بهترین مدل‌ های سرخ کن بدون روغن را بشناسید


1,357

بهترین مدل‌های سرخ کن بدون روغن را بشناسید

در جهانِ خوراکی‌ها یک قانون نانوشته اما همیشه صادق وجود دارد: هر چه خوراکی مضرتر، خوشمزه‌تر! در این قانون هیچ استثنایی هم وجود ندارد. از چیپس و پفک گرفته که خوردنش در راه مدرسه تا خانه، ساعات سخت و نفس‌گیر حضور در مدرسه را می‌شست و می‌بُرد تا سیب‌زمینی‌های سرخ‌کرده‌‌ی خانگی و غیر خانگی که خیلی وقت‌ها با چلوکباب برایمان برابری می‌کردند.

اما از آنجایی که همین قانون این روزها کار دست سلامتی انسان‌ها داده و انواع و اقسام بیماری‌ها را با خودش آورده، تولیدکنندگان لوازم خانگی به فکر افتاده‌اند تا بین خوشمزگی و سالم‌بودن غذا آشتی ایجاد کنند. یکی از وسایلی که ابزار این آشتی شده است، سرخ کن‌های بدون روغن یا هواپزها هستند. اگر قصد خرید این وسیله را دارید ما اینجاییم تا شما را راهنمایی کنیم.

سرخ‌کن بدون روغن یا هواپز چیست؟

از آن‌جایی که روغن می‌تواند روی سلامتی هر ماده‌ی غذایی یک خط قرمز خیلی محکم بکشد، خیلی از ما برای خرید سرخ‌کن‌های معمولی مرددیم اما فیلیپس برای اولین بار برای حل این مسئله یک راه‌ حل جالب ارائه داده است: این شرکت سرخ‌کن‌های بدون روغن را وارد بازار کرده است.

در این سرخ‌کن‌ها بدون اینکه غذاها در روغن فراوان سرخ شوند، نتیجه‌ای مشابه سرخ‌کن‌های معمولی به دست می‌آید. این سرخ‌کن‌ها که به آن‌ها هواپز نیز گفته می‌شود مشابه فرهای فن‌دار عمل می‌کنند و با استفاده از جریان همرفتی، هوای گرمی را که به وسیله المنت‌های حرارتی دستگاه ایجاد می‌شود، به ماده غذایی می‌رسانند.

به علاوه آب سطحی مواد غذایی را می‌کِشند و سطح خارجی آن‌ها را بر اثر تجزیه پروتئین‌ها و قندها تُرد و کریسپی‌ می‌کنند اما نرمی و لطافت بافت داخلی‌شان را همچنان حفظ می‌کنند.

سرخ کن بدون روغن یا هواپز چیست؟

چرا سرخ کن بدون روغن بخریم؟

اگر از آن دسته افرادی هستید که کلا به وسایل به‌روز و مدرن چندان خوشبین نیستید، باید به شما توصیه کنیم که این یک بار را استثنا قائل شوید! هواپزها یا سرخ‌کن‌های بدون روغن برخلاف مایکروویوها هیچ تشعشعی ندارند و به خاطر استفاده اندک از روغن و عدم جذب روغن اضافه یکی از سالم‌ترین انواع لوازم خانگی به حساب می‌آیند.

این وسیله فواید بسیار دیگری هم دارد که هر کدام از آن‌ها می‌توانند به تنهایی شما را برای خرید آن قانع کنند. برای نمونه این دو ویژگی را ببینید:

  • با خرید یک سرخ‌کن بدون اینکه فضای زیادی از آشپزخانه را از دست بدهید، یک دستیار جادویی همه‌کاره برای خودتان دست و پا می‌کنید که تقریبا از پس پخت هر چیزی برمی‌آید.
  • کار با هواپزها بسیار ساده است: کافی است مواد غذایی را توی سبد سرخ‌کن بچینید، زمان پخت را تنظیم کنید، دکمه شروع را بزنید و تمام! غذای شما ‌بدون تحمل گرمای آشپزخانه و ریخت‌و‌پاش الکی آماده می‌شود. آن‌هم تنها بعد از چند دقیقه! عالی نیست؟!

ویژگی‌های یک هواپز خوب چیست؟

یک هواپز خوب باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

غذای سالم اما خوشمزه

هواپز ها قانون همیشگی مضر اما خوشمزه را شکسته اند و به وسیله سرخ کردن مواد غذایی با استفاده از جریان سریع هوا موجب می شوند که شما طعم لذیذ غذاهای سرخ شده را با کمترین ضرر تجربه کنید.

