غرفه‌داران صنف آرایشی و بهداشتی قم در باسلام


606

غروب دوشنبه 29 ام فروردین، باسلام میزبان غرفه‌داران صنف آرایشی و بهداشتی بود. این جلسه از سری جلسات هم‌پیشه قرعه به نام صنف آرایشی و بهداشتی درآمده بود و قرار بود چند غرفه از این صنف دور هم جمع شوند و از تجربیات‌شان برای هم بگویند.

قبل از اذان، غرفه‌داران یکی یکی به جمع‌مان اضافه می‌شدند. بعضی‌ها احوالپرسی گرم‌تری با هم می‌کردند که مشخص شد پیش از این با هم در ارتباط بوده‌اند و محصولاتشان را از هم تهیه می‌کردند. بعضی‌ها هم همان اول کاری داشتند شماره رد و بدل می‌کردند تا بتوانند بعد از جلسه با هم در تماس باشند و در طول جلسه فراموششان نشود. 

این جلسه با جلسه‌های پیش از این فرق می‌کرد، تمام آدم‌هایی که آمده بودند برای شنیدن و یادگرفتن و خلق رابطه آمده بودند. از قلم و دفترهای روی میزشان می‌شد این را فهمید. این غرفه‌داران منتظر نبودند باسلام یخشان را وا کند خودشان پیش از شروع جلسه، زنجیره‌ی ارتباط‌شان را شکل داده بودند. 

بعد از خوردن افطار معصومه نورمحمدی از باسلام شروع جلسه را اعلام کرد و از غرفه‌داران خواست که مختصری به معرفی خودشان بپردازند. خانم خجسته از عطاری گل نرگس، آقای لطفی از ارزانسرای ماتیکیا، خانم و آقای صادقیان از وانیا، خانم شجاعی از آرایشی و بهداشتی بانو، آقای راسخ از عطر پاکی، آقای جعفری از اسطوره، خانم تابعی از خانه طب و طبیعت گندم، خانم نیکپور و خدایی از رها، گندم و خانم فاضل از سلامت یاس غرفه‌های دعوت شده بودند که از قدمت حضورشان در باسلام و تعداد فروششان گفتند.

سوال بعدی خانم محمدی از این عزیزان این بود که فکر می‌کنید رمز موفقیت‌تان در یک خط چیست؟

  • تا خانم خجسته می‌خواست فکر کند که چه چیزی رمز موفقیتش هست غرفه‌داران با اشاره به خانم خجسته گفتند که قیمت مناسب. خود خانم خجسته جوری با کنجکاوی نگاه کرد که انگار خودش نمی‌دانست قیمت مناسبش باعث 15 هزرا فروشش شده است. خودش هم در تایید حرف همکارانش گفت اگر قیمت فانتزی می‌گذاشتم که الان اینجا نبودم. صدای خنده اتاق به هوا رفت.
  • آقای لطفی هم که تواضع و فروتنی‌اش روی صدایش اثرش را گذاشته بود و باید به سختی صدایش را می‌شنیدیم، با اشاره به قیمت مناسب، کم کردن زمان آماده سازی به یک روز (آماده ارسال) و ارسال فوری و ساخت کلیپ‌های جذاب توسط دختر 10 ساله‌اش، این عوامل را در فروش بیش از 7 هزار در کمتر از یکسال را موثر می‌دانستند. اینجای بحث تعدادی از غرفه‌داران با تعجب پرسیدند مگر می‌شود کلیپ ساخت؟ یعنی بعضی از این غرفه‌دارها با فروش بیش از 1K هنوز نمی‌دانستند که می‌توانند روی محصولاتشان فیلم بارگذاری کنند. حامد آقاجانی هم ابزارهای مناسب برای ساخت کلیپ را روی تابلو نوشت.
  • خانم فاضل از غرفه یاس مانور روی بعضی از محصولات در زمان‌های خاص را عامل فروش بالای خودشان دانستند. ایشان با اشاره به فروش قلیان نعنا در ابتدای کرونا به این مهم رسیده بودند و در ادامه گفتند که بنا دارم محصولات پرفروشم را فقط نگه دارم و محصولاتی که مشقت دارند و کم سود هستند را حذف کنم.

خانم صادقیان در جواب سوال حامد آقاجانی (از باسلام) که برای معرفی محصولات جدیدتان چه اقدامی انجام می‌دهید پاسخ داد: همان محصول را بصورت اشانتیون روی سفارشات مان قرار می‌دهیم. سوال بعدی آقای نویسنده باسلام از غرفه‌داران این بود که برای گرفتن ثبت تجربه خرید از مشتریان چکار می‌کنید؟! که خانم شجاعی از غرفه محصولات بانو خیلی بلند و رسا گفتند که رشوه می‌دهیم و صدای خنده‌ی همه بلند شد. آقای راسخ از غرفه عطر پاکی گفتند سعی می‌کنم هرطور شده مشتریم را راضی نگه دارم حتی با دادن خسارت یا ارسال دوباره محصول و همین باعث می‌شود مشتری‌های ناراضیم هم تجربه‌های خوبی ثبت کنند.

در ادامه‌ی جلسه معصومه محمدی دیتایی از فروش و سرچ محصولات آرایشی و بهداشتی در باسلام روی مانیتور برایشان نشان داد که اینقدر برایشان جذاب بود که همه گوشی به دست از صفحه نمایش عکس می‌گرفتند و برایشان جالب بود که مشتری‌ها چه چیزهایی در باسلام می‌خرند. 
ناگفته نماند که این جلسه هم مثل جلسات دیگر خالی از نگرانی‌های غرفه‌داران نبود و دغدغه‌هایشان را حول بالا بودن کارمزد، مشتریان بدقلق، سخت بودن خرید و فروش عمده، هزینه‌های ارسال در وزن‌های بالا، ثبت مشکل و عودت وجه بدون هماهنگی با غرفه‌دار و برداشته شدن طرح‌ها با زبان خوش و ناخوش بیان کردند. 

جلسه تقریبا بیشتر از زمان برنامه‌ریزی شده طول کشید. در ادامه‌ی جلسه محمد خنیاگر هم توضیحاتی در مورد واحد حقوقی باسلام و خدماتی که می‌خواهد به غرفه‌داران ارائه دهد، را مطرح کرد و چند پل ارتباطی بین غرفه‌داران و واحد حقوقی معرفی کرد. 

این جلسه هم با گرفتن عکس یادگاری کنار لوگوی باسلام، به پایان رسید. رضایت از جلسه از برق چشمان غرفه‌داران دیده می‌شد و خداحافظی‌هایی که تمام نمی‌شد.

باسلامی‌حاضر در جلسه: حامد آقاجانی، مهدی نصیری، زهره علیمردانی، معصومه نورمحمدی و کلثوم نظری



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x