تحلیل غرفه «تابلوهای ویترای آرمتی»


2,291

armeti-cover
[button href=”http://basalam.ir/armeti” align=”center” target=”_blank”]غرفه تابلوهای ویترای آرمتی[/button]

نام غرفه

نام غرفه در افزایش تعداد بازدیدکننده از طریق جستجوی اینترنتی بسیار مهم است. یک راه مهم، یافتن کلمات انتخابی کاربران ایرانی هنگام جستجوی اینترنتی است. باید ببینیم  آن کلمات در چه موضوعاتی و به چه میزانی استفاده شده‌اند.

یک ابزار تخصصی، سایت گوگل ترندز است.

حال نام غرفه را بر اساس این ابزار بررسی می‌کنیم:

  • کلمه «تابلو» بیشتر برای «تابلو فرش» جستجو شده است.
  • عبارت «تابلوی ویترای»، به اندازه‌ای جستجو نشده است که خودش را در آماری نشان دهد.
  • با بررسی کلمه «ویترای» به چند گزینه با بسامد زیاد جستجو می‌رسیم:
    • طرح ویترای (امتیاز ۱۰۰)؛
    • ویترای روی شیشه (امتیاز ۷۰)؛
    • نقاشی ویترای (امتیاز ۵۰).

✔️ «طرح ویترای» به طرح خام این هنر مربوط است. اما دو کلیدواژه دیگر می‌تواند برای نام‌گذاری غرفه استفاده شود؛ مثلاً: «ویترای آرمتی؛ نقاشی ویترای آرمتی».

✔️ عبارت‌های «ویترای روی شیشه» و «نقاشی ویترای» نشان می‌دهد که مخاطب به معنا و مفهوم این هنر توجه دارد و شاید در ذهنش این است که این هنر برای برخی ناآشناست.

خلاصه معرفی غرفه

✅خوب است از «هنر ویترای» تعریفی ارائه شود.

در طراحی سایت، بهترین جا قسمت «خلاصه» است؛ یعنی خلاصه معرفی غرفه و شعار تبلیغاتی آن. این خلاصه معرفی، طبق طراحی سایت باسلام، در صفحه «غرفه‌ها» دیده می‌شود. بنابراین، مناسب است خلاصه معرفی غرفه، دو بخش باشد. در بخش اول، تا شش کلمه، ویژگی خاص غرفه ذکر شود تا در صفحه غرفه‌ها، کامل دیده شود. و در بخش دوم، با یک عبارت، یک جمله یا یک بند (پاراگراف)، اطلاعات بیشتری ارائه شود.

✅ به نظرم در خلاصه معرفی این غرفه (نقاشی و تصویرسازی با تکنیک ویترای)، تعریف روشنی از هنر ویترای نیامده است.

باید ویترای، برای مخاطب تازه یا همه مخاطبان، معرفی شود. شاید برای سطر اول، «نقاشی روی شیشه و آیینه» بهتر باشد. و در سطر دوم تعریف معتبری از هنر ویترای بیاید. این تعریف می‌تواند جستجوها برای «ویترای چیست» را به صفحه این غرفه هدایت کند. البته برای این منظور باید سطر دوم با عبارت «ویترای چیست» شروع شود.

✅مواردی که در این قسمت و قسمت قبل درباره واژه‌ها و عبارت‌های قبلی گفته شد، درباره «آرمتی» نیز مطرح است.

باید دید که «آرمتی» به چه معناست و آیا به افزایش بازدیدکننده‌های اینترنتی کمک می‌کند. آیا اساساً برای مخاطب سؤال‌برانگیز خواهد بود که آرمتی چیست؟ آیا  او در جایی از غرفه انتظار پاسخ پرسشش را دارد؟ مشتری‌ها، همه از  ویژگی‌های منطقی یا احساسی یکسان برخوردار نیستند.ما بر اساس ارتباط‌هایی که در جهان واقعی داریم، باید این مسائل را در دنیای مجازی نیز در نظر بگیریم. آیا کسی از شما نپرسیده است: معنای آرمتی چیست؟

کاور

armeti-cover

کاور تا حدودی هنر ویترای را نشان می‌دهد، اما اگر تصویری بود که استفاده و کاربرد این تابلوها را در زندگی نشان می‌داد، مشتری‌ها احساس نیاز بیشتری به آن می‌کردند. همین مشکل در عکس‌های محصولات نیز دیده می‌شود. اگر تابلوها روی میز و … در کنار آدم‌ها باشد، برای بیننده یا مشتری جذاب‌تر خواهد بود.

