اصفهانی‌ها در باسلام چه کار می‌کنند؟


1,626

بازار اصفهان

اصفهان مهد سنت و اصالت و قدمت است؛ این را با یک گشت و گذار ساده در شهر اصفهان می‌توان فهمید. اصالت، در کسب و کار اصفهانی هم ریشه دارد؛ نگاهی به کسب و کارهای خرد و خانگی این شهر، گویای این واقعیت است. فرش، انواع صنایع‌دستی و خوراکی‌های سنتی عمده تولیدات خرد و خانگی اصفهان را تشکیل می‌دهد. در بازار اینترنتی باسلام هم می‌توانیم نمونه‌هایی از تلاش برای حفظ این اصالت را ببینیم. بیایید سری بزنیم به چند غرفه اصفهانی و کمی درباره انگیزه و نحوه شکل‌گیری کسب و کارشان بخوانیم.

حلوا سوهان فروغی

روزها و شب‌ها گذشت و زمین چرخ‌ها زد تا میراث شهربانو بعد از ۱۵۰ سال از بین همه زن‌های آن نسل رسید به شهین تا او ماندگارش کند. حلوای شهربانو که روزگاری عطرش با عطر نوروز در هم می‌آمیخت و فضای قمبوانِ دهاقان را پر می‌کرد، با تلاش خستگی‌ناپذیر خانم فروغی حالا در طعم‌های مختلف و بسته‌بندی‌های شیک به همه شهرهای ایران ارسال می‌شود؛ یک حلوا که طعمش به سمنو شبیه است و کش‌سانی سوهان را دارد.

شما هم «حلوا سوهان فروغی» را از بازار اینترنتی باسلام بخرید و امتحانش کنید.

حلوا سوهان

قفل‌های تزئینی ـ هنری کیانی

با دیدن این قفل‌های ظریف کسی به ذهنش هم نمی‌رسد که روزگاری سازنده این‌ها کارش را از ساخت تفنگ شروع کرده باشد. حدود پنجاه سال پیش حسن که عاشق تفنگ بود و پدرش اجازه نمی‌داد او هم مثل مردان روستا تفنگ داشته باشد، آن‌قدر با فلز و آتش کلنجار می‌رود که بالاخره اولین تفنگش را می‌سازد و با آن شلیک می‌کند. بعدها که نگران تیرهایی می‌شود که با تفنگ‌های دست‌سازش شلیک می‌شود؛ ساخت تفنگ را رها می‌کند و مشغول قفل‌سازی می‌شود؛ ویژه بودن کارهایش آن‌ها را خوراک هنردوستان قدیمی، کلکسیونرها، موزه‌های معتبر و هنرشناسان ریشه‌دار داخلی و خارجی کرده است. او تولید انبوه نمی‌کند و از هر کار چهار پنج تا و گاهی فقط یک نمونه می‌زند تا قفل‌هایش خاص بماند و مشتری‌هایش همیشه چشم‌انتظار کارهای جدیدش باشند.

چند نمونه از کارهای استاد کیانی را در بازار اینترنتی باسلام ببینید.

قفل خرگوش

فرآورده‌های گیاهی بهار سلامتی

واسطه آشنایی‌شان گیاهان دارویی بود! خانم حیدری کشاورزی خوانده بود و علاقه‌اش به گیاهان دارویی و طب طبیعی و سنتی او را پنج سال پیش به همسرش گره زد. سعید نادری که دانشجوی شیمی بود، یک روز در اواخر دوران تحصیلش وقتی پای سخنرانی یک حکیم سنتی می‌نشنید، آن‌قدر متحول می‌شود که درسش را رها می‌کند و می‌افتد در کار طبابت و حجامت و در نهایت تولید داروهای سنتی. سعید و همسرش کارشان را از توصیه‌ها و تجویزهای سنتی به اقوام و آشنایان شروع کرده بودند و بعد در یک کارگاه کوچک شروع به تولید کردند و روز به روز بر تنوع و حجم تولیداتشان اضافه کردند. خانم حیدری در بازار اینترنتی باسلام به روغن‌های اصل و تأثیرگذارش معروف است.

شما هم از «بهار سلامتی» در بازار اینترنتی باسلام خرید کنید.

بهار سلامتی

محصولات خانه و روستا علی آباد

درست است که خرید از هایپرها و مغازه‌های بزرگ و رنگارنگ حس و حال خوشی دارد؛ ولی خرید از تولیدکننده‌های روستایی لطف دیگری دارد. این غرفه‌دار با این فکر که خرید مازاد محصولات سالم و شاداب روستایی، روستاها را آباد و سرپا و روستاییان را امیدوار نگه می‌دارد، سراغ روستاهای اطراف اصفهان رفته و محصولات ناب‌شان را به دست مشتری‌هایی می‌رساند که دغدغه یک زندگی سالم دارند و خواهان حال خوش روستاییان‌اند. وی با بسته‌بندی زیبای محصولات روستایی، حس خوب خرید از روستا را دو چندان کرده است. علی آباد قرار است سراسر ایرانی باشد که مزین به خلق علوی است.

حس خوب روستا را با خرید از محصولات روستایی «علی آباد»، در بازار اینترنتی باسلام تجربه کنید.

