بازار اجتماعی، قصه رشد مدام، خیر بی‌پایان


1,283

the-social-market-the-story-of-continuous-growth-never-ending-beneficence

نزدیک به سی نفر تیم مدیریت باسلام، تمام‌وقت و بیشتر از تمام‌وقت کار می‌کنند تا برسند به گرد پای باسلامی‌های غرفه‌دار و خریدار، ولی نمی‌رسند. بازار هر روز در حال رشد است و باسلامی‌های کف بازار، همیشه چند قدم جلوترند. هر روز اتفاق‌های جدید می‌افتد و هر روز، چند ایده بکر و جدید، از تماشای کارهای تازه باسلامی‌ها سرازیر می‌شود سمت تیم فنی و محتوایی و تبلیغات و عملیات و حتی تیم مدیریت، و فرصت اجرای همه‌اش نمی‌رسد؛ درست مثل تلاش برای گرفتن همه قطره‌های باران با دو کف دست. چند تا از این اتفاق‌های هیجان‌انگیز را برایتان تعریف می‌کنم. بقیه‌اش را خودتان بگردید و ببینید.

کار گروهی باسلامی‌ها

دیروز فهمیدم پشت صحنه غرفه‌ها کم‌کم دارد کار گروهی شکل می‌گیرد. در روزهایی که تیم فنی باسلام متمرکز بر فرایندهای مربوط به «لحظه پرداخت تا لحظه تحویل کالا» است و هنوز مانده تا دگرگون کردن بخش مدیریت غرفه، بعضی غرفه‌ها به صورت گروهی اداره می‌شوند. در بعضی غرفه‌ها تولید محصولات از تبلیغ و تولید محتوا برای محصولات،‌ تفکیک شده و مثلا یکی از غرفه‌‌دارن باسلام می‌گفت یک نویسنده استخدام کرده تا تولید محتوایش را برایش پیش ببرد. البته اسمش را گفته نگویم. من هم نمی‌گویم. چند غرفه دیگر هم در شرف مشارکت‌ با یکدیگر و تقسیم کارند. کاری که هنوز اپلیکیشن باسلام، به آنجا نرسیده.

سرعت پیشرفت باسلامی‌ها

بعد از یکی دو هفته گذشته که تازه‌نفس‌ها و کاپیتان‌ها در کارگاه مشغول تمرین تولید محتوای جامدند، چند تا از غرفه‌ها موتور تولید محتوایشان روشن شده و حالا آن قدر با قدرت و سرعت پیش می‌روند که به زودی اپلیکیشن باسلام و مدیریت غرفه‌ را باید با موتور جت حرکت داد تا به پایشان برسد و پاسخگوی تلاش‌هایشان باشد.

غرفه‌دارهای مخترع

همین شب جمعه گذشته خبردار شدم که غرفه‌دارهایی داریم که اختراعات خودشان را برای اولین دارند بر روی باسلام رونمایی می‌کنند و کم‌کم باید فکر توسعه نرم‌افزارمان باشیم و ایجاد بستری برای حمایت از ثبت اختراع و حقوق معنوی کارهایی که برای اولین بار در کشور تولید و عرضه می‌شوند.

محصولات صادراتی باسلامی

باز دوباره تا جایی که خبرش به گوش من رسیده، دو سه تا از غرفه‌دارها موفق به صادر کردن چند محصول شده‌اند و بیرون از مرزهای ایران مشتری پیدا کرده‌اند و حالا کم‌کم نیاز به پرداخت ارزی و حساب‌های بین المللی و امکانات صادرات هم تبدیل می‌شود به نیاز غرفه‌داران باسلام.

باران برکت

خلاصه که باران خیر و برکت افتاده به جان باسلام و کار گروهی صدها غرفه‌دار باسلامی دست به دست هم داده تا هر روز از هر گوشه بازار،‌ خبرهای خوش به گوشمان برسد و بار مسئولیت‌مان هر روز بیشتر از دیروز شود. نیت‌های خیر، پاک‌دستی و درست‌کاری جمع بزرگی از تولیدکننده‌های ایرانی و اهالی کسب‌وکار حلال و اصیل، امروز تبدیل شده به مایه افتخار و سربلندی ما و احساس سنگین مسئولیت و دین نسبت به همه تلاش‌ها و همت‌های بلند. کنارتان هستیم و پابه‌پایتان حرکت می‌کنیم. همراه ما باشید و یاری‌مان کنید. دست و توجه خدای بزرگ و رزاق، بالای سر همه‌مان. این همه نعمت، از ما و شما دریغ مباد.

 

اگر هنوز باسلامی نشده‌اید، معطل نکنید. کسب‌وکار خودتان را همین امروز در باسلام شروع کنید. 



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رضا عیوضی
رضا عیوضی
6 ماه قبل

چقدر خوب و خوشحال کننده و امیدبخش

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x