از صدف‌های اکسسوری تا چرخ و فلک مینیاتوری! + دسته‌بندی «صنایع دستی» باسلام رو کشف کن.


4,799

اولین باری که قیچی دست گرفتید و با بریدن و چسباندن مقواها به هم، از ساختن عجیب‌الخلقه‌ترین آدمک روی زمین کیفور شدید، به خاطر بیاورید. کاردستی‌ها اولین تجربه‌ی لذت بردن ما از دست ساخته‌هایمان هستند. دست‌ساخته‌هایی که بعدها فهمیدیم بخشِ بزرگی از دنیای هنر و صنعت‌اند و “صنایع دستی” نام دارند.

صنایع دستی علاوه بر زیبایی‌ و ظرافتی که به خاطر تماسِ مستقیم با روح و دست انسان دارند، بعضی اوقات طوری گوشه‌های نادیده‌ای از نیازهای ما را با ساده‌ترین متریال‌ها برطرف می‌کنند که باعث شده هر چه زمان می‌گذرد، محبوبیتشان بیشتر ‌شود.

در ادامه‌ی مطلب بار دیگر با هم در دنیای رنگارنگ و متنوع صنایع دستی گشتی می‌زنیم، مطمئن باشید لذتِ کشف و هیجان را دوباره تجربه خواهید کرد.

۱. گیفت‌های ویژه خودتان را بسازید

این روزها گیفت‌ها، کوچولوهای مهمِ مهمانی‌های ما هستند. یادگارهای کوچکی که قرار است تا مدتها یادآور شما و مراسم‌تان برای مهمانها باشند. تا اینجا همه چیز خوب است اما مشکل از جایی شروع می‌شود که پیدا کردنِ گیفتی متناسب با سلیقه و تمِ مدِ نظرتان معمولا همراه است با خاطره‌ی ساعتها سردرگمی در بازار، پا درد و هزینه‌های نجومی. در حالی که راه حلِ نجات بسیار ساده است.

گوشی‌تان را دست بگیرید و با گشتِ کوچکی در بازار باسلام تمام آیتم‌های مورد نیاز برای درست کردنِ گیفتی که در ذهن‌تان تصور کرده‌ بودید را به راحتی پیدا کنید. از حباب‌های کوچک، برش‌‌های چوبی، جعبه‌های طلقی کوچک، گلهای پارچه‌ای تا عروسک و شمع مینیاتوری را در مدلهای متنوع ببینید و همانی را که می‌خواهید سفارش دهید.

۲. تریکوهایتان را ببافید

اگر حس می‌کنید تی‌شرت‌های قدیمی‌تان به طور ناگهانی گم می‌شوند، اطرافتان را با دقت‌تر نگاه کنید به احتمالِ زیاد یکی از اعضای خانواده‌تان به تریکوبافی معتاد شده.

تریکوبافی هنری است که اگر تا به حال اسمش را نشنیده‌اید، دنیایی از محصولاتِ مختلفِ کاربردی با رنگهای متنوع و شاد را از دست داده‌اید. نخ‌های ضخیم تریکو به وسیله‌ی قلاب و گره‌های درشت بافته می‌شوند و محصولاتی با ظاهر متفاوت و زیبا را تولید می‌کنند.

سبدهای تریکوبافی نظم‌دهنده‌ها‌ی زیبایی برای میز آرایش، سرویس بهداشتی و کمدهایتان هستند و ست‌های سیسمونیِ تریکوبافی متفاوت‌ترین وسایلِ اتاق نوزادتان خواهند بود.

پس دست به کار شوید، اگر اهل قلاب و بافتن هستید، برای داشتنِ محصولات تریکوبافی فقط به اندازه‌ی سفارش نخ تریکو و قلاب فاصله دارید و اگر طرفدار آماده خریدن هستید! مدلهای مختلفِ تولیدکنندگان را در بازار باسلام تماشا کنید. در بازار باسلام هم وسایلِ لازم برای تولیدِ تریکوبافی و هم محصولاتِ آماده‌اش توسط غرفه‌دارها در تنوع بالایی عرضه می‌شود. این شما و این دنیای جذابِ تریکوبافی!

۳. برای داشتن حصیربافی‌ها منتظر سفر نمانید

همیشه یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به شهرهای ساحلی، رفتن به فروشگاه‌های حصیربافی و خریدِ زنبیل و کلاه است اما اگر گشت کوچکی بین ِمحصولاتِ حصیربافیِ باسلام بزنید، احتمالا تنوع و کاربردی بودنِ محصولات شما را هم قانع خواهد کرد که تا سفرِ بعدی‌تان صبر نکنید.

محصولاتِ حصیری به دلیلِ جنسِ طبیعی و رنگِ ملایم‌شان، سازگاری بسیاری با سبک دکوراسیون‌های مینیمال و بوهومی دارد و امروزه به صورت گسترده‌ای در دکوراسیون‌های منزل استفاده می‌شوند.

محصولات حصیری را امتحان کنید و خودتان ببینید که گلدانهای حصیری جلوه‌ی گلهایتان را چند برابر می‌کند، سفره‌های حصیری حال و هوای دریا را به خانه‌تان می‌آورد، پرده‌های حصیری دستباف زیباترین آفتاب‌گیر برای تراس می‌شوند و لوسترهای حصیری می‌تواند متفاوت‌ترین دیزاین را به پذیرایی شما ببخشد.

