با بهترین مدل‌های کفش‌ ورزشی زنانه آشنا شوید + راهنمای خرید


480

پس بالاخره آن شنبه موعود از راه رسیده و تصمیم گرفته‌اید با خریدن یک جفت کفش، ورزش را شروع کنید؟ تبریک می‌گوییم! با خرید یک کفش ورزشی مناسب تقریبا نصف راه را رفته‌اید. چون در خیلی از ورزش‌ها، از دویدن‌های ساده و روزمره گرفته تا فوتبال، انتخاب کفش مناسب، مهم‌ترین فاکتوری است که باید به آن توجه کنید.

پس لطفا هیجان‌ شنبه‌ای‌تان(!) را کنترل کنید و چند روزی را صرف بررسی انواع مدل‌ها کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. در این نوشته قرار است با بهترین مدل‌های کفش ورزشی زنانه آشنا شویم.

ویژگی‌های یک کفش ورزشی زنانه‌ی اصل و استاندارد چیست؟

حساب خرید کفش ورزشی زنانه از بقیه کفش‌های مجلسی کاملا جداست. به همین خاطر بهتر است موقع خریدشان، بیشتر از توجه به زیبایی، به معیارهای مهم دیگر توجه کنید. بیایید با چندتا از این ملاک‌ها آشنا شویم:

به انداره کافی انعطاف‌پذیر است.

از آن‌جایی که قرار است با کفش ورزشی‌تان به معنای واقعی کلمه کشتی بگیرید(!) باید حسابی به این مورد توجه کنید: یک کفش ورزشی زنانه اصل و استاندارد به اندازه کافی انعطاف‌پذیر است.

برای تست این مورد کافی است کفش را توی دستتان بگیرید و سر و ته آن را در دو جهت مخالف بپیچانید. اگر زهوارش در رفت یا تغییر شکل داد، کفش را یواشکی توی قفسه بگذارید و بدون این‌که قیافه‌تان در دوربین‌های مداربسته ثبت شود، بزنید بیرون!

انعطاف‌پذیری کفش ورزشی زنانه

با میزان گودی کف پای شما تناسب دارد

قبل از خرید کفش ورزشی نگاهی به کف پایتان بیندازید و از خودتان بپرسید: اگر پسر بودید از سربازی معاف می‌شدید یا نه؟ (منظورم این است که ببینید کف پایتان صاف است یا نه!) اگر جوابتان بله است سراغ کفش ورزشی‌ای بروید که کفی آن صاف است وگرنه سراغ کفش‌هایی بروید که میزان منحنی کف آن با قوس کف پای شما تناسب دارد.

کفی کفش کفش ورزشی زنانه

وزن کمی دارد

فعالیت ورزشی خودش به اندازه‌کافی انرژی‌بر است. پس لطفا با خرید کفش‌های سنگین کار را بر خودتان سخت‌تر نکنید. کفش ورزشی باید به قدری سبک باشد که موقع قدم‌برداشتن وزن آن را احساس نکنید.

سبکی کفش ورزشی زنانه

قد آن برای پای شما مناسب است

نوک کفش ورزشی حداقل باید یک سانتی‌متر از نوک انگشت شستتان فاصله داشته باشد، در غیر این‌صورت ممکن است باعث کجی انگشت‌هایتان شود. پس اگر دفعه بعد از یک فروشنده شنیدید که فلان کفش جا باز می‌کند، با یک لبخند جوابش را بدهید و سراغ کفشی بروید که واقعا اندازه‌تان است!

قد کفش ورزشی زنانه

پهنای مناسبی دارد

یک کفش ورزشی زنانه استاندارد دست‌کم باید شش میلی‌متر از کناره‌های پای شما فاصله داشته باشد. برای تست این مورد بند کفش‌هایتان را ببندید و ببینید می‌توانید قسمت جلویی پایتان را به راحتی حرکت بدهید یا نه.

پهنای کفش ورزشی زنانه

بهترین برندها و مارک‌های کفش ورزشی زنانه چیست؟

اگر تشخیص کفش ورزشی زنانه با کیفیت برایتان سخت است و بودجه‌ زیادی هم دارید، خب چه‌کاری است؟! بروید سراغ یک برند معتبر و کار خودتان را راحت کنید. در ادامه با برخی از معروف‌ترین برند‌های ورزشی کفش ورزشی زنانه آشنا می‌شویم. به علاوه یاد می‌گیریم که چطور نسخه فیک هر کدام را از نسخه اصل آن تشخیص بدهیم.

برند کفش ورزشی زنانه اسکچرز

دنبال گزینه‌ای می‌گردید که خیالتان را بابت دویدن‌ها و پیاده‌روی‌های روزانه‌تان راحت کند؟ بی‌بروبرگرد کفش‌های اسکچرز را انتخاب کنید. خوبی‌های این برند آن‌قدر زیاد است که خودش یک مطلب جداگانه می‌طلبد اما برای نمونه باید به قابلیت ضدشوک این کفش‌ها اشاره کرد.

این قابلیت ضربه‌های وارده به کف پا را خنثی کرده و اجازه نمی‌دهد فشار آن‌ها به ستون فقرات وارد شود. به علاوه این کفش به خاطر قابلیت مموری فوم به محض این‌که آن را بپوشید کاملا به شکل پای شما در می‌آید.

کفش ورزشی زنانه اسکیچرز

روش تشخیص مدل اصل: راحت‌ترین و کم‌خطاترین روش برای تشخیص اصالت این کفش‌ها این است که بارکد آن‌ها را اسکن کنید. اگر پس از اسکن، صفحه‌ای بالا نیامد یا اطلاعات نمایش‌داده شده با کفش شما تطابق نداشت، با عرض معذرت (!) کفشتان فیک است.

