بهترین برندهای بخاری گازی (بدون دودکش و با دودکش) + پرفروش ترین مدل ها 1402


35,867

ایران کشوری است که منابع بزرگی از گاز را در اختیار دارد توسعه خط لوله‌های گاز به سراسر کشور و گازکشی به بیشتر مناطق مسکونی و صنعتی کشور در دهه‌های گذشته، سبب شده است که تولید وسایل گازسوز هم در ایران رونق داشته باشد. امروزه کیفیت این محصولات گازسوز از جمله بخاری‌ گازسوز به درجه‌ای رسیده که به کشورهای همسایه هم صادر می‌شود. مارک‌ها و برندهایی مانند آبسال، نیک‌کالا، پاییزان، بهکاران و دیگر برندها در بازار لوازم خانگی اسم و رسم و جایگاه خوبی در میان مصرف‌کنندگان دارند.

بهترین برندهای بخاری گازی (بدون دودکش و با دودکش) + پرفروش ترین مدل ها 1402

بهترین مارک های بخاری گازی ایرانی

در ادامه به معرفی این برندها و بخاری‌های گازسوز تولیدی آن‌ها می‌پردازیم

بهترین مارک های بخاری گازی ایرانی

بخاری گازی بهکاران

مارک بهکاران از مارک‌های قدیمی تولیدکننده بخاری گازی و دیگر محصولات گازسوز است. این شرکت قطعات این وسایل را هم خود تولید می‌کند و نامی معتبر در این عرصه به شمار می‌آید. محصولات این برند با رده A+ و خدمات پس از فروش قوی و ضمانت عرضه می‌شوند. تنوع بخاری‌های گازی بهکاران زیاد است و مدل‌های دودکش‌دار و بی‌دودکش هر دو را دارد.

بخاری گازی بهکاران

پرفروش ترین بخاری های گازی بهکاران

پرفروش‌ترین بخاری‌های گازی بهکاران این‌ها هستند

پرفروش ترین بخاری های گازی بهکاران

بخاری گازی بهکاران ۲۸ هزار طرح شومینه مدل پرنس

مدل پرنس یکی از معروف‌ترین بخاری‌های گازی بهکاران است. این مدل دودکش دارد و مجهز به سنسور‌ گاورنر کنترل گاز ورودی برای جلوگیری از خاموشی، سنسور کنترل اکسیژن محیط و سنسور قطع گاز است. فندک اتوماتیک اتمی و رنگ کوره تمام لعاب بدون ریزش با شیشه مقاوم در برابر حرارت از دیگر ویژگی‌های آن است. ظاهر این مدل طرح شومینه است و در سه رنگ سفیدطلایی، مشکی‌طلایی و مشکی عرضه می‌شود. 18 ماه گارانتی معتبر هم دارد.

بخاری گازی بهکاران ۲۸ هزار طرح شومینه مدل پرنس
مارک بخاری گازیبهترین مدل‌هاویژگی و مشخصات
بهکارانمدل پرنس طرح شومینه ۲۸ هزار۱. دودکش‌دار
۲. دارای 18 گارانتی معتبر شرکتی
۳. مجهز به سیستم ODS(سنسور تشخیص اکسیژن محیط)
۴. دارای ترموکوپل (سنسور قطع گاز)
۵. دارای استاندارد ملی و ثبت نهایی
۶. گاورنردار
۷. تمام لعاب
۸. شیشه حرارت دیده و مقاوم در برابر حرارت
۹. رنگ کوره ای مقاوم بدون ریزش
۱۰. دارای ریگلاتور تنظیم فشار
۱۱. دارای فندکی اتومات اتمی
۱۲. موجود در ۴ رنگ مختلف
(وزن بخاری حدود ۳۱ کیلوگرم است.)

بخاری گازی آبسال

این برند از نام‌های قدیمی و آشنای بازار محصولات خانگی در ایران است. بخاری‌های گازی آبسال به خصوص مشتری‌های فراوانی دارند. آبسال مدل‌های فراوانی از بخاری‌های گازی دودکش‌دار یا بدون دودکش تولید می‌کند. تنوع بخاری‌های گازی آبسال در اندازه و قدرت گرمایشی، دست مشتری را برای انتخاب باز می‌گذارد. خدمات پس از فروش و پشتیبانی خوب از دیگر ویژگی‌های برند آبسال است.

