نشان غرفه‌ برتر بازار باسلام چطور شکل گرفت؟


1,393

در باسلام، ما در تلاش هستیم تا بازاری پویا ایجاد کنیم که در آن بتوانید با غرفه‌های پراشتیاق ارتباط برقرار و محصولات منحصربه‌فرد را کشف کنید. با تنوع گسترده غرفه‌داران در این بازار، ما به دنبال ساده‌سازی فرآیند شناسایی کسانی هستیم که به طور مداوم خدمات استثنایی به مشتریان ارائه می‌دهند. در همین راستا، بیایید شما را به سفری ببریم که ببینید نشان غرفه برتر در باسلام چگونه متولد شد.

خلق تجربه خرید عالی توسط خود غرفه‌داران باسلامی

همه چیز از این جا شروع شد که ما از خودمان پرسیدیم، چطور می‌توانیم تجربه خرید برای مشتری‌ها را ارتقا دهیم؟ بخشی از این مسئله بر دوش پلتفرم و باسلام است، اما بخش مهم دیگری از آن به غرفه‌داری مربوط می‌شود که مشتری از او خرید می‌کند. با این هدف، یک راه‌حلی را شناسایی کردیم که نه تنها به مشتریان در تصمیم‌گیری مطمئن و یک تجربه عالی در خرید کمک می‌کرد، بلکه به غرفه‌داران نیز نشان می‌داد که چگونه و در چه راستایی باید عملکرد خودشان را بهبود دهند تا به آنها بیشتر توجه شود.

و ادامه داستان از اینجا شروع شد که با برگزاری جلسات توفان فکری، شروع کردیم برای یافتن جواب این سؤال: یک غرفه خیلی خوب در باسلام چه ویژگی‌هایی دارد؟

کجایند غرفه‌داران با ادعا؟!

بعد از تعیین ویژگی‌های غرفه خوب و برتر و عملیاتی کردن آن، سؤال بعدی این بود که چطور به مشتری‌ها کمک کنیم این غرفه‌های خوب را پیدا کنند؟ با الهام گرفتن از بازارهای جهانی مختلف، مانند Etsy و Airbnb، یک روند مشترک را کشف کردیم: نشانی برای ایجاد تمایز. این نشان‌ها به غرفه‌دارانی اعطا می‌شد که به طور مداوم معیارهای خاصی را رعایت می‌کردند و نشانه‌ای واضح از تعهد به برتری را نشان می‌دادند.

نشان به این نشانی که تو داری!

با پذیرش ایده نشان غرفه برتر، ویژگی‌های غرفه برتر را نیز توسعه دادیم تا این نشان فقط یک نماد وضعیت نباشد، بلکه نشانی از کیفیت، اطمینان و خدمات استثنایی غرفه‌ها باشد و خریداران نیز آن را در حین پیمایش در باسلام ببینند و به آن اعتماد کنند.

از یک سو، تیم طراحی محصول باسلام که در تولد نشان غرفه برتر نقش اساسی داشت نشانی را طراحی کرد که به راحتی قابل‌تشخیص باشد و نیز مانند یک چراغ راهنما برای مشتریان و فروشندگان عمل کند. از سوی دیگر، معیارهای گرفتن نشان غرفه برتر از طریق بنچ‌مارک‌های (الگوبرداری) گسترده، مشاوره درون‌سازمانی و بازخوردگرفتن از غرفه‌دارهای باسلامی تعیین گردید.

بر این اساس، شاخص‌های مختلف عملکرد را، از میزان پاسخ‌دهی تا سطح رضایت مشتری، در نظر گرفتیم تا اطمینان حاصل کنیم که این نشان واقعاً نماینده غرفه‌دارانی است که به طور مداوم خدمات خارق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهند.

