وقتی همسر حاتم طایی از خواص پودر سیر می‌گوید


2,543

پودر سیر خانگی-خواص پودر سیر-مجله باسلام

نمی‌دانم خبر دارید یا نه اما داستان کشف خواص پودر سیر به داستان جالبی از زندگی حاتم طایی برمی‌گردد. مجله باسلام امروز از خواص پودر سیر برای مو و عطر بینظرش برایتان می‌گوید.

همان روزی که همه سر سفره‌ی رنگارنگی نشسته بودند که یک‌هو یکی از میان جمع در حالی‌که لقمه‌ی بزرگی گوشه‌ی لپش بالا و پایین می‌شد، پرسید: «حاتم جان! کدام چاشنی، این غذا را این چنین خوشمزه و خوش‌عطر کرده است؟!» حاتم طایی که تابه‌حال چنین سوال تکنیکی‌ای نشنیده بود، بالاجبار دست زنش را گرفت، آورد پیش مهمان‌ها تا از راز خوشمزگی غذایش بگوید!

درست کردن پودر سیر خانگی- خواص پودر سیر- مجله باسلام
سیر از گیاهانی است که طعم غذا را از خوب به عالی تبدیل می‌کند

خواص پودر سیر یکی دو تا نیست!

همسر حاتم طایی بعد از چاق سلامتی با مهمان‌ها، خیلی صادقانه راز خوشمزگی غذایش را که همان استفاده از پودر سیر بود فاش کرد! مهمان‌ها همگی با تعجب به ظرف پر از پودر سیر در دست همسر حاتم طایی نگاه می‌کردند که یکی از خانم‌های جمع پرسید: «می‌شود کمی از خواص پودر سیر برایمان بگویید؟»

خانم طایی هم خیلی با اشتیاق گفت: «خواص پودر سیر که یک دو تا نیست!» و شروع کرد به تعریف کردن از ادویه‌ی موردعلاقه‌اش:

[product id=131485]

  1. در فرآیند خشک کردن، مقدار آنتی‌اکسیدان سیر افزایش پیدا می‌کند، به همین دلیل مصرف پودر سیر به تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از سرطان بسیار کمک می‌کند.
  2. اگر هم کلسترول و فشار خون بالایی دارید، می‌توانید برای تنظیم چربی و فشارتان روی پودر سیر حساب کنید.
  3. مصرف پودر سیر بر دستگاه گوارش هم تاثیرات مثبتی دارد، زیرا علاوه‌بر کمک به هضم غذا، درد معده را تسکین می‌دهد و فیبر موجود در آن به بهبود حرکت روده‌ها و رفع یبوست کمک می‌کند.
  4. سیر و همین‌طور پودر سیر یک آنتی‌بیوتیک طبیعی است و به‌خوبی می‌تواند انواع عفونت‌های قارچی و میکروبی را درمان کند. به‌علاوه گلبول‌های سفید خون را برای مقابله با عفونت‌ها تقویت می‌کند.
  5. پودر سیر یکی از آن ادویه‌هایی است که به درمان سرماخوردگی کمک می‌کند. همچنین باعث رفع حالت تهوع و تسکین سردرد می‌شود.
  6. از دیگر خواص پودر سیر ، بالا بردن متابولیسم (سوخت‌وساز) بدن است. به همین دلیل کسانی که دچار اضافه وزن هستند می‌توانند با مصرف سیر یا پودر سیر ، کالری بیشتری بسوزانند و زودتر به وزن ایده‌آل‌شان برسند.

[post id=19614]

وقتی خواص پودر سیر برای مو شگفتی‌ساز می‌شود

خانم طایی به اینجا که رسید زیرچشمی نگاهی به آقا حاتم انداخت و سپس رو به مهمان‌ها گفت: «از شما چه پنهان یکی از مهم‌ترین دلایلی که مرا طرفدار این ادویه کرده، خواص پودر سیر برای مو است!» و همان‌طورکه به چشم‌های متعجب مهمان‌ها نگاه می‌‌کرد گفت:

«سیر، ویتامین C، B6، سلنیوم و منگنز فراوانی دارد. عناصری ضروری که به رشد و تقویت مو بسیار کمک می‌کند. خصوصاً کسانی که موهای نازکی دارند با مصرف مداوم سیر به‌مرور شاهد رشد موهای مقاوم‌‌تری خواهند بود.

البته علاوه‌بر مصرف خوراکی سیر، شما می‌توانید از آن به‌صورت موضعی هم استفاده کنید. به این شکل که چند حبه سیر را له کنید و یا مقداری پودر سیر را با کمی روغن سیر مخلوط کنید و حرارت دهید. به‌این‌ترتیب به‌سادگی یک نرم‌کننده‌ی موی سیر خانگی خواهید داشت و می‌توانید از خواص پودر سیر برای مو بهره‌مند شوید.»

[post id=10152]

طرز تهیه پودر سیر خانگی در منزل به دو روش سنتی و مدرن

در همان حال که همه با دقت به حرف‌های خانم طایی گوش می‌دادند، یکی پرسید: «چطور می‌توانیم در خانه پودر سیر درست کنیم؟»

خانم طایی که از این همه توجه، کلی کیفور شده بود، گفت: «کار خیلی سختی نیست!» و این‌طور ادامه داد:

« برای درست کردن پودر سیر خانگی اول سیرهای تازه را پوست بکنید و به‌صورت ورقه‌های نازک برش دهید. سپس یکی دو روز در برابر آفتاب قرار دهید تا حسابی خشک شوند. آخر سر هم سیرهای خشک‌شده را در هاون بریزید و آسیاب کنید.»

مراحل درست کردن پودر سیر-خواص پودر سیر-مجله باسلام
چگونه در خانه پودر سیر درست کنیم؟

البته ناگفته نماند در دوران زندگی حاتم طایی و عیالش، امکانات کافی وجود نداشت اما این روزها شما می‌توانید به‌جای نور خورشید از روش‌های سریع‌تر و بهداشتی‌تری استفاده کنید. مثلاً می‌توانید سیرها را بعد از پوست کندن توی فر یا ماکروفر یا روی بخاری و یا شوفاژ بگذارید. بعد از خشک شدن، آن را با آسیاب برقی، غذاساز یا مخلوط‌کن پودر کنید. در نهایت پودر به‌دست آمده را درون یک شیشه‌ی تمیز بریزید و در مکانی خنک و به دور از رطوبت نگهدارید.

درصورتی‌که قصد دارید از فِر برا خشک کردن سیر استفاده کنید، لازم است بدانید که هرچه دمای فر پایین‌تر و مدت زمان فرایندِ خشک شدن طولانی‌تر باشد، رنگ پودر سیرتان روشن‌تر خواهد شد.

حرف آخر باسلام

آقای نبی از غرفه‌ی عطاری فرندل خواص متفاوتی برای پودر سیر گفته‌اند که می‌توانید در توضیحات محصول زیر آن‌ها را بخوانید

[product id=118801]

اگر شما هم از طرفداران ادویه‌جات و غذاهای خوش‌طعم هستید، خوب است حالا که با طرز تهیه پودر سیر در منزل آشنا شده‌اید، چند دسته سیر تازه تهیه کنید و دست به‌کار شوید! اگر هم وقت یا حوصله‌اش را ندارید ناراحت نباشید چون پودر سیر های خانگی باسلام کارتان را حسابی آسان کرده است. پس سری به بازارچه‌ی باسلام بزنید و با تهیه‌ی پودر سیر از خواص پودر سیر برای مو و سایر خاصیت‌های بی‌نظیرش بهره‌مند شوید.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x