نشان‌ها، نشانه‌اند!


2,788

هوالرزاق

چند وقت پیش در جمع خانوادگی از کاسبی تعریف می‌کردند که عجب آدم مردم‌داری است و با اینکه جنس را خودش داشت، مشورت داد که کیفیت این بارش خوب نیست و اگر کیفیت خیلی برایم مهم است، بروم از فلان مغازه خرید کنم که فقط قیمت‌ش کمی گران‌تر است، ولی کیفیت‌ش بهتر است. من هم رفتم و از همانجا خرید کردم و تا الآن از آن مشورت و خرید راضی‌ام. به هرکسی هم رسیدم آن مغازه‌دار را معرفی کردم و آن‌ها هم راضی بودند.

به احتمال زیاد این تجربه برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در جمع رفقا و آشناهای‌تان، از یک مغازه یا مغازه‌دار یا کالایی خیلی با آب‌وتاب تعریف می‌کنند و وقتی که آدرس می‌دهند، شما هم سَری می‌زنید و با رضایت خرید می‌کنید و وارد جمع طرفدارهای یک رفتار خوب یا کالای خاص می‌شوید.

احتمالاً بعد از صحبت با دوست‌تان و یک بار خرید از این مغازه‌ها یا کالاها، برای‌تان این سوال پیش آمده که چطور گذر شما به این موردها نمی‌خورد و اصلاً چطوری می‌شود این مغازه‌ و مغازه‌دارهای باصفا یا آن کالاهای خاص را پیدا کرد و نشانه‌شان چیست؟

در کوچه و بازار، ما راهی غیر از پرس‌و جو و کلی آزمون و خطا نداریم و اگر خوش‌روزی باشیم، با یکی از این مغازه‌ها آشنا می‌شویم که صاحبش آدم باحالی است یا یک کالای خاص می‌فروشد، اما بقیه کالاها و خریدها چی؟ البته شاید هم بشود از پشت شیشه و نگاه کردن به نوشته‌هایی مثل «مرجوعی داریم»، «صد در صد طبیعی»، «فروش شرایطی و چکی» یک چیزایی فهمید و ازشان برای انتخاب مغازه‌ای که خرید می‌کنیم کمک بگیریم؛ ولی به‌هرحال هزینه و زمان زیادی می‌گیرد و احتمالاً همیشه هم نتیجه‌هایی خوب و موفقی نداشته باشیم.

اما در بازارهایی مثل باسلام اوضاع فرق می‌کند و امکاناتی وجود دارد که قدرت انتخاب ما را بیشتر و بهتر می‌کند؛ نشانه‌هایی که وجود دارند و برای پیدا کردن این آدم‌های باصفا و غرفه‌های باحال و محصولات خاص‌شان می‌توان از آنها استفاده کرد. ما به این نشانه‌ها در بازار باسلام می‌گوییم «نشان».

“نشان”ها نشانه‌اند!

نشانه‌ای برای یک ارزش و ویژگی خاص و به همین خاطر، برای بهتر تصمیم گرفتن به ما کمک می‌کنند. نشان‌ها سرنخ‌هایی برای کشف هستند و این قابلیت را دارند که بقیه را به سمت ارزش‌ها و علاقه‌مندی‌هایشان راهنمایی کنند و انتخاب‌ها را دقیق‌تر کنند؛ ارزش‌ها و ویژگی‌هایی مثل کیفیت جنس، خوش‌برخوردی، منصف بودن، مهربانی، خوش‌قیمتی، اهل یک شهر یا صنف خاص و همشهری بودن و…

نشان‌ها ممکن است برای معرفی و متمایز کردن محصولاتی خاص باشند، مثل نشان «محصول پرفروش» یا برای اشاره به غرفه‌دارهایی ویژه مثل نشان «دوره دیده» و یا برای متمایز کردن بعضی غرفه‌ها مثل نشان «غرفه برتر»، اما همگی آنها دست آخر ما را به یک جمع از آدم‌ها وارد می‌کنند؛ یعنی “نشان”ها علامت یک جمع خاص هم هستند که همگی به یک چیز خاص و مشترک تعلق خاطر دارند و برای بوجود آوردن یا پررنگ‌تر کردن آن در باسلام، به این نشان پیوسته‌اند و دور هم جمع شدند؛ مثل خوش‌اخلاقی، مشتری‌مداری، صداقت و شفافیت و هزارتا تعلق خاطر دیگر. 

مثلاً نشان “غرفه برتر” که همین الآن در باسلام وجود دارد،  نشان می‌دهد که  آن غرفه در سه ماه اخیر بالای 95 درصد ارسال بی‌مشکل و بدون کنسلی داشته و حداقل 20 خرید و امتیاز بالای چهار و نیم ستاره دارد. این یعنی نشان غرفه برتر نشانه اعتماد و تعهد و مشتری‌مداری در این غرفه است و مجموع اینها یعنی نمره فروشنده در عمل به تعهداتش خوب و قابل اطمینانه و کارش رو بلده و به احتمال زیاد شما هم تجربه خرید موفقی خواهید داشت.

یا نشان “دوره‌دیده”. این نشان زمانی به یک غرفه‌دار داده می‌شود که با مربی‌های باسلام همراه شده و یک دوره آموزشی کامل «غرفه‌داری» دیده و با فوت‌و فن فروش آنلاین در باسلام آشنا شده و یاد گرفته که چطور به شکل اصولی و درست غرفه باز کند و محصول اضافه کند و از امکانات موجود در باسلام برای راحتی خودش و خریدارها استفاده کند. این یعنی شما با این نشان می‌توانید غرفه‌دارهای آموزش‌دیده را پیدا کنید و احتمال اینکه در فرایند خرید با آن غرفه‌دارها به مشکل بخورید، کمتر است.

نشان “غرفه مرتب” هم همین‌طور! فقط به غرفه‌هایی داده می‌شود که حداقل‌های یک کسب‌وکار آنلاین را رعایت می‌کنند و مثلاً درباره خودشان و غرفه‌شان برای خریدارها خوب توضیح دادند، تصاویر خوبی برای غرفه و محصولات‌شان گذاشتند، به قفسه‌ها اهمیت می‌دن، عکس و توضیحات و ویدئوهای محصولات‌شان کامله و ویژگی‌هایی از این دست تا خریدارها راحت‌تر با غرفه و غرفه‌دار آشنا بشوند و اطلاعات کاملی از محصولی که می‌خواهند بخرند بدست بیاورند. این یعنی دارندگان این نشان، علاقه‌مند به ارزش‌هایی مثل شفافیت، نظم، اعتماد و احترام هستند.

راستی شما طرفدار چه ویژگی‌های خاص و باارزشی هستید؟ در باسلام شما از اهالی کدام جمعید؟



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
2 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دنیاپرهیز
دنیاپرهیز
5 ماه قبل

ماهم به تعهدمون به مشتریهامون پایبندیم

محمدرضا مهدوي
محمدرضا مهدوي
5 ماه قبل

سلام دوره آموزشي را چه جوري ثبت نام كنيم

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x