هدیه بی‌بهانه…


1,102

هدیه

مشکل اینجاست که خانم‌ها اکثر وقت‌ها سالگرد ازدواجشان را یادشان نمی‌رود. تاریخ که پیش‌کش، معمولاً جزئیاتش هم به خاطرشان می‌ماند؛ اینکه آن روز چه حرف‌هایی زده‌اید، چه لباسی تن‌تان بوده، به کدام حرف‌ها لبخند زده‌اید و کدام حرف‌ها برایتان ناخوشایند بوده است. یعنی می‌خواهم بگویم غافل‌گیر کردن زن‌ها برای سالگرد ازدواجتان چندان آسان نیست. برای تولدشان هم. یک رقم به سال‌های عمرش اضافه شده، مگر می‌تواند فراموش کند؟

بی‌بهانه هدیه بدهید. بی‌مناسبت؛ یا دست‌کم در مناسبتی که منتظرش نیست. مثلاً به مناسبت سالگرد قبولی‌اش در امتحان جامع! یا سالگرد دریافت اولین چک حقوقی‌اش، یا مثلاً سالگرد افتادن اولین دندان شیری دخترتان، یا مثلاً سالگرد آن بار که شما مأموریت بودید و همسرتان مجبور شده بود برای اولین بار پلاستیک سنگین زباله را یازده شب خودش بگذارد دم در خانه و باد زده بود در را پشت سرش بسته بود و مانده بود پشت در؛ و یک ساعت بعد، پدر شما کلید یدک را از آن سر شهر رسانده بود به او.

برای هر کدام از این مناسبت‌ها می‌شود هدیه داد. می‌شود خاطرات شیرین ریز را زنده کرد. یک حسّی به من می‌گوید، وقت‌هایی که مرد خانه نیست، وقت‌هایی که همسرش دلتنگ است، اگر قرار باشد جلو آینه بایستد و به او فکر کند،‌ سرویس طلای چند ده میلیونی‌اش را نمی‌بندد، ولی ممکن است وقتی گل سری را که توی یکی از همین روزهای بی‌مناسبت برایش خریده بوده، روی موهایش بذارد، چند لحظه بیشتر جلو آینه صبر کند،‌ لبخند بزند و از گوشه ذهنش بگذرد: «زندگی هنوز ارزش جنگیدن دارد…»

از کمپین صنایع دستی شروع کنید…



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x