فواید، مضرات،روش تشخیص و استفاده از روغن بادام شیرین


43

فواید، مضرات،روش تشخیص و استفاده از روغن بادام شیرین

حتما شنیده‌اید که شهرت زنان هندی به موهای پرپشت و سرزنده و سرحال‌شان، به‌دلیل فرهنگی است که امروزه از آن به عنوان اویل‌تراپی یا روغن‌درمانی یاد می‌شود. عادت به رسیدگی به موها و تغذیه‌ی هفتگی شان و استمرار آن تا سالیان سال که رمز موفقیت در این کار است، به شما موهایی تحویل می‌دهد که طراوت و تازگی‌اش رشک برانگیز است.

یکی از روغن های پرکاربرد در این حوزه، روغن بادام شیرین است که هم برای سلامت موها و هم برای پوست مفید و موثر است. یکی از دلایلی که امروزه روغن‌ درمانی یا به عبارتی استفاده از روغن به صورت مستقیم و مستقل، بدون قرار دادن آن‌ها در فرمولاسیون کرم‌های دیگر، باب شده است این است که روغن‌ها، ماده‌ی موثره را با غلظت بالاتری به پوست و مو انتقال می‌دهند. برای آشنایی بیشتر با روغن بادام شیرین و طرز بهره‌مندی از آن، این مطلب را از دست ندهید. 

فواید، مضرات،روش تشخیص و استفاده از روغن بادام شیرین

ترکیبات روغن بادام شیرین

ترکیبات روغن بادام شیرین با وجود درصد بالای اسید اولئیک و مقادیری اسید لینولئیک و اسید پالمیتیک که همگی اسید‌های چرب اشباع نشده هستند، انواع ویتامین‌هایA,E,K,B1,B2,B6,B7 و انواع مواد معدنی چون مس، منگنز، زینک، پتاسیم و کلسیم ، یک ترکیب برنده است. چرا که اسیدهای چرب ، از یک طرف به این روغن خاصیت پوشانندگی می‌دهند؛ یعنی همان خاصیتی که از اتلاف رطوبت پوست پیشگیری می‌کند و از طرفی سلامت قلب و عروق را تضمین می‌کنند. ویتامین‌های مهمی چون ویتامین A وE و بیوتین شادابی و طراوت پوست و مو را در پی خواهند داشت و به همراه مواد مغذی دیگر، یک تغذیه‌ی کامل برای پوست و مو محسوب می‌شوند . این روغن سرشار از آنتی‌اکسیدان هایی است که با رادیکال‌های آزاد مقابله کرده و پوست را از آسیب‌های محیطی و پیری زودرس ایمن نگه می‌دارند. روغن بادام شیرین هم‌چنین دارای SPF 5 است که خواص ضد آفتاب را داراست. 

خواص روغن بادام شیرین

می‌توان این طور گفت که روغن حاصل از مغز بادام شیرین یک روغن همه کاره است و پس از روغن نارگیل، از مهمترین روغن‌ها در استفاده‌های آرایشی بهداشتی است. چرا که با وجود دو خاصیت مهم پوشانندگی و نرم کنندگی و ازدیاد مواد مغذی و اسیدهای چرب و ویتامین ‌ها ، رطوبت پوست را حفظ کرده، لک‌ها ، جای جوش، تیرگی‌ها و پف دور چشم را کمرنگ کرده، خطوط ریز پوست را کاهش داده و پوست را جوان‌تر، شاداب‌تر و درخشان‌تر نشان می‌دهد. از روغن بادام چه تلخ و چه شیرین، برای تقویت موهای آسیب‌دیده و خشک و شکننده و نرمی و لطافت موهای وز و مجعد و دارای موخوره استفاده می‌شود. 

خواص روغن بادام شیرین

از طرفی این روغن خواص ضد التهابی دارد. می‌توان از آن برای ماساژدرمانی و تسکین دردهای عضلانی، درد مفاصل و آرتریت بهره برد. روغن بادام شیرین مانند ملین اثر می‌کند . می‌توانید کمی از آن را روی شکم بمالید یا به صورت خوراکی ، روی سالاد یا به همراه آب یا آبلیمو مصرف کنید. این روغن ، در تسهیل دفع و درمان یبوست کارگشاست.

