یک‌ساعته همه محصولاتم فروخته شد!


2,979

باسلام | Basalam - کسب در آمد با تولید پودر گوجه

طالخونچه شهر کوچکی در جنوب اصفهان است. ولی اتفاق‌های بزرگی در آن افتاده و آدم‌های موفق زیادی درآن زندگی می‌کنند. آدم‌هایی که علاقه‌مندی‌شان را پیدا کرده و با تلاش و استمرار در کار، بالاخره راهشان را یافته‌اند. این آدم‌ها در اطراف ما هستند و ثابت کرده‌اند موفقیت در همین نزدیکی‌هاست.

امروز می‌خواهیم در مورد یکی از این افراد موفق در کسب و کار حرف بزنیم. درباره الهام علی‌آبادی، کارشناس ارشد علوم باغبانی. کارشناسی که هر چه یاد گرفته را تبدیل به کار کرده. خانم علی‌آبادی به جای اکتفا به پشت میزنشینی، آستین بالا زده و علاوه بر ایجاد یک داروخانه گیاهی، یک واحد کوچک تولید خشک کردن میوه و صیفی‌جات هم راه انداخته.

خب، بهتر است از زبان خودش بشنویم. راهی که الهام علی‌آبادی طی کرد و آینده‌ای که برای خودش می‌خواهد بسازد.

انتخاب رشته تحصیلی بر اساس علاقه‌مندی

از وقتی که بیشتر خودم را شناختم، تقریبا دانشجو شده بودم. رشته تحصیلی‌ام کشاورزی بود و با علاقه قبلی انتخابش  کردم. کارشناسی ارشدم را در رشته علوم باغبانی گرایش فیزیولوژی پس از برداشت گیاهان باغبانی و دارویی از دانشگاه تهران گذراندم. پایان‌نامه‌ام روی فرآوری محصولات باغبانی بود. با نمره ۱۹ در سال ۸۸ دفاع کردم و چندین مقاله برتر در مجله‌های خارجی و داخلی از تحقیقات چندین ساله‌ام چاپ شد.

اما اکتفا به مدرک تحصیلی، چیزی نیست که الهام علی‌آبادی را راضی کند. روحیه تولید و کار او را به فکر می‌اندازد متناسب با تحصیلاتش کارهای دیگری را هم تجربه کند.

از تولید ۱۰ کیلو پودر گوجه تا رسیدن به چند تُن

الهام علی‌آبادی می‌گوید: اول کار یادم است ۱۰ کیلو گوجه را پودر کردم. بعد استرس گرفتم که چطوری این ده کیلو را بفروشم. می‌ترسیدم روی دستم بماند. اما همان هفته در یک نمایشگاه چهار روزه شرکت کردم. محصولم را بسته‌بندی کردم و چیدم روی میز غرفه‌ام. یادم است در عرض یک ساعت دیگر چیزی باقی نماند. استقبال زیادی از پودر گوجه شد. دلیلش هم به خاطر خوش‌رنگی و خوش‌طعمی آن بود.

باسلام | Basalam - کسب درآمد با تولید پودر گوجه

من ماندم و سه روز باقی‌مانده نمایشگاه بدون محصول. فهمیدم اگر محصول با کیفیت باشد، طرفدارهای خودش را زود پیدا می‌کند. یک جایگزین سالم برای رب‌های کارخانه‌ای.

دنیای رنگارنگ گیاهان

وارد دنیای دنیای رنگ‌های خوب با گیاهان شدم. از پودر لبو که واقعا مثل توپ همه جا صدا کرد تا پودر پابریکای قرمز که رنگ‌دهی عالی در کنار طعم فوق‌العاده‌اش داشت. بعد هم پودر پیاز که برای کتلت خیلی خوب بود.

در حال حاضر ۸ نوع ادویه عالی تولید می‌کنم که گاهی در حد تُناژ می‌رسد. پودر قارچ هم محصول جدیدمان در مهرماه ۱۳۹۷بود که برای سوپ و گوشت خیلی خوب جواب داد. اسلایس همه این ادویه‌جات را هم کار می‌کنیم و میوه خشک هم در کنار کار اصلی بر اساس سفارش مشتری آماده می‌شود.