نکته بسیار بااهمیت درباره تصاویر، «سئوی تصاویر» است.  برای عکس‌ها همان نامی را که  محصول دارد بگذارید و بعد بارگذاری کنید، نه این که عکس محصول، با نام‌هایی که رایانه یا موبایل شما گذاشته است، در سایت قرار گیرد.

تحلیل محصول

♨️ بحث‌های گذشته برای اسامی و عناوین تابلوها هم مطرح است. اگر در ابتدای همه نام‌های محصولات، «نقاشی ویترای» بیاید به قرار گرفتن در نتایج جستجوی ویترای خیلی کمک می‌کند. گفتیم که این عبارت جزو کلمات کلیدی (با امتیاز 50) جستجو شده از سوی کاربران است. مثال: نقاشی ویترای دختر پاییزی؛ نقاشی ویترای آینه ترنج.

♨️ در قسمت قبل، درباره تصاویر محصولات اشاره‌ای کردم. در این جا اضافه کنم که می‌توانید از عکس‌های ارسالی مشتری‌های قبلی هم استفاده کنید که محصولات شما را خریده و استفاده کرده‌اند.

♨️موضوع قیمت محصولات و رقابت با رقبا هم خیلی مهم است. به نظرم قیمت‌های فعلی با توجه به عکس‌های این تابلوها، زیاد نشان می‌دهد. شاید فروش با قیمت تمام شده و سود کمتر، برای این نوبت و کسب دوباره سرمایه اولیه و مطرح شدن تابلوها بهتر باشد. البته در این باره دقت بیشتری لازم است.

خلاصه معرفی

? نکته خیلی خیلی مهم در محصولات:

نکته خیلی خیلی مهم در محصولات، کامل بودن قسمت «خلاصه معرفی» با حداقل یک جمله و نیز پر کردن «واژه‌های برجسته» است. فقط درباره واژه‌های برجسته این توضیح را بدهم که اگر محصولات این غرفه، تنها برچسب «تابلو» را داشته باشد، وقتی مشتری یا بیننده یک تابلو در یک غرفه دیگر، روی این برچسب کلیک کند تا دیگر تابلوهای بازار باسلام را ببیند، همه محصولات این غرفه، برای این بازدیدکننده سایت، فهرست می‌شود و چه بسا عکس خوب یا خلاصه معرفی جذاب یکی از محصولات این غرفه، آن مشتری را جذب می‌کرد و به دیدن آن محصول یا کل غرفه و دیگر محصولات می‌کشاند که نتیجه آن، افزایش احتمال فروش محصول یا محصولات است.

محتوای غرفه

به املای واژه‌ها دقت کنید. اگر در موردی شک دارید، حتماً املای درستش را پیدا کنید. این موضوع برای نویسندگان و ویراستاران هم پیش می‌آید. یک راه اینترنتی، مراجعه به سایت «واژه‌یاب» است.

متن‌ها را ساده و روان بنویسید. مخاطبتان مانند شما از موضوع، اطلاعات ندارد. خودتان را جای مخاطبی بگذارید که درباره این موضوعات هیچ نمی‌داند. مطالب علمی را هم می‌توان ساده و با اصطلاحات همه‌فهم گفت و نوشت.

در متن‌ها از کلمات کلیدی و مرتبط با موضوع غرفه و محصولات، استفاده کنید. مثلاً برای غرفه آرمتی، از این کلمات می‌توان استفاده کرد:

  • هنر نقاشی روی شیشه
  • اسامی مواد و ابزاری که در این هنر به کار می‌رود
  • نقاشی روی کریستال، نقاشی روی آینه، شیشه نگاری، طرح ویترای و …

در این مورد حتماً از گوگل ترندز کمک بگیرید. کلمات می‌توانند برای شما مشتری بیاورند.

از نقاط قوت این غرفه آن است که نگارخانه‌اش خالی نیست. تصاویر همیشه جذابیت خاص خودشان را دارند. برخی از پیشنهادهایی که مطرح شد، مانند تصاویری از استفاده‌های جذاب ویترای، این جا هم جای مطرح کردن دارد.

 



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x