمده بخریم؟

گاهی می‌شود میوه را در مقیاس عمده خرید کرد و بین شرکا تقسیم نمود. اقوام، دوستان یا همسایه‌هایی هستند که با اطلاع و هماهنگی قبلی برای بستگان، دوستان یا همسایه‌هایشان در سفر به شهرستان، حبوبات در مقیاس کیسه‌های چند ده کیلویی می‌آورند و بعد می‌روند سراغ سوپری مهربان سر کوچه و سهم هر کس را به کیلو تقسیم می‌کنند.

بعضی‌ها هم ادویه‌جات مختلف را که مصرفش در غذاهای ایرانی بالاست به شکل عمده خرید می‌کنند و بین شرکا تقسیم می‌کنند. برنج که معرف حضورتان هست! اغلب ما ایرانی‌ها برنج را حداقل در مقیاس یک کیسه خریداری می‌کنیم تا یکی دو کیلو! کیسه دیرتر تمام می‌شود و چون عمده است، از لحاظ قیمت هم برایمان به صرفه‌تر است.

[bs-show-product id=90946]

خرید دسته‌جمعی چه تیرهای دیگری را به هدف می‌زند؟

خرید دسته‌جمعی غیر از صرفه اقتصادی‌اش، انس و الفت و مهربانی را بین اعضای خانواده، فامیل، دوستان و همسایگان بیشتر می‌کند و به محبت‌ بین افراد عمق بیشتری می‌بخشد. رفت و آمد و گفتگو بین افراد را بیشتر می‌کند و در همین گفتگوها و تبادل‌هاست که از وضع و حال و روز همدیگر هم بیشتر و بهتر خبردار می‌شویم و بیشتر و بهتر می‌توانیم هوای همدیگر را داشته باشیم.

در همین تبادل‌هاست که می‌شود فهمید کدام همسایه ندارتر است و کدام فامیل مشکل اقتصادی دارد. با هزار ترفند می‌شود به این دسته از نزدیکان کمک کرد، چه از جنس فامیل باشند و چه از جنس همسایه و آشنا. می‌شود در همان خرید عمده اعضای کم‌بضاعت را هم شریک کرد.

[bs-show-product id=41552]

چه اشکالی دارد مثلاً دویست سیصد کیلو میوه بخریم و اعضا به نسبت پولی که وسط گذاشته‌اند سهم ببرند؟ یک نفر می‌تواند پنجاه کیلو خرید کند و یک نفر دو کیلو. هر دو سود خرید ارزان‌شان را می‌برند و هیچ اشکالی هم ندارد.

ضمن این‌که خرید عمده، به نفع فروشنده هم هست و هزینه‌های انبارداری او را کاهش می‌دهد. وقتی فروشنده ببیند محصولش در مقیاس زیاد فروش می‌رود، بیشتر از گذشته امید به ادامه کار پیدا می‌کند و تلاشش را افزایش می‌دهد؛ بخصوص اگر خودش، تولیدکننده هم باشد. آن‌وقت است که روی زمین کشاورزی و باغش، بیشتر از قبل، حساب باز می‌کند و شاید حتی به کشت چند محصول در زمان‌های مختلف سال فکر بکند و یا تدابیر اقتصادی دیگر را به کار ببندد.

خرید عمده خانواده از بازار باسلام

[bs-show-product id=81557]



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x