دیوار دفاعی در مقابل یبوست


1,574

بازار باسلام | basalam - وبلاگ باسلام - یبوست

تغذیه نامناسب، کم‌تحرکی و شیوه زندگی می‌توانند دست به دست هم دهند و شما را گرفتار یک دردسر شایع به نام یبوست کنند؛ یک بیماری عذاب‌آور که در طب سنتی از آن به ام الامراض یاد می‌شود؛ اما نگران نباشید! ما به کمک شما آمده‌ایم تا با انتخاب موادغذایی مناسب در بازار باسلام، کمتر گرفتار آن شوید.

پیشگیری بهتر از درمان

پزشکان عقیده دارند نخوردن آب کافی، کم‌تحرکی و ورزش نکردن، استرس و تغذیه نامناسب از عوامل اصلی ابتلا به یبوست است. همان بیماری اسمش رو نبر که باعث می‌شود دستگاه گوارش شما دچار مشکل شود و عمل دفع به خوبی انجام نشود. سه عامل اول به همت و اراده خودتان بستگی دارد اما در مورد تغذیه مناسب، بازار باسلام می‌تواند به شما کمک کند تا از راسته‌های مواد غذایی و عطاری، خوراکی‌های مناسبی را که هم خاصیت پیشگیری و هم کمک درمانی دارند انتخاب کنید. توصیه معمول همه پزشکان استفاده از مواد غذایی دارای فیبر فراوان و موادی است که فعالیت دستگاه شما را تنظیم کند. پس در بازار متنوع باسلام همراه ما باشید.

میوه خشک

میوه‌های تابستان در زمستان

آلو و انجیر دو میوه‌ای هستند که فیبر خیلی زیادی دارند و مثل یک ملیّن عمل می‌کنند. وسط زمستان که خبری از میوه تازه نیست اما آلو و انجیر خشک شده در غرفه‌های بازارچه مواد غذایی باسلام فراوان است. در غرفه ارگانیک سرای عقیق دارابگرد، انجیرهای خشک و خوش‌طعمی عرضه شده که با توجه به سلیقه و بودجه شما قیمت‌های مناسبی هم دارند. اگر همین الآن سفارش دهید، سمانه حقیقی، حداکثر تا سه روز دیگر انجیر معروف استهبان را برایتان ارسال می‌کند. آلو هم از میوه‌های خشک و خوش‌خوراکی است که کدبانوهای خانه در بسیاری از خورشت‌ها از آن استفاده می‌کنند. آلوی خورشتی و آلوی بخارای غرفه وجیسنک در بسته‌های ۲۵۰ گرمی و قیمت ۱۱ هزار و ۹۵۰ تومان به فروش می‌رسد.

سبوس نشه فراموش

در فرآیند تبدیل بسیاری از غلای به آرد معمولاً سبوس آن گرفته می‌شود. خصوصاً گندم و برنجی که جزو پرمصرف‌ترین غلات خانواده‌هاست. اما همین سبوس به علت فیبر زیادی که دارد، یکی از گزینه‌های همیشگی پیشگیری و درمان یبوست است. غرفه سبوس سالمین از قم انواع سبوس گندم، برنج و جو را در بسته‌بندی مناسب آماده فروش کرده است. خانم بدری هاشمی، غرفه‌دار سبوس سالمین، این محصولات پر فایده را با تخفیف مناسب برای شما باسلامی‌ها در نظر گرفته، ضمن این‌که برای خریدهای بالای ۱۵ هزار تومان در قم و ۲۵ هزار تومان در سراسر کشور، هزینه ارسال رایگان است.

آشپزخانه حبوبات

حبوبات، این دانه‌های ریز و مغذی و البته فیبردار، دشمن درجه یک یبوست هستند. عدس، لوبیا، باقلا که در آش و همراه پلو  استفاده می‌شوند، کلی فایده ریز و درشت دارند. اینجاست که باید قدر کدبانوی خانه و دستپخت‌هایش را دانست و بهانه‌های الکی نگرفت. خانم‌های خانه اگر می‌خواهید حبوبات را در وعده غذایی اهل خانه قرار دهید. سری به راسته حبوبات در بازارچه مواد غذایی باسلام بزنید. غرفه سبد سلامت، عدس یک کیلویی به قیمت ده هزار تومان، آماده ارسال کرده است. آقای پازوکی، غرفه‌دار محصولات سالم چشمه سبحان نیز انواع لوبیا را از چشم بلبلی ۹ هزارتومانی تا قرمز ۱۶ هزارتومانی برای فروش عرضه کرده است. تهرانی‌ها سفارش‌های خود را از این غرفه رایگان دریافت خواهند کرد.

دمنوش

دمنوشت رو بنوش

هیچ چیز در هوای سرد و برفی، جای یک دمنوش گرم و طبیعی را نمی گیرد؛ خصوصاً اگر این دمنوش پرخاصیت برای دستگاه گوارش شما هم مفید باشد. پژوهشگران، چای گیاهی را مناسب‌ترین نوشیدنی برای سلامت روده‌ها می‌دانند به شرط آن‌که در مصرف آن‌ها زیاده روی نشود و حتماً با پزشک‌تان در این باره مشورت کنید. در طب سنتی، برگ گیاه سنا به عنوان یکی از درمان‌های یبوست استفاده می‌شود. برگ‌های این گیاه را باید به شکل جوشانده مصرف کرد.

برگ سنا را می‌توانید از غرفه طیبات تهیه کنید و البته اطلاعات تکمیلی را هم در صفحه این غرفه در بازار باسلام دریافت کنید. دمنوش نعنا، زنجبیل، شیرین بیان، هم از نوشیدنی هایی هستند که در طب سنتی توصیه شده است. در راسته دمنوش‌ها در بازارچه عطاری باسلام، این گیاهان به صورت بسته‌بندی یا دمنوش آماده عرضه شده است که بسته به ذائقه‌تان می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

پیشنهاداتی که خواندید تنها بخش کوچکی از موادغذایی مناسب برای پیشگیری و درمان یبوست است. پس فیبرها را فراموش نکنید. موادغذایی با فیبرهای طبیعی توسط غرفه داران بازارچه موادغذایی باسلام به شما پیشنهاد شده است. با آگاهی و انتخاب محصول مناسب خود را انتخاب و با لذت نوش جان کنید.

خرید اینترنتی مواد غذایی از سراسر ایران



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x