با انواع هایلایتر آشنا شوید + معرفی بهترین هایلایترهای صورت


1,071

برخلاف زمانی که لوزام‌ آرایشی به سرخاب و سفیداب محدود می‌شد، این روزها امکان ندارد به عنوان یک خانم بخواهید تغییری در صورتتان بدهید و وسیله‌ی آرایشی آن از قبل اختراع نشده باشد! در سال‌های اخیر تنوع این لوازم آن‌قدر بالا رفته است که تقریبا می‌توانید تمام اجزای صورتتان را برجسته‌تر، کمرنگ‌تر، بزرگتر یا حتی کوچکتر کنید.

در این نوشته قرار است با یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین لوازم آرایشی، یعنی هایلایتر آشنا شویم. به علاوه قرار است کمکتان کنیم بهترین هایلایتر را با توجه به نوع و رنگ پوستتان انتخاب کنید.

این مطلب را هم از دست ندهید: ۷ ماسک صورت خانگی برای رفع لک‌های پوستی + طرز تهیه

هایلایتر صورت چیست؟

هایلایتر صورت تا حد زیادی شبیه هایلایتر کتاب است! یعنی همان‌طور که موقع خواندن کتاب روی بخش‌های مهم با ماژیک هایلایت خط می‌کشید، با استفاده از هایلایتر صورت هم می‌توانید کاری کنید که بخش‌های مهم صورتتان (به خصوص گونه‌ها) بیشتر به چشم بیایند. (البته در برخی از موارد استفاده از هایلایتر به کوچک‌تر دیده‌شدن یک عضو نیز کمک می‌کند. مثل هایلایتر بینی)

هایلایترها با افزایش درخشندگی و برجستگی اجزای خاص صورت (مثل گونه‌ها) کاری می‌کنند تا پوستتان جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر برسد. این وسیله آرایشی انواع مختلفی همچون مایع، پودری و … دارد که در ادامه با آن‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.

هایلایتر صورت چیست

هایلایتر چه کاربردهایی دارد؟

خیلی خلاصه اگر بخواهیم بگوییم: همه چیز به جایی که قرار است هایلایتر را روی آن بزنید، بستگی دارد. در نتیجه به عنوان مثال کارکرد این وسیله در بینی با چشم متفاوت است. خیلی خب. بیایید با این کاربردها بیشتر آشنا شویم:

هایلایتر برای چشم

چشم‌های قشنگی دارید و دوست دارید بقیه بیشتر به آن‌ها توجه کنند؟ از هایلایتر چشم استفاده کنید! این هایلایتر با پوشاندن تیرگی‌های گوشه‌ داخلی چشم (مرکز پلک) باعث می‌شوند زیبایی چشم‌هایتان بیشتر جلب توجه کند.

هایلایتر چشم

هایلایتر برای لب

اگر فکر می‌کنید رژ تنها وسیله‌ی آرایشی لب است، باید بهتان بگوییم اشتباه می‌کنید! هایلایتر لب با تأکید بر بخش هفتی‌شکل بالای لب (کمان کوپید) می‌تواند لب‌هایتان را برجسته‌تر و زیباتر نشان بدهد.

هایلایتر لب

هایلایتر برای گونه

این یکی از بقیه معروف‌تر است و به همین خاطر احتمالا از قبل با آن آشنا هستید. هایلایتر گونه به شما کمک می‌کند گونه‌هایتان را پُرتر، برجسته‌تر و کشیده‌تر نمایش بدهید. به این منظور می‌توانید مقداری هایلایتر را روی بخش بالایی گونه‌هایتان بمالید.

هایلایتر گونه

هایلایتر برای بینی

دلتان می‌خواهد بینی‌‌تان کوچکتر به نظر برسد اما پول، وقت یا حتی جرأت عمل زیبایی را ندارید؟ اشکالی ندارد! برای کوچک‌ترکردن بینی با استفاده از هایلایت، ابتدا به دو طرف بینی‌تان کانتور بزنید و بعد پل بینی‌تان (بخش بالایی و ریشه بینی) را با هایلایتر بپوشانید.

هایلایتر بینی

هایلایتر چه انواعی دارد؟

هایلایترها معمولا در سه نوع پودری، مایع و کرمی تولید می‌شوند. در ادامه با ویژگی‌ها و طرز استفاده‌ی هر کدام بیشتر آشنا می‌شویم:

۱. هایلایتر پودری

می‌خواهید نچرال به نظر برسید و آرایشتان خیلی توی چشم نزند؟ هایلایتر پودری را دریابید! این هایلایتر که بیشتر مناسب ایجاد درخشش روی شقیقه‌ها، شانه‌ها و گونه‌ها است، معمولا تأثیر ملیح و لطیفی روی پوست‌های چرب دارد و آن را بیش از اندازه تغییر نمی‌دهد.

طرز استفاده: ابتدا با پودر بی‌رنگ تثبیت آرایش، آرایش خود را ثابت کنید. بعد با یک براش یا قلموی بادبزنی کوچک یا متوسط، هایلایتر را با حرکات رفت و برگشتی روی محل مورد نظر بمالید. (دقت کنید که پودر زیادی به نوک براشتان نچسبیده باشد.)

اگر می‌خواهید برای مالیدن هایلایتر از فرچه استفاده کنید، حواستان باشد که فرچه‌های استاندارد و متوسط اثر یک‌دست و ظریفی دارند، در حالی که فرچه‌های نوک‌تیز (کابوکی) بیشتر به درد تو رفتگی‌ها و بخش‌های ظریف چهره‌تان می‌خورند.

