شیوه‌نامه اجرایی «تازه‌نفس‌ها»


1,430

tazenafasha-policy

یا لطیف


چگونگی اجرای طرح

همه غرفه‏‌داران می‌توانند در این بازی شرکت کنند. مسابقه در یک دوره مشخص (دو تا سه هفته) شکل می‌گیرد. تیم‌ها باید محتواهای تجاری و سناریوهای بازی‌وار و جریان‌سازی برای فروش محصول‌شان تولید کنند و این محتواها را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. غرفه‌داران پیش‌کسوت و دارای روحیه مشارکت اجتماعی، و هدایت تازه‌نفس‌ها را بر عهده دارند. روی کمک تیم باسلام هم می‌توانید حساب کنید.

در پایان این دوره چند هفته‌ای، به سه نفر اول از طرف باسلام جوایز نفیسی به پاس مشارکت در این حرکت اجتماعی و ارتقاء گروهی اهداء می ‏شود. غرفه‌های برتر با ضریب مشخصی از بالانس میان تعداد تراکنش، مبلغ تراکنش‌ها، و میزان بازدید از غرفه مشخص می‌شوند. همچنین در پایان این دوره چندهفته‌ای، به سه تیم برتر بر حسب امتیازات، به مناسبت قدردانی از یک حرکت گروهی جایزه نفیسی از طرف باسلام اهداء می‌‏شود.

سناریوی شروع بازی

هر کاپیتان باید برای تیم خود یک نام و یک شعار انگیزشی انتخاب کند. بهتر است نام و شعار تیم بصورت تیمی در هنگام شکل‌گیری اولیه تیم انتخاب گردد. طبق جدول زمان‏‌بندی، کاپیتان‌ها در تاریخ اعلام شده اقدام به انتشار تبلیغات جهت جذب عضو از میان غرفه‌داران می‏‌کنند.

هر تیم در مجله صاحب یک دسته به نام خود خواهد بود. کلیه فعالیت‌‏های این تیم از زمان تبلیغات و جذب عضو تا پایان بازی در این صفحه منتشر خواهد شد. بنابراین در زمان آغاز بازی، هر کاپیتان با اسم و رسم مشخص، در صفحه خود فراخوان می‌دهد و آدرس صفحه‏‌اش را در جریان تبلیغاتش با سایر غرفه‌‏داران به اشتراک می‌گذارد. سایر غرفه‏‌داران در بخش نظرات صفحه، اقدام به ثبت‏‌نام می‏‌کنند. این تازه آغاز راه است.

کاپیتان ها رهبر این فرآیند هستند. بنابراین خودشان آستین‌ها را بالا می‌زنند و عضو می‌گیرند. کاپیتان‌ها می‌توانند در میان غرفه‌های موجود بگردند و برای دعوت غرفه‌داران به تیم‌شان از هر طریقی (نظیر تلگرام، تلفن و …) اقدام کنند. حتی می‌توانند غرفه‌دارهای جدیدی را به‌ باسلام بیاورند و به تیم‌شان ملحق کنند. فقط باید در انتخاب اعضای‏شان به ملاک‌های امتیاز برای غرفه‌داران دقت کنند و با هوشمندی تمام اقدام به انتخاب اعضا کنند.

