باسلام، جهان جای بهتریست


1,507

basalam

[aparat id=”D51f8″]

از قدیم، بازار مس‌گر‌ها، عطارها، پارچه‌فروش‌ها و میوه و تره بار از هم جدا بوده. اهل فرهنگ شهر یک گوشه جمع بودند، صنایع دستی یک گوشه دیگر؛ لوازم آرایشی را باید از یک محله می‌خریدی و لوازم خانگی را از محله‌ای متفاوت؛ مواد غذایی یک طرف، پوشاک طرفی دیگر و عطاری و …

آن وقت‌ها بقال، حرف‌ هنرمند را نمی‌فهمید، نجار کاری به کار میوه‌فروش‌ نداشت و خیاط سراغی از باغبان نمی‌گرفت. از قدیم رسم بازار همین بوده؛ اما حالا وقتی بازار، تازه و به روز و اجتماعی شده‌ باشد، همه این قاعده‌های کهنه، کنار گذاشته می‌شوند.

این روزها، بازار اجتماعی، یعنی جایی که نه فقط همه تولیدکننده‌ها و توزیع‌کننده‌ها کنار هم هستند، بلکه هنرمند، هنرش را در خدمت رشد صنعت‌گر می‌گذارد، باغ‌دار ایده‌های نو به خیاط‌ می‌دهد و عطار به رونق بازار صنایع دستی کمک می‌کند.

basalam01

بازار اجتماعی، نسل تازه‌‌ای از بازار است، جایی برای هم‌افزایی همه مشاغل در کنار هم، مشارکت در رشد و توسعه کسب و کارهای دیگران، و در نهایت، فراهم کردن بستری برای خرید و فروش بهتر و تولید باکیفیت‌‌تر.

اگر دوست دارید بزرگ‌ترین بازار اجتماعی در حال شکل گیری ایران را ببینید، در باسلام چرخی بزنید و تولیدکننده‌هایش را تماشا کنید.

در رگ و پی باسلام، تعامل و خیرخواهی و توسعه‌جویی، جاری است.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x