باسلام | Basalam- پودر پابریکا
پودر پاپریکا

افتتاح یک داروخانه گیاهی

بعد از فارغ‌التحصیلی در مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان مشغول به کار شدم. کارم به عنوان متخصص تولید بذر و نهال گواهی‌دار در استان اصفهان است و تاکنون مشغول به کار هستم. اما به خاطر علاقه‌مندی زیاد به طب سنتی و آشنایی که با گیاهان داشتم، اقدام به راه‌اندازی یک داروخانه گیاهی در شهر طالخونچه کردم. کار گیاهان دارویی را بسیار فعالانه و کوشا تا حالا ادامه داده‌ام ولی باز هم آرام و قرار کاری نداشتم. می‌خواستم یک کار بزرگ‌تر و تولیدی انجام بدهم.

تلاشی سه ساله برای سر پا کردن کارگاه

سال ۹۴ یک دستگاه خشک‌کن خریدم. سال اول را به آزمون و خطا گذراندم ولی سال بعدش همتم را بیشتر کردم و کار را جدی‌تر گرفتم. مشکل بزرگی که داشتم، داشتن یک فضا و مکان مناسب برای کارگاه است. الان کارگاهم در شهر طالخونچه است و انبار در مبارکه و هر روز مسیر خیلی زیادی را دائم در رفت و آمدم. گویا وجود یک ایده کاری جدید آن هم در شهری کوچک اهمیتی ندارد و  حتی مشغول شدن چند نفر به کار، آن هم توسط یک خانم  نادیده گرفته می‌شود. اما با این حال بعد از گذشت سه سال، به همراه ۵ نفر نیروی کار ثابت و ۴ نفر غیرثابت با خشک کردن میوه و صیفی‌جات کار را پیش می‌بریم. شکر خدا تا اینجا توانسته‌ایم در این بازار سخت دوام بیاوریم.

باسلام- basalam- الهام علی آبادی

ایده‌های بزرگم را عملی می‌کنم

از مرداد ۹۷ هم به عنوان یک مادر دارم کارم را ادامه می‌دهم. ان‌شالله روی با پسرم ایده‌های بزرگی که در سرم هست را عملی می‌کنیم و دست از تلاش برنمی‌دارم.

غرفه و محصولات خانم الهام علی‌آبادی را ببینید!

 


به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
7 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ارزان کتاب بخونید
ارزان کتاب بخونید
5 سال قبل

سلام.غرفتون عالیه
موفق باشید
به غرفه ما هم (ارزان کتاب بخونید) سر بزنید
همه کتاب ها دارای ۲۵ درصد تخفیف میباشند
کتاب های مذهبی،رمان،دارویی و پزشکی ،و…

پیام
پیام
5 سال قبل

درود. موفق باشید.
حصیرهای خاص تنها در غرفه تحفه بلوچ?
عشقید ???

محمد حسین دلیری
محمد حسین دلیری
5 سال قبل

سلام
خیلی استفاده کردم از گزارش شما
از پودر های گیاهی شما بخواهم چگونه ارتباط بگیرم .
ماهم غرفه دار هستبم.
غرفه زنجیره سلامت مائده قزوین
09191878110

خوشکام
خوشکام
5 سال قبل

سلام محصولاتتون عالیه با آرزوی موفقیت روز افزون
خوشکام

آهنچی
آهنچی
5 سال قبل

سلام
موفق باشید . محصولات تون با کیفیته!!
آهنچی

علی
علی
5 سال قبل

سلام، متاسفانه فروش ما همچنان صفر و محصولات حجاب داریم.
لطفا رو بازاریابی و تبلیغات کار کنید.

http://basalam.ir/elekterokala
http://basalam.ir/elekterokala
5 سال قبل

سلام محصولات خوبی دارید امیدوارم موفق باشید
به غرفه ما هم (الکترو کالا)فروش انواع گیاهان دارویی و روغنهای طبیعی سر بزنید

7
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x