غرفه علی آباد

محصولات غذایی آرمیتا

وقتی از شقایق می‌پرسیدند می‌خواهی چه کاره شوی، جوابش دکتر و مهندس و معلم نبوده است. او دوست داشته یک کار خیر و بزرگ بکند؛ کاری که گره از کار مردم باز کند. این جواب گرچه که در زمان خودش باعث خنده دوستانش می‌شده، ولی حالا واقعیت پیدا کرده است. شقایق از لیسانس مدیریتش بهره گرفته و دارد محصولات خانگی و سالم بیست سی خانم خانه‌دار را به مشتریان می‌رساند. شقایق شیاسی برای «محصولات غذایی آرمیتا» از خانم‌های آشپزی محصولات غذایی تهیه می‌کند که هر کدام‌شان توی درست کردن آن محصول خبره‌اند و سال‌ها تجربه دارند. گواه کیفیت محصولات غذایی آرمیتا، مشتریانی هستند که با اولین خریدشان مشتری دائمی او شده‌اند.

محصولات سالم و خوشمزه آرمیتا را از بازار اینترنتی باسلام بخرید.

غرفه آرمیتا

عقیق سبز

«عقیق سبز» نام دیگر جلبک اسپیرولینا است که شرکت «عقیق سبز آیریک سپاهان» برای آن جلبک انتخاب کرده است. این جلبک بیشتر از هفتاد درصد پروتئین دارد و به معجزه طبیعت معروف است. شرکت عقیق سبز یک شرکت دانش‌بنیان است که این جلبک را ابتدا در قشم و سپس به صورت گلخانه‌ای در اصفهان تولید و فرآوری کرده است و از آن قرص‌های دارویی، کرم، روغن، ماسک و حتا پولکی و شیرینی و نان رژیمی تهیه کرده است.

همه محصولات «عقیق سبز» مجوز دارند و با خیال راحت می‌توانید آن‌ها را از بازار اینترنتی باسلام بخرید.

شامپو جلبک

فلاوینا

وقتی چند تا جوان تحصیل کرده و البته خلاق دور هم جمع می‌شوند، باید منتظر یک اتفاق خوب بود. چند فارغ التحصیل صنایع غذایی و مکانیک ماشین‌آلات کشاورزی یک روز با ایده تولید روغن از هسته پرخاصیت خرما دور هم جمع می‌شوند و بعد از روزها تلاش و هم‌فکری به ایده آسیاب کردن هسته خرما و تولید محصولات مختلف از آن می‌رسند. آن‌ها شنیده بودند که هسته خرما خواص زیادی دارد. بعد از تحقیقات علمی وقتی که شنیده‌هاشان تأیید شد، یک آسیاب مخصوص برای در هم شکستن مقاومت هسته سخت خرما و آرد کردنش طراحی می‌کنند و کارشان با تولید قهوه خرما شروع می‌شود. حالا علاوه بر هسته قهوه خرما، روغن آرایشی و نان غنی شده هم درست می‌کنند.

برای خرید محصولات «فلاوینا» به بازار اینترنتی باسلام سر بزنید.

دمنوش هسته خرما

تابلو فرش نهال

اولین تابلو فرش چاپی را مادرش سفارش داد. سمیه جمشیدی این حمایت‌های مادرش را انگیزه ادامه کارهایش می‌داند. او از سال ۹۳ بافت تابلو فرش را شروع کرد و طولی نکشید که با کمک یک سرمایه‌گذار خیر مقدمات آموزشگاهش را فراهم کرد. سمیه علاوه بر آموزش، سفارش تابلو فرش هم می‌گیرد و بافت آن‌ها را به خانم‌های بافنده‌ای که راه کسب درآمد دیگری جز فرش‌بافی ندارند می‌سپارد. او در کنار تابلو فرش‌های دست‌بافت، سفارش تابلو فرش‌های چاپی را هم قبول می‌کند. سمیه این کار را با تعدادی از دوستانش دارد پیش می‌برد و به آینده بسیار امیدوار است. یکی از کارهای زیبای سمیه بافت لوگوی شرکت‌ها روی دارچوبک است.

کارهای زیبای سمیه را با نام «تابلو فرش نهال» از بازار اینترنتی باسلام بخرید.

تابلو فرش نهال

 

دیدن همه محصولات و غرفه‌های اصفهانی‌ها در باسلام


به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
5 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سلطانپور
سلطانپور
5 سال قبل

چرا هیچ سفارشی و نظری رو اینجا در مورد غرفه مون نمیبینیم و نداریم؟

مدیری- تک گوهر
مدیری- تک گوهر
5 سال قبل

سلام. خدا قوت.
ممنون که سری به اصفهانی هازدین، اما اصفهان خیلی غرفه در باسلام داره ها!!!
بهتر نیست حداقل اسم بقیه رو هم بنویسید، یا عینکی برای دیدن همه غرفه های اصفهان هم قرار بدین؟!??

(میم زندگی)
(میم زندگی)
ویرایشگر
پاسخ به  مدیری- تک گوهر
5 سال قبل

سلام و سپاس؛ پیوند (لینک) صفحه‌ای که می‌توان محصولات و غرفه‌های باسلامی را دید در پایان مطلب قرار داده شد.

Elham
Elham
5 سال قبل

سلام
چرا چت باسلام حذف شده؟
چند روزه میخوام راجع به سفارش مشتری پیام بدهم فقط این باکس هدیه این گوشه صفحه هست و هیچ جای صفحه چت باز نمی کنه

فریبا مدنی
فریبا مدنی
پاسخ به  Elham
5 سال قبل

سلام خانم الهام خوب هستین؟
چت پشتیبانی سایت فعال هست و همکارانم در پشتیبانی درحال پاسخگویی هستن
من این مورد رو پیگیری میکنم
شما میتونید از طریق ربات تلگرام هم برای پشتیبانی پیام تون رو ارسال بفرمایید
آی دی ربات پشتیبانی:
@basalamchat_bot

5
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x