پرفروش ترین بخاری های گازی آبسال

پرفروش‌ترین بخاری‌های گازی بهکاران عبارتند از:

بخاری گازی آبسال مدل ۴۳۷

این مدل با سنسورهای کنترل اکسیژن و ایمنی ترموکوپل، دارای رده مصرف انرژی E و تحت لیسانس شرکت سی‌کار ایتالیا تولید می‌شود. فن داشتن آن باعث می‌شود با وجود اندازه کوچک فضای بزرگی را با پرتاب باد گرم پوشش بدهد. امکان انتقال حرارت به دو روش تابشی و جابه‌جایی را هم دارد. امتیاز دیگر این مدل بدون دودکش بودن آن است آن را برای نصب در هر محیطی مناسب می‌کند.

بخاری گازی آبسال مدل ۴۳۷
مارک بخاری گازیبهترین مدل‌هاویژگی و مشخصات
آبسالمدل ۴۳۷ هوشمند فن‌دار۱. بدون دودکش
۲. کمترین میزان تولید گاز سمی
۳. قابل نصب روی دیوار و زمین
۴. مجهز به سیستم ODS(سنسور تشخیص اکسیژن محیط)
۵. دارای ترموکوپل (سنسور قطع گاز)
۶. دارای استاندارد ملی و ثبت نهایی
۷. گاورنردار
۸. تمام لعاب
۹. شیشه حرارت دیده و مقاوم در برابر حرارت
۱۰. رنگ کوره ای پودری الکترواستاتیک
۱۱. دارای ریگلاتور تنظیم فشار
۱۲. دارای فندکی پیه‌زو الکتریک
۱۳. موجود در رنگ‌های مختلف

بخاری گازی پاییزان

برند پاییزان هم از برندهایی است که در بازار لوازم خانگی ایران زیاد دیده می‌شود. بخاری‌های گازی پاییزان با مصرف انرژی بهینه و قابلیت استفاده در محیط‌های مختلف عرضه می‌شوند. این بخاری‌ها هم مدل‌های دودکش‌دار و هم بدون دودکش دارد. استفاده از انواع سنسورها و راحتی نصب و استفاده از دیگر امتیازات بخاری‌های گازی پاییزان است.

پرفروش ترین بخاری های گازی پاییزان

با پرفروش‌ترین بخاری‌های گازی پاییزان آشنا شوید:

بخاری گازی پاییزان مدل ۷۰۰۰ طرح آدنیس

با توجه به قدرت این مدل برای گرمایش یک محیط 20 متری کافی است. سنسور کنترل اکسیژن و ترموکوپل و جرقه‌زن دارد. دو سال هم از طرف خود شرکت ضمانت دارد. این بخاری گازی دودکش‌دار است و از لحاظ ایمنی در نصب و استفاده بسیار مناسب است.

بخاری گازی پاییزان مدل ۷۰۰۰ طرح آدنیس
مارک بخاری گازیبهترین مدل‌هاویژگی و مشخصات
پاییزانمدل آدونیس 7000دودکش‌دار مجهز به سیستم  ODS(سنسور تشخیص اکسیژن محیط) دارای ترموکوپل (سنسور قطع گاز) دارای استاندارد ملی و ثبت نهایی تمام لعاب شیشه حرارت دیده و مقاوم در برابر حرارت رنگ کوره ای پودری الکترواستاتیک دارای فندک جرقه‌زن موجود در رنگ‌های مختلف

بخاری گازی ایران شرق

ایران شرق هم از برندهای معتبر و قدیمی ایرانی در تولید بخاری گازی است. ایران شرق در این زمینه نزدیک به 40 سال سابقه دارد. محصولات ایران شرق از جمله بخاری‌های گازی آن در طول این مدت جایگاه خود را بین مشتریان باز کرده‎اند و خیلی از تعاونی‌ها و شرکت‌ها در سفارش و تولید انبوه این محصولات با ایران شرق همکاری می‌کنند. همین باعث شده ایران شرق در جذب نمایندگی‌ها و خدمات پس از فروش هم موفق باشد.