۴. بهشتِ اکسسوری‌بازها اینجاست

اولین بارکه سراغ خریدِ اکسسوری می‌روید با خودتان فکر می‌کنید که فقط همین یکی چشمتان را گرفته اما غافل از اینکه دیگر گیر افتاده‌اید، چیزی نگذشته چشم باز می‌کنید و می‌بینید اکسسوری‌های مختلف کشوها و میزهایتان را تسخیر کرده‌اند.

اگر شما هم مثلِ من، دچارِ اعتیاد به اکسسوری هستید خوب می‌توانید بفهمید دسترسی داشتن به مدلهای مختلف سنگ‌ها و پلاک‌ها چه بهشتی می‌تواند باشد.  

با یک جستجوی ساده در بازار باسلام مدل‌های مختلفی از سنگ‌های حدید و عقیق تا صدف‌های ساحلی برایتان صف می‌کشند و شما می‌توانید با استفاده از‌ آنها به خاص‌ترین اکسسوری‌ای که در تصورتان است برسید.

۵. به دکوراسیون‌تان جزئیات اضافه کنید

همان اندازه که به نما و نقشه‌ی ساختمان خانه یا محلِ کارتان اهمیت می‌دهید به جزئیات هم دقت کنید. جزئیات می‌توانند به محیطِ شما جذابیت، تفاوت و حسِ زنده بودن بدهد.

کاشی‌های استخری یکی از گزینه‌هایی است که برای رنگ و لعاب دادن و متفاوت‌ کردن فضا می‌توانید از آن استفاده کنید. این کاشی‌ ها را می‌توان دورِ آینه‌های دیواری، فضای بین کابینتی، روی ستون‌ها و ….. کار کرد.

۶. زبیایی آبی فیروزه‌ای را به خانه بیاورید

سنگ فیروزه یکی از زیباترین سنگ‌های موجود در جهان است و مرغوب‌ترین سنگ فیروزه‌‌ی جهان، فیروزه‌ی نیشابوری است. این سنگ را که ما اغلب روی نماهای مساجد قدیمی و جواهرهای قیمتی دیده‌ایم، این روزها به شکلِ تازه‌ای وارد خانه‌هایمان شده. فیروزه‌کوبی جزوِ صنایع‌دستی نوظهور در ایران است. در هنرِ فیروزه‌کوبی که به آن فیروزه‌کاری یا فیروزه‌کاری روی مس هم گفته می‌شود، هنرمند قطعات کوچک سنگ فیروزه را بر روی ظروف، جواهرات یا وسایل تزئینی از جنسِ مس می‌چسباند و برای بینِ سنگ‌‌ها از نوع خاصی لاکِ تیره رنگ استفاده می‌کنند. هر چه فاصله‌ی بین قطعات فیروزه کمتر باشد، کیفیت بالاتری دارد.

۷. اگر دنبال وسایل مینیاتوری می‌گردید!

از زمانی که گالیور در سرزمین لی‌لی‌پوت‌ها گیر افتاد، شوقِ داشتن وسیله‌ای از سرزمین‌شان در دل ما هم گیر کرده. به بازار با سلام سر بزنید و با چشمانِ خودتان همه‌ی وسایل این شهر از کابینت و ظرفشویی، سرسره، پل، نیمکت، چرخ و فلک و ماشین تا باجه‌ی تلفن را ببینید.

این ماکت‌های خیلی کوچولو که اغلب از جنس چوب و در برخی مدل‌ها از جنس فلز هستند، برای ساختنِ ماکت‌های ساختمانی، تراریوم‌ها، دکور و حتی بازی کاربرد دارند.

 ۸. دنبال وسایل کارتان اینجا بگردید

هر هنری را که می‌خواهید شروع کنید، مثل چرم‌دوزی، نقاشی، شمع‌سازی، شماره دوزی و…. یکی از سخت‌ترین مراحلِ کار پیدا کردنِ محلی است که لوازم اولیه‌ی کار شما را می‌فروشند.

بهانه را کنار بگذارید و همین حالا شروع کنید، چرا که تمام وسایلی که برای شروع هر یک از این هنرها احتیاج دارید را می‌توانید در بازار صنایع دستیِ باسلام تهیه کنید.

۹. از زیبایی شماره‌دوزی غافل نشوید

شماره دوزی نوعی دوختِ گلدوزی روی پارچه‌ی مخصوص و سوراخ‌دار است که بسیار به همان کوبلن‌هایی که در کودکی دستِ مادرهایمان دیده بودیم، شباهت دارد با این تفاوت که در کوبلن فقط از یک کوک استفاده می‌شد اما در شماره دوزی مربع‌ها با دو قطر مربع به صورت ضربدر پر می‌شوند.

با کمکِ شماره دوزی بر روی کوسن‌ها، کیف و جامدادی، رانر، لباس و حتی جوراب، طرح‌های زیبایی کار می‌شود که می‌تواند زیبایی منحصربه فردی به وسایل شما ببخشد.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
3 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فروشگاه کویک
فروشگاه کویک
2 ماه قبل

غرفه ما در باسلام دنبال کنید فروشگاه کویک ممنون میشم مارو به دوستان و آشنایان سلام مارو برسونید ممنون خسته نباشید.

مالکیان
مالکیان
2 ماه قبل

بسیار جامع و خوب توضیح داده شده . ممنون از سایت باسلام .

مرضیه خسروی
مرضیه خسروی
2 ماه قبل

ما که کار دستی انجام میدیم خیلی هم به صنایع دستی دیگران علاقه داریم من خودم که اینطورم

3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x