فیبرهای موجود در بادام، سبب تقویت معده و روده می‌شوند . اسیدهای چرب و مفید روغن بادام، در کاهش چربی‌های بد همچون تری‌گلیسیرید و تعادل کلسترول‌های خوب و بد بدن مؤثر اند و از این طریق ، به سلامت قلب و عروق کمک فراوانی می‌کنند. حتی اگر ناخن‌های ضعیف و شکننده‌ای دارید هم، می‌توانید روی یاری روغن بادام شیرین حساب کنید! 

خواص روغن بادام شیرین در طب سنتی

در طب سنتی از روغن بادام به عنوان دافع سودا یاد شده است. گفته اند که ماساژ گوش با روغن بادام، سودا را از بدن دفع کرده، سبب تقویت گوش می‌شود و ماساژ اطراف ناف با این روغن، سبب رفع یبوست و نفخ خصوصا برای نوزادان و کاهش دردهای شکمی می‌شود. 

روغن بادام شیرین هم‌چنین برای درمان سرفه و رفع خشکی مخاط ، خشکی مغز و راحتی خواب توصیه شده است. طریقه‌ی مصرف آن ، مخلوط کردن یک قاشق از روغن با یک لیوان آب جوش یا استفاده به صورت موضعی و مالیدن ملاج یا چکاندن دو قطره روغن در بینی است.

خواص روغن بادام شیرین برای مو

تاثیر استفاده از روغن در جهت تقویت موها، حرفی است که مدت‌هاست نیاز به اثبات ندارد و امروزه، به یک نیاز ضروری و روتین همیشگی در زندگی تبدیل شده است. روغن بادام تلخ و شیرین، از مهم‌ترین روغن‌های حوزه‌ی سلامت مو است که هم به ترمیم و تقویت ساقه‌ی موهای آسیب دیده کمک می‌کند هم در پاکسازی فولیکول های مو و تمیزی پوست سر نقش دارد. 

خواص روغن بادام شیرین برای مو

آبرسانی مو با روغن بادام تلخ

روغن‌های رطوبت‌رسانی چون روغن بادام برای مو و خصوصا موهای خشک و آسیب‌دیده یا افراد ساکن مناطق خشک ، معجزه‌اند. چرا که اسیدهای چرب ، سطح مو را پوشانده و حفظ رطوبت می‌کنند. روغن بادام سرشار از امگا سه است که قابلیت رفع خشکی مو را داراست. ویتامین E هم که خود یک آنتی اکسیدان محسوب می‌شود، در این راه به آن‌ها کمک می‌کند. این مواد، هم به مو آبرسانی انجام می‌دهند ، هم اجازه‌ی اتلاف رطوبت را نمی‌دهند. نتیجه‌ی این عمل، موهایی باطراوت و زنده و سرحال است. 

آبرسانی مو با روغن بادام تلخ

محافظت از پوست سر و جلوگیری از شوره

روغن بادام شیرین در صورتی درمان شوره‌ی سر محسوب می‌شود که شوره ناشی از خشکی پوست سر باشد. اگر پوست سر خشک و پوسته پوسته باشد ، روغن بادام با قدرت رطوبت رسانی خود و وجود امگا سه که مانع از خشکی سر و مو می‌شود ، این عارضه را رفع می‌کند. هم‌چنین با خواص آنتی باکتریال روغن بادام شیرین، که ضد قارچ و باکتری‌های مولد شوره است و با وجود مواد معدنی چون زینک به سلامت پوست سر ، تغذیه‌ی فولیکولهای مو، رفع قرمزی و التهابات و پاکسازی پوست سر منجر خواهد شد. 

ترمیم موهای آسیب دیده با روغن بادام تلخ

ویتامین E به همراه سایر آنتی‌اکسیدان‌های موجود در روغن بادام، وظیفه‌ی مبارزه با رادیکال‌های آزاد یا همان عوامل آسیب‌زننده به مو را دارند. این یعنی از موهای شما در برابر آلودگی‌های محیطی، مواد شیمیایی یا معلق موجود در هوا و اشعه‌های مضر خورشید مراقبت می‌کنند. ویتامین A ‌ی موجود در روغن بادام، سلول‌های تازه می‌سازد، پوست سر را نو می‌کند و به سلولهای مو جوانی و شادابی می‌بخشد.

