گل‌دار کردن کاکتوس


4,212

cactus-flowering

آموزش توسط: غرفه کاکتوسیا

خوشبختانه نگهداری کاکتوس، برای اکثریت ما خیلی ساده و بی دردسر است، به طوری که حتی یک کودک هم با دانستن کمی اطلاعات، راحت می‌تواند از کاکتوس‌ها مراقبت کند. اما خیلی از ماها واقعاً دلمان می‌خواهد کاکتوس‌هایی که از آن نگهداری می‌کنیم شکوفه بدهند و گُل‌دار شوند.
البته حق هم داریم؛ واقعاً گلهای کاکتوس بسیار زیبا هستند.

عاملی که گل‌دار شدن کاکتوس شما را تضمین می‌کند فقط اسید فسفریک است. لازم به ذکر است که اسید فسفریک، به غیر از گلدار کردن کاکتوس، به باردهی و میوه‌دهی گیاه هم کمک می‌کند.

اما خب برای این که این محرک (اسید فسفریک) در کاکتوس فعال شود، ۲ شرط را برایش فراهم کنید:

  1. دمای بالای محیط
    لازمه اینکه کاکتوس گل بدهد این است که گیاه بیدار باشد (یعنی به خواب زمستانی نرفته باشد). معمولاً اگر دمای محیط از یک حد مشخص پایین‌تر رود، رنگ کاکتوس، سبز تیره و قهوه‌ای می‌شود. برای بیدار کردن کاکتوس‌ها فقط کافی است دمای محیط را بالا ببرید. می‌توانید گلدان در اتاقی از خانه که رفت و آمد کمتری دارد قرار دهید و دمای بخاری را تا حد قابل توجهی بالا ببرید. زمانی کاکتوس شما از خواب در می‌آید که رنگ آن به سبز روشن برود. (البته در فصول بهار و تابستان نیاز به بیدار نگه داشتن کاکتوس نیست؛ بلکه در این فصول کاکتوس بیدار است و زمان رشد و گل دادنش است)
  2. استحکام اسکلت کاکتوس
    نه تنها در کاکتوس ها، بلکه در همه گیاهان، وقتی گل می‌روید، گیاه مواد غذایی زیادی مصرف می‌کند. پس برای اینکه کاکتوس‌تان گل بدهد، باید خار و اسکلت کاکتوستان قوی و استوار باشد. برای این کار از عنصر پتاس برای کوددهی استفاده کنید.

? اگر با کودهای حاوی این دو ماده کاکتوستان را تغذیه کنید، بعد از چند هفته، یک کاکتوس گل‌دار دارید!  تبریک!!



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x