داروی امام کاظم یک واکسن طبیعی و معجزه‌گر


416,652

داروی زمستانه امام کاظم- خواص داروی امام کاظم- مجله باسلام

این روزها دور و برمان پر از ویروس های کشنده و ترسناک مثل آنفولانزا و کروناست. تنها راه مبتلا نشدن هم تقویت سیستم ایمنی بدن و رعایت بهداشت فردی است. داروی امام کاظم(ع) یکی از پودرهای دارویی پرخاصیت برای افزایش مقاومت بدن است.

همیشه داروها قرص و شربت و کپسول نیستند که با یک یا چند بار خوردن روی خروارها درد ما خاک بریزند و از شرشان راحت شویم. گاهی جمع چند گیاه یا خوردنی معمولی می‌تواند یک ترکیب دارویی تمام عیار بسازد و ما را از مبتلا شدن به خیلی از بیماری‌ها حفظ کند.

داروی تابستانه و زمستانه امام کاظم(ع)

نام این دارو از این جهت به امام کاظم(ع) منسوب است که طبق برخی از احادیث طبی، ایشان این دارو را به پزشکان معرفی کرده‌اند. در کتاب «طب الأئمه»، از امام رضا(ع) نقل شده است که روزی پدرشان امام موسی کاظم(ع) بیمار شدند و وقتی پزشکان داروهای مختلفی را به ایشان توصیه کردند، پدرشان فرمودند:

از دارویی که برتر از همه داروهاست استفاده کنید. هلیله، رازیانه و شکر سرخ را در سه ماه اول تابستان، هر ماه سه مرتبه و در سه ماه اول زمستان، هر ماه سه مرتبه استفاده شود؛ فقط در زمستان به‌جای رازیانه، مصطکی را جایگزین کنید.

(طب الأئمة، قم: دار الشريف الرضی‏، چاپ دوم، 1411 ق، ص 50)

بر اساس این احادیث داروی امام کاظم(ع) دو ترکیب دارد که به داروی امام کاظم زمستانه و داروی امام کاظم تابستانه مشهور اند.

هلیله سیاه-  داروی امام کاظم- مجله باسلام
هلیله سیاه یکی از مواد اصلی داروی زمستانه امام کاظم است

داروی امام کاظم زمستانه چه تفاوتی با داروی تابستانه دارد؟

هلیله سیاه و شکر سرخ، دو پای ثابت این دارو هستند. برای تهیه‌ی داروی امام کاظم زمستانه باید مصطکی را به این ترکیب اضافه کنید و داروی تابستانه نیز از ترکیب هلیله سیاه، شکر سرخ و رازیانه به‌دست می‌آید.

برای تهیه‌ی آن باید مقدار مساوی از هر سه ماده را با هم مخلوط کنید و به‌صورت پودر درآورید. البته پودری که خیلی نرم نباشد و هنگام استفاده کمی در گلو بماند تا اثر بیشتر و بهتری داشته باشد.

[post id=18780]

روی بسته‌ی داروی امام کاظم بنویسید هر ده روز یک قاشق

بله درست متوجه شدید؛ این دارو را باید در فصل تابستان و هم‌چنین زمستان هر ده روز یک‌بار مصرف کرد. البته بهتر است کودکان هر ده روز یک‌بار نصف قاشق چای‌خوری از این دارو را مصرف کنند.

مصطکی- داروی امام کاظم- مجله باسلام
مصطکی یکی از ترکیبات داروی امام کاظم است

معجزه‌ داروی امام کاظم برای سرماخوردگی

همه‌ی چیزهایی که درمورد مصرف این دارو گفتیم فقط تا جایی کار می‌کند که سرماخوردگی یا آنفولانزا زمین‌گیرتان نکرده باشند. وقتی پای ویروس‌های موذی وسط می‌آید شما هم باید تاکتیک جنگی‌تان را تغییر دهید و سه روز پشت سرهم از دارو برای درمان سرماخوردگی بخورید.

بعد از سه روز نیز باید هر سه روز یک‌بار از دارو میل کنید تا دوباره سلامتی‌تان را به‌طور کامل به‌دست بیاورید. فراموش نکنید بعد از خوردن دارو تا یک ساعت چیزی نخورید و اجازه دهید سید داروها کار خودش را به بهترین شکل انجام دهد.

[post id=18780]

خواص داروی امام کاظم(ع)

برای داروی امام کاظم(ع) خواص زیادی ذکر کرده‌اند؛ ازجمله:

  • برای افزایش شیر مادر مفید است.
  • کسانی که می‌خواهند وزن کم کنند می‌توانند روی کمک این دارو حساب کنند.
  • همان‌طور که گفتیم برای سرماخوردگی، آنفولانزا و سرفه بسیار مفید است.
  • این دارو برای کاهش فشار خون به کار می‌رود.
  • پاک کننده‌ی سموم بدن است.
  • کسانی که از کمبود اشتها رنج می‌برند بهتر است این دارو را به‌طور مرتب مصرف کنند.
  • خاصیت بازکنندگی کبد، طحال، سینه، مثانه، کلیه و… را دارد و می‌تواند دردهایی را که در اثر سردی در این اندام‌ها به‌وجود آمده، تسکین دهد.
  • مسهل و ملین است.
  • خاصیت رقیق کنندگی خون را نیز دارد.
  • مصرف این دارو می‌تواند پوست‌های چرب را روشن‌تر و درخشان‌تر کند.
  • مصرف آن برای استحکام استخوان و هم‌چنین اعصاب مفید است.
  • این دارو می‌تواند دندان‌ها را جلا دهد و خاصیت سفید کنندگی داشته باشد.
  • برای کاهش لکه‌ها و هم‌چنین چین و چروک‌های پوست فایده‌های زیادی دارد.
  • سرشار از پتاسیم است و به همین دلیل فشار خون را کنترل و از خطر ابتلا به سکته پیشگیری می‌کند.

[post id=21549]

حرف آخر

این ترکیب ساده‌ می‌تواند حسابی برایتان معجزه کند. این دارو را یک واکسن طبیعی معرفی کرده‌اند که در برابر ویروس‌ها و باکتری‌ها عمل می‌کند و مقاومت بدن را در برابر عوامل بیماری‌زا تاحد خیلی زیادی افزایش می‌دهد.

از یاد نبرید که روش مصرف دارو خیلی مهم است. اگر آن را دقیقا مطابق دستور مصرف کنید و تا یک ساعت بعد نیز چیزی نخورید می‌توانید به‌مرور زمان تاثیرات شگفت‌آورش را ببینید.

در کنار مصرف این دارو، ویتامین سی و آب میوه‌های طبیعی فراموش نشود. توصیه‌های وزارت بهداشت برای مقابله با کرونا و آنفولانزا را نیز رعایت کنید.


یادآوری می‌شود که «داروی امام کاظم(ع)» یک ترکیب گیاهی است که در منابع فارسی و عربی طب اسلامی از آن با نام «دارو» یا «داروی گیاهی» یاد شده و اکنون نیز به این اسامی مشهور است. بنابراین، در این مطلب، استفاده از واژه دارو و انواع آن (مثل قرص، کپسول، ژل و…) و نیز ادعای درمان (با وجود استناد به منابع طب اسلامی یا سنتی) یا توصیه به مصرف، به معنای دارو یا درمان طبق تعریف پزشکی یا مصرف خودسرانه نیست.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
186 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
186
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x