پرفروش ترین بخاری های گازی ایران شرق

پرفروش‌ترین بخاری‌های ایران شرق در بازار را با هم ببینیم:

بخاری گازی ایران شرق مدل آذین 7500

این مدل از بخاری‌های ایران شرق برای اتاق‌های کوچک طراحی شده است. سنسور کنترل اکسیژن و شیر کنترل تی ام 380 به علاوه سیستم پیلوت بازطراحی‌شده و سنسورهای تکمیل شده از دیگر ویژگی‌های این مدل هستند. ترموکوپل آن نیز بازمهندسی شده است.

بخاری گازی ایران شرق مدل آذین 7500
مارک بخاری گازیبهترین مدل‌هاویژگی و مشخصات
ایران شرقمدل آذین 7500دودکش‌دار مجهز به سیستم  ODS(سنسور تشخیص اکسیژن محیط) دارای ترموکوپل (سنسور قطع گاز) دارای استاندارد ملی و ثبت نهایی شیشه حرارت دیده و مقاوم در برابر حرارت دارای پیلوت بازطراحی شده موجود در رنگ‌های مختلف

بخاری شومینه گازی ایران شرق 22000 مدل بنیامین CH 220  

طراحی این مدل طرح شومینه و کلاسیک است. تحت لیسانس‌های معتبر تولید می‌شود و برای فضاهای بزرگ مناسب است. سنسور کنترل اکسیژن و ترموسوییچ و رنگ الکترواستاتیک نیز دارد. رده مصرف انرژی آن هم E است.

بخاری شومینه گازی ایران شرق 22000 مدل بنیامین CH 220  
مارک بخاری گازیبهترین مدل‌هاویژگی و مشخصات
ایران شرقطرح شومینه 22000 مدل بنیامین CH 220 دودکش‌دار مجهز به سیستم  ODS(سنسور تشخیص اکسیژن محیط) دارای ترموسوییچ دارای لیسانس‌های معتبر تمام لعاب شیشه حرارت دیده و مقاوم در برابر حرارت رنگ کوره ای پودری الکترواستاتیک موجود در رنگ‌های مختلف

بخاری گازی نیک کالا

نیک کالا از دیگر نام‌های آشنا در بازار بخاری گازی ایران است. بخاری‌های گازی نیک کالا در مدل‌های دودکش‌دار و بدون دودکش تولید می‌شوند. راندمان و بازدهی آن‌ها بالاست و مصرف انرژی بهینه هم دارند به خاطر این که تحت لیسانس‌های مختلف استاندارد جهانی تولید می‌شوند. نیک کالا حدود شصت سال است که در این عرصه فعالیت می‌کند. پس می‌توانید از بابت خدمات پس از فروش آن مطمئن باشید.

پرفروش ترین بخاری های گازی نیک کالا

مدل‌های پرفروش بخاری نیک کالا این‌ها هستند:

بخاری گازی نیک کالا مدل سحر MN6

رده مصرف انرژی این بخاری E است و بازدهی خوبی در گرمادهی دارد.  سنسور کنترل اکسیژن آن در صورت کاهش 18 درصدی اکسیژن محیط بخاری را خاموش می‌کند و از این جهت بسیار ایمن است. این مدل مجوز صادرات به اروپا را هم دارد.

بخاری گازی نیک کالا مدل سحر MN6

 

مارک بخاری گازیبهترین مدل‌هاویژگی و مشخصات
نیک کالامدل سحر MN6دودکش‌دار مجهز به سیستم  ODS(سنسور تشخیص اکسیژن محیط) دارای ترموکوپل (سنسور قطع گاز) تحت لیسانس‌های معتبر جهانی تمام لعاب شیشه حرارت دیده و مقاوم در برابر حرارت رنگ کوره ای پودری الکترواستاتیک دارای فندک جرقه‌زن موجود در رنگ‌های مختلف

بخاری گازی نیک کالا مدل مرجان MN12

مدل مرجان هم مثل مدل سحر از سنسورهای ایمنی مثل کنترل اکسیژن و ترموکوپل ایمن می‌باشد. ولی بر خلاف مدل سحر برای گرمایش محیط بزرگ‌تری مناسب است. البته طراحی آن هم مثل سحر کلاسیک است.

