تجربه فروش دوچرخه کودک


2,765

تجربه فروش دوچرخه

شاید­­­­­ اولین تجربه‌ها در کسب‌وکار، تلخ باشند یا شیرین و ماندگار؛ اولین کسب‌وکار من، اولین فروش من، اولین شکست یا ناکامی من و اولین‌های دیگری که گوشه ذهن‌مان نگه می‌داریم و در فراز و نشیب‌­های کسب‌وکارمان به یاد می‌­آوریم و با آن‌­ها طعم امید و شوق ادامه را می‌چشیم.

باسلام پر است از این تجربه‌ها و اولین‌ها! یکی از این تجربه‌ها، مربوط به یک فروشنده دوچرخه است.

فروختن دوچرخه در باسلام، به خودی خود عجیب و جذاب است اما شنیدن این تجربه از زبان آقای نعمت الله صادقی، مالک غرفه تردد سبز که دوچرخه را به دوش گرفته و برای ارسال به اداره پست برده است، لطف دیگری دارد. پس آن را بخوانید و به این فکر کنید که این تجربه و احساسی که با آن همراه بوده، تا چه اندازه ممکن است برای شما یا آدم‌هایی در نزدیکی شما نیز روی دهد:

تجربه فروش دوچرخه در باسلام

امروز صبح که چشمام رو باز کردم و گوشیم رو چک کردم متوجه شدم که دوتا سفارش ثبت شده دارم در غرفه‌ام در باسلام.

ناباورانه و ذوق زده دست به کار شدم و موفق شدم دوچرخه ها را تا قبل از ساعت ۱۲ برای خریدار ارسال کنم. اما احساسی که در انجام این سفارش همراه من بود، یک روز فوق العاده را برای من رقم زد. خدایا شکر!

ارسال دوچرخه برای همه کارمندای اداره پست جالب بود. کارمند پست کار همه ارباب رجوع را راه انداخت حتی اونایی که نوبتشون بعد از من بود و من در عالم خودم در حال عشق بازی با خدا و سپاسگزاری بودم. گه‌گاهی نجوایی میومد و کنجکاوی من رو بر می انگیخت که چرا من رو نگه داشته‌اند. ولی من میدونستم هر گونه عجله و شتابزدگی نشانه خارج شدن از مسیر درست و دور شدن از اصله. دست شیطون را بسته بودم و خدای درون من می‌گفت که صبر کن، شاید من رو منتظر چیزی گذاشته‌اند. هرچند نمی‌دونستم چیه! ناگاه از طبقه بالا یکی از کارمندان ارشد اداره اومد توی سالن و تا دوچرخه‌ها رو دید از همکارش پرسید فرستنده دوچرخه‌ها کیه؟ کارمند مربوطه به من اشاره کرد.

آقای رستمی، کارمند ارشد پست، بعد از سلام و احوالپرسی گرم از بنده خواست بعد از اتمام کارم بروم طبقه بالا پیش ایشون. کار ارسال که تمام شد رفتم و با آقای رستمی گفتگو کردم. ایشون کلی راهکار و فرصت ویژه همکاری در فروش و خدمات از طرف پست، پیش پای من گذاشت و گفت که دیگه لازم نیست من بیام اداره و خودشون ماشین میفرستن تا مرسوله را دریافت کنند! باور کردنی نبود.

در طول گفتگو با آقای رستمی، من همش لبخند می‌زدم و گوش می‌دادم و ایشون فکر می کردند که لبخند من به خاطر ایشونه، در حالی‌که لبخند من برای سپاسگزاری از خداوند بود که به من یک فرصت جدید برای فروش دوچرخه در فضای اینترنت با شرایط آسان‌تر و بهتر ارائه کرد. همش کار خدای مهربانم بود. خداست که داره از طریق این بنده‌اش داره هدایتم میکنه؛ هدایتم میکنه بسوی بهتر شدن، ثروتمندتر شدن، مؤمن‌تر شدن…
وای خدای من امروز دو نفر این سؤال را از من پرسیدند که :چطور به این سادگی ممکنه؟ مشتری آنلاین خرید میکنه؟ به همین سادگی اعتماد میکنه به باسلام ؟ و شما به همین سادگی به باسلام اعتماد میکنی؟ و این فروش انجام میشه؟

می‌دونید جواب من چی بود؟! جواب من این بود که من به خدا اعتماد دارم، مشتری من هم به خدا اعتماد داره، باسلام و پرسنلش به خدا اعتماد دارن و در واقع همگی به همون قدرت به همون انرژی، به همون نور، به همون خالق وصل میشیم، درواقع همه ما کافیه به اصلمون وصل بشیم …
و دست در دست هم دهیم تا که برای یکدیگر دستی از دستان خداوند بشویم تا حلّال مسائل همدیگر شویم، بخریم، بفروشیم، بسازیم، استقاده کنیم، پول بگیریم و پول بدهیم تا هم خودمون خوب زندگی کنیم و هم کمک کنیم جهان جای بهتری برای زندگی دیگران باشد.

احساس می‌کنم با این دیدگاه همه زندگی ما عبادته، همه زندگی ما سراسر نور و انرژی و شادی و سلامتیه، اوج می‌گیریم و پرواز می‌کنیم و لذت می‌بریم و سپاسگزار خداوند می‌شویم.
این خودش اصل هدف تک‌تک ماست: سپاسگزار بودن و عاملی برای سپاسگزار کردن همدیگر!

من خدا را باور دارم و همه آدم‌های اطراف من خدا را باور دارند. خیلی‌ها ممکنه نتونن درک کنن که چطور در باسلام این‌قدر راحت داره همه چیز اتفاق میفته؟ غافل از اینکه همه چیز در زندگی من و آدم‌هایی که من باهاشون در ارتباطم دلیِ دلیه!

من قبلاً با یک سایت فروشگاهیه دیگه کار کردم اما نتیجه نگرفتم. الآن هم خود اداره پست پیشنهاد همکاری داد  ولی باز هم انتخابم همین باسلامه، چون ندیده و نشناخته حسم بهم میگه این جمع، جمعی هستند که اساس کارشون ایمان به خدا و خدمت به خلق و حل مسئله همدیگره.

به قول استاد عزیزم: «کافیه هر کسی جایگاه واقعی خودش را تو این دنیا پیدا کنه و با اون جایگاهش و هنر و علاقه‌ای که داره هم خودش خوب زندگی کنه و هم کمک کنه جهان جای بهتری برای زندگی دیگران باشه!»

من جایگاهم را پیدا کردم. شما چطور؟

برای همه شما کسب و کاری پر رونق آرزو مندم.


خرید انواع دوچرخه


وبلاگ باسلام از به اشتراک گذاشتن تجربه‌های فروشندگان و خریداران استقبال می‌کند و البته این تجربه‌ها لزوماً تأیید یا توصیه باسلام نیست.


به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
2 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
احسان
احسان
3 سال قبل

خیلی تجربه‌ی جالب و لذت‌بخشی بود. من که این پُست رو خیلی دوست داشتم و برام جذاب بود.

محمدرضا
محمدرضا
4 سال قبل

چقدر خوشحال شدم که پیام ایشون رو خوندم.
ایشالا هر روز کسب و کارتون پر رونق تر باشه.

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x