تأخیر در ارسال، باعث لغو اتوماتیک سفارش می‌شود!


10,460

تا پیش از این، وقتی زمان آماده‌سازی سفارش‌ به پایان می‌رسید، حدود ۲۴ ساعت فرصت بود برای تعیین تکلیف سفارش. ولی این اتفاق باعث نارضایتی مشتری‌ها و آسیب به اعتبار غرفه‌دارها شده بود. از  ۱۴ تیرماه، ملاک و معیار، همون زمانی است که خود شما تعیین می‌کنید؛ و بعد سفارش به صورت اتوماتیک وارد فرآیند لغو می‌شود. مگر اینکه خود شما قبل از رسیدن به پایان مهلت، از طریق «درخواست ارسال با تأخیر» و تأیید مشتریت، مهلت جدیدی روی سفارشت ثبت کنید.

اگر نتوانم سفارش مشتری‌ها را به‌موقع ارسال کنم، چیکار کنم؟

همان‌طور که می‌دانید، وقتی محصولی را به غرفه‌‌تان اضافه می‌کنید، یه بخشی دارد به اسم «زمان آماده‌سازی» که یک مدتی را مشخص می‌کنید. مثلا ۲ روز. این یعنی شما به مشتریتون متعهد می‌شوید که اگر سفارش بدهد، شما حداکثر تا ۲ روز بعد از ثبت سفارش،‌ محصول را ارسال کنید.

حالا سؤال اینجاست که اگر به تعهدتان عمل نکنید، چه اتفاقی می‌افتد. خب. اتفاق‌های خوبی نمی‌افتد! اگر شما سفارش را ارسال نکنید و از مهلت آماده‌سازی رد بشود، سفارش وضعیت اضطراری پیدا می‌کند و در فرایند لغو شدن قرار می‌گیرد. البته اگر سفارش را در آخرین لحظه‌ها ارسال کردید، ولی هنوز موفق به دریافت کد مرسوله از شرکت پست نشدید، جای نگرانی نیست؛ چون تا ساعت ۱۲ ظهر، در روز کاری بعد فرصت برای درج کد مرسوله دارید. (روزهای تعطیل محاسبه نمی‌شوند). ولی اگر تا آن لحظه، کد وارد نشود، سفارشتان به صورت اتوماتیک لغو می‌شود.

اگر واقعا حادثه‌ای رخ داد‌،‌ چه کنم؟

اگه واقعا هیچ راهی نبود که سفارش را به‌موقع ارسال کنید، تنها راهی که باقی می‌ماند، این است که از طریق صفحه سفارش، به مشتری درخواست تأخیر بدهید. این درخواست برای مشتری ارسال می‌شود. اگر قبول کند که مشکل حل می‌شود و مهلت ارسال جدیدی برای سفارش ثبت می‌شود. ولی اگه قبول نکند و سر موعد ارسال نکنید سفارش لغو و پول به حساب مشتری عودت داده می‌شود.

پیامدهای تأخیر در ارسال و لغو سفارش

خیلی مهم است که همیشه از موجودی انبار و همین‌طور به‌روز بودن قیمت محصولات غرفه‌تان خبر داشته باشید تا در آماده‌سازی و ارسال سفارش‌های‌تان به مشکل نخورید. چون تأخیر یا لغو سفارش، اثر بدی روی وضعیت غرفه‌‌ی شما می‌گذارد. جدای از اینکه مشتری غرفه‌تان ناراضی می‌شود و احتمالا دیگر از غرفه‌تان خرید نکند و شما را به دیگران معرفی نکند، قواعد بازار باسلام هم این شکلی است که به غرفه‌های خوش‌قول فرصت بیشتری برای دیده شدن می‌دهد و در واقع، اگه تأخیر یا لغو سفارش داشته باشید،‌ بازدید غرفه‌تان کاهش پیدا می‌کند و طبیعتا، فروش‌تان هم کم می‌شود.

پس لطفا این موضوع را خیلی جدی بگیرید و جوری برنامه‌ریزی کنید که همیشه پیش مشتری‌ها به خوش‌قولی و سرعت عمل معروف باشید! خیلی ممنون. برای شما و غرفه‌تان آرزوی موفقیت داریم.

چطور از ابزار توافق تاخیر در ارسال استفاده کنیم؟



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
103 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
103
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x