ویژگی های یک هواپز خوب چیست؟

مصرف پایین روغن

برخلاف سرخ کن های معمولی یا الکتریکی، این گونه از دستگاه ها با استفاده از کمترین میزان روغن در طبخ غذا علاوه بر حفظ سلامت از نظر اقتصادی نیز به صرفه تر هستند.

شست و شوی آسان

سرخ کن های بدون روغن محفظه های مختلفی برای پخت انواع غذا دارند که شما به‌راحتی می‌توانید این محفظه‌ها را از دستگاه جدا کنید و بشویید حتی بسیاری از سرخ کن‌های بدون روغن قابل‌ شستشو در ماشین ظرفشویی هم هستند.

حفظ خواص مواد غذایی

به دلیل عملکرد سرخ کن های بدون روغن به واسطه جریان هوا، خواص مواد غذایی تقریبا به طور کامل حفظ می شود و یکی از سالم ترین روش های طبخ غذا است.

استفاده آسان

اگر سرخ کن بدون روغن را خریده اید تبریک می گوییم، شما با سه حرکت می توانید آشپزی کنید، مواد غذای را از فریزر بیرون بیاورید، در محفظه سرخ کن قرار بدهید، تایمر را تنظیم کنید، تمام. بعد از چند دقیقه غذای شما آمده است.

ویژگی های یک هواپز خوب چیست؟

ایمنی و نظافت

همانطور که گفتیم همه چیز در سرخ کن های بدون روغن با استفاده از یک المنت و یک فن اتفاق می افتد یعنی برخلاف ماکروویو ها از تشعشعات مضر هیچ خبری نیست و تازه مجبور نیستید بعد از آشپزی روغن های اطراف اجاق گاز را پاک کنید.

کمجا بودن

میتوانید همه کارهای یک فرچند متری را به یک دستگاه به اندازه قهوه ساز بسپارید، شما کدام را انتخاب می کنید؟

ویژگی های یک هواپز خوب چیست؟

انواع سرخ کن بدون روغن

سرخ کن های بدون روغن در حال حاضر به  پرفروش ترین وسیله برقی آشپزخانه تبدیل شده‌اند، سلامت عملکرد و از طرفی چندکاره بودن این وسیله خیلی ها را مجاب کرده که جایش در آشپزخانه شأن خالی است، اما تنوع مدل های سرخ کن های بدون روغن در بازار هر خریداری را گیج خواهد کرد، یک دسته بندی از انواع محصولات میتواند شما را در این راه هدایت کند.

گنجایش هواپز

قبل از انتخاب مدل سرخ کن حتما تعداد نفرات و ظرفیت فضایی که برای قرار دادن سرخ کن در نظر گرفته آید را بررسی کنید. قطعا یک سرخ کن پنج لیتری برای خانواده یک نفره مناسب نیست و باعث هدر رفت انرژی و هزینه بیشتر برای شما میشود. گنجایش سرخ کن های بدون روغن بر اساس ظرفیت تحمل دستگاه  مدلهای مختلفی دارد که از سرخ‌کن‌های کوچک حدود یک تا دو لیتر شروع میشود که مناسب ۲ تا ۳ نفر هستند، سرخ کن‌های متوسط حدود 1.8 تا 2.5 لیتر برای ۴ تا ۶ نفر جواب می‌دهد و سرخ کن‌های بزرگ حدود پنج لیتر و بالاتر برای ۷ نفر و بیشتر مناسب است.

برند تولید کننده

انتخاب برند معتبر علاوه بر اینکه خیالتان را از کیفیت محصول راحت می‌کند،خدمات متفاوتی ‌تری هم ممکن است دریافت کنید، برخورداری از قابلیت بلوتوث،کنترل دما،  تایمر، نمایشگرهای دیجیتالی و صفحه‌نمایش LED برای مشاهده روند پخت غذا از جمله قابلیت هایی هستند که در برندهای مختلف متفاوت اند. برند های مثل فیلیپس، همیلتون، کنوود، سیلور کرست، دلونگی، تفال، کوزوری، دسینی، دش و پارس ‌خزر که در زمینه تولید سرخ کن بدون روغن از برندهای معتبر و صاحب نام اند.

قدرت و مصرف انرژی هواپز

از آنجایی که استفاده از سرخ کن های بدون روغن برای هر وعده معمولا ۱۵ تا ۳۰ دقیقه زمان می برد می‌توان با خیال راحت گفت که مصرف انرژی سرخ کن ها زیاد نیست اما با این وجود بهتر است قبل از خرید حتما از میزان مصرف برق سرخ کن مورد نظر خود اطمینان پیدا کنید.

