بازدید معاون رئیس جمهور از بازار باسلام


1,669

وبلاگ بازار باسلام - basalam - بازدید معاون رئیس جمهور

ما امروز، ۱۶ بهمن ۹۷ در دفتر باسلام، میزبان دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بودیم؛ یکی از دلسوزترین مسئولان دولت که در سال‌های گذشته، تلاش زیادی برای پیشرفت استارتاپ‌ها در ایران کرده و به ظرفیت و اهمیت شرکت‌هایی مثل باسلام در آینده اقتصاد ایران واقف است.

معاون رئیس جمهور، با حضور در دفتر بازار اجتماعی باسلام (مستقر در پارک علم و فناوری استان قم) از بخش‌های مختلف شرکت باسلام بازدید کرد و با تیم‌ باسلام و فعالیت‌هایش آشنا شد.

در این بازدید دکتر اخوان، رئیس پارک و فناوری قم، و مدیرانی از استانداری قم نیز دکتر ستاری را را همراهی می‌کردند. محمدرضا آقایا، مدیرعامل باسلام در خصوص فعالیت‌های باسلام گفت:

شرکت «توسعه و تدبیر جوامع سلام (سهامی خاص)» که بازار باسلام را مدیریت می‌کند در ۱۹ خرداد ۹۷ به یک شرکت دانش‌بنیان تولیدی نوع دو (صنعتی) ارتقا پیدا کرده است. در این بازار اینترنتی کالاهای ایرانی، هفت بازارچه‌ مواد غذایی، محصولات فرهنگی، لوازم خانگی، صنایع‌دستی، عطاری، پوشاک، آرایشی و بهداشتی وجود دارد.

در این بازدید دکتر ستاری درباره فروش میوه تازه و گوشت در باسلام سؤال کرد و با برخی از غرفه‌های باسلام که میوه تازه عرضه می‌کنند آشنا شد. سپس درباره این گفت‌وگو شد که برای گسترش عرضه مستقیم محصولات کشاورزی، چه اقداماتی می‌شود انجام داد.

در گفتگوی میان معاون رئیس جمهور و باسلامی‌ها چالش‌های پشتیبانی (لجستیک) و هزینه ارسال محصول مطرح شد که آقایا از قرارداد جدید باسلام با شرکت پست خبر داد که به کمک آن، فروش محصولات روستایی و خانگی در باسلام، ساده‌تر و بهینه‌تر خواهد شد.

در این بازدید، درباره طرح یه‌کاسه و همکاری باسلام و شرکت پست نیز مطرح شد؛ طرحی که به غرفه‌داران کمک می‌کند محصولات‌شان را راحت‌تر ارسال کنند و به مشتری‌ها این امکان را می‌دهد که سفارش‌هایشان از غرفه‌های مختلف ایران را به صورت یک‌جا و با هزینه ارسال کمتری دریافت کنند.

معاون رئیس جمهور، سپس از بخش بازاریابی (مارکتینگ) باسلام بازدید کرد که گزارشی کوتاه از فعالیت‌های باسلام برای معرفی بازار و غرفه‌داران و فروش محصولات ایرانی و حمایت از مشاغل خانگی و روستایی به ایشان و همراهانشان ارائه کردیم:

ساخت غرفه و فروشگاه اینترنتی در باسلام رایگان است و پس از فعال‌سازی غرفه، راه‌­اندازی و مدیریت غرفه به طور کامل به عهده غرفه­‌دار است و باسلام صرفاً گرداننده این بازار و ناظر بر آن خواهد بود. تسویه‌حساب با غرفه‌داران نیز مراحل ساده‌ای دارد و وقتی سفارش به دست مشتری رسید و رضایت مشتری توسط باسلام احراز شد، فرایند آن آغاز می‌شود.

وبلاگ بازار باسلام - basalam - بازدید معاون رئیس جمهور

دکتر ستاری سپس با حضور در اتاق رضایت مشتریان باسلام، با فرایند خرید از باسلام و سامانه کنترل و رهگیری سفارش‌های باسلام آشنا شد؛ جایی که رضایت مشتریان، اصلی‌ترین و اساسی‌ترین هدف باسلام تضمین می‌شود:

مشتری می‌تواند در این بازار بچرخد و کالای ایرانی مورد نظرش را به سبد خرید اضافه کند و سفارش دهد. پس از این‌که مبلغ سفارش را به صورت آنلاین از طریق درگاه امن بانکی پرداخت کرد و نشانی گیرنده و نام کامل تحویل‌گیرنده را ثبت کرد، غرفه‌دار سفارش خریدار را می‌بیند و محصول را مستقیماً برای او ارسال می‌کند. تیم اتاق رضایت باسلام در همه این فرایند، کنترل و نظارت لحظه به لحظه دارد تا تجربه خوشایندی برای مشتریان و غرفه‌داران رقم بخورد.

در این بازدید درباره حضور پررنگ‌تر باسلام و کسب‌وکارهای باسلامی در سیمای جمهوری اسلامی سخن به میان آمد و دکتر ستاری مسیرهایی را برای محقق شدن این اتفاق مهم، پیش روی تیم باسلام قرار داد. البته گفته شد که باسلام تا به حال چندین بار تجربه‌هایی در این زمینه داشته است؛ از جمله:

گروه‌ عملیات باسلام با سفر به مناطق روستایی و غیر مرکزی، در برخی از استان‌های کشور (مانند سیستان و بلوچستان، کهکیلویه و بویراحمر و  خوزستان) و معرفی باسلام، در شبکه‌های استانی حضور داشته‌اند.

همچنین اپلیکیشن باسلام در برنامه به‌روز شبکه سوم سیما معرفی شده است و باسلام و بعضی از غرفه‌دارانش مهمان برنامه پایش سیما بوده‌اند. و البته برای تبلیغاتات تلویزیونی و به صورت ملی در آینده برنامه‌هایی داریم.

در پایان بازدید، درباره اهداف کمی باسلام برای سال آینده بحث و گفتگوی کوتاهی انجام شد.


گفتنی است بازار باسلام فعالیت رسمی خود را از آبان ۹۵ آغاز کرده است و اکنون بیش از ۲۴۰۰ غرفه و ۳۳ هزار محصول در خود جای داده است و خریداران با اپلیکیشن باسلام می‌توانند در این بازار بزرگ محصولات ایرانی بازارگردی کنند و با مقایسه محصولات و قیمت آن‌ها خرید لذت‌بخشی داشته باشند.

[button href=”https://basalam.com” align=”center” target=”_blank”]خرید اینترنتی از بازار اینترنتی باسلام[/button]


به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x