افتتاح انبار یه‌کاسه تهران


2,019

طرح «یه کاسه» (دریافت کالاهای یک سفارش به صورت یکجا) یکی از موفق ترین طرح های باسلام است که توانست تا حد زیادی سرعت و دقت را در تأمین و ارسال سفارشات برآورده کند؛ هم مشتریان از شرایط و تخفیف‌های آن راضی بودند و هم غرفه‌داران از فرصت خوب انبارداری و بسته‌بندی و ارسال سریع محصولاتشان بهره‌مند شدند.

به دلیل همین نتایج خوب، باسلام بر آن شد که این طرح را گسترش دهد و برای این منظور، باید فضای بیشتری مهیا می‌شد تا بتواند پاسخگوی درخواست غرفه‌داران جدید هم باشد. همچنین با افزایش تعداد سفارشات، نیاز بود که سرعت و دقت ارسال هم بیشتر گردد.

شانزدهم مرداد، انبار بزرگ یه‌کاسه باسلام در تهران تشکیل شد. یه کاسه تهران، فضایی چندین برابر انبار قم، ابزار و تکنولوژی به روز و نیروی انسانی بیشتری دارد. همچنین به دلیل استفاده از امکانات پایتخت، عملیات اجرایی سفارشات، مانند زمان ارسال و تحویل به مشتری،‌ با سرعت بیشتری انجام می‌شود و این یک جهش بزرگ در لجستیک (مدیریت زنجیره تأمین) باسلام است.

چالش‌ها و فرصت‌ها

با تشکیل انبار یه‌کاسه در تهران، با خیال راحت می‌توانستیم از غرفه‌داران دعوت کنیم تا به این طرح بپیوندند؛ زیرا با پیگیری مدیریت لجستیک باسلام (آقای محمدرضا محمددوست) یک زیر ساخت فنی پیشرفته برای ثبت و ارسال دقیق سفارشات ایجاد شد تا خطا به حداقل ممکن برسد و سرعت ارسال نیز خیلی بیشتر از قبل شود.

اما چیزی که کار را سخت می‌کرد این بود که ما باید در حین ثبت سفارشاتی که به سمت انبار روانه می‌شد، محصولات را نیز جابجا و در انبار تهران مستقر می‌کردیم و در عین حال سفارشات را هم ارسال می‌کردیم.

غرفه‌داران به همراه تیم لجستیک، طی دو تا سه روز، تمام محصولات انبار قبلی را بسته‌بندی کردند و به انبار جدید فرستادند. سپس فرآیند انبارداری شروع ‌شد که باید تمام محصولات با شناسه ثبت می‌شدند و حواله ورود به انبار برای همه غرفه‌ها صادر می‌گردید و بعد همه چیز در جایگاه مشخص قرار می‌گرفت. علاوه بر همه این‌ها، انطباق زیر ساخت فنی جدید (پنل مستقل لجستیک) با ساختار  فعلی هم باید انجام می‌شد.

تأخیر ارسال در طرح یه‌کاسه

به دلایلی که گفته شد، سفارشات انبار با تأخیر مواجه شدند؛ سفارش‌هایی که باید نهایتاً یک روزه ارسال می‌شدند، در صف انتظار برای ارسال قرار گرفتند. وجود مغایرت در موجودی محصولات، مغایرت وزن دقیق محصولات با اوزان ثبت شده در غرفه، پیچیدگی‌های نرم‌افزاری و حجم زیاد عملیات انبارگردانی، باعث این تأخیرها شد. نبود امکان تخمین دقیق برای زمان ارسال هم کار را دشوارتر کرد.

بنابراین همکاران اتاق رضایت کاربران باسلام، با خریداران تماس ‌گرفتند تا تأخیرها را اطلاع‌رسانی کنند و البته در کمال تأسف به ناچار بعضی سفارش‌ها را لغو کردند که باعث نارضایتی برخی از غرفه‌داران شد.

باسلام از تمامی خریداران و غرفه داران عزیز که در این مدت با تأخیر و لغو سفارشات مواجه شدند و نیز از غرفه‌دارانی که در صف ورود به انبار ماندند، صمیمانه عذرخواهی می‌کند.

به همراهی شما افتخار می‌کنیم 

با وجود همه این اتفاقات، در اوج التهاب این جهش پرشتاب، باسلامی‌ها برایمان سنگ تمام گذاشتند. وقتی در تماس‌های تلفنی یا پشتیبانی برایشان توضیح می‌دادیم که علت تأخیرها چیست و عذرخواهی می‌کردیم، بهترین و دلگرم‌کننده‌ترین پاسخ‌ها را دریافت می‌کردیم. به خاطر این همه درک و همراهی، از صمیم قلب به وجود شما افتخار  می‌کنیم و عمیقاً سپاسگزاریم.

آینده یه‌کاسه

همین الان که این مطلب را منتشر می‌کنم، مدیران و همکاران بخش‌های مختلف باسلام در حال بررسی و رفع مغایرت‌های انبار هستند. یک یه یک سفارشات را بررسی و ارسال می‌کنند. همچنین مدیر لجستیک باسلام، از ابتدای هفته گذشته در انبار تهران حضور داشتند و روند کار را از نزدیک پیگیری می‌کردند. این تلاش ادامه دارد تا به نقطه اطمینان صددرصدی برسیم. به آقای محمددوست یک خداقوت جانانه می گوییم و از زحمات بسیار ایشان در این مدت تشکر می کنیم.

از آنجا که هیچ چیز برای باسلام مهمتر از تجربه خوش خرید و فروش برای کاربرانش نیست، به شما اطمینان می‌دهیم که تا مستقر شدن کامل انبار یه‌کاسه تهران، تمرکز کامل باسلام روی این طرح است. امید است با استقرار کامل انبار جدید، نهایتاً تا دو هفته آینده سفارشات با نظم طبیعی و سرعت زیاد ارسال شود.

سپاس که قدم به قدم، همراه باسلام هستید.

 



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
7 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی
علی
4 سال قبل

باسلام
چرا سفارشات از انبار یه‌کاسه، تنها روزهای شنبه ارسال می شود!؟

ارگانیک سرای عقیق دارابگرد
ارگانیک سرای عقیق دارابگرد
5 سال قبل

سلام خدا قوت و موفق باشید.
ارگانیک سرای عقیق دارابگرد
http://basalam.ir/organicsara

فروشگاه برکت
فروشگاه برکت
5 سال قبل

با آرزوی موفقیت برای تیم‌پرتلاش باسلام.

عباس جمشیدی‌
عباس جمشیدی‌
5 سال قبل

سلام خدا قوت
خیلی زحمت میکشید
متشکرم

بهشتیراد
بهشتیراد
5 سال قبل

بسیار عالی
خداقوت
ان شا الله برای اصفهان هم انجام بشه
موفق و پیروز باشید
http://basalam.ir/new/bardari_irandokhtis

ماهوت
ماهوت
5 سال قبل

همواره پر برکت ان شاءالله. موفق باشید

امیر
امیر
5 سال قبل

با سلام و خداقوت
برای اجرای این طرح در مشهد چ کاری از دست ما غرفه داران ساخته است؟

7
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x