امگا سه و اسیدهای چرب از طریق آبرسانی به مو، خشکی موها و درنتیجه شکنندگی ، موخوره و وزی آن‌ها را بهبود می‌بخشند و موها را نرم‌تر کرده و شانه زدن را راحت‌تر می‌کنند. زینک و بیوتین روغن بادام، فولیکول های مو را تقویت کرده ، به رشد موها کمک می‌کنند و از ریزش آن‌ها جلوگیری به عمل می‌آورند. 

ترمیم موهای آسیب دیده با روغن بادام تلخ

تقویت ابروها با روغن بادام شیرین

بیوتین موجود در روغن بادام، علاوه بر رشد موها، به رشد طبیعی ابروها و مژه ‌ها نیز کمک می‌کند. ویتامین E و اسیدهای چرب هم ، رطوبت ابروها را حفظ کرده، سبب نرمی و درخشندگی آن خواهند شد . مواد مغذی دیگر همچون زینک ، ابروها را تقویت کرده و ریزش بی‌مورد آن را کاهش می‌دهند. 

خواص روغن بادام شیرین برای پوست صورت

روغن بادام شیرین از آن روغن‌های سبک و ملایمی است که نرخ کمدون‌زایی آن ( احتمال بسته شدن منافذ پوست ) ، دو از پنج است ؛ یعنی زیر  پنجاه درصد. این قابلیت به همراه هزاران مواد معدنی و ویتامین‌های سرشار، آن را به یک روغن محبوب برای تهیه‌ی انواع ترمیم‌کننده‌ها، آبرسان و مرطوب‌کننده ، کرم دور چشم ، بالم لب و سرم‌های جوان‌کننده و روشن‌کننده‌ی پوست تبدیل کرده است. 

قدمت استفاده از روغن بادام شیرین برای ترمیم زخم‌های سطحی و جراحات، به زمان چین باستان و طب سنتی آیووردای هندوستان بازمی‌گردد. روغن بادام را می‌توان برای ترمیم خطوط حاصل از کاهش و افزایش وزن و ترک‌های بارداری هم استفاده کرد. اما به دلیل احتمال بالای آلرژی در این دوره، چندان توصیه نمی‌شود. 

خواص روغن بادام شیرین برای پوست صورت

نیمی از مغز بادام را روغن تشکیل داده است و این روغن ، سرشار از اسیدهای چرب است که پوست را نرم و مرطوب کرده و آن را در برابر تبخیر و از دست رفتن رطوبت ، محافظت می‌کنند. به این ترتیب پوست هیدراته می‌ماند و به کمک ویتامین D موجود در روغن، که یک عامل مهم در رطوبت‌رسانی است، درمان اگزما ، پسوریازیس ، درماتیت و خشکی‌ها و خارش های حساسیت میسر خواهد شد.

به طور کلی روغن بادام شیرین، برای آب‌رسانی به پوست‌های حساس و خشک فوق‌العاده است. اما افراد دارای پوست‌های چرب بهتر است به صورت روتین و همیشگی از آن استفاده نکنند. البته که استفاده‌ی گاه‌به‌گاه روغن بادام شیرین ( برای مثال گاهی پس از اصلاح صورت ) ، برای این نوع پوست هم بهره‌مندی از خواص عالی بادام را در پی خواهد داشت. 

رتینول که نوعی ویتامین A محسوب می‌شود ، به عنوان یک ماده‌ی موثره با خواص ضد پیری، کلاژن‌ساز، سفت کننده‌ی پوست و جوانساز در بسیاری از فرمول‌ها کاربرد دارد. روغن بادام شیرین با وجود فراوانی ویتامین A ، برای پوست کلاژن‌های تازه می‌سازد ، صورت‌های افتاده را لیفت می‌کند و حتی خواص ضد آکنه دارد . قابلیت ضد التهابی روغن بادام ، برافروختگی ها و قرمزی پوست را کاهش می‌دهد و جمیع حسن‌های این روغن ، همچون نرم کنندگی ، پوشانندگی ، حفظ رطوبت و از بین بردن لک‌ها و جای جوش و تیرگی، پس از مدتی سبب یکسان سازی رنگ پوست خواهد شد. 

