طرز استفاده و فواید روغن جوجوبا برای پوست، مو و سلامتی


152

طرز استفاده و فواید روغن جوجوبا برای پوست، مو و سلامتی

اسم روغن جوجوبا را اولین بار احتمالا وقتی در یک فروشگاه آرایشی و بهداشتی بوده اید شنیده اید. از اسمش هم فهمیده اید که یک محصول خارجی است. اما چرا در فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی باید نام روغن جوجوبا را بشنوید؟ جواب این سوال را در ادامه این مطلب به شکل کاملی خواهید یافت.

روغن جوجوبا یکی از روغن‌های وارداتی است که به خاطر خواصی که برای سلامتی و بهداشت پوست و مو دارد خیلی مورد توجه است. احتمالا محصولات مراقبت از پوست و مو را دیده اید که روغن جوجوبا در آن‌ها جزو مواد اصلی تشکیل دهنده بوده یا کل محصول بر پایه این روغن تولید شده. اما خواص روغن جوجوبا برای سلامتی و پوست و مو در چیست؟ در این یادداشت می‌خواهیم از خواص روغن جوجوبا و طرز استفاده از آن سردربیاوریم. با ما همراه باشید.

طرز استفاده و فواید روغن جوجوبا برای پوست، مو و سلامتی

روغن جوجوبا چیست؟

جوجوبا درختچه‌ای است که بومی قاره آمریکا است و در مناطقی مانند آریزونا و کالیفرنیا و صحرای مکزیک رشد می‌کند. این درختچه میو‌ه‌ای دارد که نیمی از وزن آن را روغنش تشکیل می‌دهد. روغن جوجوبا به همراه گوشته آن که به آن موم جوجوبا هم می‌گویند استخراج می‌شود و مورد تصفیه و استفاده قرار می‌گیرد. از هسته آن هم می‌توان روغن کشید. در کل میوه جوجوبا برای استخراج روغن میوه مناسبی است و همین هم آن را برای استفاده در صنایع زیبایی و مراقبت از پوست و مو مقرون به صرفه کرده است.

روغن جوجوبا در هسته و موم میوه آن قرار دارد و پر از ویتامین‌هایی نظیر C  و   E  و  D و مواد معدنی مانند روی و مس است که برای سلامت پوست و مو بسیار مفید هستند. این مواد خواصی دارند که برای پوست و مو مفید هستند و می‌توانند آسیب به آن‌ها را درمان کرده و از علاوه بر آن، محافطت از سلول‌ها و فولیکول‌های پوست و مو را هم انجام دهند. مصرف این روغن برای سلامت و مراقبت از پوست و مو بسیار مفید است. به شکل کلی برای سلامت عمومی بدن هم فوایدی دارد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

روغن جوجوبا چیست؟

خواص روغن جوجوبا

روغن جوجوبا علاوه بر مو و پوست، برای سلامت عمومی بدن هم مفید است. بهتر است از روغن جوجوبا به شکل موضعی و غیر خوراکی استفاده شود چون ممکن است خوردن آن خطر مسمومیت را به دنبال داشته باشد. در ادامه این یادداشت به برخی خواص روغن جوجوبا برای سلامتی می‌پردازیم.

خواص روغن جوجوبا

خواص روغن جوجوبا برای سلامتی

برخی از خواص مفید روغن جوجوبا برای سلامتی عمومی بدن عبارتند از؛

خواص روغن جوجوبا برای سلامتی

خواص آنتی باکتریال

روغن جوجوبا آنتی باکتریال است و می‌تواند از شیوع بیماری‌های باکتریایی در بدن و به خصوص در پوست جلوگیری و حتی آن را درمان کند. مصرف این روغن برای باکتری‌زدایی از بدن مفید است. باکتری استافیلوکوکوس اوریوس که به ایجاد عفونت در زخم‌ها معروف است توسط روغن جوجوبا به راحتی نابود می‌شود. ویتامین E و آنتی اکسیدان های موجود در این روغن هم برای درمان التهابات زخم و آکنه روی پوست بسیار مفید هستند و به درمان جای آن‌ها روی پوست هم کمک می‌کند.

