طرز تهیه مخصوص لازانیا (سس بشامل) به روش رستورانی


74

طرز تهیه مخصوص لازانیا (سس بشامل) به روش رستورانی

غذای جدید چاشنی جدید هم می خواهد. اگر غذاهایی مانند لازانیا و اسپاگتی را دوست دارید و برای آن ها دنبال یک سس خوب و خوشمزه می گردید، باید با بشامل آشنا شوید. بشامل نوعی سس چرب است که علاوه بر لازانیا و اسپاگتی برای غذاهای شبیه به آن مانند پاستا و موساکا هم می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. اگر می خواهید طرز تهیه این سس فوق العاده را به روش رستورانی یاد بگیرید، پس تا آخر این مطلب با ما همراه باشید. 

طرز تهیه سس بشامل

طرز تهیه این سس خیلی راحت است و مواد زیادی هم نیاز ندارد. مواد اولیه سس بشامل عبارتند از:

مواد لازم برای تهیه سس بشامل برای یک بسته لازانیا

مواد لازممقدار لازم
آرد2 قاشق غذاخوری
کره2 قاشق غذاخوری
شیر2.5 لیوان
نمک و فلفلبه مقدار لازم

زمان آماده سازی

20 تا 30 دقیقه

مراحل تهیه بشامل

ابتدا باید خامی آرد را بگیرید. برای این کار آرد را در تابه بریزید و روی حرارت ملایم آنقدر هم بزنید تا رنگ آن طلایی شود.

در مرحله بعد کره را به آرد اضافه کنید. بگذارید تا کره روی حرارت آب شود و بعد خوب با آرد به هم بزنید تا کره کاملا به خورد آرد برود.

وقتی آرد و کره خوب با هم مخلوط شدند و یک خمیر یکدست به وجود آمد، شیر را آرام آرام و در چند مرحله به آن اضافه کنید. بعد از هر بار اضافه کردن شیر، مخلوط را هم بزنید و این کار را تا زمانی که شیر کاملا با آرد و کره قاطی شده و یکدست شود ادامه دهید.

در مرحله آخر نمک و فلفل را به مواد اضافه کنید و باز هم به صوررت متناوب هم بزنید تا سس به غلظت مورد نظر برسد.

اگر سس بشامل را به همین صورت می خواهید استفاده کنید، تا همین جا آماده است. اما می توانید در مرحله آخر برای خوش مزه تر شدن آن ادویه هایی مانند پودر آویشن، پودر سیر، پودر پیاز، جوز هندی رنده شده، ادویه ایتالیایی یا پاپریکا هم به مقدار متناسب به آن بیافزایید.

ارزش غذایی سس بشامل

انرژی139 کیلو کالری
چربی10 گرم
کربوهیدرات9 گرم
پروتئین5 گرم

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه سس بشامل

اگر دوست دارید سس بشامل شما چرب تر باشد، بعد از مخلوط کردن آرد و کره و شیر، آن را از روی حرارت برداشته و یک قاشق سس مایونز و یا یک قاشق خامه پرچرب به آن اضافه کنید و باز به خوبی هم بزنید. می توانید از سس مایونز و خامه به صورت همزمان هم در این سس استفاده کنید.

اگر به شیر حساسیت دارید، می توانید آن را از ترکیب مواد سس بشامل حذف کنید و به همان مقدار آب به آن بیافزایید.

اگر می خواهید لازانیای شما قرمز شود، می توانید از سس گوجه برای کف ظرفی که لازانیا را در آن خواهید ریخت استفاده کنید.

شیر را باید به صورت سرد به خمیر آرد و کره اضافه کنید. بگذارید شیر تا لحظه آخر در یخچال بماند.

برای این که سس یکدست تر شود می توانید از آرد ذرت در آن استفاده کنید. اما توصیه می کنیم برای حفظ غلظت سس از آرد ذرت و آرد گندم به صورت مساوی برای آن استفاده کنید. آرد را هم قبل از مصرف باید سه بار الک کنید.

سس بشامل با گذر زمان و سرد شدن غلیظ تر می شود. بهتر است آن را گرم و روان روی لازانیا بریزید چون سس بشامل غلیظ کار سرو لازانیا را پرزحمت می کند.

برای یکدست شدن سس، حتما باید مواد آن را در تمام مراحل هم بزنید تا گلوله گلوله نشود.

برای این که وقتی بشامل را از روی حرارت برمی دارید، روی آن نبندد، یک قاشق کره را به محض این که آن را از روی حرارت برداشتید، روی سطح سس بمالید.

سس بشاملی که در یخچال مانده باشد باید برای استفاده مجدد ده دقیقه گرم شود آن هم نه با حرارت مستقیم بلکه با بنماری یعنی روی حرارت بخار آب (مثلا کتری).

در صورتی که نیاز به مقدار بیشتری سس بشامل داشتید می توانید مقدار موادی را که در اینجا گفتیم به نسبت مساوی افزایش بدهید. مثلا اگر آرد و کره را دو برابر کردید، مقدار شیر و نمک و فلفل و احیانا سس مایونز و خامه و ادویه را هم دو برابر کنید.

سس بشامل تا 5 روز در یخچال قابل نگهداری است. در فریزر هم تا 3 ماه می توانید آن را نگه دارید.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x