روغن بادام شیرین برای لک صورت

لک‌ها و تیرگی‌های صورت معمولا یا به دلیل افزایش سن و پیری اتفاق می‌افتد یا در اثر اشعه‌های مضر خورشید. روغن بادام شیرین حاوی ۳۵ درصد ویتامین  E می‌باشد که این حجم بالا، هم از پوست در برابر اشعه‌های ماوراء بنفش و آفتاب‌سوختگی محافظت می‌کند، هم با خواص آنتی اکسیدانی خود،  پوست را بازسازی کرده و سلول‌های نو به او تحویل می‌دهد. ویتامین A  و زینک که خود قابلیت درمانی دارد، در از بین بردن جای جوش و لکه‌های حاصل از آکنه یا زخم ، خواص ضد لک روغن بادام شیرین را تکمیل می‌کنند. 

روغن بادام شیرین برای لک صورت

روغن بادام شیرین برای دور چشم

ویتامین‌های  E , K به همراه  ویتامین D که شفای پوست‌های دهیدراته می‌باشد، یک مجموعه‌ی کامل و مولتی ویتامین برای تسکین پوست نازک و حساس دور چشم شماست‌ . هم‌چنین رتینول موجود در روغن بادام شیرین، گودی چشم‌هایتان برا به تدریج برطرف کرده و آن‌ها را جوان و زنده نشان می‌دهد. معروف است که این روغن التهابات را درمان می‌کند و دوای پف پلک‌ها است. هرشب قبل از خواب، یک قطره از روغن بادام شیرین را زیر چشم‌هایتان به صورت ضربه‌ای بمالید و صبح شست و شو دهید. 

روغن بادام شیرین برای دور چشم

خواص روغن بادام شیرین برای سلامتی

خواص روغن‌های طبیعی در گذر زمان مشخص خواهد شد. اگر به عارضه‌ای مزمن دچار باشید، مصرف مستمر مواد غذایی سالم و برگرفته از طبیعت، تاثیر خودش را خواهد گذاشت. روغن بادام شیرین یک روغن سبک است که در رفع اگزما و خارش و حساسیت و التهاب و تقویت مو سرآمد است.

تاثیر این روغن در برطرف نمودن یبوست و دردهای عضلانی و مفصلی هم اثبات شده است. از آن می‌توان برای غنی کردن رژیم غذایی و بهبود عملکرد کاهش وزن تان هم بهره ببرید. از دیگر مزایای روغن بادام شیرین می‌توان به تقویت حافظه ، پیشگیری از حملات قلبی و مغزی، تقویت سیستم ایمنی، نرم شدن سینه و رفع سرفه‌های ممتد و حتی تسکین گوش درد اشاره کرد. 

خواص روغن بادام شیرین برای سلامتی

خواص روغن بادام شیرین برای یبوست

یبوست مشکل گوارشی رایجی است که امروزه بسیاری از بزرگترها به آن دچار هستند. این عارضه سبب ماندگاری مواد زائد در روده و سفتی مدفوع و دفع سخت‌تر آن خواهد شد. روغن بادام شیرین هم سبب نرم شدن مدفوع می‌شود، هم سبب نرم شدن مخاط روده و هضم راحت‌تر مواد. این روغن هم‌چنین مملو از فیبر است که خود برای سلامت و تقویت دستگاه گوارش بسیار مهم و ضروری است.

برای مصرف خوراکی روغن بادام شیرین، می‌توان روزی یک تا دو قاشق از آن را میل کرد که بهتر است این کار را در زمان معینی هرروز انجام دهید. این مقدار روغن را می‌توانید به همراه سالاد، سبزیجات یا سوپ و آبمیوه هم میل نمایید. روش دوم هم استفاده‌ی موضعی است که چند قطره از آن را روی شکم ریخته و ماساژ می‌دهید. 