خواص آنتی باکتریال

کمک به افزایش سطح انرژی

روغن جوجوبا با انواع ویتامین و مواد معدنی که دارد، به افزایش سطح انرژی و رفع خستگی کمک شایانی می‌کند. مواد معدنی موجود در این روغن به افزایش سوخت و ساز بدن و در نتیجه افزایش سطح انرژی عمومی بدن کمک شایانی می‌کند.

کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی

اسیدهای چرب غیر ترانس موجود در روغن جوجوبا برای قلب و عروق مفید هستند و آن‌ها را از آلودگی با چربی‌های ترانس و انسداد و دیگر عوارض حفظ می‌کنند. این اسیدهای چرب می‌توانند کلسترول بد خون را کنترل کرده و از ایجاد رسوب و انسداد در رگ‌ها جلوگیری کنند. این مواد می‌توانند از طریق پوست جذب بدن شوند.

کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی

تقویت عضلات

فرآیند عضله سازی علاوه بر پروتئین به چربی‌های مناسب و سالم هم نیاز دارد. مواردی مانند امگا 3 و امگا 6 موجود در روغن جوجوبا در فرآیند عضله‌سازی نقش خوبی ایفا می‌کند و بهتر است ورزشکاران آن را در رژیم غذایی خودشان بگنجانند.

تقویت عضلات

خواص روغن جوجوبا برای پوست صورت

روغن جوجوبا بیشتر به خاطر خواصی که برای پوست دارد شناخته شده است. این ماده را در داروهای آرایشی و بهداشتی می‌توانید بیابید. به خاطر همین هم هست که استفاده از آن در این صنعت زیاد است. در ادامه برخی از این خواص روغن جوجوبا برای پوست را بررسی می‌کنیم.

خواص روغن جوجوبا برای پوست صورت

رطوبت رسانی به پوست

روغن جوجوبا خاصیت شگفت انگیزی در هیدراته کردن پوست و آبرسانی به آن دارد و این خاصیت را هم به خاطر داشتن اسیدهای چرب مفید در ترکیبات خود دارد. روغن جوجوبا با مرطوب سازی و رساندن ویتامین‌ها و مواد معدنی و آلی ضروری به  پوست، آن را تغذیه می‌کند و باعث می‌شود نرمی و لطافت پوست افزایش پیدا کند.

رطوبت رسانی به پوست

خواص ضد التهابی

روغن جوجوبا آنتی اکسیدان فراوانی دارد و این خواص ضد التهابی به آن می‌بخشد. روغن جوجوبا قرمزی و تحریک در زمان استفاده را به حداقل ممکن کاهش می‌دهد. فعالیت رادیکال‌های آزاد که در اثر گرما و تابش خورشید یا تنفس هوای آلوده یا تماس با آلودگی‌های محیطی ممکن است تشدید شود هم توسط ترکیبات ضد التهابی روغن جوجوبا در پوست قابل پیشگیری هستند.

خواص ضد التهابی

کاهش جوش و آکنه

جای خالی فولیکول‌های مو در پوست که باعث بروز جوش و آکنه می‌شود، با استفاده از روغن جوجوبا تمیز و التهاب‌زدایی می‌شود که این می‌تواند از جوش زدن جلوگیری کند.  این جوش‌های سرسیاه و سرسفید به وسیله چربی و سلول‌های مرده پوست و باکتری‌ها در پوست ایجاد می‌شوند. روغن جوجوبا که ترکیباتی شبیه سبوم یا همان چربی پوست سر می‌تواند به کاهش این عارضه‌ها کمک کند. تحقیقات نشان داده است که افراد با پوست مستعد جوش و آکنه می‌توانند با مصرف روغن جوجوبا و خاک رس به دفعات 2 تا 3 بار در هفته به صورت ماسک صورت، جوش‌های خود را بهبود بدهند.

کاهش جوش و آکنه

محافظت در مقابل آلاینده ها

استعمال روغن جوجوبا روی پوست از آلاینده‌های محیطی مثل دود و تابش مضر آفتاب حفظ می‌کند و نقش محافظتی خوبی را برای پوست ایفا می‌نماید.