چند کاره بودن دستگاه

شما از یک سرخ کن بدون روغن چه انتظاری دارید ؟ اینکه فقط یک سیب زمینی سرخ کرده سالم تحویلتان دهد یا اینکه ترجیح می‌دهید گاهی وقت ها نان گرم صبحانه را هم به او بسپارید،انتخاب با خودتان است چندکاره بودن دستگاه های هواپز به شما این امکان را می دهد که خدمت های مختلف از آنها دریافت کنید. از جوجه گردان گرفته تا قابلیت گرفتن آب غذا.

جنس بدنه دستگاه

بدنه سرخ کن‌ها معمولا از جنس «پلاستیک»، «استیل»، یا ترکیب «استیل و پلاستیک» است، در مدل های قدیمی تر از شیشه هم استفاده شده است. که معمولا همه این بدنه ها برای فعالیت های این دستگاه خوب و مرغوب هستند.

تایمر

تقریبا همه  سرخ‌کن‌ها مجهز به تایمر هستند تا زمان موردنیاز برای سرخ کردن را در آن سفارشی سازی کنید. با استفاده از سرخ کن تایمر دار می توانید از داغ بودن روغن اطلاع پیدا کنید و مواد غذایی خود را درون سرخ کن قرار دهید و با خیال راحت به کارهای دیگر خود بپردازید. اما برخی از این تایمرها به صورت دستی و برخی به صورت دیجیتالی عمل می‌کنند. این شما هستید که انتخاب میکنید کدام یک را در آشپزخانه تان داشته باشید.

کنترل دمایی

برخی از سرخ کن ها دست شما را در انتخاب محدوده دمایی باز می گذارند و برخی دیگر به صورت اتوماتیک دما را تنظیم می کنند، در دسته اول محدوده دمایی در نظر گرفته می‌شود که از طریق پنل کاربری می‌توانید دمای آن را کم و یا زیاد کنید. به طور مثال دمای برخی از این سرخ‌کن‌ها، در بین محدوده ۸۰ تا ۲۰۰ درجه سانتی گراد است.

کنترل هوشمند

برای اینکه بتوانید وقتی بیرون از منزل هستید برنامه کاری دستیار پیشرفته تان را تنظیم کنید باید سرخ کن را انتخاب کنید که مجهز به سیستم هوشمند هستند، این دسته از سرخ کن های بدون روغن قابلیت کنترل از طریق گوشی و لپ‌تاپ را در خود جای داده‌اند و شما می‌توانید از طریق برنامه‌هایی که روی گوشی‌تان نصب شده برنامه غذایی مورد نظرتان را انتخاب کنید. و با استفاده از لمس دکمه بر روی گوشی و از راه دور دستگاه سرخ‌کن را روشن کرده و برنامه را فعال کنید تا دما و زمان مخصوص غذا، به دستگاه اعمال شود، وقتی هم که  کار سرآشپز تمام شد ، گوشی تلفن همراه تان شما را با خبر می کند.

سسیتم قطع کن خودکار، فیلتر قابل تعویض، مجهز بودن به  آلارم زمان سرخ کردن، مجهز بودن به برنامه های متعدد سرخ کردن، امکان تنظیم زمان با توجه به مواد غذای مختلف،طراحی ظاهری مدرن و زیبا، سیستم گردش هوای داغ برای سرخ کردن بهتر غذا، قابلیت پخت کیک و قابلیت گرم نگه داشتن غذا  از دیگر امکاناتی است که میتوانید با توجه به نیازتان قبل از خرید سرخ کن بدون روغن مد نظر داشته باشید.

بهترین برندها و مدل های سرخ کن

 سرخ کن فیلیپس

شرکت فیلیپس برندی اروپایی برآمده از کشور هلند است که یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده لوازم و تجهیزات الکترونیکی در جهان به شمار می آید و به بیشتر از 100 کشور جهان خدمات خود را ارائه می نماید. درایران هم محصولات این شرکت از جمله سرخ کن های بدون روغن یکی از با کیفیت ترین و خوشنام ترین محصولات بازار است. اگر برای شما کیفیت سرخ کن با طراحی ظاهری زیبا مهم است برند فیلیپس گزینه ای بسیار مناسب است که از کیفیت و زیبایی ظاهری برخوردارند. اما نسبت به برندهای دیگر سرخ کن های فیلیپس ظرفیت های کمتری دارند. برخی از بهترین مدل های فیلیپس در ادامه می آید:

سرخ کن بدون روغن فیلیپس مدل HD9200

یک دستیار همه کاره کم ادعا، اگر نداشتن سروصدا در وسایل آشپزخانه برای شما اهمیت دارید باید بدانید که این هواپز فیلیپس تقریبا بی‌صدا عمل می‌کند و حتی می توانید علاوه بر پخت انواع و اقسام غذا میوه های رو به پوسیدگی خود را هم نجات دهید و آنها را تبدیل به میوه خشک کنید.

