پدرمان زوج جوان ببیند، جهیزیه را زیر قیمت خرید می‌فروشد!


13,703

آخرین امتحان دانشگاه که تمام شد با سرعت برق خودم را رساندم باسلام تا برویم برای مصاحبه. چای خورده نخورده راه افتادیم و از لحظه‌ای که سوار اسنپ شدیم تا از دفتر باسلام برسیم به لوازم‌خانگی احمدی، و با صاحبِ غرفه به گفت و گو بنشینیم به این سوال فکر کردم:«فروشنده‌ای که جهزیه‌ می‌فروشد چه حس و حالی دارد؟ آیا در ذوق عروس و دامادی که با هزار آرزوی رنگی می‌روند سرِ خانه و زندگی‌شان، شریک است؟»

اسنپ که ایستاد فکر و خیال‌ها را کنار زدم و تابلوی«پخش لوازم‌خانگی احمدی» را دیدم، مغازه پر بود از بخاری، اجاق گاز، کولر و چندتایی یخچال. ما با آقای محمدجواد احمدی برای گفت و گو هماهنگ کرده بودیم و دو مردِ جوان در مغازه حضور داشتند. بعد از احوال‌پرسی‌های مرسوم فهمیدیم برادران حاجی‌احمدی با هم شریکند، یعنی کلِ کسب و کار روی دوشِ برادران احمدی می‌چرخد.

یه دلمون بازار، یه دلمون دانشگاه!

هر دو برادر تحصیل کرده‌اند، بعد از فارغ‌التحصیلی چند سالی در شرکت‌های دولتی و خصوصی کار کرده‌اند، در سمت‌های مختلف مشغول شده‌اند اما حقوق کارمندی برایشان مکفی نبوده. می‌گویند زندگی با حقوق‌های کارمندی نمی‌چرخد و همین علت مهم باعث شده بزنند به دلِ بازار و کار آزاد. حالا چرا لوازم خانگی؟ پدربزرگ و دایی و بعضی از اقوامِ نزدیک برادران حاجی احمدی، از قدیم‌الایام در کار فروش لوازم خانگی بوده‌اند و مغازه‌ی آن‌ها از پاتوقِ آقا محمدجواد و برادرش بوده است. همان ماجرای نوجوانی و اوقات فراغت. آقا محمدجواد می‌گوید:« بنده مهندسی خوندم.درسم خیلی خوب بود، چه توی مدرسه و چه توی دانشگاه. همیشه دوست داشتم در رشته‌ای که خوندم فعالیت کنم. حتی مهر نظام مهندسی هم دارم اما خب هیچوقت شرایطش اونطور که باید مهیا نبوده. وقتی بچه بودیم و می‌رفتیم مغازه‌ی اقوام به این فکر می‌کردیم که بزرگ بشم و خودمون یه فروشگاه بزرگ راه بندازیم. یعنی کاری که الان بهش مشغولیم، دور از آرزوهامون نیست. الان من و برادرم حدود دوازده ساله که توی کار پخش عمده کولر آبی و بخاری گازی هستیم و 90 درصد فروش مون عمده هست. البته فروش تکی هم داریم.»

غرفه‌ی به وسعت ایران

حسنِ کارِ لوازم خانگی احمدی این است که محصولاتشان را بدون واسطه و از خودِ کارخانه تهیه می‌کنند و این روزها به طور  اختصاصی مشغول فروش اجاق و کولر و بخاری‌اند و حتی به شهرستان‌های دیگر هم محصول می‌فرستند. تا مدتی پیش فقط در سطح استان فعالیت می‌کردند اما با شروع فروش مجازی، رد پای کسب و کارشان را در خیلی از شهرها و روستاهای ایران دیده می‌شود. محصولاتی با کیفیت، با قیمتی زیرِ قیمتِ بازار و صد البته ایرانی. آقای احمدی توضیح می‌دهد:«چند سال پیش به این فکر افتادیم که بتونیم غرفه ای رو ایجاد کنیم با وسعت کل ایران که از هر جایی از ایران مردم بتونن وسایل سرمایشی و گرمایشی مورد نیازشون رو با حذف واسطه با قیمت بسیار مناسب تهیه کنند.قبلا محصولاتمون رو با باربری می‌فرستادیم، خب مشکلاتی داشت، بعضی از روستاها و شهرها باربری نداشتند و خریدار باید خودش برای تحویل کالا می‌رفت و این کار رو سخت می‌کرد. مدتیه، ارسال مون با پستِ پشتازه. و هزینه ارسال هم رایگانه. همین مورد باعث شده بی هیچ دردسری محصولاتمون رو بفرستیم به شهرها و روستاهایی که حتی اسمش رو هم گاهی نشنیدیم. از طرفی محصولی که ما به صورت اینترنتی می‌فروشیم گاهی یک سوم، یا حتی نصف قیمتِ فروشگاه‌های کوچیک محلیه.»

