خانم‌هایی با چاشنی «حجاب» و نمک «عفاف»


4,282

انواع روسری و چادر

«وقتی اسم روسری و چادر و هرچیزی را که به حجاب مربوط است می‌شنوم، کهیر می‌زنم. باور کن انگار دست و پایم را بسته‌اند و مرا انداخته‌اند توی یک زندان. تصور کن، در این فصل که هوا آتش گرفته یک چادر سیاه هم بپیچی دور خودت، یا یک روسری را سفت گره بزنی دور سرت… تازه من هنوز جوانم خیلی وقت‌ها دلم می‌خواهد لباس های شیک بپوشم، لباس‌های رنگی و گل‌گلی. نه این که از الان مثل مادربزرگ‌ها رفتار کنم. قبول کنید حجاب گرفتن سخت است. دست و پای جوانی کردن و زندگی کردن را می‌بندد.»

نگاهت را عوض کن!

درباره‌ی چیستی حجاب و پوشش زنان زیاد شنیده‌ایم. از طرفی اگر در جمعی بنشینیم و درباره ی حجاب صحبت کنیم با انواع سوالات و شبهات روبه رو می‌شویم. اما در خیلی از موارد فقط کافی‌ست که دریچه‌ی نگاه‌مان را عوض کنیم. لزوم حجاب بر زنان و تاثیرات مثبت آن در آرامش روانی فرد و جامعه بر هیچکس پوشیده نیست. ولی چرا وقتی صحبت از خانم‌های محجبه به میان می‌آید ‌برخی از مردم فکر می کنند که آن‌ها افرادی نامنظم، منزوی و یا اخمالو هستند؟ واقعیت این است که  آنها این توانایی را دارند که ضمن احترام به عرف و قانون، با استفاده از رنگ‌ها و لباس‌های که مناسب حضور در اجتماع است آرامش و انرژی مثبت را به اطرافیان خود هدیه کنند. اگر شما یک دختر محجبه هستید، یا گل‌دختری که فکر می‌کند نمی‌شود در عین رعایت حجاب زیبا و راحت بود همراه ما باشید.

روسری‌های رنگی پنگی

روسری و شال، یکی از مهمترین ملزومات حجاب است. شما برای هر مجلسی، برای حضور در هر مکانی نیاز به روسری دارید تا موهایتان را بپوشانید. برای یک خرید خوب، ابتدا باید انواع روسری‌ها را بشناسید.

روسری‌ نخی، روسری همه کاره:

روسری‌های نخی برای تابستان خیلی مناسب‌اند. خنک‌ و سبک هستند و باعث نمی‌شوند سر و موها عرق کند. اما اگر بخواهیم نکته سنج باشیم یک ایراد دارند؛ لبه‌‌ روسری نخی، به دلیل نازک بودن، خوب نمی‌ایستد. اما شما می‌توانید با گذاشتن طلق داخل روسری آن را روی سر محکم و صاف کنید. روسری‌های نخی بدون طرح با مانتوهای طرح‌دار تابستانی و یا گلدار بهاری خوب ست می‌شود و برای استفاده روزانه، خرید، تفریح و سفر مناسب است. برای دیدن مدل‌های متنوعی از روسری می‌توانید به غرفه‌ی حجاب پرنیان سر بزنید.

[bs-show-product id=102046]

روسری حریر، محبوب دخترها:

روسری حریر، روسری سبک با طرح‌های رنگارنگ و گل‌گلی که دل دختران را می‌برد تا چندین طرح مختلف‌اش را بخرند این روزها بسیار محبوبند. اگر در باسلام بچرخید ده‌ها غرفه پیدا می‌کنید که در راستای اقتصاد مقاومتی، روسری‌های حریر می‌دوزند. صاحبان این غرفه‌ها به لبه روسری نوار می‌زنند و با ساق دستِ سِت دل از شما می‌برند. طرح‌های شاد و عرض زیاد این روسری‌ها، بسیار مناسب خانم‌های جوان است. این روسری‌ها برای مهمانی عصرانه، جشن‌های مولودی، دورهمی‌های دوستانه مناسب هستند. اگر دنبال روسری‌های حریر دلبر هستید حتما به غرفه حجاب نیک بروید، و از مدل‌های متنوع و زیبایش لذت ببرید.

