هر آن چیزی که باید درباره روغن خراطین بدانید!


7,198

روغن خراطین

روغن خراطین رقیب جراحان پلاستیک

روغن خراطین یکی از روغن های گیاهی است که از زمان‌های قدیم تا امروز در طب سنتی در آسیا و اروپا بسیار شناخته شده است و به خاطر تاثیرات زیبایی شگفت‌انگیزی که دارد بسیار محبوب است. یکی از تاثیرات شگفت‌انگیز این روغن برجسته‌ سازی اندام و صورت است.

این روغن رقیب جدی جراحان زیبایی است و مصرف کنندگان با صرف هزینه‌های بسیار کمتری نتایج خوبی از آن می‌گیرند؛ نتایجی مانند افزایش حجم لب، گونه، باسن، سینه، از بین بردن خط خنده و افزایش اندازه آلت تناسلی. روغن خراطین هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان مفید است و ورزشکاران نیز از این روغن برای افزایش حجم عضلات خود استفاده می‌کنند.

در واقع این روغن به عنوان جایگزینی مناسب برای تمام کرم های شیمیایی، بوتاکس و جراحی در جهت افزایش رشد و حجم موضعی عضلات استفاده می‌شود، یکی از بهترین و مطمئن‌ترین راه‌ها برای افزایش و حجیم شدن عضلات و بافت های بدن بوده و بدون بازگشت است برخلاف بعضی از عمل های زیبایی.

طرز تهیه روغن خراطین

خراطین نام دیگر کرم خاکی است که آن را خشک کرده، سپس به صورت پودر درآورده و برای ساخت روغن از آن استفاده می‌کنند.

روغن خراطین
خراطین نام دیگر کرم خاکی است.

 از بهترین انواع کرم خاکی، کرم ریز و سرخی است که محتویات معده‌اش پیش از خشک شدن خالی شده باشد. برای تهیه این روغن باید روغن ‌های خالص و با طبع گرم مثل روغن کنجد یا روغن زیتون به عنوان روغن پایه مورد استفاده قرار گیرد. در ترکیب کردن روغن خراطین به نسبت روغن پایه، باید نصف پیمانه کرم خشک پودر شده داشته باشید.

بعضی‌ها گیاهان گرمی مثل جوز هندی، میخک و دارچین نیز با آن ترکیب می‌کنند. در مرحله ساخت می‌بایست تمام این اقلام درون ظرفی شیشه‌ای به مدت 60 روز بماند و روزانه دو بار شیشه تکان داده شود. بعد از گذشت 60 روز محتویاتِ از صافی رد شده روغن گیری خواهد شد.

طرز نگهداری از روغن خراطین

طریقه ی نگهداری از روغن خراطین
روغن خراطین

از آنجا که این روغن دو فاز است، باید دور از نور خورشید نگهداری شود. چنانچه 2 یا 3 ساعت مداوم نور خورشید به آن بخورد، روغن کاملاً خراب می‌شود. اما روغن خراطین را درون یخچال هم قرار ندهید. بهترین محل برای نگهداری از آن درون کابینت در بسته است.

خواص روغن خراطین

خواص روغن خراطین اصل با توجه به مواد غنی درونش همچون پروتئین، الانتئین، امگا ۶، امگا ۹ و امگا ۳، گلیس، ویتامین E، کلاژن و اسید های چرب بی شمار بسیار زیاد است. اما اگر فهرستی از خواص این روغن گیاهی را بخواهیم، به این موارد می‌توان اشاره کرد:

خواص روغن خراطین اصل
خواص روغن خراطین
  • تقویت و رشد موها
  • حجم دهنده و برزگ کننده مؤثر آلت تناسلی آقایان
  • بزرگ کننده، سفت کننده و فرم دهنده سینه و باسن خانم ها
  • حجم دهی سریع یک یا چند عضله خاص مورد استفاده برای پرورش اندام و ورزشکاران
  • از بین برنده چین و چروک صورت
  • از بین برنده رد جوش و اسکار های به جا مانده روی صورت
  • حجم دهنده لب و گونه
  • چاق کننده و حجیم کننده صورت
  • از بین برنده گودی زیر چشم
  • از بین برنده خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم و خط خنده
  •  فرم دهی و شکل دهی به بافت های افتاده صورت
  • رفع ترک های بعد از زایمان
  • افزایش دهنده جریان خون در رگ ها