گاهی یک نفر از شهرستانی دور و کوچک از لوازم خانگی احمدی خرید می‌کند و فردا و فردا و فرداها، باز همان محصول به مقصد همان شهرستان ثبت می‌شود و این یعنی یک نفر از غرفه‌ی احمدی خرید کرده، راضی بوده و بی هیچ هزینه‌ای برای آن محصول پیش در و همسایه و همکار و فامیل تبلیغ کرده. همان حکایتِ محصول خوب خودش مشتری میاره!

پدرمان دلش دریاست!

یکی از بخش‌های جالب و جذابِ کار فروش لوازم خانگی، فروشِ محصول به نوعروس‌هاست. زوج‌های جوانی که قصد شروع یک زندگی زیبا را دارند، برای خرید لوازمِ زندگی‌شان به آقای احمدی مراجعه می‌کنند. بعضی روزها، به جای برادران احمدی، پدرشان اداره‌ی مغازه را برای چند ساعت دست می‌گیرد و زوج‌های جوانی که در ساعت‌های حضورِ پدر برای خرید بیایند اقبالشان بلند است. چون آقای احمدی بزرگ وقتی زوج جوان می‌بیند، دل می‌دهد به دلشان و تخفیف پشت تخفیف، گاهی تا قیمتِ خرید و گاهی زیرِ قیمتِ خرید محصول را می‌فروشد. آقا محمدجواد می‌خندد و می‌گوید:«به بابا می‌گم لااقل زیر قیمت خرید نده ما ضرر می‌کنیم، میگه عیبی نداره، جوون هستن. اول زندکی بهشون فشار نیاد.» بعد توضیح می‌دهد:«خب اکثرا خانواده‌ها و زوج‌های جوان حساسیت‌های خاص خودشون رو دارن. ما وقتی می‌بینیم محصول رو برای جهیزیه می‌خوان سعی می‌کنیم راهنمایی‌شون کنیم. مثلا اگر یک مدلِ بخاری مد نظرشون باشه، ما بخاری دیگری که ظاهرِ بهتری داره رو بهشون معرفی می‌کنیم، چون واقعا یک بخاری یا کولرِ مدلِ جدید و زیبا در شکیل شدنِ خونه خیلی تاثیر داره. حتی اگر ما اون محصول رو نداشته باشیم براشون تهیه می‌کنیم.»

خیلی دوست دارم پدرِ سخاوتمند برادران احمدی از راه برسد تا او را ملاقات کنم، مردی که در این آشفته‌بازار به جای سود خود، فکرِ آسوده بودن و راحتی زوج‌های جوان است. مردی دریادل!

نوعروس‌های خوشحال اما حساس

برادران احمدی متاهلند. یکی از برادرها دو دختر دارد و دیگری دو پسر. اما از ایام دامادی‌شان زیاد نگذشته پس با یادآوری خاطرات شوق و ذوق خودشان و صدالبته حساسیت همسرانشان، جزئی نگر بودن زوج‌های جوان خصوصا نوعروس‌ها برایشان قابل درک است. البته که وقتی بساط پذیرایی از راه می‌رسد و یخ اولیه آب می‌شود لا به لای خنده‌های دو برادر می‌توان حدس زد که بارها سر همین حساسیت‌های خانواده‌های خریدار محصول اذیت شده‌اند.با همه‌ی اینها آقای احمدی می‌گوید:«ما محصول رو جلوی مشتری باز می‌کنیم. تا حتی یک خط کوچیک روش نباشه. بارها شده مشتری به خاطر یک خش خیلی ریز محصول رو به ما برگردونده. همین چند وقت پیش ما یه بخاری فروختیم و با پیک موتوری رسوندیم دست مشتری. اما مشتری تماس گرفت و ابراز نارضایتی کرد که رد کش باربند موتور افتاده روی جعبه‌ی بخاری و این بخاری جهیزیه‌ست و باید جعبه‌اش سالم باشه. ما یه بخاری دیگه بار وانت کردیم و بهشون رسوندیم.» بله فروش جهیزیه است و هزار دردسر.

برادران احمدی همانقدر که برای مشتری‌های حضوری‌شان وقت می‌گذارد برای مشتری‌های خرید آنلاین هم زمان صرف می‌کنند. از اندازه دقیق محصولات تا فیلم از همه‌ی زوایای کالا به اضافه‌ی پرسش و پاسخ و گفت و گوهای طولانی تا مشتری از همه چیز خاطر جمع باشد.