محافظت در مقابل آلاینده ها

ضد حساسیت

روغن جوجوبا با خواص ضد التهابی خود می‌تواند جلوی آلرژی‌های که در پوست خوشان را نشان می‌دهند بگیرد. این مواد ضد التهاب آنتی اکسیدان‌هایی هستند که در روغن جوجوبا وجود دارند و جلوی فعالیت رادیکال‌های آزاد و التهابات آلرژیک پوست را می‌گیرند.

ضد حساسیت

جلوگیری احتمالی از پیری پوست

ویتامین E که خواص آنتی اکسیدانی دارد و در روغن جوجوبا به فراوانی یافت می‌شود، می‌تواند از فعالیت رادیکال‌های آزاد روی پوست و آسیب به سلول‌های پوستی پیشگیری کند و به این وسیله جلوی پیری زودرس پوست را بگیرد.

جلوگیری احتمالی از پیری پوست

بهبود احتمالی زخم ها

بومیان آمریکایی از قدیم برای درمان زخم‌های خود از روغن جوجوبا استفاده می‌کرده‌اند. نقش تغذیه کننده روغن جوجوبا برای بهبود زخم‌های پوست بسیار مفید است. روغن جوجوبا می‌تواند در ترمیم بافت آسیب دیده پوست هم نقش ایفا کند.

بهبود احتمالی زخم ها

بهبود احتمالی بیماری های خشک کننده پوست (اگزما و پسوریازیس)

مرطوب کنندگی و غنی سازی پوست می‌تواند از دیگر خواص روغن جوجوبا باشد که در درمان بیماری‌های خشک کننده پوست مانند اگزما و پسوریازیس موثر است. اگزما و پسوریاس هر دو توسط سیستم ایمنی بیش فعال تحریک می‌شوند و می‌توانند به خارش و پوسته پوسته شدن و خشکی پوست منجر شوند. روغن جوجوبا می‌تواند به بازیابی عملکرد طبیعی پوست پس از این واکنش‌ها کمک کند. این روغن به حل شدن و برطرف کردن عوارض پوستی این بیماری‌ها کمک شایانی می‌کند. روغن جوجوبا همچنین می‌تواند به جلوگیری از التهاب مداوم توسط این بیماری‌ها پایان دهد. کاهش درد در اگزما و پسوریاس هم می‌تواند از فواید روغن جوجوبا برای این بیماری‌ها باشد.

بهبود احتمالی بیماری های خشک کننده پوست (اگزما و پسوریازیس)

بهبود احتمالی آفتاب سوختگی

روغن جوجوبا  با خواص ضد التهابی و غنی بودن از مواد معدنی و ویتامین‌هایی مانند E، در درمان آفتاب سوختگی  و درد و سوزش و تورم ناشی از آن هم می‌تواند مفید واقع شود.

بهبود احتمالی آفتاب سوختگی

کاهش احتمالی چین و چروک

گفتیم که روغن جوجوبا در لایه برداری و لایه سازی پوست موثر است و این خاصیت آن در کاهش چین و چروک پوست نقش ایفا می‌کند. خاصیت ارتجاعی پوست هم با روغن جوجوبا بهبود پیدا می‌کند.

کاهش احتمالی چین و چروک

بهبود احتمالی جای زخم و اسکار

لایه برداری و تقویت پوست با استفاده از ویتامین ای و آنتی اکسیدان‌های روغن جوجوبا در بهبود جای زخم و اسکار روی پوست موثر است. همچنین خاصیت ضد باکتریایی روغن جوجوبا می‌تواند جلوی رشد باکتری‌های عفونی در زخم‌ها را بگیرد.

بهبود احتمالی جای زخم و اسکار

خواص روغن جوجوبا برای مو

خواص روغن جوجوبا با ترکیباتی که دارد برای موها هم شناخته شده و قابل تجویز است. بهتر است از اسانس روغن جوجوبا برای موها استفاده شود که غلظت و تاثیرگذاری بیشتری دارد. در ادامه به این خواص برای موها اشاره می‌کنیم.