بخاری گازی نیک کالا مدل مرجان MN12
مارک بخاری گازیبهترین مدل‌هاویژگی و مشخصات
نیک کالامدل مرجان MN12دودکش‌دار مجهز به سیستم  ODS(سنسور تشخیص اکسیژن محیط) دارای ترموکوپل (سنسور قطع گاز) تحت لیسانس‌های معتبر جهانی تمام لعاب شیشه حرارت دیده و مقاوم در برابر حرارت رنگ کوره ای پودری الکترواستاتیک دارای فندک جرقه‌زن موجود در رنگ‌های مختلف

بخاری گازی نیک کالا طرح شومینه مدل سیمین کد MC-26

بخاری گازی نیک کالا مدل سیمین با طراحی جدید دارد برخلاف دو مدل قبلی که کلاسیک بودند. البته ویژگی‌های ایمنی و رده مصرف انرژی آن‌ها شبیه به هم است.

بخاری گازی نیک کالا طرح شومینه مدل سیمین کد MC-26
مارک بخاری گازیبهترین مدل‌هاویژگی و مشخصات
نیک کالامدل سیمین MC-26دودکش‌دار مجهز به سیستم  ODS(سنسور تشخیص اکسیژن محیط) دارای ترموکوپل (سنسور قطع گاز) تحت لیسانس‌های معتبر جهانی تمام لعاب شیشه حرارت دیده و مقاوم در برابر حرارت رنگ کوره ای پودری الکترواستاتیک دارای فندک جرقه‌زن موجود در رنگ‌های مختلف

بخاری گازی مروارید سوز

مروارید سوز هم از دیگر برندهای بخاری گازی ایرانی است که با تولیدات استاندارد و بهینه‎مصرف خود توانسته است به نیازهای مشتریان زیادی پاسخ بگوید و جایگاه خود را در بازار پیدا کند. بخاری‌های گازسوز مروارید سوز از استاندارد برخوردارند و تحت لیسانس‌های معتبر استاندارد تولید می‌شوند.

پرفروش ترین بخاری های گازی مروارید سوز

پرفروش‌ترین بخاری‌های گازی مرواریدسوز عبارتند از:

بخاری گازی مرواریدسوز مدل 8000 آذرخش

بخاری گازی آذرخش مروارید سوز از سنسورهای ایمنی بهره می‌برد و از لحاظ مصرف انرژی هم بهینه است. گاورنر و کنترل اکسیژن و جرقه‌زن پیه‌زو از ویژگی‌های این مدل هستند.

بخاری گازی مرواریدسوز مدل 8000 آذرخش
مارک بخاری گازیبهترین مدل‌هاویژگی و مشخصات
مروارید سوزمدل آذرخش 8000دودکش‌دار مجهز به سیستم  ODS(سنسور تشخیص اکسیژن محیط) دارای ترموکوپل (سنسور قطع گاز) دارای گاورنر شیشه حرارت دیده و مقاوم در برابر حرارت دارای جرقه‌زن پیه‌زو الکتریک موجود در رنگ‌های مختلف

بخاری گازی طرح شومینه 12000 مروارید سوز

بخاری طرح شومینه مروارید سوز با ظرفیت 12000 همان امکانات مدل آذرخش را دارد با این تفاوت که این مدل طراحی شومینه و ظرفیت گرمایشی بیشتری دارد.

بخاری گازی طرح شومینه 12000 مروارید سوز
مارک بخاری گازیبهترین مدل‌هاویژگی و مشخصات
مروارید سوزطرح شومینه 12000دودکش‌دار مجهز به سیستم  ODS(سنسور تشخیص اکسیژن محیط) دارای ترموکوپل (سنسور قطع گاز) دارای گاورنر شیشه حرارت دیده و مقاوم در برابر حرارت دارای جرقه‌زن پیه‌زو الکتریک موجود در رنگ‌های مختلف

بخاری گازی پلار

پلار از شرکت‌های بسیار باسابقه و قدیمی است که در زمینه ساخت وسایل خانه ایرانی فعالیت چشمگیری دارد. یکی از محصولات پلار بخاری گازی است. نکته جالب در بخاری‌های گازسوز پلار طراحی‌های شیک و مدرن مدل‌های آن است. بخاری‌های گازسوز پلار از استانداردهای جهانی برخوردارند و امکانات ایمنی در آن‌ها تعبیه شده است. خدمات پس از فروش و نمایندگی‌های پلار هم خوب و استاندارد هستند.