برند کفش ورزشی زنانه ریباک

راحتی و مقاومت کفش‌های ورزشی ریباک آن‌قدر زیاد است که این کمپانی هنوز هم دارد با تمام توان در کنار غول‌هایی مثل نایک و اسکچرز به فعالیت خود ادامه می‌دهد. (البته این‌که آدیداس آن را بدون تغییر نام خریده هم در این قضیه بی‌تأثیر نیست!)

کفش ورزشی زنانه ریباک

روش تشخیص مدل اصل: شماره سریال روی جعبه را با شماره سریالی که روی زبانه کفش دوخته شده مطابقت بدهید. اگر این دو شماره با یکدیگر فرق داشته باشند، به احتمال زیاد کفشی که خریده‌اید، فیک است. (شماره سریال از یک حرف و پنج عدد تشکیل شده است.) راستی مثل کفش‌های اسکچرز، این کفش‌ها هم بارکدی دارند که با اسکن آن می‌توانید به اصالت محصول پی‌ ببرید.

برند کفش ورزشی زنانه آدیداس

آیا برای انتخاب برند آدیداس به چیزی بیش از این احتیاج دارید که بدانید کفش‌های فوق ستاره‌هایی مثل مسی، محمد صلاح، بنزما و تونی کروس به این برند تعلق دارند؟ کفش‌های آدیداس در کنار طراحی ساده‌شان، در مقایسه با سایر برندها قیمت مناسب‌تری دارند و تقریبا از تمام استانداردهای یک کفش ورزشی زنانه مناسب برخوردارند.

کفش ورزشی زنانه آدیداس

روش تشخیص مدل اصل: طبق معمول راحت‌ترین کار این است که شماره سریال درج‌شده در کفش را در سایت آدیداس چک کنید. روش بعدی این است که به لوگوی کفش دقت کنید. اگر لوگو به شکل استیکری دوخته شده باشد، به احتمال زیاد کفشتان فیک است. (لوگوهای آدیداس معمولا روی کفش‌ها حک می‌شوند.)

برند کفش ورزشی زنانه نایک

کافیست یک دور قابلیت‌های کفش‌های ورزشی نایک را مرور کنید تا به بهترین‌بودن آن‌ها اعتراف کنید. برای نمونه قابلیت نایک‌ایر (Nike Air) باعث می‌شود تا بتوانید برای مدتی طولانی بدوید، چون کوشن‌های بادی آن پس از هر ضربه یا فشار به حالت عادی برمی‌گردند و تا حد زیادی جلوی خستگی را می‌گیرند.

کفش ورزشی زنانه نایک

روش تشخیص مدل اصل: برای تشخیص کفش‌های اصل نایک علاوه بر چک‌کردن شماره سریال، به خوش‌ساختی و زیبایی جعبه، بندکشی کامل و کیفیت بالای جنس آن نیز توجه کنید. (کفشهای فیک معمولا از پلی‌اورتان ساخته می‌شوند.) با این‌حال بهترین کار این است که این کفش را از نمایندگی‌های معتبرش بخرید.

بهترین کفش ورزش زنانه برای فعالیت‌های مختلف کدام است؟

حالا که با ویژگی‌های یک کفش استاندارد زنانه آشنا شدیم و برندهای معروف را نیز شناختیم، بیایید با بهترین کفش‌های ورزشی زنانه برای انواع فعالیت‌های مختلف آشنا شویم:

  • پیاده‌روی و دویدن: این کفش‌ها باید علاوه بر قابلیت تنفس، انعطاف‌پذیری بالایی داشته و آن‌قدر سبک باشند که به هنگام دویدن و پیاده‌روی وزن آن را احساس نکنید. بهترین برندهای موجود در بازار برای این منظور عبارتند از: آدیداس، ریباک، نایکی، سالومون، آندر آرمور و اسکچرز.
  • بدنسازی: کفش بدنسازی باید تا حد ممکن محکم بوده و علاوه بر داشتن انعطاف کافی، از مچ پا هم محافظت کند. بهترین برندهای کفش زنانه بدنسازی عبارتند از نایک، آدیداس، پوما و ریباک.
  • کوهنوری: کفش‌های زنانه کوهنوردی باید در کنار امنیت، مقاومت بالایی در برابر سطوح سخت داشته باشند. بهترین برندهای کفش ورزشی برای کوهنوردی عبارتند از: هامتو، شیما، سالومون، پاما، کاترپیلار، لوا، سالیوا، آندر آرمور، کچوا و اسکچرز.

سوالات متداول درباره بهترین کفش ورزشی زنانه

چطور اصالت کفش زنانه ورزشی اسکچرز را تشخیص بدهیم؟

راحت‌ترین و کم‌خطاترین روش برای تشخیص اصالت این کفش‌ها این است که بارکد آن‌ها را اسکن کنید. اگر پس از اسکن، صفحه‌ای بالا نیامد یا اطلاعات نمایش‌داده شده با کفش شما تطابق نداشت، کفشتان فیک است.

قد کفش ورزشی زنانه باید چه‌قدر باشد؟

نوک کفش ورزشی حداقل باید یک سانتی‌متر از نوک انگشت شستتان فاصله داشته باشد، در غیر این‌صورت ممکن است باعث کجی انگشت‌هایتان شود.

چطور بفهمیم یک کفش ورزشی زنانه انعطاف‌پذیر است؟

برای تست این مورد کافی است کفش را توی دستتان بگیرید و سر و ته آن را در دو جهت مخالف بپیچانید. اگر آسیب داد یا تغییر شکل داد، به اندازه کافی انعطاف‌پذیر نیست.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x