با خواص روغن آرگان برای پوست و مو آشنا شوید


1,664

از داستانِ حسن کچل که عاشق چهل‌گیس شد و برای نجات او شیشه‌ی عمر دیو را شکست تا شعرِ صائب تبریزی بزرگ که می‌گوید:«یک عمر می‌توان سخن از زلف یار گفت» و از افسانه‌های بچگی‌ گرفته تا شعرهای اساطیری‌؛ همگی سالهاست از تاثیر مو بر ظرافت و زیبایی حرف می‌زنند؛ آن‌قدر که به مرور سلامت موهایمان به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما ایرانی‌ها تبدیل شده است.

مراقبت از مو کار سخت و گیج‌کننده‌ای است. به خصوص وقتی با نسخه‌های امروزی و قدیمی محاصره شده باشید و ندانید باید کدامشان را انتخاب کنید. این وسط اما بعضی از راه‌حل‌ها امتحان خودشان را در طول زمان پس داده‌اند؛ راه‌‌حل‌هایی مثل استفاده از روغن آرگان. در ادامه با خواص و ویژگی‌های این محصول بیشتر آشنا می‌شویم.

روغن آرگان چیست؟

باغ‌دارها برای میوه‌دادن درخت آرگان ۳۰ سال صبر می‌کنند. این درخت که بومی کشور مراکش بوده و عمری طولانی دارد، گاهی تا ۸متر رشد می‌کند. روغن آرگان از مغز میوه این درخت به دست می‌آید.

خود میوه درخت آرگان هم طرفداران زیادی در مراکش دارد: از بومی‌ها که از آن برای ذخیره غذایی و درمان‌ بیماری‌هایشان استفاده می‌کنند گرفته تا بزهای کوهی مراکش که برای خوردن این میوه از درخت بالا می‌روند!‌

روغن آرگان امروزه یکی از محبوبترین و شناخته شده‌ترین روغن‌ها در صنعت سلامت پوست و مو است؛ روغنی که به خاطر خواص بسیارش به طلای مایع مشهور شده است.

میوه درخت آرگان طرفداران زیادی در مراکش دارد:

روغن آرگان چه خواصی برای مو دارد؟

خواص روغن آرگان یکی دوتا نیست: هم از سرطان پیشگیری می‌کند، هم کلسترول را کاهش می‌دهد، هم سیستم ایمنی و گوارشتان را تقویت می‌کند، هم به سلامت قلبتان کمک می‌کند، هم در جلوگیری از دیابت موثر است و از همه مهمتر یک یار کمکی قدرتمند برای پوست و موی شماست. (دیگر چه می‌خواهید؟!) در ادامه با خواص این روغن برای مو بیشتر آشنا می‌شویم:

۱. ساقه موها را تقویت می‌کند

ویتامین E و اسیدهای چرب موجود در روغن آرگان ساقه‌ی مو را تقویت می‌کنند. برای بهره‌بردن از این خاصیت کافی‌ست بعد از هر بار حمام‌کردن، با مقداری روغن ساقه‌های مویتان را ماساژ دهید تا در بلند مدت شاهد تقویت ریشه موهایتان و صاف و درخشان‌شدنشان باشید.

۲. شوره سر را از بین می‌برد

روغن آرگان یک آبرسانِ بسیار قوی‌ برای موها به شمار می‌آید. به همین خاطر استفاده مداوم از آن از خشک‌شدن پوست سر، پوسته‌پوسته‌شدنش و ایجاد شوره جلوگیری می‌کند.

روغن آرگان یک آبرسانِ بسیار قوی‌ برای موها به شمار می‌آید.

۳. موها را نرم می‌کند

چند قطره روغن آرگان را کف دست‌هایتان بریزید و آن‌ها را به هم بمالید. سپس با انگشت‌های آغشته به روغن موهایتان را شانه کنید. با این کار حتی موهای وزوزی جادوگرها را هم می‌توان به موهای نرم راپونزل تبدیل کرد!

۴. موخوره را برطرف می‌کند

بزرگترین کابوس کسانی که موهای بلند دارند، موخوره و شکنندگی موها است. استفاده منظم از روغن آرگان تا حد زیادی جلوی این مشکل را می‌گیرد.

۵. موها را درخشان می‌کند

لابد شما هم بارها توی تلویزیون موهای درخشان مدل‌های تبلیغاتی را دیده‌اید. استفاده از روغن آرگان در بلند مدت ظاهر درخشنده‌ای به موهایتان می‌بخشد. (البته بدون نورپردازی و ادیت!)

استفاده از روغن آرگان در بلند مدت ظاهر درخشنده‌ای به موهایتان می‌بخشد.