پرفروش ترین بخاری های گازی پلار

اگر تصمیم به خرید بخاری‌های گازی پلار را دارید، به پرفروش‌ترین مدل‌های آن نگاهی بیاندازید.

بخاری گازی پلار مدل 20KN

یکی از طراحی‌های جالب پلار در همین بخاری گازی مدل 20KN نمود دارد. این بخاری هم مدل بدون دودکش و هم مدل دودکش‌دار دارد. راندمان حرارتی آن هم نزدیک به صد در صد است.  سنسورهای ایمنی مثل کنترل اکسیژن و ترموکوپل هم در آن کارگذاری شده‌اند.

بخاری گازی پلار مدل 20KN

مارک بخاری گازیبهترین مدل‌هاویژگی و مشخصات
پلارمدل 20KNدودکش‌دار  و بدون دودکش مجهز به سیستم  ODS(سنسور تشخیص اکسیژن محیط) دارای ترموکوپل (سنسور قطع گاز) دارای گاورنر شیشه حرارت دیده و مقاوم در برابر حرارت محصول مشترک ایران و کره جنوبی

پرفروش ترین بخاری های گازی شایسته

پرفروش‌ترین بخاری‌های گازی شایسته عبارتند از:

بخاری گازی طرح شومینه 30.000 کلاسیک شایسته

سیستم ایمنی ترموکوپل و سنسور کنترل اکسیژن از ویژگی‌های این مدل هستند. علاوه بر این که رده مصرف انرژی آن هم E است. کوره و بدنه آن هم از ورق‌های ضخیم و باکیفیت ساخته شده است.

بخاری گازی طرح شومینه 30.000 کلاسیک شایسته
مارک بخاری گازیبهترین مدل‌هاویژگی و مشخصات
شایستهطرح شومینه کلاسیک 30000دودکش‌دار   مجهز به سیستم  ODS(سنسور تشخیص اکسیژن محیط) دارای ترموکوپل (سنسور قطع گاز) کوره و بدنه ساخته شده با ورق ضخیم

بخاری گازی بدون دودکش شایسته مدل هوشمند

این مدل بخاری گازی شایسته بدون دودکش بوده و از ترموکوپل و شیر اتوماتیک بهره می‌برد. سیستم قطع خودکار گاز در صورت کاهش اکسیژن و یا فشار گاز هم دارد. مناسب فضاهایی مثل مغازه و کارگاه است.

بخاری گازی بدون دودکش شایسته مدل هوشمند
مارک بخاری گازیبهترین مدل‌هاویژگی و مشخصات
شایستهمدل هوشمندبدون دودکش مجهز به سیستم  ODS(سنسور تشخیص اکسیژن محیط) دارای ترموکوپل (سنسور قطع گاز) دارای جرقه‌زن رنگبندی مختلف

بخاری گازی جنرال

جنرال کمپانی از نام‌های پرتکرار در بازار لوازم خانگی ایران است. بخاری‌های گازی این برند هم از شهرت و محبوبیت خوبی بین مصرف‌کنندگان برخوردار هستند جنرال از برندهای قدیمی و نامی این عرصه است و پشتیبانی و خدمات پس از فروش خوبی را ارائه می‌دهد. نمایندگی‌های بسیاری هم در سراسر کشور دارد.

پرفروش ترین بخاری های گازی جنرال

از بین مدل‌های مختلف بخاری گازی جنرال، مشتریان معمولا این مدل‌ها را انتخاب کرده‌اند:

بخاری گازی جنرال 7000 طرح مارال

این بخاری گازی جنرال از انواع سنسورهای ایمنی مثل کنترل اکسیژن و گاورنر و حرارتی بهره می‌برد. طراحی زیبایی هم دارد و در رنگ‌های مختلف عرضه می‌شود.

