دیوارهای خانه را خالی نگذارید!


1,544

تغییر دکوراسیون ارزان

یک خانه با لوازم شیک و مدرن را تصور کنید؛ مبل و فرش و پرده­ مجلل و دیوارهایی به رنگ خاکستری که هیچ چیزی روی آن نیست، شاید قشنگ باشد؛ اما فضایی بی روح دارد که بعد از مدتی از آن خسته می­‌شویم. برای جذابیت خانه تنها لوازم شیک و رنگ کردن دیوارها کافی نیست. چه چیزی بهتر از یک تابلوی دیواری می­تواند شادی و هنر را به فضای خانه ما هدیه دهد؟در این مطلب به تغییر دکوراسیون ارزان می پردازیم.

دیوارها، جداکننده فضاهای خانه هستند و نقش مهمی در معماری داخلی دارند که با اضافه کردن یک یا چند تابلو روی آن، دیوارهای خالی خانه از سادگی در می‌آیند. بعد از آن هر وقت نگاه­مان به دیوار صاف و گچی می‌افتد چیزی برای لذت بردن وجود دارد.

[bs-show-product id=83720]

تغییر دکوراسیون ارزان

گاهی فضای خانه برایمان یکنواخت و خسته‌کننده می‌شود اما بودجه کافی برای تغییرات اساسی نداریم. تابلوهای دیواری نقاشی و عکس می‌تواند انتخاب خوبی برای تنوع دادن به فضای خانه‌مان باشد. شاید برخی تغییرات در خانه بی اهمیت به نظر برسد اما آنچه دکوراسیون خانه را خاص می‌کند همین جزییات کوچک است. تابلوهای هنری به فضای خانه روح تازه‌ای می‌دهد و محیط آن را جذاب می‌کند. نصب یک تابلو روی دیوار پشت کاناپه یکنواختی و خالی بودن فضا را به کلی از بین می‌برد و انرژی و سرزندگی را به خانه ما می­دهد.

[bs-show-product id=88589]

رنگ‌ها را مهمان خانه خود کنیم

چند رنگ در فضای خانه ما وجود دارد؟ اگر هم باشد چند رنگ خنثی و بی‌انرژی! اگر کمی با روان‌شناسی رنگ‌ها آشنا باشید این موضوع را به‌خوبی می­دانید که رنگ‌ها چه تأثیرات شگفتی بر روح و روان و خلق و خوی ما دارند.

با نصب یک تابلو هنری پر از رنگ‌­های زنده و شاد به دیوار، معجزه حضور رنگ را در خانه‌مان می‌بینیم. زمان انتخاب تابلو دقت کنید رنگ‌های آن به رنگ پارچه پرده و رومبلی، فرش و … نزدیک باشد.

[bs-show-product id=40028]

تغییر دکوراسیون ارزان با تابلوهای سنتی

خیلی از ما دوست داریم نشانه‌هایی از فرهنگ اصیل ایرانی و سنت‌های دیرینه در خانه‌مان داشته باشیم. اگر فضای خانه شما کلاسیک است یک تابلو فرش، اثر خوش‌نویسی، معرق، عکس، بشقاب دیوار کوب، صنایع‌دستی و… می‌تواند هماهنگی خوبی با وسایل شما داشته باشد و دکوراسیون منزل شما را دلنشین کند.

برای داشتن یک تابلو خوش‌نویسی یا سنتی لازم نیست حتماً دکوراسیون خانه سنتی باشد بلکه با هماهنگی رنگی بین وسایل منزل و تابلو هنری می‌توانید فضای خانه را گرم و جذاب کنیم.

[bs-show-product id=85435]

تابلوهای انتزاعی

تابلوهای انتزاعی به دلیل معناگریز بودن علاقه‌مندان زیادی دارد. تابلوهای نقاشی مدرن بخش مهمی از دکوراسیون خانه است. گاهی یک تابلو نقاشی منبع الهام برای تزیین خانه می­‌شود. برای داشتن یک تابلو انتزاعی به هماهنگ بودن رنگ آن با وسایل خانه توجه کنید؛ برای مثال اگر در خانه شما بیشتر رنگ سرد و خنثی استفاده شده یک تابلو با رنگ گرم انتخاب کنید و برعکس.

هر خاطره زیبا می‌تواند در یک اثر هنری دیده شود. تابلوها یکی از نقاط توجه در هر خانه هستند. تمام مهمانانی که برای اولین بار به خانه ما می‌آیند قبل از کف و سقف ابتدا دیوارها به چشم شان خواهد آمد. دیوارها، مانند بوم سفیدی هستند که نگاه، شخصیت و خلاقیت ما بر آن نقش می‌بندد.

[bs-show-product id=69672]

تغییر دکوراسیون ارزان با چیدن تابلو روی دیوار خانه

برای برجسته کردن و بهتر نشان دادن تابلوها، برای نصب تابلوها در خانه بهتر است به نکاتی توجه کنید:

  • نورِ خانه را با تابلوها هماهنگ کنید. تابلو را در جایی نصب کنید که فاصله کمی از تعدادی لامپ و یا هالوژن داشته باشد. نور لامپ زمانی که به تابلو تابیده شود جلوه بسیار زیبایی را به آن می­دهد.
  • در قسمت‌های مختلف منزل سعی کنید که تابلوهای هماهنگ و در یک سبک استفاده کنید. قرار دادن تابلو کلاسیک، در کنار مدرن یا تابلوهای انتزاعی در کنار خوش‌نویسی باعث محو شدن یکی از دو اثر خواهدشد
  • قاب­‌های تابلو را هماهنگ با رنگ چوب مبلمان خود انتخاب کنید. بهتر است برای مبل­هایی با رنگ قهوه­ای تیره، قاب تابلو به همین رنگ انتخاب شود.
  • برای چیدن چندین تابلو در کنار هم بهتراست که تابلوهای رنگ روشن‌تر بالا و تابلوهای تیره رنگ پایین‌تر قرار بگیرند.
  • تابلوهای بزرگ را در دیوارهای اصلی و تابلوهای کوچک را بهتر است در دیوارهای فرعی و کوچک نصب کنید.

خرید انواع تابلو از بازار محصولات ایرانی باسلام

 

[bs-show-product id=44432]



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x