باسلام در همایش استارتاپ‌های کشاورزی مازندران


1,516

همایش استارتاپ‌های کشاورزی مازندران

اولین همایش ملی استارتاپ‌های بخش کشاورزی استان مازندران در شهر ساری با حضور مدیر زنجیره تأمین و لجستیک باسلام برگزار شد.

این رویداد که به سبب انتخاب استان مازندران به عنوان دومین استان برای پیاده‌سازی طرح راه‌اندازی کسب‌و‌کارهای نوپا وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌ریزی شده است، کمپینی دو روزه (۳۱ اردیبهشت و ۱ خرداد ۹۸) به میزبانی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان مازندران بود. در روز اول این کمپینِ استارتاپی که در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه تشکیل شد، مدیران بخش‌های مختلف وزارت جهاد کشاورزی به ایراد سخنرانی پرداختند.

همایش استارتاپ‌های کشاورزی مازندران

در ادامه آقای محمدرضا محمددوست، مدیر زنجیره تأمین و لجستیک باسلام گفت:

بازار اجتماعی باسلام با برند تجاری «باسلام» به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان قم چند سالی است که بر روی اکوسیستم کسب‌وکارهای کوچک و خرد و خانگی فعالیت می‌کند و پس از اتمام مراحل مطالعاتی عمیق و همچنین اقدام پژوهی، به صورت پلتفرمی برای معرفی و عرضه محصولات این نوع کسب‌وکارها در بستر مجازی آغاز به فعالیت کرده است.

مدیر زنجیره تأمین و لجستیک باسلام افزود: «یکی از نکات اصلی در باسلام تولید محتوای انسان‌محور بر اساس غرفه‌داران است تا این افراد بتوانند هویت انسانی ملموس و همچنین قابل‌جستجو در فضای وب را پیدا کنند. تا به امروز، بیش از ۳۵۰۰ کسب‌وکار، از اقصی نقاط ایران در سایت باسلام غرفه دارند و بیش از ۴۸ هزار محصول توسط این کسب‌وکارها در باسلام عرضه می گردد.

محمدرضا محمددوست خاطر نشان کرد عمده محصولات باسلام دارای ربط موضوعی از جنس سنت، اصالت و سلامت بوده که توسط تولیدکننده‌های مختلفی با ماهیت صنایع‌دستی و مواد غذایی عرضه می‌شوند.

سخنرانان این مراسم به ترتیب به شرح زیر بودند:

  • دکتر رمضان‌پور، ریاست مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی مازندران
  • دکتر مختاری، مجری طرح کسب‌وکارهای نوپا وزارت جهاد کشاورزی
  • مهندس شهیدی‌فر، ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران
  • دکتر معتمدزادگان، ریاست پارک علم و فناوری استان مازندران
  • دکتر خسروی، مدیرکل دفتر پایش و توسعه بازار تعاون روستایی کشور
  • دکتر مهاجر، رئیس اتاق بازرگانی استان مازندران

وی در پایان گفت: «هدف نهایی بازار اجتماعی باسلام، ریشه کن کردن فقر و شکل‌گیری جامعه‌ای ست که افراد در آن دغدغه‌ای از جنس سرمایه اولیه کسب و کار ندارند و فقط تلاش می‌کنند تا رشد بیشتری کنند».

همایش استارتاپ‌های کشاورزی مازندران

در نشست چهارشنبه ۱ خرداد ماه واحدهای تولید مرکبات کشور، واحدهای برنج ارگانیک، زنجیره‌های مرغ کشور، سورتینگ داران کشور و مدیریت اشتغال زنان روستایی استان مازندران حضور داشتند که گروه‌های باسلام، هفت میوه، کشت کالا، بروزرسان و بازرگام، با استارتاپ‌های بخش کشاورزی آشنا شدند و زمینه‌های تعامل و همکاری را بررسی کردند.

مدیر زنجیره تأمین و لجستیک باسلام در این نشست با توجه به نقش واسطه‌ها در پروسه تولید محصولات کشاورزی و باغداری افزود؛

در بازار اجتماعی باسلام تولیدکننده‌ها ارتباط مستقیمی با مشتریان دارند که این امر موجب سوددهی و بالارفتن کیفیت محصولات و از همه مهم‌تر پیشرفت کسب‌وکارهای کوچک می‌شود و غرفه‌دار دیگر دغدغه جنس سرمایه اولیه کسب‌وکار را ندارند و فقط تلاش می‌کند رشد بیشتری کند.


خرید از غرفه‌داران مازندرانی در باسلام


به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x