قطب‌نما


547

بازاری بودن فقط این نیست که محصولی برای فروش داشته باشید یا اینکه جایی برای عرضه‌ی آن پیدا کرده باشید. کلی فوت‌و فن دیگر هم دارد که مهم‌ترین آن‌ها، آگاهی‌ست.
اگر از یک بازاری‌ حرفه‌ای بخواهید راهنمایی‌تان کند، حتما پای “اطلاع” به جلسه‌ی مشورت‌تان باز می‌شود. مثلا اینکه اینجا مشتری‌های فلان محصولات بیشتر می‌آیند، یا این بازار معروف است به راسته فلان، یا در این فصل تامین فلان محصول سخت می‌شود و …!
باسلام، اطلاعات مربوط به بازار را منظم کرده است. یعنی مجموعه‌ای از میلیون‌ها عدد و رقم را تحلیل کرده تا شما را از وضعیت بازار مطلع کند. قرار است این مجموعه در قالب یک گزارش سالانه به زودی منتشر شود اما بد نیست بدانید هر بخش از آن مجموعه‌ی عریض و طویل، می‌تواند بخشی از راه پیش رو برای کسب‌و کار شما را روشن کند.

آمار و ارقام بازار، می تواند قطب‌نمای شما برای حرکت در باسلام باشد. به همین خاطر آن‌ها را در اختیار شما می‌گذاریم تا بهتر از بازار بهره ببرید، رفتارتان را متناسب با آن تنظیم کنید و کسب‌و کارتان را رونق دهید.

همان‌طور که گفته شد گزارش مفصلی از چگونگی رفتار غرفه‌داران و مشتریان را آماده کرده‌ایم که در هفته‌های آینده منتشر خواهد شد. در این مطلب می‌خواهیم به سه سوال مهم پاسخ بدهیم.

پرآوازه‌ترین راسته‌های بازار باسلام کدام‌اند؟

کدام راسته، بیشترین فروش ریالی را در باسلام داشته؟

بیشترین فروش از لحاظ ریالی در سال 1401 برای راسته‌ی «خانه و آشپزخانه» بوده. فروش محصولات این راسته  29 درصد از فروش کل  باسلام را به خود اختصاص داده است. ی

بقیه‌ی راسته‌های پرفروش (به لحاظ ریالی) به ترتیب مد و پوشاک، مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی هستند. راسته‌های ورزش و سفر و صنایع دستی نیز اگرچه کمترین فروش ریالی را تجربه کرده‌اند، اما نسبت به فروش سال گذشته خود، حدود 300 درصد رشد داشته‌اند.

کدام راسته، بیشترین تعداد فروش را در باسلام داشته؟

راسته‌ی «مد و پوشاک» در سال 1401 بیشترین تعداد فروش را در باسلام داشته. یعنی از هر 100هزار فروش در بازار، 27 هزار فروش متعلق به این راسته بوده است.

وقتی می‌گوییم بعضی راسته‌ها تعداد فروش بیشتری داشته‌اند، یعنی بازارِ آن راسته داغ‌تر است و مشتری‌های بیشتری در حال سفارش محصولاتش هستند؛ و احتمالا اگر وارد این بازار شوید یا تعداد بیشتری از محصولات غرفه‌تان را به این راسته اختصاص دهید، می‌توانید روی افزایش «تعداد فروش» حساب باز کنید. البته از آن طرف باید حواستان باشد که رقابت هم در این بازارها شدیدتر است.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مرکز فرهنگی عروج
مرکز فرهنگی عروج
8 ماه قبل

عالی بود و راهگشا.
باسلام روند رو به رشد خود را به خوبی در حال طی کردن می باشد.
با آرزوی موفقیت برای تیم کار درست با سلام و همه غرفه داران پرتلاش.

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x