۶. جلوی سوختن مو را می‌گیرد

هر چه خاطره‌ی بد از سوختنِ موهایتان موقع اتوی مو دارید، فراموش کنید. چند قطره از روغن آرگان را به موهایتان بمالید، موهایتان را شانه بزنید و مطمئن شوید روغن به همه جای آن رسیده. حالا می‌تواند با خیال راحت از اتوی مو استفاده کنید. راستی روغن آرگان می‌تواند آسیب‌های استفاده از سشوار را نیز به حداقل برساند.

[post id=32849]

روغن آرگان چه خواصی برای پوست دارد؟

پوست اولین بخش از ماست که با محیطِ بیرون و آلودگی‌هایش تماس مستقیم دارد. به همین خاطر مراقبت از آن فارغ از تاثیری که در زیبایی ظاهری ما دارد، به سلامت ما نیز کمک می‌کند. در ادامه با خواص این روغن برای سلامت پوست بیشتر آشنا می‌شویم:

۱. به درمان جوش کمک می‌کند

حتی اگر سال‌ها از دوران بلوغتان گذشته است و دلتان می‌خواهد پوست صافی داشته باشید، نگران نباشید. روغن آرگان به درمان هر نوع جوش و آکنه‌ای کمک می‌کند. (به ویژه‌ جوش‌های مجلسی که کفر آدم را قبل از مهمانی درمی‌آورند!)

۲. پیری پوست را به تأخیر می‌اندازد

روغن آرگان منبعی غنی از اسیدهای چرب است و به همین خاطر شادابی پوست را حفظ کرده و فرایند پیری را به تأخیر می‌اندازد.

روغن آرگان منبعی غنی از اسیدهای چرب است و به همین خاطر شادابی پوست را حفظ می‌کند.

۳. چین و چروک‌ها را رفع می‌کند

روغن آرگان می‌تواند با آب‌رسانی کافی به پوستتان و تقویت بافت‌های شل‌شده‌‌اش، چروک‌های ایجاد شده را تا حدِ زیادی درمان کند و با خاصیتِ جوانسازی‌اش، زمان را برای پوستِ صورتِ شما به عقب برگرداند!

۴. از پوست در مقابل آفتاب محافظت می‌کند

قرن‌هاست که زنهای مراکشی برای مراقبت از پوستشان در برابر آفتاب تند و سوزان مراکش از این روغن کمک می‌گیرند. پس چرا شما از توانایی محافظتی این روغن استفاده نکنید؟!

۵. ترک‌های پاشنه پا را درمان می‌کند

نیاز نیست خیلی سن داشته باشید تا خاطره‌ی سنگِ پا را به یاد بیاورید: درمانِ شکنجه‌آوری از قلقک که برای ترکِ پاشنه‌ی پا تجویز می‌شد! خب چه کاری است؟! به جای آن درمانِ شکنجه‌آور که اغلب هم تاثیری ندارد، روغن آرگان را امتحان کنید؛ هم خیلی زود ترک‌های پایتان را درمان می‌کند و هم نرمی همیشگی‌اش را به آن برمی‌گرداند.

رغن آرگان درمان مناسبی برای ترک‌های پا است.

۶. التهاب‌های پوستی را از بین می‌برد

اگر پوستتان درگیر التهاب ناشی از سوختگی‌ است، یا خطوط ناشی از کاهش وزن و بارداری روی آن افتاده، یا جای آکنه‌ها و جوش‌ها روی پوستتان ماندگار شده، برای ترمیم‌شان به روغن آرگان اعتماد کنید، چون در بلندمدت می‌تواند اثرشان را از بین ببرد.

چه زمان‌هایی از روغن آرگان استفاده کنیم؟

پاسخ به این سوال صریح و قاطع است: همیشه! روغن آرگان که به شکل‌های مختلفی مثل خوراکی، کرم، لوسیون، روغن و … عرضه می‌شود، می‌تواند در هر زمانی برای سلامت پوست و موی شما مفید باشد.

استفاده از روغن آرگان محدودیتی ندارد و می‌توانید همیشه از خواصش بهره ببرید.

سوالات متداول درباره خواص روغن آرگان

روغن آرگان چه خواصی برای سلامت مو دارد؟

روغن آرگان ساقه موها را تقویت می‌کند، شوره سر را از بین می‌برد، موها را نرم و درخشان می‌کند و جلوی موخوره و سوختن موها را می‌گیرد.

روغن آرگان چه خواصی برای سلامت پوست دارد؟

روغن آرگان به درمان جوش و ترک پاشنه پا کمک می‌کند، پیری پوست را به تأخیر می‌اندازد، چین و چروک‌ها را رفع می‌کند، التهاب‌های پوستی را از بین می‌برد و از پوست در مقابل آفتاب محافظت می‌کند.

چه زمان‌هایی از روغن آرگان استفاده کنیم؟

پاسخ به این سوال صریح و قاطع است: همیشه! روغن آرگان که به شکل‌های مختلفی مثل خوراکی، کرم، لوسیون، روغن و … عرضه می‌شود، می‌تواند در هر زمانی برای سلامت پوست و موی شما مفید باشد.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x