ظرفیت۴.۱ لیتر
توان مصرفی۱۴۰۰ وات
امکاناتفیلتر قابل‌تعویض، قطعات قابل‌تفکیک، سیستم قطع خودکار
سرخ کن بدون روغن فیلیپس مدل HD9200

سرخ کن بدون روغن فیلیپس مدل HD9863

همه هواپزهای قبل از این مدل را فراموش کنید این مدل از هواپز فیلیپس یکی از جدیدترین سیستم ها را داراست و و با سرعت بالاتری می‌تواند مواد غذایی را با مغزپخت‌شدن بیشتربرای شما آماده کند. این دستگاه حافظه دارد می‌توانید دما و حرارت دلخواه پخت برای هر خوراک را در آن ذخیره کنید و آن را گرم نگه دارید. البته اگر بودجه خریدش را داشته باشید چون یکی گران ترین هاست.

ظرفیت۷.۳ لیتر
توان مصرفی۲۲۲۵ وات
امکاناتسیستم خاموشی خودکار، شست‌وشو در ماشین ظرفشویی، مجهز به گریل
سرخ کن بدون روغن فیلیپس مدل HD9863

سرخ کن بدون روغن فیلیپس مدل HD9280

اگر تا به حال با موبایل آشپزی نکرده اید، این بار امتحانش کنید، اگر از مشتری های این دستگاه باشید میتوانید با اتصال به سیستم وای‌فای و کنترل از راه دور با ابزارهایی مانند موبایل دستگاه تان را تنظیم کنید این دستگاه قابلیت گرم نگه‌داشتن مواد غذایی را دارد و دمایش هم مطابق میلتان تنظیم می‌شود.

ظرفیت۶.۲ لیتر
توان مصرفی۲۰۰۰ وات
امکاناتصفحه نمایش لمسی، دارای سیستم خاموشی خودکار، مجهز به تایمر و پایه ضدلغزش

سرخ کن دلونگی

برند دلونگی یکی از خوشنام ترین ها در عرصه لوازم آشپزخانه محسوب می شود که در ایران طرفداران بسیاری دارد، سرخ کن های دلونگی یکی از نمونه مدل سرخ کن های بدون روغن و کاملا رژیمی هستند که با مصرف مقدار بسیار اندکی روغن و با توان 1900 تا 2200 وات پرقدرت و سریع غذا را سرخ و برشته می‌کنند که در ادامه چند مدل از این سرخ کن های این برند را مرور می کنیم.

سرخ کن بدون روغن دلونگی مدل FH1396/1 EX1

مجهز بودن این دستگاه به همزن پارویی خیالتان را از پخت یکنواخت غذا راحت می کند و سبد آسانسوری آن باعث طلایی شدن رنگ مواد غذایی می شود .  این مدل برنده جایزه Pluse x بعنوان بهترین محصول تولید شده در سال ۲۰۱۴ شده است.

ظرفیت۱.۷ لیتر
توان مصرفی۲۳۰۰ وات
امکاناتخاموشی خودکار – فیوز حرارتی داخلی- روکش ضدخش سرامیکی- درب شفاف- دارای سری همزن پارویی و سبد آسانسوری
سرخ کن بدون روغن دلونگی مدل FH1396/1 EX1

سرخ کن چندکاره دلونگی FH1394

یکی از بهترین مدل های سرخ کن دلونگی است که جز پرفروش ترین های به حساب می آید، این دستگاه دارای دو المنت است که یکی در قسمت زیرین دستگاه قرار دارد و دیگری در قسمت درب دستگاه همراه با فن که این امکان را به شما می دهد که انواع مواد غذایی چون خورشت ها ، کیک ها ، پیتزا و غذاهای سرخ کردنی را به وسیله آن تهیه کنید.

ظرفیت۱.۷ لیتر
توان مصرفی۱۴۰۰ وات
امکاناتکیفیت بالای بدنه‌ی آن ، وزن خوب، برخورداری از دو المنت، بهره مندی از عایق سرد، چند برنامه پخت آماده جهت پخت پیتزا، کیک، خورشت و سرخ کردن سیب زمینی
سرخ کن چندکاره دلونگی FH1394

سرخ کن هانوور

برند هانوور یکی از معروف ترین برندها در زمینه تولید لوازم خانگی است. این برند المانی در محصولات مختلفی مثل ساندویچ ساز، خردکن برقی و چای ساز خوشنام و قابل اعتماد است و همچنین به عنوان یکی از تولیدکنندگان پیشرو در صنعت سرخ کن، از فناوری های جدید و پیشرفته برای تولید محصولات با کیفیت و کارایی بالا استفاده می کند.

