ترفندهایی برای خرید در باسلام با هزینه ارسال بصرفه‌تر


9,908

چرتکه

تخفیف‌های باسلام برای هزینه ارسال، از امروز (۱۵ مهر ۹۷) حذف شده‌اند. درباره دلایل حذف این تخفیف‌ها قبلا توضیحات متعددی داده بودیم. فرایند حذف نیز در طول یک سال (از اواخر پاییز ۹۶) و به صورت تدریجی انجام شد و امروز به پایان رسید. اما شما اگر جزء مشتری‌های باسلام هستید، احتمالا با این پرسش مواجه هستید که چطور می‌توانید همچنان با هزینه مناسب در باسلام خرید کنید. در این یادداشت در این باره گفت‌وگو خواهیم کرد.

خرید یه‌کاسه تا پایان پاییز ۹۷

یکی از فرصت‌های خرید بصرفه از باسلام، خرید به صورت «یه‌کاسه» است. وقتی از یه‌کاسه خرید می‌کنید، همه محصولاتی که سفارش می‌دهید در یک بسته و یک‌جا برای شما ارسال می‌شود. خرید یه‌کاسه تا پایان پاییز ۹۷ برای مشتری‌هایی که ساکن تهران نباشند، ۴۰ درصد تخفیف هزینه ارسال دارد، به دو شرط زیر:

  • مبلغ سفارش‌تان بیشتر از ۲۰ هزار تومان باشد
  • گزینه ارسال ارزان‌تر را انتخاب کرده باشید

محصولات عضو طرح «یه‌کاسه» را می‌توانید از اینجا ببینید. در صفحه جست‌وجو نیز یک فیلتر هست به اسم «ارسال یک‌جا» که فقط محصولات عضو طرح یه‌کاسه را به شما نشان می‌دهد.

خرید از مبدأ واحد، بصرفه‌تر است

خرید تجمیعی از یک غرفه، هزینه ارسال را کاهش می‌دهد. وقتی سه محصول از سه غرفه مختلف سفارش می‌دهید، هزینه ارسال هر کدام از آن‌ها جداگانه حساب می‌شود. ولی اگر همان سه محصول را از یک غرفه بخرید، ابتدا وزن آن سه محصول با هم جمع می‌شود، سپس هزینه ارسال محاسبه می‌شود؛ چون همگی با یک بسته و از یک مبدأ برای شما ارسال می‌شود، هزینه ارسال آن کمتر خواهد بود.

خرید از غرفه‌های تولیدکننده

هزینه ارسال را نباید به تنهایی سنجید. قیمت محصول نیز اهمیت دارد. بسیاری از غرفه‌های باسلام را تولیدکننده‌هایی اداره می‌کنند که محصول‌شان را بدون واسطه می‌فروشند. غرفه‌های تولیدکننده، در بسیاری از موارد قیمت‌هایی به مراتب پایین‌تر از قیمت همان محصول در بازارهای دیگر ارائه می‌کنند.

سفارش چنین محصولاتی حتی با هزینه کامل پستی، پایین‌تر از قیمت همان محصول در بازار است و ارزش خریدن خواهد داشت. یک بار دیگر در باسلام بچرخید و قیمت‌ها را با دقت ارزیابی و مقایسه کنید. برای این کار می‌توانید از فیلتر قیمت و همچنین لغزانک «بازه قیمت» در صفحه جست‌وجو استفاده کنید.

شکار تخفیف‌ها در چندشنبه‌بازار و قیمت‌های خط‌خورده

یکی از چیزهایی که می‌تواند هزینه ارسال را بصرفه کند، استفاده از موقعیت‌های تخفیفی است. در چندشنبه‌بازار باسلام همیشه تخفیف‌های متنوعی وجود دارد که غرفه‌داران باسلام عرضه کرده‌اند. استفاده از این تخفیف‌ها می‌تواند هزینه ارسال را بصرفه کند. چند شنبه بازار باسلام را از دست ندهید.