خواص روغن جوجوبا برای مو

رطوبت رسانی به مو

یکی از معروفترین خواص روغن جوجوبا برای موها خاصیت مرطوب کنندگی آن است. در انواع محصولات آرایشی و بهداشتی مو از روغن جوجوبا به عنوان مرطوب کننده استفاده می‌شود. این هم به خاطر وجود اسیدهای چرب بنئیک و فولئیک در آن است که فولیکول موها را تقویت کرده و چربی مورد نیاز برای حفظ رطوبت آن را تامین می‌کنند. تحقیقات اخیر نشان داده است که مرطوب کنندگی یکی از خواص اصلی روغن جوجوبا برای موهاست و به جلوگیری از خشکی و پوسته پوسته شدن پوست سر و به تبع آن موها کمک می‌کند.

ترمیم موهای آسیب دیده

روغن جوجوبا در هنگام استعمال روی موها تبدیل به یک سپر حفاظتی غیر قابل نفوذ می‌شود. این روغن می‌تواند موها را از آسیب گرما و دستگاه‌های آرایش مو مانند سشوار و اتوی مو حفاظت کند. همین امر در بلندمدت موجب ترمیم موهای آسیب دیده خواهد شد. به این صورت که شکستی موها را در هنگام سشوار کشیدن یا حرارت دادن برای حالت دهی ترمیم خواهد کرد.

تقویت رشد مو

در روغن جوجوبا انواع مختلفی از ویتامین‌ها مانند C ،B ، E و مواد معدنی مانند مس و روی یافت می‌شود. این مواد که علاوه بر تنوع، مقدار قابل توجهی هم در روغن جوجوبا دارند، می‌توانند برای تغذیه و استحکام بخشی به قسمت‌های مختلف مو از جمله ساقه و ریشه آن کمک زیادی برسانند. مواد دیگری که خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی هم دارند در روغن جوجوبا به فراوانی یافت می‌شوند. مجموعه این مواد در روغن جوجوبا به تقویت و رشد موها منجر می‌شوند.

تقویت رشد مو

کمک به نرمی و صافی مو

روغن جوجوبا موی سر را تغذیه و تقویت می‌کند. چیزهایی که مو برای نرمی و صافی نیاز دارد رطوبت و مواد آلی است. تامین رطوبت و مواد مغذی موها با استفاده از روغن جوجوبا، منجر به نرمی و در نتیجه صافی و لختی موها می‌شود.

کنترل شوره سر

روغن جوجوبا می‌تواند پوست سر را تقویت کند. این روغن با تامین رطوبت مورد نیاز در پوست سر می‌تواند آن را شاداب و زنده نگه دارد. روغن جوجوبا ترکیباتی شبیه به چربی پوست سر یا همان سبوم دارد. این ترکیبات می‌تواند پی اچ ناحیه پوست سر را در حد طبیعی نگه دارد و همین باعث می‌شود خشکی به پوست سر عارض نشود و در نتیجه، جلوی تولید شوره هم گرفته می‌شود.

کنترل شوره سر

کمک به رشد و ضخامت مو

وقتی از روغن جوجوبا برای موهایتان استفاده کنید، ریشه آن به وسیله جریان خون تقویت می‌شود. در نتیجه ضخامت موها افزایش پیدا کرده و رشد آن‌ها سریع‌تر می‌شود. مواد موجود در روغن جوجوبا مانند ویتامین‌هایی که برشمردیم و مواد معدنی، می‌تواند به رشد و ضخامت موها کمک شایانی کند.

جلوگیری از آسیب های گرمایش به مو

تابش مستقیم آفتاب در مناطق گرمسیر و یا استفاده از وسایلی مانند سشوار و یا درمان‌های شیمیایی و آلاینده‌هایی که موجب گرمایش هوا می‌شوند، به راحتی به موی سر آسیب می‌رسانند. استفاده از روغن جوجوبا برای موها می‌تواند از این آسیب جلوگیری کند. این روغن روی موها می‌ماند و چون مانند دیگر روغن‌ها نفوذپذیر نیست می‌تواند از موها در برابر گرما به خوبی محافظت کند. برای جلوگیری از شکستگی موها بعد از استفاده از وسایل گرمازا مانند سشوار و اتوی مو یا برس حرارتی مو، از روغن جوجوبا استفاده کنید.