[bs-show-product id=107379]

روسری ساتن، سرسری و قشنگ

روسری‌های ساتن زمان جوانی مادرهای‌مان مد بودند و دوباره چند سالی است که جای خود را در دل جوان‌ها باز کرده‌اند. لبه روسری خیلی خوب می‌ایستد اما خود روسری خیلی لیز می‌خورد. اگر مدل لبنانی بسته شود ‌و یا با گیره و سوزن محکم شود، برای زیر چادر خوب است. این روسری‌ها برای پوشیدن با مانتو هم گزینه بسیار مناسبی است. البته اگر از سوزن‌ها و سنجاق‌های کاربردی استفاده کنید می‌توانید روسری ساتنِ محبوبتان را هر جا که خواستید سر کنید. چون با گیره‌های شیک و نگین‌دار و سنجاق‌های محکم روسری از سرتان تکان نمی‌خورد.

روسری ابریشمی، کمی خاص و لاکچری

روسری‌های ابریشم که به آنها سیلک هم می‌گویند، بیشتر مجلسی هستند. طرح‌های شاد و رنگبندی بسیار متنوعی دارند. مثل روسری‌های ساتن حاشیه‌دار یا طرح‌دار هستند. در طرح‌های مختلف گلدار، چهارخانه، آب‌رنگی، بته جقه، نقره کوب، طلاکوب، با حروف انگلیسی، با لگو برندهای دنیا و هزاران مدل دیگر وجود دارند. هنگام انتخاب روسری ابریشمی به دور روسری دقت کنید، معمولا روسری‌هایی که دورشان با دست دوخته شده است گران‌تر از روسری‌های دور دوز صنعتی هستند. غرفه‌ی فروشگاه اینترنتی چارقد تعدادی از روسری‌های ابریشمی و ساتنِ زیبا را برای شما تدارک دیده است.

این سنجاق‌های دلبر

هرکدام از روسری‌های بالا را که انتخاب کنید برای سفت کردن‌شان روی سر و زیبا بستن‌شان نیاز به سنجاق و گیره دارید، خوب می‌دانید که دیگر دوره‌ی استفاده از گیره‌های سیاه و زخمت از بین رفته. شما می‌توانید با توجه به رنگ و جنس روسری‌تان، گیره و سنجاق انتخاب کنید. دنیای سنجاق‌ها و گیره‌ها و سوزن‌ها آنقدر زیبا و چشم‌نواز است که قول می‌دهم با دیدنشان دلتان آب شود. فارهه، یکی از غرفه‌های باسلام است که با یک دنیا ملزومات حجاب منتظر شماست. مادر غرفه‌ی فارهه، یک خانم خلاق و پرانرژی است که یک روز کارمندی را رها می‌کند تا برای دلِ خودش زندگی کند، و بعد از مدت‌ها آموزش و یادگیری دست به خلقِ چیزهایی می‌زند که با استقبال خوب مردم رو به رو می‌شود، او در این باره می‌گوید:« بعد از مدت‌ها رفتن به کلاس‌های آموزشی تعدادی از کارهایی که در طول دوره درست کرده بودم را با خودم به نمایشگاه بردم. بازخورد نمایشگاه برایم غیر قابل تصور بود. میز من شلوغ ترین میز شد و در طی چند ساعت تقریبا تمامی کارها تمام شد؛ طوری که دوستان کار خودشان را برروی میز من قرار می‌دادند و میگفتند اینجا فروش می رود. من قبل از نمایشگاه تجربه فروش ، بازار، ارتباط با مشتری و … را نداشتم راستش برای من که همیشه در محیط آموزشی و فرهنگی کار کرده بودم فروش کار سطح پایینی می آمد، اما نمایشگاه نگاهم را تغییر داد. نمایشگاه و سایر اتفاقاتی که در این برهه زمانی رخ داد و شاید توضیحش کمی سخت و طولانی باشد جرقه ای شد برای فارهه! مدت طولانی دنبال اسمی مناسب بودم. فارهه (به معنای دختر زیبا و بانمک) را برگزیدم؛ فارهه برایم تداعی کننده روایتی بود که در جاهای مختلف خوانده بودم باورم این است که به فرمایش پیامبر مهربانی ها زیبایی و صیانت زن او را شاداب تر و زیبایی اش را پایدارتر می کند.»