شرح گام‌به‌گام جذب هم‌تیمی

  1. صفحه بلاگی خواهیم داشت که فلسفه و قواعد بازی در آن شرح داده می‌شود. در انتهای  این صفحه کاپیتان‌ها مشخص شده‌اند.
  2. هر کاپیتان یک صفحه‌ بلاگ خواهد داشت. در آن صفحه اطلاعات لازم درباره خودش، برنامه‌هایش و این‌که دنبال چه‌نوع هم‌تیمی می‌گردد، آورده شده است.
  3. غرفه‌دارهایی که دارای آن ویژگی‌ها باشند در ذیل پست بلاگ، نام غرفه و مشخصاتشان را (مثلاً یک راه تماس) وارد می‌کنند.
  4. کاپیتان ویژگی هم‌تیمی‌ها را بررسی می‌کند. از میان آن‌ها تیم خود را انتخاب کرده و و در زمان مشخص لیست نهایی را اعلام می‌‏کند.
  5. کاپیتان‏‌ها می‌‏توانند از پایین صفحه غرفه‏‌ها، تازه‌نفس‏‌ها را پیدا کنند و براساس اطلاعات تماس موجود در غرفه‌ها با غرفه‌‌داران ارتباط بگیرند و دعوت مستقیم نیز داشته باشند. در صورتی که اطلاعات تماس موجود نباشد، کاپیتان‌ها می‏‌توانند با روابط عمومی تیم باسلام ارتباط بگیرند.

به محض اینکه تیم دارای ۵ غرفه (با احتساب خود کاپیتان) شد، کامل شده است. البته هرچه تیم بزرگ‏تر شود، به ازای هر عضو علاوه بر ۵ عضو اولیه در صورتی که عضو جدید به دو تراکنش برسد، ۲۰ امتیاز به تیم تعلق می‌‏گیرد. هر تیم تا پایان رقابت فرصت دارد تا حلقه تیم خود را بزرگ و بزرگ‏تر کند و امتیاز جمع کند. به ازای افزودن و استقرار هر غرفه به سیستم و به دو تراکنش رساندن آن غرفه، مطابق بخش ملاک‏‌های امتیازات ۳۰ امتیاز نصیب تیم می‏‌گردد. این بخش در جدول امتیازدهی بالاترین بخش امتیازات را به خود اختصاص داده است.

جدول زمان‌بندی و امتیازات

زمان عنوان توضیحات و شرایط
۱۴ شهریور انتشار فراخوان و دعوت کاپیتان‌ها همه کسانی که وقت کافی برای فعالیت روزانه در بازار دارند و روحیه مدیریت گروه و کاریزمای کافی برای رهبر تیم را دارند می‌توانند داوطلب کاپیتانی در تازه نفس‌ها شوند. کاپیتان‌ها به صورت داوطلبانه فعالیت می‌کنند، ولی طبیعتاً فعالیت‌شان باعث شناخته شدن هر چه بیشتر غرفه و محصولاتشان خواهد شد.
۱۶ شهریور نهایی شدن کاپیتان‌های تیم‌ها از بین داوطلبان کاپیتانی، کسانی که ویژگی‌های فردی قدرتمندی برای تیم‌سازی و رهبری تیم داشته باشند و از نظر وقت و شرایط همکاری،‌ آمادگی بیشتری داشته باشند، به عنوان کاپیتان انتخاب می‌شوند و هر کاپیتان تیم خودش را تشکیل می‌دهد.
۱۶ شهریور جلسه توجیهی کاپیتان‌ها این جلسه در دفتر باسلام (واقع در پارک علم و فناوری استان قم) تشکیل می‌گردد.
۲۰ لغایت ۲۱ شهریور ثبت اطلاعات اولیه تیم‌ها توسط کاپیتان‏‌ها هر کاپیتان جهت راه‌اندازی صفحه خود در مجله، می‌باید در بازه زمانی ۲۰ لغایت ۲۱ شهریور، اسم و رسم تیم خود را (شامل: نام تیم، شعار تیم، نام کاپیتان یا کاپیتان‏های تیم و آدرس غرفه کاپیتان) در بخش نظرات پست مجله به آدرس: https://basalam.ir/s/Wx8XRr ثبت نماید. (با هماهنگی با تیم باسلام، تغییر شعار تیم پس از تشکیل آن، امکان‌پذیر می‌باشد.)
۲۱ لغایت ۲۲ شهریور تبلیغات، فراخوان اعضا، یارکشی و تشکیل تیم‌ها هر کاپیتان در طول این دو روز، می‌باید تیمش را تشکیل دهد و به حداقل اعضای لازم برای شرکت در طرح تازه‏ نفس‌‏ها برسد؛ یعنی پنج غرفه (مجموعاً با خود غرفه کاپیتان).
۲۲ شهریور (چهار‎‏شنبه) شروع رقابت با شروع طرح تازه‏ نفس‌ها از ۱۲:۰۰ ظهر ۲۲ شهریور ۹۶، غرفه‌ها باید برای رسیدن به امتیاز بیشتر تا پایان زمان طرح تلاش کنند. راه‌های کسب امتیاز به قرار زیر است:
 ۲۲ شهریور لغایت ۵ مهر جریان رقابت و امتیازدهی تیمی
  • فروش: تعداد تراکنش + مبلغ فروش
  • هر تراکنش: ۵ امتیاز
  • هر ۱۰,۰۰۰ تومان فروش: ۵ امتیاز
  • هر ۳۰۰ بازدید از مجموع بازدیدهای تیم: ۵ امتیاز
  • استقرار و راهنمایی غرفه‌دار جدید توسط کاپیتان یا اعضاء که حداقل دو فروش در طول دوره انجام دهد. هر غرفه‌ تاسیس‌شده‌ با دو فروش: ۳۰ امتیاز
  • اضافه شدن غرفه جدید به تیم در جریان طرح که حداقل دو فروش در طول دوره انجام دهد: ۲۰ امتیاز
۵ مهر پایان دور اول