و در یک جمله، ویژگی غرفه برتر، نشان‌دهنده تعهد باسلام برای بهبود تجربه خرید شما از طریق انتخاب آگاهانه و ارتباط با غرفه‌داران خارق‌العاده است. این مسیر ادامه دارد و به‌زودی بهبودهایی را در همین نشان در باسلام خواهیم دید. مشتاقانه منتظر تأثیر مثبت آن در تجربه شما هستیم تا از خرید خود لذت ببرید!

نشان برتر قدیم
نشان برتر جدید

یک تیر و دو نشان!

هدف نشان غرفه برتر، ساخت نظام و سیستمی بود که به صورت شفاف به ارزیابی عملکرد غرفه‌داران بپردازد و قابلیت معرفی برترین‌های این بازار را داشته باشد تا هم مشوق «غرفه‌داران برتر» باشد و بدانند که عملکرد خوبشان دیده می‌شود و همچنین متمایز کردنشان این مزیت را دارد که مشتریان می‌توانند با اطمینان بیشتری از آنها خرید کنند؛ چرا که این غرفه‌ها ثابت کردند قابلیت ایجاد تجربه بهتری از خرید را برای مشتری خود فراهم می‌کنند.

از طرفی این شفافیت حداکثری باعث می‌شود هر غرفه‌دار بتواند روزانه عملکرد خود را ارزیابی کند و بداند چقدر با «غرفه‌ برتر» شدن فاصله دارد و چطور در مسیر آن قرار گیرد.

ما در جایگاه مسئول بازار خواستیم که در ابتدا بستر بهتری را برای رشد حداکثری غرفه‌داران خود فراهم کنیم و همچنین با تلاش‌های زیرساختی و به واسطه و کمک غرفه‌داران، تجربه بهتری را برای مشتری بسازیم؛ چرا که وقتی مشتری تجربه مثبت داشته باشد، غرفه‌‌داران بیشتر منتفع می‌شوند و وقتی حال غرفه‌داران ما خوب باشد، حال ما هم خوب است. پس ما از دو زاویه در تلاشیم تا حال خوب غرفه‌دار را دریابیم.

نشان غرفه برتر چطور کار می‌کند؟

نشان غرفه برتر از اسفند 1401 فعال شده و هدف اصلی آن، فراهم کردن بستر رشد حداکثری است؛ پس تلاش کردیم آن را بدون ایجاد پیچیدگی‌های عجیب و غریب، در ساده‌ترین شکل ممکن و به صورت جامع و کامل طراحی و عملیاتی کنیم. این نشان دو بخش اصلی و کلی دارد:

1- نمایش در صفحه غرفه‌دار صاحب نشان و همه محصولات آن غرفه.

2- نمایش در بخش مدیریت غرفه برای مشاهده عملکرد روزانه و ماهانه.

شاخص‌های نشان غرفه برتر

اکنون (بهار 1402) در مرحله و سال نخست اجرای نشان غرفه برتر هستیم و در این مرحله، پس از مطالعات و تحلیل داده‌های موجود به سه شاخص ماهانه رسیدیم که غرفه‌داران با کسب نمره کافی در هر سه آنها می‌توانند این نشان دریافت می‌کنند:

1- میانگین امتیاز کل محصولات غرفه‌دار در ماه قبل 4.5 یا بیشتر باشد.

2- کمترین تعداد ثبت امتیازها (ستارگان) بر روی تمام محصولات غرفه‌دار 20 باشد.

3- میزان ارسال‌های بدون مشکل غرفه‌دار، 95 درصد باشد؛ یعنی ارسال‌هایی که لغو سفارش (کنسلی) پیش از ارسال نداشته باشند یا نارضایتی مشتری برایشان ثبت نشده باشد.

حرف آخر این‌که ممکن است در آینده نزدیک، تغییراتی در شاخص‌های نشان برتر و اعداد آنها داشته باشیم و البته هدف ما همواره این است که غرفه‌هایی که به طور مستمر بهترین خدمات را ارائه می‌کنند این نشان را بگیرند.

.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
6 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
6
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x