[button href=”https://basalam.com/farehe” align=”center” target=”_blank”]از اینجا می‌توانید سری به غرفه‌ی فارهه بزنید[/button]

چادرهای شیک و متنوع

زمانی که چادر زینت بخش حجاب و لباس‌های شما می شود به این معنا نیست که مانعی فعالیت‌های اجتماعی شماست. می‌توان با انتخاب چادر مناسب در اجتماع حاضر شد و هیچ مشکلی هم نداشت. چادری‌های پرانرژی می توانند الگوی بانوان دیگر باشند، از طرفی تنوع چادر این روزها آنقدر زیاد است که می‌توان برای هرموقعیت و شرایطی از آن استفاده کرد. راستی شما چقدر چادرها را می‌شناسید؟

ساده:

اگر چند سال پیش نام چادر را به زبان می آوردی لااقل در ایران ،تنها معنایی که در ذهن تداعی می شد چادری بود که از یک قواره پارچه، یعنی ۵/۴ متر با عرض ۱۱۵- ۱۱۰ سانت به صورت دو تکه دوخته شده بود، یک چادر یک سره که بعضی از خانم‌ها برای راحتی بیشتر به آن کش می‌دوختند. چادرساده یکی از راحت‌ترین چادرهاست. برای خریدن پارچه‌ی ایرانی با کیفیت عالی می‌توانید سراغ غرفه‌ی خانه ایرانی مشهد بروید.

دانشجویی:

خیلی‌ها گمان می‌کنند این چادر همان مدل ملی یا عربی‌ست؛ اما مدل دانشجویی کمی متفاوت است.ابعاد چادر دانشجویی چیزی است بین چادر ملی و چادر عربی. این نوع چادر با داشتن درزی در قسمت بازو‌ها و البته یک آستین آزاد و نه چندان بلند، چادری راحت و آزاد محسوب می‌شود.

لبنانی:

این چادر آستین ندارد، و بسیار شبیه یک مانتو با آستین خفاشی است. برای بیرون آوردن دست‌ها شکافی روی چادر ایجاد شده و یک مچ ۱۰ سانتی متری به آن دوخته شده است.چادر لبنانی صدفی نیز بسیار شبیه به لبنانی ساده است با این تفاوت که در بالای سر آن مقنعه‌ای و یا چانه دارد و از جلو زیپ می‌خورد،پوشیده بودن این چادر به شما این امکان را می‌دهد تا در زیر آن لباس راحت‌تری بپوشید، زیرا به هیچ وجه باز نیست.

قجری:

این چادر از مدلهای اصیل ایرانیست و در زمان قاجار رواج زیادی داشته است. چادر قجری دارای قسمتی شبیه به دامن است که با بستن بندهایی به دور کمر،پایین تنه را می پوشاند و قسمت بالایی آن که کاملا شبیه به چادر ساده ایرانی می باشد، به راحتی با کش برروی سر نگاه داشته می شود از طرفی در قسمت بالایی، دو لبه آزاد دارد كه امكان حركت دست‌ها را بیشتر می‌كند. برای دیدن انواع چادرهای کمری زیبا سری به غرفه‌ی پوشاک مدرن اسلامی صدف بزنید، شاید جالب باشد که بدانید کارگاه دوختِ محصولات این غرفه از وام ازدواج پا گرفته و امروزه به یکی از تولید کننده‌های خوب تبدیل شده است.