خواص روغن بادام شیرین در ناف

چکاندن روغن بادامی که کمی گرم شده باشد در ناف، به طور کلی برای رفع خشکی و ایجاد رطوبت در بدن مناسب است؛ که این کار را از طریق تغذیه‌ی رگ‌های خونی و مغز انجام می‌دهد. از بین بردن شوره‌ی سر در صورتی که ناشی از خشکی پوست سر باشد، رفع خشکی لب‌ها و خشکی پوست و پیشگیری از لک‌ها و تیرگی‌های صورت ، رفع خشکی مخاط و روده‌ی بزرگ و مجاری ادرار و بهبود عملکرد آن‌ها از جمله رفع یبوست و نفخ از جمله فواید روغن بادام است. 

خواص روغن بادام شیرین در ناف

خواص روغن بادام شیرین برای واژن

حوالی زایمان، وجود یک روان‌کننده‌‌ی واژن حیاتی است. روغن بادام شیرین هم ملایم است هم نرم‌کننده. استفاده از این روغن ، هم زایمان را تسهیل می‌کند ، هم برای بانوانی که به خشکی واژن دچار هستند ، یک درمان طبیعی است. 

درمان سرفه با روغن بادام شیرین

روغن بادام شیرین یک روغن رطوبت بخش است که از نظر همه‌ی حکمای طب سنتی ایران همچون ابوعلی‌سینا و اعظم ناظم جهان، دوای سرفه‌های خشک است. برای تسکین مشکلات ریوی همچون سرفه بیشتر روش موضعی و ماساژ سینه با روغن‌های رطوبت بخشی همچون روغن بادام و روغن بنفشه پیشنهاد می‌شود. در روش خوراکی می‌توان روغن بادام را همراه با کدو ، اسفناج یا خیار میل کرد یا با آبمیوه ترکیب کرد. این کارها، به نرمی سینه ، رفع خشکی حلق و گلو و برطرف شدن سرفه‌های مزمن و خشک کمک می‌کند. 

درمان سرفه با روغن بادام شیرین

بهبود عملکرد قلب با روغن بادام شیرین

از آنجایی روغن بادام شیرین حاوی مقادیر بالایی اسیدهای چرب اشباع نشده همچون امگا سه می‌باشد سطح کلسترول بد خون و تری‌گلیسیرید را کاهش داده و به افزایش کلسترول‌های خوب یا HDLکمک می‌کند. امگا سه هم‌چنین سبب کاهش فشار خون و تنظیم ضربان قلب می‌شود. به این ترتیب، تاثیر بسزایی در پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی و سکته دارد و عملکرد قلب را بهبود می‌بخشد.  

تسکین درد مفاصل با روغن بادام شیرین

امگا سه و زینک سربازهای ضدالتهاب و درمان کننده‌ی روغن بادام شیرین هستند. خواص ضد التهابی این روغن ، درد و التهاب و تورم مفاصل را آرام می‌کند و ماساژ مفاصل ملتهب با روغن بادام گرم شده، سبب تسکین آرتروز و کوفتگی بدن خواهد شد. 

تسکین درد مفاصل با روغن بادام شیرین

خواص روغن بادام شیرین برای ناخن

روغن حاصل از بادام، سرشار از مواد مفید طبیعی و ضروری برای ناخن، همچون کلسیم ، زینک، آهن، امگا سه و ویتامینB است که به رفع شکنندگی و ضعف ناخن‌ها و از بین بردن لکه‌های سفید حاصل از کمبود کلسیم کمک شایانی می‌کنند.اگر ناخن‌های شلخته‌ای دارید که نیاز به مراقبت دارند، هرشب چند قطره از روغن را به اطراف ناخن‌هایتان بمالید و این کار را چند هفته ادامه دهید؛ تاثیر آن را قطعا خواهید دید. 

خواص روغن بادام شیرین برای نوزاد

از روغن بادام شیرین ، می‌توان به عنوان روغن ماساژ نوزاد یا برای تسکین یبوست و نفخ و دل‌درد او استفاده کرد. هم‌چنین خواص ضد التهابی این روغن ، برای قرمزی کشاله‌ی ران نوزاد و جای پوشک مناسب است. اما از آنجایی که ممکن است برای نوزادان حساسیت‌زا باشد، با احتیاط و تست حساسیت استفاده شود. 