تعادل پوست سر

ترکیبات موجود در روغن جوجوبا می‌تواند به حفظ پی اچ طبیعی موها کمک کند و آن را متعادل نگه دارد. این امر جلوی چرب یا خشک شدن بیش از حد موها را می‌گیرد. همچنین به موهای شما در حفظ رطوبت کمک می‌کند بدون این که آن‌ها را چرب نشان دهد.

جلوگیری از سفیدی زودرس

ممکن است به دلایل ژنتیکی یا آلودگی محیطی و یا استرس، موی سر زودتر از موعد سفید شود. استفاده از روغن جوجوبا می‌تواند از این سفیدی زودرس موها جلوگیری کرده و رنگ طبیعی آن را حفظ کند. بیشترین دلیل سفیدی موی سر کمبود مس است که روغن جوجوبا با مواد معدنی سرشاری که دارد این کمبود را جبران کرده و مانع از سفیدی موی سر می‌شود.

مضرات و عوارض جانبی روغن جوجوبا

با تمام خاصیتی که برای روغن جوجوبا ذکر کردیم، این روغن می‌تواند برای برخی از افراد مضر باشد. مواردی که جزو مضرات روغن جوجوبا هستند عبارتند از؛

  • واکنش آلرژیک: در بعضی از افراد به خصوص کسانی که بیماری پوستی دارند، روغن جوجوبا می‌تواند آلرژی بیافریند و پوست و چشم آن‌ها را دچار خارش و سوزش و قرمزی کهیر و بثورات کند. در موارد حاد می‎تواند به بسته شدن منافذ پوست هم منجر شود. در بعضی از افراد این آلرژی خود را به صورت عوارض تنفسی مانند تنگی نفس نشان می‌دهد. برای این  که بدانید به روغن جوجوبا حساسیت دارید یا نه، ابتدا کمی از آن را روی قسمت کوچکی از پوست خود آزمایش کنید. اگر علائم حساسیت در پوست شما پدید نیامد می‌توانید از آن استفاده کنید. در صورت نشان دادن عوارض سنگین پوستی یا تنفسی بعد از مصرف روغن  به پزشک مراجعه کنید.
  • مشکلات گوارشی: روغن جوجوبا خوراکی نیست اما خوردن آن نمی‌تواند شما را با مشکل حیاتی روبرو کند. برای این که روغن جوجوبا کشنده شود باید به مقدار وزن خود از آن بخورید که البته نشدنی است. اما خوردن روغن جوجوبا می‌تواند اسهال و درد معده را برایتان به همراه داشته باشد. همچنین در دفع می‌تواند مقدار زیادی روغن به همراه مدفوع از بدن خارج کند. اگر تا چند روز پس از خوردن روغن جوجوبا دفع مدفوع بسیار چرب را هنوز هم تجربه می‌کنید بهتر است هر چه سریعتر به پزشک مراجعه کنید.

خاصیت و روش استفاده روغن جوجوبا برای موهای خشک

روغن جوجوبا برای موهای خشک به عنوان مرطوب کننده و نرم کننده عمل می‌کند و می‌تواند جلوی ریزش و شوره را بگیرد. روغن جوجوبا به مرطوب کردن طبیعی موی خشک شما و همچنین به رشد سالم و ارگانیک موهایتان کمک شایانی خواهد کرد.

برای استفاده از این روغن روی موهای خشک، باید مقدار از آن را کف دست‌های خود بمالید. این کار را برای گرم کردن روغن باید انجام بدهید. بعد روی موی خشک خود بکشید. بعد از ساعاتی می‌توانید آن را آب بکشید و یا این که بگذارید در طول شب روی موی شما بماند. در هنگام استفاده از روغن جوجوبا روی موهایتان بیشتر به قسمت انتهایی موها دقت داشته باشید.