سرخ کن هانوور مدل 1528

این دستگاه می‌تواند مصرف روغن شما را به صفر برساند، می‌توانید بدون هیچ روغنی و با استفاده از فناوری Air Frying غذاهای خود را کاملا رژیمی و بدون روغن بپزید.

ظرفیت۱.۵ لیتر
توان مصرفی۱۵۰۰ وات
امکاناتسیستم قطع‌کن خودکار، فیلتر قابل تعویض، قابلیت سرخ کردن بدون روغن

سرخ کن هانوور مدل NO.1528

سیستم گردش هوای سریع  در این دستگاه هم باعث می‌شود هر غذایی را بتوانید تنها با یک قاشق روغن به خوبی سرخ کنید اما  یکی از معایب هواپز هانوور فقدان صفحه نمایش و سبد گردان است.

ظرفیت۱.۵ لیتر
توان مصرفی۱۵۰۰ وات
امکاناتسیستم قطع خودکار- تایمر – قابلیت تنظیم دما از ۸۰ تا ۲۰۰ درجه سانتیگراد- پوشش نچسب و مقاوم در برابر گرم‌شدن بیش از اندازه
سرخ کن هانوور مدل NO.1528

سرخ کن مایر

برند مایر از برندهای چینی است که توانسته است جای خود را در آشپزخانه ایرانی ها باز کند، این برند که کار خودش را با  دستگاه‌هاي بخارشوي برقي و اتوهای بخار آغاز كرده بود  به تدريج توسعه پیدا کرد و انواع لوازم خانگی از جمله زودپز برقی، کتری برقی، همزن، چرخ گوشت، ساندويچ ساز، سرخ كن بدون روغن، ترازو، خرد كن و … را عرضه کرد که به دلیل قیمت های مناسب و عملکرد ایمن و بادوام مورد توجه قرار گرفت.

هواپز مایر مدل 975

اگر دنبال یک هواپز جمع و جور  و کوچک هستید که ظرفیت بالایی داشته باشد این مدل گزینه مناسبی است، این دستگاه مجهز به فناوری پخت بدون روغن است و برای افرادی که غذای رژیمی مصرف می‌کنند هم انتخاب خوبی است.

ظرفیت۵.۵ لیتر
توان مصرفی۱۵۰۰ وات
امکاناتسیستم قطع‌کن خودکار، فیلتر قابل تعویض،
صفحه نمایش دیجیتال، قابلیت سرخ کردن بدون روغن
هواپز مایر مدل 975

سرخ کن مایر مدل MR-981

این محصول دو قلو از دو ظرف کاملا مجزای ۴ لیتری ساخته شده که در مجموع ۸ لیتر ظرفیت دارد.

ظرفیت۸ لیتر
توان مصرفی۱۷۰۰ وات
امکاناتقابلیت پخت همزمان دو غذا، صفحه نمایش لمسی و دیجیتال، چندین برنامه ی پخت، عملکرد بدون روغن، تایمر، قابلیت خاموش شدن خودکار، قابلیت گرم نگهدارنده ی غذا
سرخ کن مایر مدل MR-981

بهترین هواپز بر اساس قیمت

رده قیمتیبرندمدل
بسیار گرانفیلیپسHD9863
گرانفیلیپسHD9200
گراندلونگیFH1396
گراندلونگیFH1394
میان‌ردهفیلیپسHD9280
اقتصادیهانوور1528
اقتصادیهانوورNO.1528
اقتصادیمایر975
اقتصادیمایرMR-981

سوالات متداول درباره بهترین مدل سرخ‌کن بدون روغن

سرخ کن بدون روغن یا هواپز چیست؟

سرخ‌کن بدون روغن یا هواپز به وسبله‌ای گفته می‌شود که مشابه فرهای فن‌دار عمل کرده و با استفاده از جریان همرفتی، هوای گرمی را که به وسیله المنت‌های حرارتی دستگاه ایجاد می‌شود، به ماده غذایی می‌رساند.

بهترین برندهای سرخ کن بدون روغن یا هواپز کدام است؟

فیلیپس، مایر، دلونگی، هانوور

بهترین مدل‌های اقتصادی سرخ کن بدون روغن یا هواپز کدام است؟

هانوور 1528، هانوور NO.1528، مایر 975 و مایر MR-981



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x