خواص روغن بادام شیرین برای نوزاد

خواص روغن بادام شیرین برای لاغری

روغن بادام شیرین یک روغن گیاهی با فیبر بالاست که گرسنگی را رفع کرده و شما را برای مدت بیشتری سیر نگه می‌دارد. همان چیزی که نیاز شما برای کاهش وعده‌های غذایی و در نتیجه کاهش وزن است. این روغن امتحان خود را در رژیم‌های غذایی مناسب کاهش وزن پس داده است و نشان می‌دهد افرادی که از روغن بادام شیرین استفاده می‌کنند در سیر کاهش وزن، موفق تر بوده‌اند. 

درمان دردهای موضعی و اسپاسم عضلات

همان‌طور که گفته شد ، روغن بادام دارای خواص ضدالتهابی و آرامش دهنده است. کمی از روغن را گرم کنید و نواحی مورد نظر را ماساژ دهید. این روغن حتی بر سلامت اعصاب هم موثر است ( با وجود امگا سه ) و از این طریق، رام کننده‌ی دردهای عصبی می‌باشد. 

درمان دردهای موضعی و اسپاسم عضلات

استفاده از روغن بادام شیرین به صورت خوراکی

روغن بادام تلخ به هیچ عنوان خوراکی نیست. وجود سیانید آن را به یک ماده‌ی سمی تبدیل کرده‌است. پس اکیدا از دسترس کودکان دور نگه داشته شود. اما استفاده‌ی خوراکی روغن بادام شیرین به دو چیز بستگی دارد: ۱_ درواقع این روغن خوراکی است اما در صورتی که در شرایط بهداشتی تهیه شده باشد . ۲_ پس از تولید، اگر روغن تصفیه نشود خواص آن بهتر حفظ خواهد شد اما روغن تصفیه نشده تحمل حرارت بالا را ندارد ، در نتیجه برای پخت و پز با دمای بالا مناسب نیست. این روغن را می‌توان روی سالاد و پس از پختن غذا استفاده کرد. اگر روغن تصفیه شده باشد ، آن وقت برای پخت هم مناسب خواهد بود. 

اگر تصور کنیم روغن بادام شیرین ، بهداشتی تولید شده و تصفیه نشده است ( بکر است ) ، می‌توان یک قاشق از آن را با یک لیوان آب جوش مخلوط کرده و میل کرد. در این ترکیب می‌توان از آبلیمو و عسل هم بهره برد. روش دیگر، ترکیب آن با یک لیوان آب سیب یا آبمیوه‌های دیگر است. 

راه دیگر بهره بردن از روغن بادام شیرین ، در تهیه‌ی سالادهای مختلف و شیرینی هاست. 

مضرات روغن بادام شیرین

اولین نکته‌ این که افرادی که نسبت به آجیل و مغزها آلرژی نشان می‌دهند، نباید از روغنی که از مغز بادام گرفته شده است، استفاده کنند. دقت کنید که در زمان بارداری و شیردهی و برای نوزادان، احتمال بروز حساسیت بیشتر است. همچنین زیاده‌روی در مصرف روغن بادام شیرین ، احتمال تاری دید ، گیجی و اسهال را در پی خواهد داشت. 

مضرات روغن بادام شیرین

روش تشخیص روغن بادام شیرین ارگانیک از نوع تقلبی

  • روغن خالص بادام شیرین، رنگ زرد شفاف و روشنی دارد. اگر رنگ روغن تیره و کدر باشد ، ممکن است ناخالصی داشته باشد یا کهنه و فاسد شده باشد. 
  • روغن بادام شیرین بوی ملایمی دارد یا حتی ممکن است اصلا بویی نداشته باشد. اگر روغن شما بوی تندی داشت، در اصل بودن آن شک کنید. 
  • روغن بادام در الکل نامحلول است یا محلولیت کمی دارد؛ اما در اتر محلول است. 
  • روغن بادام باید در ظرف شیشه‌ای یا با رنگ تیره و در جای خشک و خنک نگهداری شود. در صورت رعایت نشدن هر یک از این اصول، ممکن است روغن بادام کیفیت خود را از دست داده باشد. 
  • ممکن است روغن بادام را با روغن‌هایی چون روغن هسته زردآلو مخلوط کرده باشند. برای اطمینان از خلوص روغن بادام شیرین، آن را از فروشگاه‌های معتبری که آدرس ، شماره تلفن و سایر مشخصات بهداشتی شأن روی محصول درج شده باشد، دریافت کنید. 