خاصیت و روش استفاده روغن جوجوبا برای موهای خشک

خاصیت و روش استفاده روغن جوجوبا برای موهای چرب

روغن جوجوبا روی پوست سر با موهای چرب به عنوان تعدیل کننده چربی سر عمل کرده و به این ترتیب برای موهای چرب هم مفید است. با روغن جوجوبا می‌توانید چربی تولید شده در پوست سر خود را کنترل کنید و همزمان تازگی و طراوت موها را هم حفظ نمایید. وقتی روغن جوجوبا را روی موهای چرب خود استعمال می‌کنید، دیگر نیازی به ترشح سبوم یا چربی اضافه در ناحیه پوست سر نخواهید داشت. این کاری است که روغن جوجوبا با موهای چرب می‌کند.

برای استفاده از روغن جوجوبا روی موهای چرب، ابتدا کمی روغن را روی موهای خود بمالید. اگر احساس می‌کنید مقدار روغن کافی نیست آن را بیشتر کنید اما باید بدانید تمیز کردن روغن بعد از استعمال کار پرزحمتی است. موهای خود را چند دقیقه با آن ماساژ دهید. بعد شامپو را روی موهای خود بزنید و با آبکشی چربی اضافه را از روی موی خود پاک کنید. در صورت لوزم دو بار در هفته این کار را انجام دهید.

خاصیت و روش استفاده روغن جوجوبا برای موهای فر

یکی از مشکلاتی که افراد با موهای فر با آن مواجه هستند موخوره و آسیب به ساقه موهاست. وز شدن موها هم از  مشکلات موهای فر است. شما می‌توانید با روغن جوجوبا این مشکل را برطرف کنید. پیدا کردن محصول مناسب برای موهای فر کار راحتی نیست. اما روغن جوجوبا این کار را راحت کرده است. برای استفاده از این روغن روی موهای فر خود طبق دستور زیر عمل کنید.

روی موی خود مقدار کمی از روغن جوجوبا را ماساژ دهید و آن را به حال خود بگذارید. اگر موهایتان خشک است اول آن را مرطوب کنید و بعد روغن را رویش بمالید. بعد از مدتی می‌بینید که موخوره درمان شده و درخشندگی و فر موی شما هم حفظ شده است. بعد از استفاده از آن می‌فهمید که موهایتان چقدر نرم‌تر و سالم‌تر به نظر می‌رسند.

روش استفاده از روغن جوجوبا برای مو

از روغن جوجوبا می‌توان به روش‌های زیر برای موها استفاده کرد؛

استفاده مستقیم

این که روغن جوجوبا را روی کف دست بمالید و قبل یا بعد از استحمام یا قبل از خواب روی موهای خود ماساژ دهید. بهتر است قبل از استفاده از روغن آن را با ملایمت گرم کنید. این روغن باید به مدت حداقل 20 دقیقه روی موها بماند. سپس با شامپو یا هر شوینده دیگری آن را بشویید.

ادغام با روغن های دیگر

در این روش شما می‌توانید روغن جوجوبا را با دیگر روغن‌های ارگانیک مانند روغن نارگیل یا روغن بادام که برای مو مناسب هستند ترکیب کنید و این ترکیب را برای موهای خود استفاده کنید. روغن جوجوبا را به همراه دیگر محصولات مانند شامپو یا حالت دهنده و نرم کننده مو هم می‌توانید استفاده کنید.

لوسیون و نرم کننده مو

روغن جوجوبا می‌تواند به عنوان لوسیون و نرم کننده مو هم عمل کند. برای این کار کافی است قبل از شستن موهایتان با شامپو، چند قطره روغن جوجوبا را به موها و پوست سرتان بمالید. آن را به آرامی ماساژ بدهید تا پوست سر شما به آرامی آن را جذب کند. همچنین دقت کنید که موی شما از انتها تا نوک به روغن آغشته شود. این کار باعث می‌شود که نرمی و رطوبت مو حفظ شود و شستشو با شامپو آن را خشک نکند.