بخاری گازی جنرال 7000 طرح مارال
مارک بخاری گازیبهترین مدل‌هاویژگی و مشخصات
جنرالمدل مارال 7000دودکش‌دار   مجهز به سیستم  ODS(سنسور تشخیص اکسیژن محیط) دارای ترموکوپل (سنسور قطع گاز) دارای گاورنر شیشه حرارت دیده و مقاوم در برابر حرارت بدنه تمام لعاب

بخاری گازی جنرال شهر 15000 مدل طرح شومینه

این مدل هم مانند مدل مارال ویژگی‌های ایمنی و امکانات را دارد. علاوه بر آن ظرفیت گرمایشی آن هم بیشتر است و در طرح شومینه کلاسیک عرضه می‌شود.

بخاری گازی جنرال شهر 15000 مدل طرح شومینه
مارک بخاری گازیبهترین مدل‌هاویژگی و مشخصات
جنرالطرح شومینه 15000دودکش‌دار   مجهز به سیستم  ODS(سنسور تشخیص اکسیژن محیط) دارای ترموکوپل (سنسور قطع گاز) دارای گاورنر شیشه حرارت دیده و مقاوم در برابر حرارت بدنه تمام لعاب

بخاری گازی جنرال شهر 30000 مدل شومینه

این یکی مدل بخاری گازی جنرال هم مانند موارد بالاست ولی با ظرفیت گرمایشی بیشتر.

بخاری گازی جنرال شهر 30000 مدل شومینه
مارک بخاری گازیبهترین مدل‌هاویژگی و مشخصات
جنرالطرح شومینه 30000دودکش‌دار   مجهز به سیستم  ODS(سنسور تشخیص اکسیژن محیط) دارای ترموکوپل (سنسور قطع گاز) دارای گاورنر شیشه حرارت دیده و مقاوم در برابر حرارت بدنه تمام لعاب

انواع بخاری گازی

بخاری گازی بدون دودکش

بخاری‌های گازی بدون دودکش مناسب فضاهای باز هستند. فضاهایی مثل آلاچیق‌ها، رستوران‌های روباز، سالن‌ها، تالارها، مغازه‌ها و کارگاه‌هایی که تهویه و مسیر گردش هوایشان کاملا باز است و کلا هر محیطی که بسته نباشد. چرا که این بخاری‌ها گاز شهری می‌سوزانند و از سوزاندن این گاز مونواکسید کربن تولید می‌شود که به هیچ وجه قابل تصفیه نیست. پس باید در محیط‌های باز استفاده شوند تا مشکل مسمومیت تنفسی ایجاد نکنند.

بخاری گازی دودکش دار

بخاری‌های گازی دودکش‌دار هم مناسب محیط‌های بسته هستند. چرا که گاز مونواکسید کربن حاصل از آن‌ها به وسیله دودکش به محیط بیرون انتقال پیدا می‌کند. برای استفاده از این بخاری‌ها باید نکات ایمنی مثل باز بودن دریچه دودکش و انتقال کامل گاز سوخته به بیرون لحاظ شود. البته از بخاری‌های گازسوز دودکش‌دار در محیط‌های باز هم می‌شود استفاده کرد به شرطی که نکات ایمنی آن رعایت شود.

بخاری گازی دودکش دار

بخاری گازی طرح شومینه

طرح شومینه در بخاری‌های گازی تنها یک تمهید طراحی است و روی دود و گاز حاصل از گرمایش آن تاثیری ندارد. بخاری‌های گازی شومینه‌ای می‌توانند دودکش‌دار باشند یا بدون دودکش.

ویژگی های یک برند گازی خوب

برند بخاری گازی خوب باید از سنسورهای ایمنی بهره ببرد. سنسور کنترل اکسیژن محیط یکی از این موارد است. این سنسور با تشخیص کاهش 18 درصدی اکسیژن محیط بلافاصله بخاری را خاموش می‌کند تا افراد حاضر در محیط دچار خفگی نشوند به خصوص در زمان خواب.

ایمنی ترموکوپل هم از دیگر موارد ایمنی است که باید در یک بخاری گازی خوب باشد. ترموکوپل خاموش شدن شعله را تشخیص می‌دهد و در صورت این اتفاق جریان گاز را قطع می‌کند تا گاز در محیط منتشر نشود و کار به انفجار و آتش‌سوزی نکشد.