طرز استفاده از روغن بادام شیرین برای مو

روغن بادام شیرین یک روغن حامل فوق‌العاده است که می‌توان آن را با روغن‌های اسانسی همچون روغن رزماری، روغن اسطوخودوس ، روغن درخت چای و روغن نعناع فلفلی ترکیب کرده و موهای خود را با آن‌ها ماساژ داد. چرا که روغن‌های اسانسی را ، به دلیل تحریک و واکنش زیاد بدن، نمی‌توان به تنهایی استفاده کرد. البته استفاده از روغن‌ بادام شیرین به تنهایی هم پر از فایده است. برای این کار، بیست دقیقه تا دو ساعت قبل از حمام ، موهای خود را با چند قطره روغن بادام، بسته به حجم موهایتان، از بالا به پایین و به آرامی ماساژ دهید تا کمی جریان خون، در مویرگ‌های پوست سرتان افزایش یابد.

زمان متوسط ماندگاری آن، نیم ساعت تا چهل و پنج دقیقه است. سپس با آب و یک شوینده ی ملایم، موهایتان را بشویید. هفته‌ای یک تا سه بار کافی است. اگر این روتین را از یک تا چند سال ادامه دهید، تاثیر فوق‌العاده‌ی آن را خواهید دید. 

طرز استفاده از روغن بادام شیرین برای مو

مدت زمان باقی ماندن روغن بادام شیرین روی مو

بعضی‌ها ماندگاری روغن بادام شیرین روی مو را تا دوازده ساعت هم بلامانع می‌بینند؛ اما درواقع از بیست دقیقه تا دو ساعت میانگین زمانی خوبی است. اگر زمان کافی ندارید می‌توانید نیم ساعت روغن را نگه دارید و سپس دوش بگیرید. حتی می توانید قبل از خواب به موهایتان روغن بادام بزنید و با دوش صبح، آن را از موهایتان بشویید.  

خرید انواع روغن بادام شیرین از باسلام

باسلام، منبعی است از فروشگاه‌های معتبر و دارای سیب سلامت تولیدکننده‌ی محصولات طبیعی ، گیاهی و حتی به طور خاص: تولیدکننده‌ی انواع روغن‌های گیاهی. بسیاری از این غرفه‌ها جزو غرفه‌های برتر باسلام هم می‌باشند که دیگر نور علی نور است و به شما کمک می‌کند با خیال راحت، خریدی ایمن و آسوده و رضایت بخش داشته باشید.

خرید انواع روغن بادام شیرین از باسلام

سوالات متداول درباره‌ی خاصیت روغن بادام شیرین

روغن بادام شیرین را از کجا تهیه کنیم ؟

برای آنکه خیالتان از بابت اصل بودن روغن راحت باشد، دقت کنید که آن را از فروشگاه‌های معتبر و قابل اعتماد تهیه کنید. با خرید از باسلام ، نیاز زیادی به جست و جو نیست. 

آیا روغن بادام شیرین برای لک صورت خوب است ؟

البته. با وجود رتینول و ویتامین A  که بازسازی می‌کند و سلول‌های پوست را تازه میکند و جای جوش و آکنه را هم رفع و ترمیم می‌کند. ویتامین E هم در درمان آفتاب‌سوختگی موثر است. 

آیا با روغن بادام شیرین می‌توان آشپزی کرد ؟

در دمای پایین یا پس از پخت بله. برای پخت و پز در دمای معمول و بالاتر باید از روغن بادام تصفیه شده استفاده کرد. چرا که تحمل حرارت بیشتری دارد. 

طبع روغن بادام شیرین سرد است یا گرم ؟

گرم و تر. 

بهترین زمان استفاده از روغن بادام شیرین چه زمانی است؟

یک تا دو ساعت قبل از حمام یا شب‌ها قبل از خواب. هم‌چنین استفاده روی ساقه‌ی موهای نم‌دار. 

آیا روغن بادام شیرین قابل خوردن است ؟

بله. برای افرادی که به آجیل حساسیت ندارند. 



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x