طرح در ۱۲ شب ۵ مهر ۹۶ به پایان می‌رسد (تراکنش‌هایی که پس از این ساعت انجام شوند، جزء امتیازها محاسبه نخواهد شد).

هیئت داوران از این ساعت به بعد وارد ارزیابی امتیازها و حساب و کتاب می‌شود تا نتایج نهایی را در روزهای آینده اعلام کند.

۶ مهر اعلام نتایج و اهداء جوایز

الف. تیم برتر

ب. کاپیتان تیم برتر

ج. سه غرفه‌دار برتر

د. کاپیتان‌ها

 

ملاک‌‌های امتیاز برای غرفه‌دارها

  • امتیازات بر مبنای فروش و بازدید می‏‌باشد. ۱۵ ردیف اول غرفه‌ها، ضریب ۱ و مابقی، ضریب ۵ دارد.
  • بالانس ترکیب فروش و تراکنش غرفه‌ها ملاک است. هر فروش بالای ده هزار تومان: ۱۰ امتیاز
  • بازدید از غرفه به ازای هر ۵۰ بازدید: ۵ امتیاز

ملاک‌های امتیاز برای کاپیتان‌ها

  • بالانس ترکیب فروش و تراکنش غرفه‌ها (هر فروش بالای ده هزار تومان): ۱۰ امتیاز
  • هر غرفه‌ تازه‌تأسیس شده در باسلام که به دو فروش موفق رسیده باشد (هر غرفه‌ دعوت شده توسط کاپیتان یا اعضای تیم رسیده به دو فروش موفق): ۳۰ امتیاز
  • بازدید از غرفه به ازای هر ۳۰۰ بازدید تیمی: ۵ امتیاز
  • اضافه شدن غرفه جدید با حداقل دو فروش در طول دوره: ۲۰ امتیاز

جوایز

تیم برتر

  • هدیه‌‏ای به ارزش ۱۰۰ هزار  تومان به تک‌تک غرفه‌‏های تیم برتر در مدل طرح تبلیغاتی دوست‌جان با مشارکت ۷۰ درصدی باسلام و ۳۰ درصدی غرفه‌دارها و پست رایگان از انبار مرکزی اداره پست قم (ارسال کالاها تا انبار مرکزی پست قم به عهده‌ غرفه‌داران خواهد بود).
  • غرفه‌هایی که در تیم برتر زیر ۳ تراکنش در طول طرح ایجاد کنند، شامل طرح مشارکت دوست‌جان نخواهند شد.