گاورنر هم دیگر قطعه ایمنی در بخاری‌های گازی خوب است. این قطعه وظیفه کنترل فشار گاز را بر عهده دارد که در صورت افت یا افزایش فشار گاز آن‌ را تنظیم می‌کند تا از سوختن ناقص گاز و به تبع آن آسیب به بخاری یا افزایش گازهای سمی در محیط جلوگیری کند.

رده بهینه مصرف انرژی هم از دیگر ویژگی‌های یک برند خوب بخاری گازی است چرا که نشان می‌دهد بخاری با مصرف مقدار معینی گاز می‌‎تواند چقدر بازدهی در گرمایش محیط داشته باشد. واضح است که رده انرژی بالا بهره‌وری بهتری دارد.

 استاندارد هم از دیگر ویژگی‌های بخاری گازی است که بیشتر در نشان دادن کیفیت جنس و ضخامت بدنه بخاری و کوره آن، رنگ و اتصالات و ایمنی بخاری نقش دارد.

ویژگی های یک برند گازی خوب

نکات مهم در خرید بخاری گازی

هنگام خرید بخاری گازی به این نکات توجه کنید:

مساحت مورد نظر

واضح است که برای گرم کردن یک محیط بزرگ نیاز به یک بخاری گازی بزرگ و باقدرت زیاد دارید. عددهایی که در کنار نام و مدل بخاری می‌آیند نشان‌دهنده قدرت آن هستند. برای محیط‌های کوچک هم بخاری‌هایی با اندازه و قدرت کمتر مناسب هستند چون اگر بخاری بزرگ را در محیط‌ کوچک کار بگذارید تنها از بخش کمی از قدرت آن برای گرم کردن محیط بهره خواهید برد که این از لحاظ اقتصادی به صرفه نیست علاوه بر این که جا را هم تنگ خواهد کرد.

نوع نصب

بخاری‌های گازی کار سختی برای نصب ندارند. البته این ناظر به مدل‌هایی است که روی زمین نصب می‌شوند. مدل‌هایی که روی دیوار نصب می‌شوند نیاز به نصاب حرفه‌ای دارند. برای نصب بخاری گازی باید فاصله آن از دریچه دودکش، فاصله از شیر گاز، همچنین فاصله از مجاری تهویه هوا را در نظر داشته باشید. اگر بخاری گازی را روی زمین نصب می‌کنید، بهتر است آن را با کمی فاصله از دیوار قرار دهید. دقت کنید که لوله‎های دودکش بخاری گازی باید به شکل مستقیم و راست به دریچه برسند نه کج و شیب‌دار.

نکات مهم در خرید بخاری گازی

میزان بازدهی

رده بندی مصرف انرژی روی همه بخاری‌های گازی نصب هستند و می‌توانید برچسب آن را روی بخاری ببینید. توصیه می‌شود بخاری‌هایی با رده‌بندی A تا D بگیرید تا از مصرف بهینه گاز و گرمایش همتراز با آن مطمئن باشید. البته که بخاری‌های گازی با رده D تا F هم محیط را گرم می‌کنند اما مصرف گازشان هم به تبع بالاتر است.

قیمت

با این که بخاری‌های گازی نوعا از دیگر بخاری‌ها ارزان‌تر هستند اما بین بخاری‌های گازی هم تفاوت قیمتی وجود دارد. قیمت بخاری گازی با توجه به فاکتورهایی مثل قدرت و اندازه آن تعیین می‌شود. البته طراحی و شکل و رنگ هم در قیمت تاثیر دارند. طبیعی است که بخاری‌های گازی با امکانات و ایمنی و همچنین مصرف انرژی بهینه قیمت بالاتری هم داشته باشند.

سوالات متداول درباره بهترین مارک بخاری گازی ایرانی

آیا بخاری گازی بدون دودکش خطرناک است؟

بخاری گازی بدون دودکش اگر امکانات ایمنی و استاندارد داشته باشند و در محیط‌های باز و یا نیمه باز استفاده شوند هیچ خطری ندارند.

بخاری گازی بدون دودکش بهتر است یا با دودکش؟

این که بخاری بدون دودکش باشد یا با دودکش کاملا بسته به محیطی است که می‌خواهید در آن‌جا از بخاری استفاده کنید. در محیط‌های باز بخاری بدون دودکش و در محیط‌های بسته بخاری دودکش‌دار توصیه می‌شود.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x