بی‌بی‌قمر؛ مادری که از دنیا رفت، ولی خیرش باقی ماند


2,054

بی بی قمر به رحمت خدا رفت

امروز پشتیبانی باسلام تماسی داشت که همه ما را  غمگین کرد. بی‌بی‌قمر، یکی از اولین غرفه‌دارهای باسلام که چند هفته گذشته را با بیماری تنفسی دست‌وپنجه نرم می‌کرد، امروز ۲۸ بهمن ۹۷ به رحمت خدا رفت. درگذشت بی‌بی‌قمر را به فرزندان او،‌ بازماندگانش و همچنین خانواده بزرگ باسلام تسلیت می‌گوییم. روحش شاد و خیر و برکتش ماندگار.

بی‌بی‌قمر را می‌شناختید؟

بی‌بی‌قمر را خیلی‌ها می‌شناسند. ولی اگر اولین بار است اسم او را می‌شنوید، او یک مادر مهربان شصت و چند ساله بود که ما اولین بار سال ۹۵ در روستای صیدآباد با او ملاقات کردیم. آن زمان هنوز بازار باسلام راه نیفتاده بود و غرفه‌ای نداشت. اولین غرفه باسلام پاییز همان سال ثبت شد و غرفه بی‌بی‌قمر هم یکی از همان اولین غرفه‌ها بود. او یک شتر داشت و با پشم شترش شال پشمی و جوراب و لیف می‌بافت و می‌فروخت.

باسلام | Basalam --- بی بی قمر شهبازی

بی‌بی‌قمر در آستانه ۷۰ سالگی بود. در روستای صیدآباد زندگی می‌کرد و چند پسر داشت که در کار پرورش شتر و ساربانی بودند. خود بی‌بی‌قمر بافتن پشم شتر را از مادرش یاد گرفته بود و حالا به نوه‌هایش و هر کسی که به این کار علاقه‌مند بود، یاد می‌داد. کارش را خیلی دقیق و منظم انجام می‌داد. همه ما او را مانند مادر مهربان باسلام می‌دانستیم.

بی‌بی‌قمر، آغاز یک بازار اجتماعی و یک خیر ماندگار

اواخر خرداد ۹۵ که تیم چهار پنج نفره باسلام به روستای صیدآباد رفت، هنوز بازار اجتماعی باسلام وجود نداشت. ولی آن دیدار مقدمه همه اتفاق‌های خوب بعدی شد و انرژی و انگیزه اولیه تیم باسلام برای حرکت به سمت شکل دادن بازار اجتماعی شد. بهبود زندگی او و هم‌روستایی‌هایش انگیزه اصلی حاکم بر ذهن و دل بچه‌های باسلام بود و هنوز هم آرزوی باسلامی‌ها این است که کسب‌وکار مردم روستاهای ایران بهتر و پررونق‌تر باشد.

باسلام | Basalam - بی بی قمر شهبازی
این اولین دیدار ما با بی‌بی‌قمر در خرداد ۱۳۹۵ در روستای صیدآباد است که به ما یاد می‌داد چطور پشم شتر را بریسیم.

حالا از آن ملاقات اول با بی‌بی‌قمر، بیش از دو سال و نیم گذشته و باسلام حدود ۲۵۰۰ غرفه دارد و بعد از شال پشم شتر بی‌بی‌قمر، ۳۵ هزار محصول دیگر نیز به باسلام اضافه شدند. ولی ما در این سال‌ها هر جا باسلام را معرفی کردیم، با افتخار نام بی‌بی‌قمر و تصویر خودش و محصولاتش را نشان می‌دادیم. حتی در همین جشنواره اخیر هم که باسلام به عنوان بهترین کسب‌وکار سال ۹۷ شناخته شد،‌ محصولات و چرخ پشم‌ریسی بی‌بی‌قمر را به همه معرفی کردیم.

باسلام | Basalam - باسلام برنده جایزه جشنواره وب و موبایل ایران شد

بی‌بی‌قمر دیگر در میان ما نیست و از دنیا رفته ولی داستانش  به پایان نرسیده است؛ چون برکت قدمش در جای‌جای باسلام هست. اگر خدا به ما کمک کند و نقشی در بهبود اقتصادی ایران داشته باشیم و بتوانیم به بهتر شدن حال شهرهای کوچک و روستاهای ایران کمک کنیم، همه این‌ها در ادامه قدم پر خیر و برکت بی‌بی‌قمر است و مطمئنیم که باعث شادی روح او خواهد شد. یادش ماندگار. دلمان برایش تنگ می‌شود.

غرفه بی‌بی‌قمر را از اینجا ببینید

باسلام | Basalam -- بی بی قمر شهباری



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
11 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
م خ
م خ
7 ماه قبل

روحشون شاد انشاءالله.
ولی کارمزد باسلام برای کارهای دستی بالاست و برای ما فروش در باسلام خیلی صرف نمیکنه از تیم باسلام خواهش میکنم رسیدگی کنند.

فاطمه سوری
فاطمه سوری
7 ماه قبل

خدا رحمتشون کنه.روحش شااااد.من عاشق بی بی و ننه هام .یادش بخیر قبلا زیاد میدیدم دارن نخ ریسی میکنن دیدن کارهای دستساز خودش کلی انرژی مثبت میده بهم .خودمم تولید کننده عروسکهای بی بی قمر هستم❤️

فاطمه سادات موسوی
فاطمه سادات موسوی
مدیر
پاسخ به  فاطمه سوری
7 ماه قبل

سلام، میشه بدونم چجور عروسکهایی؟

جواد
جواد
5 سال قبل

چند وقتی بود که منتظر بودم تا شال های قشنگشون دوباره موجود بشه…
خدا رحمتشون کنه…

ن محمدی
ن محمدی
5 سال قبل

خدا رحمتشون کنه

فاطمه
فاطمه
5 سال قبل

روحشون قرین رحمت? خداحافظ مادر مهربان باسلام?

مطهره بنیادی
مطهره بنیادی
5 سال قبل

خدا رحمتشون کنه، روحشون شاد. ??? خدانگهدار بی بی قمر

رستمی
رستمی
5 سال قبل

انا لله و انا الیه راجعون

حسین وجدانی
حسین وجدانی
5 سال قبل

سلام و درود
خدا رحمتشون کنه چقدر غم انگیز…

علیزادگان
علیزادگان
5 سال قبل

روحشون شاد. خدا رحمتشون کنه

علی محمدقاسمی
علی محمدقاسمی
5 سال قبل

خداحافظ بی‌بی قمر 😐

11
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x