ماسک مو ترمیم کننده

از روغن جوجوبا می‌توان در انواع ماسک مو هم استفاده کرد. این روغن را به همراه دیگر مواد آبرسان مانند آووکادو، تخم مرغ، روغن زیتون، جوی دوسر پرک و دیگر مواد مانند خیار، روغن رزماری و روغن آلوئه ورا مخلوط می‌کنند و ماسک مو می‌سازند. این ماسک می‌تواند موهای آسیب دیده را ترمیم کرده و از مو و پوست سر در برابر خشکی و دیگر آسیب‌ها محافظت کند.

ماسک مو ترمیم کننده

ماسک روزانه مو با استفاده از روغن جوجوبا

مواد لازم

طرز استفاده:

مواد را در یک ظرف با هم مخلوط کنید. سپس مخلوط را روی موهای خود بمالید. بگذارید 30 دقیقه روی موها بماند. سپس با آب گرم موهایتان را بشویید.

طرز استفاده از روغن جوجوبا برای پوست

از روغن جوجوبا می‌توانید به روش‌های زیر برای پوست استفاده کنید؛

مرطوب کننده

روغن جوجوبا به عنوان یک مرطوب کننده و آبرسان قوی عمل می‌کند. فقط کافی است از آن در روتین پوستی خودتان استفاده کنید.

پاک کننده

از روغن جوجوبا می‌توانید به عنوان پاک کننده پوست خود استفاده کنید. این روغن را با پد روی پوست خود بمالید و آلودگی‌ها را از روی پوست تمیز کنید.

پاک کننده

آرایش پاک کن

برای پاک کردن آرایش می‌توانید از روغن جوجوبا استفاده کنید. این روغن طبیعی با خاصیت پاک کنندگی خوبی که دارد می‌تواند ترکیبات شیمیایی مواد آرایشی را از روی پوست شما به راحتی تمیز کند.

ضد جوش

روغن جوجوبا می‌تواند منافذ و فولیکول‌های خالی مو در پوست را که تبدیل به جوش و آکنه می‌شوند از باکتری‌ها و چربی‌ها پاک می‌کند و به این ترتیب استفاده از آن روی پوست می‌تواند به عنوان یک داروی ضد جوش عمل کند.

میزان مصرف روغن جوجوبا

میزان مصرف روغن جوجوبا به نیاز شما بستگی دارد. اگر از آن روی موهای خود استفاده می‌کنید با چند قطره هم کارتان راه می‌افتد. اگر برای پوست خود از از این روغن استفاده می‌کنید، به نسبت مساحت مورد استفاده می‌توانید مقدار آن را نیز افزایش بدهید. در ماسک مو و صورت هم تا 5 قطره روغن جوجوبا کافیست.

خرید انواع روغن جوجوبا از باسلام

خرید انواع روغن جوجوبا از باسلام

روغن جوجوبا برای اثربخشی باید طبیعی و بدون مواد شیمیایی باشد. شما می‌توانید روغن جوجوبای اصل و خالص را از فروشندگان باسلام در سرتاسر ایران سفارش داده و تهیه کنید.

منابع

www.webmd.com

www.hairknowhow.com

www.skinkraft.com

سوالات متداول درباره‌ی روغن جوجوبا

روغن جوجوبا از کجا تهیه کنم؟

در بازار باسلام از غرفه‌های محصولات طبیعی می‌توانید روغن جوجوبا را سفارش دهید.

روغن جوجوبا را برای پوست میتوان استفاده کرد؟

به عنوان مرطوب کننده، آبرسان، نرم کننده و درمان کننده جوش و اگزما و لایه بردار پوست می‌توان از روغن جوجوبا استفاده کرد.

روغن جوجوبا را چطور برای پوستمان استفاده کنیم؟

از روغن جوجوبا می‌توانید به عنوان مرطوب کننده، پاک کننده آرایش و ضد جوش برای پوستتان استفاده کنید.

آیا این نوشته برای شما مفید بود؟

بله، دوست داشتم.
خیر، مفید نبود.
از ثبت بازخورد شما سپاسگزاریم.



دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x