یک راه دیگر برای شکار محصولات تخفیف‌دار، استفاده از فیلتر «محصولات تخفیف‌دار» در صفحه نتایج جست‌وجوی باسلام است. کافی است تیک محصولات تخفیف‌دار را در نتایج جست‌وجو بزنید تا همه قیمت‌های خط‌خورده مرتبط با جست‌وجوی خودتان را ببینید. قیمت‌های خطخورده گاهی حتی تا ۳۰ درصد قیمت محصولات را کاهش می‌دهد که می‌تواند به خوبی هزینه ارسال را جبران کند.

خرید از همشهری‌های خودتان

یکی دیگر از روش‌های خرید بصرفه‌تر در باسلام، خرید از همشهری‌های خودتان است. باسلام امروز میزبان غرفه‌دارانی از اکثر شهرهای ایران است. حتما شما هم می‌توانید محصولات درجه یکی را در باسلام پیدا کنید که غرفه‌دار خوبی از شهر خودتان آن محصول را عرضه کرده است. با خرید از غرفه‌های همشهری‌تان هزینه کمتری برای ارسال پرداخت می‌کنید. ضمن اینکه از هفته آینده، امکان جدیدی در اختیار غرفه‌داران قرار می‌گیرد که هزینه ارسال برای همشهری‌های خودشان را از هزینه‌های دیگر جدا کنند و مثلا با پیک ارزان‌قیمت‌تر و در زمان کوتاه‌تری محصول را برای شما ارسال کنند.

برای خرید از همشهری‌‌هایتان کافی است وارد صفحه فهرست غرفه‌ها شوید و در قسمت فیلترها استان خودتان را انتخاب کنید. اگر با موبایل‌تان باسلام را می‌بینید، فیلتر‌ها پایین صفحه است، ولی اگر با کامپیوتر کار می‌کنید، در ستون سمت راست صفحه. ما البته در حال توسعه امکانی هستیم که خیلی راحت بتوانید گزینه «غرفه‌های نزدیک من» را جست‌وجو کنید و نیاز به اعمال فیلتر به این صورت نباشد. ولی تا راه‌ افتادن این امکان، چند هفته‌ای فاصله‌ داریم.

امکانات آینده

ما در حال توسعه امکاناتی هستیم که از هفته‌ آینده در اختیارات غرفه‌داران قرار می‌گیرد و به آن‌ها این اختیار را می‌دهد که بصرفه‌ترین شیوه و هزینه ارسال را خودشان انتخاب کنند و در اختیار مشتری‌ها قرار دهند و کارهایی را انجام دهند که انجام آن برای باسلام ممکن نیست.

مثلا اگر باسلام برای سبدهای خرید بالای ۲۰۰ هزار تومان ارسال رایگان بدهد، در اکثر سفارش‌ها هزینه‌ای که باسلام متقبل خواهد شد، به مراتب بیشتر از کل کارمزد باسلام در آن سفارش خواهد شد؛ چون مبدأهای ارسال متفاوت است. ولی با راه‌افتادن امکان جدید، غرفه‌داران می‌توانند ارسال رایگان را با شرایطی که به سود سفارش‌شان آسیب نزند، ارائه کنند؛ و از آن‌جا که کل سفارش را از یک مبدأ و با یک بسته ارسال می‌کنند و هزینه ارسالش بصرفه‌تر می‌شود و می‌توانند هزینه ارسال آن را برای مشتری‌شان رایگان کنند و همچنان کسی ضرر نکند.

امکان ارسال با پیک، تحویل حضوری و… نیز جزء امکاناتی که در حال توسعه آن‌ها برای غرفه‌دارهای خوب باسلام هستیم تا بتوانیم به کمک‌ آن‌ها به یک نقشه برد-برد برای همه اعضای بازار اجتماعی باسلام برسیم.

شما بگویید

اینجا یک بازار اجتماعی است و بر اساس تجربه همه کاربرانش توسعه پیدا می‌کند. نظرتان را به ما بگویید. شما فکر می‌کنید دیگر از چه راه‌هایی می‌شود هزینه ارسال را بصرفه‌تر کرد که هم غرفه‌داران باسلام کسب‌وکارشان خوب پیش برود، هم مشتری‌ها راضی‌ باشند؟ ما قطعا نظرات شما را در برنامه‌ریزی‌های بعدی‌مان لحاظ خواهیم کرد.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
26 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
26
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x