این «متن» میفروشه


1,722

a-seller-writing

قدرت جملات

شما به خودتان و محصولتان اطمینان دارید. اما چطور می‌توانید دیگران را متوقف کنید و کاری کنید به شما گوش دهند؟ در بسیاری از موارد، زمان زیادی ندارید تا توجه کسی را جلب کنید. به همین خاطر است که باید مزایای محصولتان را در یک جمله قدرتمند جمع‌بندی کنید. یک جمله به شدت هدایت‌کننده و انگیزه‌دهنده که مشتری‌ها را قانع کند از شما خرید کنند.

یک جمله خوب که مزایای محصول را در خود خلاصه کرده، باید شنونده را به این فکر وا دارد: «من می‌خواهم بیشتر راجع به این محصول بدونم.» این هنر است که بتوانید در یک جمله، تمام آنچه را که مزایا می‌نامید ارائه دهید.

شما اگر بتوانید با یک جمله مخاطبتان را هدف قرار دهید دیگر نیاز نیست به آنها بفروشید، آنها خودشان از شما خواهند خرید.

زمانی که استیو جابز برای اولین بار می‌خواست آیپاد را رونمایی کند فقط گفت: «یک هزار آهنگ در جیبتان». همین! توضیحات دیگری لازم نیست! عالی است؛ بسیار دلربا و انگیزشی. من هم می‌خواهم بخرم.

بعضی وقت‌ها فقط یک شانس برای تاثیر‌گذاری دارید. پس درست به هدف بزنید و شانس را از آن خود کنید.

۳ راه برای خلق جمله‌های پر منفعت

  1. احساسی‌اش کنید
  2. کوتاهش کنید
  3. از اعداد استفاده کنید

۱- احساسی‌اش کنید

چرا مردم به چیزی که می‌گویید اهمیت دهند؟ توجهشان را با چیزی که به آنها مربوط است به‌دست آورید. منفعت ایده را می‌فروشد، نه واقعیت. ایده شما برای مشتری‌اش چه کاری می‌کند؟ از اینکه از احساسات استفاده کنید، نترسید. اغلب، انگیزه خرید احساسی بسیار بیشتر از انگیزه خرید منطقی است.
مثال کلماتی که به احساسات مربوط می‌شوند : «مجانی»، «باورنکردنی» و «عظیم».

مثال

اگر خمیر دندان می‌فروشید احتمالاً یکی از خصوصیات آن این است که حاوی فلوراید است. اما اگر بخواهید این ویژگی را به این صورت بیان کنید: «حاوی فلوراید» یا « پوسیدگی کمتر دندان» کمی کسل‌کننده به نظر می رسد. می‌توانید به جای آن از این عبارت استفاده کنید: «با بوفو مسواک بزنید تا از مته دندانپزشک در امان باشید!» به این ترتیب شما یک ویژگی کسل‌کننده و تکراری را به با پیامی قوی بیان کرده‌اید و آنرا با ترس از کار دندانپزشک پیوند داده‌اید. آیا به نظر شما این از عبارت «حاوی فلوراید» مؤثرتر نیست؟

۲-  کوتاهش کنید

واقعاً کوتاه. یعنی بیشتر از ۱۰ یا ۲۰ کلمه نباشد (کمتر هم چه بهتر). یادتان باشد، وقت زیادی ندارید.
اگر جمله گزارشی شما طولانی باشد، مردم از آن می‌گذرند، قبل از اینکه بخواهند ادامه‌اش را بخوانند یا بشنوند. از اینکه از کلمات کمتر استفاده می‌کنید نترسید. لازم نیست تمام جزئیات محصولتان را ذکر کنید. بسیار بهتر است که ۳ ویژگی برترش به خوبی شناخته شود تا همه ویژگی‌هایش به صورت گذرا خوانده شود. وقتی از سرمایه‌گذاران یا کارآفرینان موفق راجع به ایده‌شان سؤال کنیم، می‌توانند در ۵ دقیقه آن را به صورت خلاصه شرح دهند.

اگر کوتاه باشد ! زود می‌شنویم و بیشتر به آن فکر می‌کنیم .

۳- از اعداد استفاده کنید

اعداد، اختصاصی بودن را القا می‌کنند. اطرافتان را نگاه کنید. عنوان‌های با اعداد بر جهانمان حکمفرماست.

بازخورد بگیرید

این‌ها مثال هایی از عناوین یک‌جمله‌ای پرمنفعت و حاوی مزایاست که برایتان آماده کرده‌ایم :

  • محصولات معتبر برای ورزشکاران حرفه‌ای
  • سریع‌ترین مرکز فروش کتاب
  • محصولی برای افزایش ۵۰% حجم اتاقتان

از این جملات الهام بگیرید. شما هم جمله‌های خودتان را بسازید. از خلاقیت نترسید و هر جمله‌ای را که می‌سازید توسط اطرافیانتان تست کنید. تحقیق کنید کدام‌یک بیشترین تأثیر را در فروش دارد؟ بازخورد بگیرید و هرکدام بهتر بود آنرا انتخاب کنید. دفعه بعد اگر کسی پرسید «دارید چه کار می‌کنید؟»، می‌توانید بهترین جواب را در کوتاه‌ترین زمان بدهید.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x