رفیق، شریک و برادر

الحمدالله و گوش شیطان کر فروش حضوری برادران احمدی بالاست و شاید بتوان گفت نیاز چندانی به فروش آنلاین ندارند. اما از آنجایی که دو برادر اهل تلاشند و میل به پیشرفت دارند در همین یکی دو سال اخیر وارد فروش آنلاین شده‌اند تا از بازار عقب نباشند. آقای احمدی می‌گوید:«یک هفته بعد از ایجاد غرفه یک سفارش برامون ثبت شد. ما اون روز دخل حضوری‌مون خیلی خوب بود ولی لذت فروش آنلاین یک کولر خیلی بهمون چسبید با شور و شوق ارسالش کردیم و دیگه موندگار شدیم توی باسلام. نکته‌ی خوبی که باسلام داره اینه که راه رو برای پیشرفت و رشد غرفه‌دارها باز گذاشته. ما رشد کنیم باسلام رشد می‌کنه و بالعکس.»

خوش‌خلقی و خوش‌زبانی به اضافه‌ی چاشنی شوخ‌طبعی ویژگی اصلی برادران احمدی‌ست. این ویژگی‌ها را وقتی کرکره‌ی مغازه پایین است و بچه‌ها دارند از دو برادر عکس و فیلم می‌گیرند و برای بار دهم شلیک خنده فروشگاه را پر می‌کند به راحتی می‌توان فهمید. برادرانی که پشت هم ایستاده‌اند، هم رفیقند، هم شریک و الهی پرروزی باشند.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
42 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حمزه معین
حمزه معین
2 ماه قبل

کولر آبی خریدم از باسلام
غیر حضوری
قیمت خیلی خوب بود
سریع هم به دستم رسید
ممنونم

فرشته چوپان
فرشته چوپان
2 ماه قبل

بنظرم ارزش داره خرید از این افراد
توی قم خیلی معروف هستن
مستقیم از کارخانه میارند
جهزیه هم هرچی بخوایین
خودشون تهیه می کنند براتون …
من راضی بودم از خرید ازشون

حسین جعفری
حسین جعفری
2 ماه قبل

سلام
هرکس قمی باشه می دونه
فروشگاه آقای احمدی
حرف اول میزنه توی قم در بخاری و کولر آبی
دست اول هستند
خودشون عمده فروش هستند
جالبه معرفیشون هم پایین ترین جای صفحه گذاشته شده با این وجود خیلی ها چشمش ندارند
بنظرم حقشون خیلی بیشتر هست
کاش بیشتر به جوانان مستعد و با تلاش بها بدید

بهرام خسروی
بهرام خسروی
2 ماه قبل

سلام و عرض ادب
بنظرم من هر صنفی نیاز به حمایت داره
اما جهیزیه جوانان خیلی مهمه
مخصوصا
معرفی عمده فروش ها
که قیمت هاشون خیلی پایین تره
از باسلام ممنون هستیم

هانیه علیپور
هانیه علیپور
2 ماه قبل

سلام
ممنون از باسلام
فروشگاه خوبی هست
با اینکه خیلی افزایش قیمت ها داشت
خرید منو به همون قیمت قبل تحویل دادند
🌺

وطن پرست
وطن پرست
2 ماه قبل

گنابادم

سجاد
سجاد
2 ماه قبل

باسلام در مورد تبلیغ غرفه دارها فرق میزاره چندین بار هم خواستم با این مدل برنامه اش صحبت کنم ولی موفق نشدم نمیدونه تبلیغش رو چه صنفی انجام بده من الان خودم میانگین ماهیانه 15میلیون کمسیون میدم ولی دریغ از کوچکترین تبلیغ صنف ما که روکش صندلی هستش

فاطمه سادات موسوی
فاطمه سادات موسوی
مدیر
پاسخ به  سجاد
2 ماه قبل

سلام آقا سجاد وقتتون بخیر؛
بله درست میگید. ما هنوز نتونستیم درمورد یه سری غرفه ها که محصولات خاص میفروشن تمرکز کنیم. ان‌شالله با کمک خود غرفه‌دارا و مشتریا سمت غرفه‌هایی مثل غرفه شما هم میریم.

سجاد
سجاد
پاسخ به  فاطمه سادات موسوی
2 ماه قبل

سلام ممنون از شما
ولی من تو این سه سال چندین با انتقاد کردم ولی جوابی نگرفتم
به طور مثال دارم خدمتتون عرض میکنم من میانگین ماهیانه 200تا ارسالی دارم ولی غرفه ای مبل ماهیانه 5تا ارسال داره همیشه هم تبلیغات داره حالا شما تمرکز باید سمت کدوم صنف ببرید
صنفی که برای باسلام درآمد زایی داره درسته

افرا احیایی
افرا احیایی
2 ماه قبل

واقعا کالا احمدی خیلی خوب بود

رقیه موسوی
رقیه موسوی
2 ماه قبل

اینکه قیمت با تخفیف می دن و منصف هستند خیلی مهمه
امیدوارم پر روزی باشن

یاسر امیدی
یاسر امیدی
2 ماه قبل

بنظرم زیبا بود داستانش

42
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x