چه خبر | ۱۲ آذر ۹۶


1,748

whats-up-3

نشست تازه‌نفس‌ها

پنج شنبه ۹ آذرماه هوا انگار بهاری بود. غرفه‌دارهای برگزیده و کاپیتان‌های اولین دوره تازه‌نفس‌ها در کنار هم جمع شده بودند تا آخرین جمع بندی‌ها را در مورد مسابقه تازه‌نفس‌ها انجام بدهند. قرار بود تجربه‌های قبلی را بالا و پایین کنند تا تازه‌نفس‌ها این بار با قدرت و کیفیت بهتری برگزار شود.

در این نشست، گفتگوها بیشتر حول چالش‌های دوره قبل تیم‌ها بود؛ آماده‌سازی برای دوره جدید، راه‌های بهتر شدن آموزش، تبلیغات و تعامل غرفه‌دارها با هم و…
اهدای جایزه‌ها و تندیس‌های کاپیتان‌های دوره پیش و آیین درخت‌کاری هم از جمله برنامه‌های این دورهمی بود.

تازه‌نفس‌ها

اما دوره دوم تازه نفس‌ها از امروز سوت آغازش زده شده و رقابتی پرهیجان بین ۵ تیم شروع شده است. مرور کوتاهی به هر پنج تیم و کاپیتان‌هایش داریم.

تیم اوج به کاپیتانی سیده سمیه موسوی از غرفه رنگین کمان

خانم موسوی در قم زندگی می‌کند. مدتی در هنرستان تدریس می‌کرد ولی بعد از به دنیا آمدن فرزندش تصمیم می‌گیرد یک کار خانگی برای خودش دست‌و‌پا کند. با هنری که در خیاطی دارد کیسه‌های دست‌دوز در خانه درست می‌کند. انگیزه بالای تیم اوج، این گروه را از تیم‌های سرسخت این دوره ساخته است که رقابت پرهیجانی را در بازار ایجاد خواهند کرد.

تیم پیشتازان به کاپیتانی فرزانه شبان ارزیل از غرفه رهابافت

خانم شبان ارزیل اصالتاً آذری است ولی یک سال است که در یزد زندگی می‌کند. خودش می‌گوید: «مهرماهی هستم و صلح و آشتی را بیش از هر چیزی می‌پسندم». البته این دلیل نمی‌شود که این کاپیتان و اعضای تیمش شور و هیجان نداشته باشند. جالب است بدانید خانم شبان تمام هنرقلاب‌بافی را بدون هیچ کلاس یا آموزش تخصصی یاد گرفته است و هنری که دارد به واسطه پشتکار زیاد و استعدادش به دست آورده است.

تیم فراز به کاپیتانی ایمان یقطین از غرفه برگ و بار

آقای یقطین شیرازی است و ساکن کرج. تخصص اصلی او در زمینه بازاریابی و فروش است، همچنین عرضه میوه خشک با تنوع بالا و در کنار آن لواشک‌های سنتی و خانگی. حالا که دختر کوچولویشان کم‌کم دارد از آب و گل درمی‌آید خانمش هم فرصت بیشتری دارد تا در کنار همسرش در زمینه خشکبار فعالیت کند.

تیم همیاران به کاپیتانی محمدصادق شاکریان از غرفه وجیسنک و رقیه حاجی جعفری از غرفه هلیا

خانم حاجی جعفری دست‌سازه‌های چرمی می‌سازد؛ دست‌سازه‌هایی که آدم مشکل‌پسندی مثل محمدصادق شاکریان هم تحسینش می‌کند. در دوره قبلی این دو کاپیتان هم تیمی بودند و انگار می‌خواهند با استفاده از تجربه‌های دوره قبل، حضور قدرتمندتری داشته باشند؛ بخصوص اینکه یکی از کاپیتان‌های دوره قبل یعنی آقای درخشنده از غرفه خونه‌به‌خونه به عنوان مشاور در این تیم فعالیت می‌کند.

تیم حس پرواز به کاپیتانی مجید عربلو و حسن ابراهیمی از غرفه آویسا

تیم حس پرواز به کاپیتانی غرفه آویسا دیگر برای همه شناخته شده است. تیم قهرمان دوره قبل که این بار هم چینش هوشمندانه‌ای داشته‌اند. دو نفر از کاپیتان‌های دوره قبل یعنی خانم سمانه انارکی از غرفه دکوگالری و خانم خسروی از غرفه روبانا به عنوان مشاور ارتقای محتوا، خانم کشاورزی از غرفه فامگرافیک به عنوان مشاور گرافیک و دو عکاس هم برای مشاوره عکاسی، از این جمع تیم قدرت‌مندی ساخته است.


ماجراهای آن فروش فراموش‌ناشدنی در مرحله داوری

آن فروش فراموش‌ناشدنی

و اما خداقوت و خسته نباشید به غرفه‌دارهایی که در این رویداد شرکت کردند و ماجراهای جذاب و خواندنی در غرفه‌شان نوشتند. ماجراهایی که به یک فروش به یادماندنی‌شان مربوط بود.
این ماجراها در مرحله داوری است و همان طوری که وعده داده شده بود، روز میلاد حضرت محمد، برگزیده نهایی اعلام می‌شود (هر چند متن تمام غرفه‌دارهایی که در این مسابقه شرکت کرده‌اند بعد از ویراستاری در کتابی منتشر می‌شود).

این هم اسامی کسانی که در این رویداد شرکت کرده‌اند به همراه نام غرفه‌شان:



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x