[bs-show-product id=117444]

جلباب:

یکی از اولین ابتکارات طراحان داخلی چادر جلباب است از ویژگی‌های این چادر می‌توان به  قابلیت تنظیم اندازه‌ی صورت، داشتن آستین مخفی و زیپ مخفی جهت وضو‌گیری، شیردهی و بستن ساک آغوش و دسترسی به کیف و تلفن همراه، جیب داخل چادر،آستین ساق دست و آستین زمستانی، شباهت به چادرهای معمولی و… اشاره کرد. چادر جلابیب اصل را می‌توانید از غرفه چادر جلابیب تهیه کنید.

جینگیلی‌جات باحجاب‌ها

ساق‌دست، گیره و سنجاق برای محکم کردن شال و روسری، داشتن یک کیف خاص با طرح دلخواه، یقه حجاب‌های زیبا، توربان‌های دوست‌داشتنی، هدبند و حتی ساعت با بندِ  مورد علاقه شما همه و همه می‌تواند به شیک پوشی‌ شما در عین حجاب کمک کند. اما پیدا کردن آنچه مد نظر شماست در بازار یا غیر ممکن است و یا آنقدر سخت و وقت‌گیر که خیلی‌ها ترجیح می‌دهند قیدش را بزنند. اما یکی از غرفه‌های باسلام توسط یک خانم خوش سلیقه اداره می‌شود و می‌تواند هرآنچه شما می‌خواهید برایتان مهیا کند. حسنا سادات بنی‌طبا، مادرِ غرفه‌ی نرسا می‌گوید: «رویای تولید همیشه توی سرم بود. از کارهای دستی شروع کردم، چیزی که از بچگی توی خونم جریان داشت. هنر و رنگ. نقاشی روی پارچه تجربه ای زیبا و دلنشین و به یادموندنی بود برام، اما حدود چهارسال پیش، با ورود دخترکوچولوم به زندگیمون، رنگ بازی یه ذره سخت شد، شروع کردم به آفرینش، زیورآلات و محصولات حجاب. به خاطر کیفیت کارها کم کم معروف شدم، کارگاهم رونق گرفت و شاگرد گرفتم، نه یکی، نه دوتا … اووووه یه عالمه، از بین شاگردها خوب‌هاشونو جدا کردم و موندن برای همکاری توی کارگاهم، دیگه یک تیم کوچیک بودیم. نرسا همیشه سعی میکنه متفاوت باشه و مشتری‌هاشو راضی نگهداره یه عالمه خدمات پس از فروش داره، روسری‌هاشو دور دست دوز یا دور ژور میکنه و اینجوری یک‌کار متفاوت ارائه میده. کیف‌های تولید نرسا فوق العاده سبک هستند و با دو تا جیب جداگانه و فضای داخلی که کاملا آسترکشی شده خیال مشتری رو بابت استحکام و کارایی محصول راحت می‌کنند. نرسا برای همه محصولاتش شناسه ثبت و کد شیما گرفته و حتی حق معنوی تولید بعضی از کارها رو ‌داره. نرسا برای همه سنین محصول داره از دخترکوچولوی سه ساله تا مادربزرگ‌های مهربون…»

از اینجا می‌توانید سری به غرفه‌ی نرسا بزنید.

 


افراد زیادی در بازار ((باسلام)) بدون صرف هزینه‌ی زیاد، صاحب کسب‌وکارهای خانگی و محلی شده‌اند و برای امرار معاش خانواده‌شان تلاش می‌کنند. اما از قدیم گفته‌اند یک دست صدا ندارد. این آدم‌ها برای پیشرفت در کارشان به همراهی من و شما نیاز دارند. اگر شما هم دوست دارید با افرادی که بدون وابستگی به نهادهای دولتی و خصوصی، برای خودشان منبع درآمدی راه انداخته‌اند همکاری کنید، کافی‌ست با دعوت چند نفر به بازار آنلاین باسلام، کسب‌وکار آن‌ها را رونق بدهید!

برای هر دعوت موفق، 10هزار تومان اعتبار هدیه به شما تعلق می‌گیرد. همین حالا روی لینک زیر کلیک کنید و کسب و کار چند نفر را رونق بدهید:

[button href=”https://basalam.com/invite” align=”center” target=”_blank”]می‌خواهم کسب‌وکار چند نفر را رونق بدهم[/button]



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x