از اصفهان سوغاتی چی ببریم؟


1,110

خرید سوغاتی برای دوست یا کسانی که دوستشان داریم، یکی از قسمت‌های دلپذیر یا دلنشین سفرهاست اما گشتن در بازار و انتخاب کردن آن خیلی هم راحت نیست. یکی از سؤالات همیشگی ما مخصوصاً روزهای آخر سفر این است که سوغاتی چی ببریم؟

اگر شما به شهری مثل اصفهان زیبا که سوغات فراوانی دارد سفر کنید، انتخاب و خرید سوغاتی خیلی سخت تر هم می شود؛ چون در این جا با دو مشکل مواجه هستید؛ یکی رفتن به کلی مراکز تولید یا فروش و دوم خرید از میان تنوعی از محصولات. اما اگر بتوانید هر جا که هستید، حتی قبل از سفر، در یک بازار آنلاین مثل باسلام، این محصولات را ببینید، داستان فروشنده را بشنوید و قصه ساخت محصول را بخوانید، راحت تر و با آرامش و دقت بیشتر، خرید آنلاین خواهید داشت.

صنایع دستی اصفهان را بشناسید

از اسم صنایع دستی معلوم است که محصولاتی را شامل می شود که ساخت دست استادکاران است و نه ماشین آلات. همچنین داستان دستان هر شهر و منطقه ای فرق می کند. هنرمندان صنایع دستی ایران در هر منطقه ای که هستند، با به‌کارگیری عناصر طبیعی و بومی و نیز با خلاقیت خویش، دست به ساخت و تولید می‌زنند. 

[aparat id=”o49sD”]

بنابراین صنایع دستی فقط کاردستی نیست بلکه آمیزه های از طبیعت و ذوق و هنر انسان است. از همین رو در مناطق مختلف جهان اهمیت ویژه دارد و دهم ژوئن برابر با بیست خرداد، روز جهانی صنایع دستی نامگذاری شده است. اما در دنیا، صنایع دستی ایران و بویژه اصفهان جایگاه ویژه ای دراد.

برای مثال، شورای جهانی صنایع دستی در سال ۲۰۱۵ دو شهر اصفهان و تبریز را به عنوان «شهر جهانی صنایع دستی و شهر فرش دست بافت» ثبت کرده است و نیز ایران را برای سومین نوبت، برای میزبانی هفتمین دوره داوری بین‌المللی نشان مرغوبیت صنایع‌دستی انتخاب کرده است که در نیمه دوم شهریور ۹۷ برگزار می شود.

در اصفهان امروز، صنایع دستی مختلفی حضور دارد و زنده است؛ مانند: خاتم سازی، میناکاری، قلم کاری، قلم زنی، صنایع چرمی، معرق کاری، سرمه دوزی، مسگری، منبت‌ کاری، سفال گری، مینیاتور، قالی بافی، زری و مخمل بافی،‌ گچ بری، گره چینی، کاشی‌ کاری. سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، فهرست رشته‌های صنایع دستی ایران و نیز فهرست صنایع دستی استاندارد شده را اعلام کرده است.

محل فروش صنایع دستی اصفهان

یکی از بازارهایی که هنرمندان اصفهانی غرفه دارند و هنرها و کارهای دستی شان را عرضه کرده اند بازار اجتماعی باسلام است. در این بازار، آدم ها به رایگان غرفه می سازند، از خودشان و محصولاتشان می گویند و بازار دخالتی در قیمت و هنرشان ندارد.

در باسلام، اصفهانی‌ها حضور فعالی دارند و در بازارچه صنایع دستی فعال ترند. پس هر جا که هستید، از باسلام، صنایع دستی اصفهان را آنلاین بخرید و سوغاتی ببرید.

مشاهده و خرید آنلاین صنایع دستی اصفهان در بازار باسلام

[aparat id=”c5azX”]


به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x