از یک کسب و کار کوچک موفقیت خود را شروع کنید


1,999

این خیلی عالی است که خودتان را لایق فتح بلندترین قله‌ها می‌دانید و به کم قانع نیستید، اما پذیرفتن شروع‌های کوچک با سود ناچیز، یک مهارت کلیدی برای به دست آوردن فرصت‌های شگفت‌انگیز و حرکت به سمت هدف‌های بزرگ است. در کسب و کار، برای رسیدن به یک وضعیت پُر درآمد باید به درآمدهای اندکی که در آغاز کار خواهید داشت، تن بدهید و البته برای بالا رفتن از پله‌ها و توسعه کار خود برنامه‌ریزی و تلاش کنید. در واقع بلندپروازی باید مسیر شما را تعیین کند نه میدان عمل‌تان را.

اگر به مسیر موفقیت افرادی که می‌شناسید دقت کنید خواهید دید حتی کسانی که رشد خارق‌العاده و ناگهانی را تجربه کرده‌اند، با ایده‌های اولیه ساده و توقع مالی حداقل کسب و کار خود را شروع کرده‌اند. اما چه توضیحی برای این قاعده وجود دارد؟ چرا شروع های کوچک مهم‌­اند؟

کسب و کار

قانون پله‌ها

پیشرفت، شباهت زیادی به بالا رفتن دارد. وقتی می‌خواهید به پله دهم برسید چاره ای جز این ندارید که اولین پله‌ها را خیلی قرص و محکم تجربه کنید. هر کسب و کاری مسیری برای پیشرفت دارد و هرچه مسیر را درست‌تر و با رعایت دقیق‌تر قوانین آن طی کنید، هم سالم تر و هم زودتر (واقعا زودتر!) به مقصد می‌رسید. کسانی که عمر خود را صرف تقلا برای میانبرهای خیالی می‌کنند، دیرتر می رسند؛ اگر برسند!

باید با کسب و کار خود دیده شوید

باید خودتان را به دیگران بشناسانید. مشتریان شما و کسانی که احتمالا به درد آنها می‌خورید، از ناکجا پیدا نمی‌شوند. آنها برای دیدن شما به سراغ کارهایی می آیند که انجام داده اید و اگر همان شروع کوچک را نداشته باشید، شانسی برای دیده شدن نخواهید داشت. وقتی وارد بازار می شوید، آشنایی شما با مجموعه‌ای از آدم‌های مختلف شکل می‌گیرد.

اگر شروع کوچک‌تان، خوب و در حد خودش حرفه‌ای باشد، فرصت‌های بهتری را نصیب‌تان می‌کند. شاید هنوز هم کسب و کارتان کوچک باشد اما حالا از قبل بزرگ‌ترید و دایره وسیع‌تری از آشنایی‌ها و فرصت‌ها پیرامون شما شکل می‌گیرد.

(اینجا می‌توانید قصه‌ی شروع چند کسب و کار کوچک و موفق را بخوانید.)

 

فرصتِ شناختنِ خود

باید خود خودتان را بشناسید. شما برای روبرو شدن با موقعیت های مهم و تجربه کسب و کارهای بزرگ به شناخت ضعف‌ها و قدرت‌های خود نیاز دارید؛ به شدت! در شروع‌های کوچک که با سرمایه‌های اندک شکل می­‌گیرند، هزینه ریسک‌های شما و آزمون و خطاهای احتمالی، غیرقابل جبران نیست و شما فرصت دارید تا ضعف های خود را برطرف کنید. علاوه بر این بسیاری از توانایی‌های شما در هنگام کار بروز می‌کند. ممکن است با این شروع کوچک زمینه‌ای فراهم شود که برخی استعدادهای شما توسط خودتان یا دیگران آشکار شوند.

راه کسب درآمد

تمرینِ جنگیدن

شروع کوچک، با سرمایه و امکانات اندک همراه است و همین محدودیت‌ها، خلاقیت شما را به یاری می‌­طلبند. اگر با این سرمایه اندک، به اندازه کافی خلاقیت نداشته باشید و مهارت بهره­‌وری را تمرین نکرده باشید، سرمایه‌­های بزرگ، نه تنها کمک چندانی به شما نمی‌­کنند، که مشکلاتی هم به بار می­آورند. در یک شروع کوچک، جنگیدن با محدودیت‌ها را تمرین کنید. پیش‌بینی سرمایه اولیه متناسب با شرایط و امکانات شما باعث می‌شود بی‌گدار به آب نزنید. همیشه به فکر توسعه و تکمیل کسب و کار خود باشید اما برای شروع، از معدود بودن مشتری­ و کم ­بودن درآمدتان هرگز نترسید.

(اگر می‌خواهید بدانید با چه میزان سرمایه می‌توان یک کسب‌وکار جدید راه انداخت اینجا کلیک کنید)

 

 



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x