کاپیتان تیم برتر

  • بسته خدمات طلایی مشاوره و کارگاه آموزش باسلام
  • اعطاء اعتبار دریافت وام ۱۰ ملیون تومانی قرض‌الحسنه ۱ ساله بانک رسالت شعبه‌ مرکزی قم (در تیم‌های دوکاپیتانه، این امتیاز بین کاپیتان‌ها به صورت مساوی تقسیم خواهد شد).
  • مشارکت ۷۰ درصدی برای غرفه‌ کاپیتان برتر تا سقف ۲۵۰ هزار تومان و هزینه‌ پست رایگان از انبار مرکزی اداره پست قم (ارسال کالاها تا انبار مرکزی پست قم به عهده‌ غرفه‌داران خواهد بود).

غرفه‌دارهای برتر

  • غرفه‌دار اول، دوم و سوم به ترتیب، ۵۰۰ هزار تومان، ۴۰۰ هزار تومان و ۳۰۰ هزار تومان هدیه دوست‌جان با مشارکت ۷۰ درصدی باسلام دریافت می‌کنند.
  • سه غرفه برتر از کل دوره (غیر از غرفه‌ کاپیتان‌ها)، از بین تمام شرکت‌‌کنندگان در تازه‏ نفس‌‏ها بر اساس امتیازات، برنده این بخش از تازه ‏نفس‏ ها خواهند شد.

ابزار و شیوه داوری

فروش غرفه‌ها با ساز و کارهای فنی مبتنی بر پایگاه داده باسلام محاسبه می‏‌گردد و خطای انسانی در آن دخیل نیست.
کاپیتان‏‌ها می‌باید در پایان هفته اول و پایان هفته دوم، گزارش فعالیت‏‌هایشان را در بخش نظرات صفحه خود در مجله باسلام ثبت کنند. این گزارش باید شامل موارد زیر باشد:

  • تعداد غرفه‌های تازه‌تأسیس در باسلام همراه با اسم و آدرس غرفه‏‌ها
  • تعداد غرفه‏‌های اضافه شده به تیم (در جریان بازی) همراه با اسم و آدرس غرفه‏‌ها
  • تبلیغات (اینستاگرام، تلگرام)
  • طرح‌‌‏های ابتکاری و شرح مختصری بر نحوه اجرای طرح
  • محتواهای تولید شده

نکته: اگر کاپیتان‏ی اقدام به ارائه گزارش ننمایند، در گزارش خبری باسلام و در نتیجه کمپین‌های خبری نرم‌افزار کریسپ، گزارشی از او ارسال نخواهد شد.

تکرار بازی

این بازی هر سه هفته یک‌بار از سر گرفته شده و تکرار می‌شود.

راهنماها

راهنمای راه‏ اندازی و ارتقاء غرفه

احمد مدقق @basalam_mudaqeq

هما سپهری @Homa_Sepehri

راهنماهای تحلیل و داوری طرح

سجاد عساکره @basalam_asakere1404

فاطمه عبدالکریمی @f_abdolkarimi

راهنمای بازاریابی محتوایی

حامد آقاجانی @hamedafe

راهنماهای عکس و گرافیک

فاطمه ارسطویی @fami27july

فرزانه کرمانی @FARZANEHKERM4Ni

راهنمای تصویربرداری و فیلم

یاسر محدثی @Yaser3d

راهنمای شبکه‌های اجتماعی

محمدرضا جوان @basalam_javan

راهنمای پیام‏‌رسان‌های مبتنی بر وب (با تمرکز بر تلگرام)

سهیل قیصر @soheilgheysar

روابط عمومی و اطلاع‏‌‌رسانی

فاطمه بیگدلی @basalam_PR

راهنمای ارتباط با مشتریان

هانیه ضرغام @Basalam_CR

 

پیروز باشید

تیم باسلام



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x