هایلایتر پودری

۲. هایلایتر مایع (ژله‌ای)

خوبی هایلایتر مایع یا ژله‌ای این است که تنوع زیادی دارد و در رنگ‌ها و انوع مختلفی تولید می‌شود. همین مسأله هم باعث شده تا طرفداران زیادی در بین خانم‌ها داشته باشد. این هایلایتر که بیشتر مناسبِ پوست‌های خشک است، اغلب برای برجسته‌ترکردن بالای لب (کمان کوپید) و پل بینی کاربرد دارد.

طرز استفاده: اولا حواستان باشد که قبل از مالیدن هایلایتر مایع، هیچ پودری روی صورتتان نمالید. دوما سعی کنید هایلایتر را با نوک انگشت روی بخش‌های برجسته صورتتان بمالید و سوما اگر می‌خواهید هایلایتر را به همه صورتتان بمالید، آن را با کرم پودر مخلوط کرده و روی صورت خودتان بمالید.

هایلایتر مایع

۳. هایلایتر کرمی

هایلایتر کرمی بیشتر به درد کسانی می‌خورد که عاشق آرایش‌های تند و غلیظ هستند. به علاوه اگر به عروسی دعوت شده‌اید و دلتان می‌خواهد چهره‌تان تغییر زیادی کند، می‌توانید از هایلایتر کرمی استفاده کنید.

طرز استفاده: هایلایتر کرمی در طرز استفاده تفاوت چندانی با هایلایتر مایع ندارد. در نتیجه سعی کنید قبل از استفاده از آن از هیچ پودری استفاده نکرده و آن را با اسفنج یا براش روی بخش مورد نظر صورتتان پخش کنید.

هایلایتر کرمی

راهنمای خرید هایلایتر صورت

یک هایلایتر خوب، هایلایتری است که روی پوست شما جواب بدهد! به همین خاطر قبل از خرید، ابتدا سعی کنید اطلاعات کاملی درباره پوستتان به دست بیاورید. در ادامه با برخی از مهم‌ترین شاخصه‌های یک هایلایتر خوب آشنا می‌شویم:

۱. تناسب با نوع پوست

همان‌طور که چند خط بالاتر گفتیم اگر پوست چربی دارید بهتر است سراغ هایلایترهای پودری بروید. در مقابل اگر پوست معمولی یا خشکی دارید، بهتر است هایلایترهای مایع یا کرمی را انتخاب کنید.

۲. تناسب با رنگ پوست

اگر می‌خواهید هایلایتر – به اصطلاح – به صورت شما بنشیند و از ترکیب رنگی چهره‌تان بیرون نزند، باید سراغ هایلایترهایی بروید که یکی دو درجه از رنگ پوست شما روشن‌تر باشند. به علاوه باید هایلایتر را متناسب با تناژ رنگی صورتتان (گندمی، سبزه، سفید و ….) انتخاب کنید.

۳. کیفیت و ماندگاری

از آن‌جایی که هایلایتر به سرعت سایر لوازم آرایشی مصرف نمی‌شود، باید ماندگاری و دوام بالایی داشته باشد. به علاوه باید از مواد اولیه استاندارد و با کیفیتی تولید شده باشد. در نتیجه اگر قیمت هایلایتری زیادی ارزان است، بهتر است دور آن را خط بکشید و امنیت پوست خود را به خطر نیندازید. (راستش خیلی وقت‌ها استفاده‌نکردن از هایلایتر بهتر از استفاده از هایلایترهای بی‌کیفیت است!)

راهنمای خرید هایلایتر

بهترین برندهای هایلایتر کدامند؟

اگر می‌خواهید موقع خرید هایلایتر خیالتان راحت باشد، سراغ برندهای خوش‌نام و با سابقه بروید. (البته به شرطی که از اصالت برندها مطمئن باشید) برخی از مشهورترین مارک‌های هایلایتر عبارتند از:

  • نیکس (Nyx)
  • ایو روشه (Yves Rocher)
  • ریر بیوتی (Rare Beauty)
  • مک (MAC)
  • شون (Schon)
  • وت اند وایلد (Wet n Wild)
  • انی لیدی (Any Lady)
  • گلدن رز (Golden Rose)
  • گابرینی (Gabrini)
  • کالیستا (Callista)
  • نارس (Nars)

سوالات متداول درباره انواع هایلایتر

چطور از هایلایتر برای لب استفاده کنیم؟

هایلایتر لب با تأکید بر بخش هفتی‌شکل بالای لب (کمان کوپید) می‌تواند لب‌هایتان را برجسته‌تر و زیباتر نشان بدهد.

کدام فرچه برای هایلایتر پودری بهتر است؟

اگر می‌خواهید برای مالیدن هایلایتر از فرچه استفاده کنید، حواستان باشد که فرچه‌های استاندارد و متوسط اثر یک‌دست و ظریفی دارند، در حالی که فرچه‌های نوک‌تیز (کابوکی) بیشتر به درد تو رفتگی‌ها و بخش‌های ظریف چهره‌تان می‌خورند.

هنگام خرید هایلایتر به چه نکاتی توجه کنیم؟

هنگام خرید هایلایتر به نوع پوست (چرب، خشک و معمولی) رنگ پوست (تیره، روشن، متوسط) و کیفیت و ماندگاری آن توجه کنید.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دنیاپرهیز
دنیاپرهیز
5 ماه قبل

شناخت انواع هایلاتربرای لب برای صورت برای بینی بهترین برندهایلاترهاکدامندعالی بود

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x