نقاط قوت یک غرفه


1,367

the-excellence-of-a-vendor

محتوای متنی

محتوای متنی مهم‌ترین ملاک سنجش غرفه و دارای ضریب 3 است. مقصود ما از محتوای متنی این‌هاست:

  • عکس مناسب
  • یک معرفی چندخطی از محصول در قسمت “معرفی خلاصه محصول”
  • کامل و دقیق بودن ویژگی‌ها (وزن، رنگ، جنس، مناسب برای… و سایر توضیحات)
  • کامل و دقیق بودن متن “درباره زندگی”. متن درباره زندگی، متنی است که غرفه‌دار به قلم خودش درباره خودش و کارش نوشته است و بیشترین نمره را دارد.

افزایش بازدید بلندمدت

شما از من بهتر می‌دانید که محتوای متنی در بازه بلندمدت، مهم‌ترین دلیل افزایش بازدید از یک غرفه است. افزایش بازدیدی که به واسطه تبلیغات و با گذاشتن لینک در کانال‌ها و شبکه‌های مختلف به دست می‌آید در کوتاه‌مدت باعث افزایش ناگهانی بازدید می‌شود ولی پایدار نیست. اما محتوای خوب و غنی در بلند مدت بازدید پایدار ایجاد می‌کند.

محتوای متنی (عکس مناسب، خلاصه معرفی محصول، کامل بودن ویژگی‌ها و متن درباره زندگی) مهم‌ترین ملاک در برگزیدگی یک غرفه است.

از دست ندهید:

  • راه‌هایی برای عکس‌برداری بهتر با موبایل از اینجا
  • عکس برداری  در محیط باز از اینجا
  • عکس برداری با موبایل با فضای پشت سفید از اینجا
  • زوایای مهم در عکس برداری از زیورالات از اینجا
  • ویرایش عکس با موبایل و برنامه snapseed از اینجا
  • راه های نوشتن درباره خودم (قسمت اول) از اینجا
  • راه های نوشتن درباره خودم (قسمت دوم) از اینجا

 

میزان بازدید

اولین معیار ما برای انتخاب غرفه برگزیده، میزان بازدید هفتگی آن غرفه است. غرفه‌داری که بواسطه تبلیغات و آب و جارو کردن غرفه‌اش دیگران را دعوت به بازدید از آن می‌کند ما را هم ترغیب می‌کند تا سایر شاخص‌هایش را بررسی کنیم. برعکس، غرفه‌‌فراموش شده‌ای که حتی خود غرفه‌دار تلاشی برای معرفی آن در شبکه‌های مختلف اجتماعی و مشتریانش نمی‌کند مثل غرفه‌ای متروکه است که مشتری‌ها بی‌میل و بی‌توجه از کنارش رد می‌شوند.

تعداد بالای بازدید از یک غرفه، اولین ملاک در برگزیدگی آن است.

از دست ندهید:

تخفیف

این یکی از جذاب‌ترین و تحریک‌کننده‌ترین انگیزه‌های خرید است. حالا که کالایی در فضای مجازی و اینترنتی قرار است به فروش گذاشته شود و مجالی برای چانه زدن نیست، چه بهتر که خود تولیدکننده و غرفه‌دار پیش قدم شود. اگر غرفه‌دار با تخفیف‌های مناسب برای مشتری انگیزه ایجاد کند، باسلام هم بی‌میل نیست که غرفه‌اش را معرفی و تبلیغ کند.

تخفیف دادن به محصول توسط غرفه‌دار یکی از ملاک‌های جذاب و مؤثر در برگزیدگی غرفه است.

کیفیت و رضایت

چه کسی بدش می‌آید محصولی با کیفیت بخرد؟ نیاز به توضیح نیست که هر اندازه محصول با کیفیت‌تر باشد، آن غرفه نمره‌ بیشتری دریافت می‌کند. معیار سنجش کیفیت محصولات باسلامی بازخوردهای مشتری است. این مشتری‌های باسلام هستند که تعیین می‌کنند از کیفیت محصولات چه غرفه‌ای رضایت دارند. مشتریان تجربه‌شان را با باشگاه باسلام و واحد crm باسلام در میان می‌گذارند.

رضایت مشتری‌ها از کیفیت محصولات شما یکی از ملاک‌های برگزیدگی غرفه است.

تعداد محصول

هر چند همیشه کمیت و تعداد زیاد نشانه بهتر بودن نیست، ولی به مشتری حق بدهید که یک غرفه‌ پرمحصول برایش جذاب‌تر از یک غرفه‌ تک‌محصولی یا دوـ‌سه‌محصولی باشد. گشت و گذار بین کلی محصول و حق انتخاب، منجر به رضایت‌مندی مشتری خواهد شد.

تعداد بالای محصول یک  غرفه نسبت به غرفه‌های مشابه یک بازارچه، یکی از ملاک‌های برگزیدگی غرفه است.

فروش و ارسال

ارسال به موقع، نشانه‌ خوش‌قولی و تعهد است. غرفه‌داری که محصول بیشتری می‌فروشد حتماً تجربه بیشتری درباره ارسال و بازخوردهای مشتری‌اش دارد. باسلام تمام سعی‌اش را می‌کند که هم هوای مشتری‌ها را داشته باشد و هم از سوی دیگر در یک تعامل و ارتباط دوطرفه با تولیدکننده به رشدی متقابل برسند.

فروش خوب و ارسال مناسب و به موقع یک غرفه یکی از ملاک‌های برگزیدگی غرفه است.

از دست ندهید:

  • راهنمای ارسال محصول برای تازه‌کارها از اینجا



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x