طریقه استفاده از روغن خراطین

قبل از مصرف ناحیه مورد نظر را بشویید تا روغن بر روی پوست به طور کامل پخش شود. زمانی که پوست خشک شد، سه الی پنج قطره از روغن را روی پوست بریزید و مالش دهید تا روغن کاملاً جذب پوست شود. پس از مصرف بگذارید حداقل یک ساعت روی پوست بماند و در صورت تمایل بعد از آن شست و شو دهید. هر ۲۴ ساعت و ترجیحاً قبل خواب این حرکت را تکرار کنید.

برای حجم دادن طولی یا قطری نحوه ماساژ متفاوت است و ماساژ باید متناسب با اندام باشد: دورانی، پنی مور، پنی لس یا ضربه ای. میانگین زمان مورد نیاز برای کامل شدن تاثیرات استفاده از روغن خراطین در حدود 30 تا 40 روز است، اما بین هفته اول و دوم تغییرات قابل مشاهده است.

عوارض استفاده از روغن خراطین

این روغن هیچ گونه عوارضی ندارد. فقط افرادی که صورتشان چرب و دارای جوش است، بعد از 2 ساعت باید صورت خود را بشویند.

روغن خراطین اصل و غیرتقلبی چه ویژگی ‌هایی دارد؟

  • رنگ روغن خراطین اصل، قهوه‌ ای و تیره با غلظت بسیار بالاست.
  • به حالت مایع و روغنی است.
  • بوی بسیار گرم و تندی دارد.
ویژگی های روغن خراطین اصل
روغن خراطین اصل

روغن زالو چه تفاوتی با روغن خراطین دارد؟

آشنایی با تفاوت روغن خراطین و روغن زالو یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خریداران این روغن هاست، چرا که این خریداران اغلب نمی‌دانند مهم‌ترین تفاوت این روغن و روغن زالو در چیست. روغن زالو و روغن خراطین هر دو نقش افزایش حجم دهی به بافت ها و اندام ها را دارند. هر دوی آن‌ها، یعنی هم روغن زالو و هم خراطین، از نوعی کرم گرفته می‌شوند اما با این نکته که نوع کرم های آن‌ها متفاوت است.

روغن زالو از کرم زالو با نام لاتین Leech  و روغن خراطین از کرم خراطین به نام لاتین Isenia Fetida به دست می آید. هر دوی این روغن ها در صنعت پزشکی و زیبایی استفاده و کاربردهای فراوانی دارند. رنگ روغن زالو به حالت صورتی یا قرمز کم رنگ است و بویی نسبتاً ملایم و تقریباً گرم دارد.

اگر رنگ روغن زالو تیره باشد یا بوی نامطبوعی داشته باشد، آن روغن زالو از زالو های بهداشتی و سالم تهیه نشده است و استفاده از آن نه تنها تأثیر مثبتی نداشته، بلکه ممکن است باعث بروز بیماری های گوناگونی شود. برای تهیه روغن زالو فقط باید از کرم های زالوی آب های شیرین استفاده شود. یکی از مهم‌ترین تفاوت های این دو روغن این است که اثرگذاری استفاده از روغن زالو برای افراد در دوران کوتاه مدت دیده نمی‌شود اما در مدت زمانی طولانی تاثیر قابل مشاهده ای دارد که بعد از حداقل سه ماه به نظر می‌آید.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
3 ماه قبل

سلام من استفاده میکنم راضی ام ولی سوالی دارم میشه از روغن کتان به عنوان روغن پایه برای خراطین استفاده کرد؟لطفا جواب بدید

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x