لیست کامل لوازم برقی خانه و آشپزخانه جهیزیه عروس


668

بیشتر وسایل و لوازمی که برای جهیزیه خریداری می‌شوند وسایل و لوازم برقی هستند. این برقی‌جات به دو دسته کلی لوازم آشپزخانه و لوازم خانه و پذیرایی دسته بندی می‌شوند. در ادامه لیست کاملی را از این وسایل برقی به تفکیک ضروری و غیر ضروری مشاهده می‌کنید. می‌توانید این لیست را در هنگام سفارش و خرید جهیزیه همراه داشته باشید تا از جا نیانداختن هیچ موردی مطمئن باشید.

لیست کامل لوازم برقی خانه و آشپزخانه جهیزیه عروس

لوازم برقی آشپزخانه جهیزیه عروس

لوازم برقی آشپزخانه اندازه لوازم برقی کل خانه مهم است. به خاطر همین هم بیشتر بودجه خرید جهیزیه صرف تهیه کردن آن می‌شود. لوازم برقی آشپزخانه را به تفکیک ضروری و غیر ضروری می‌توانید در ادامه ببینید.

در ادامه نیز می توانید این مقاله را در مورد لیست کامل لوازم ضروری آشپزخانه برای جهیزیه عروس مطالعه کنید.

لوازم برقی آشپزخانه جهیزیه عروس

لوازم برقی ضروری آشپزخانه جهیزیه

آشپزخانه‌ها از زمان مادربزرگ‌هایمان که تنها وسیله‌ی برقی‌اش یخچال بود تا به امروز که همه چی میکرهایش! تمامی ندارد، راه درازی را آمده اما صادق اگر باشیم بسیاری از این وسایل فقط برای گوشه‌ی کابینت است و کاربرد چندانی ندارد. پس ما در این لیست برایتان وسایل برقی ضروری آشپزخانه را آورده‌ایم تا وسط شلوغی بازار، خریدهای اشتباه و به درد نخور نکنید.

لوازم برقی ضروری آشپزخانه جهیزیه

یخچال

خانه بدون یخچال نمی‌شود. یخچال از اولویت بالایی در خرید جهیزیه برخوردار است و به خاطر همین هم آن را در اول لیست آورده‌ایم. یخچال‌‌ها انواع و اقسامی دارند. ارتفاع و گنجایش و اندازه آن‌ها و امکاناتشان هم متنوع است. پس باید برای انتخاب و خرید یخچال وقت بیشتری بگذارید تا یک مدل کاملا متناسب با نیازهایتان را انتخاب کنید.

یخچال

اجاق گاز

مورد دیگری که در جهیزیه از اهمیت بالایی برخوردار است اجاق گاز است. درست است که اجاق با گاز روشن می‌شود اما بقیه امکانات آن نیاز به برق دارند و به خاطر همین هم در لیست لوازم برقی آمده است. امکانات اجاق‌های گاز تقریبا شبیه به هم است و در انتخاب آن‌ها زیاد اذیت نمی‌شوید.

اجاق گاز

ماشین لباس شویی

اگر آشپزخانه بزرگ باشد می‌شود ماشین لباس شویی را در آن گذاشت. ماشین‌های لباسشویی هم متنوع هستند و مدل‌های مختلفی دارند اما امکانات آن‌ها در تقریبا مشابه هم است و باید به کیفیت و برند آن‌ها در هنگام خرید دقت کرد.

ماشین لباس شویی

مایکروویو یا سولاردام

دستگاه‌هایی مثل مایکروویو یا سولاردم هم برای آشپزخانه لازم هستند. بخش زیادی از فرآیند آشپزی را می‌توان به وسیله این دستگاه‌ها به راحتی و در زمان کمتر انجام داد. مایکروویو و سولاردم هم در مارک‌ها و برندهای مختلف در بازار موجود هستند که بهتر است از برندهای باکیفیت آن خرید کنید.

مایکروویو یا سولاردام

مخلوط کن

بلندر یا مخلوط کن هم از وسایل برقی است که خیلی در آشپزخانه به کار می‌آید. برای مخلوط کردن مواد در غذاها و خوراکی‌های مختلف نیاز به مخلوط کن را احساس خواهید کرد. پس بهتر است آن را از برندهای باکیفیت تهیه کنید.

مخلوط کن

چرخ گوشت کن

چرخ گوشت اگر در آشپزخانه باشد خوب است. در این صورت دیگر نیاز ندارید برای خرید گوشت چرخ کرده هزینه اضافی بپردازید و این کار را به راحتی در خانه انجام می‌دهید. هرچند بعضی از انواع دستگاه‌ها کارهایی نظیر چرخ گوشت را هم انجام می‌دهند. بهتر است نیازهای خودتان را برآورد کنید و آنگاه به خریدن چرخ گوشت اقدام کنید.

چرخ گوشت کن

خرد کن برقی

وسیله‌ای که گفتم ممکن است کار چرخ گوشت را انجام بدهد همین بود. البته مواد غذایی دیگر هم توسط خردکن برقی به راحتی خرد می‌شوند. اگر این وسیله را در آشپزخانه داشته باشید کارتان راحت است.

خرد کن برقی

آب مرکبات گیری

میو‌ه‌هایی مثل پرتقال و لیمو را باید با دستگاه آب مرکبات گیری آبگیری کنید. اگر یکی از این دستگاه‌ها را در خانه داشته باشید کارتان برای آشپزی و پذیرایی راحت‌تر خواهد بود.

آب مرکبات گیری

چای ساز

با توجه به میزان مصرف چای و دیگر انواع دمنوش در خانواده‌های ایرانی، وجود چای ساز در خانه ضروری احساس می‌شود! اگر می‌خواهید برای چای صبحانه و عصرانه و شبانه مشکل نداشته باشید پس چای ساز را در جهیزیه فراموش نکنید.

چای ساز

پلوپز

کار تهیه پلو و چلو با این وسیله راحت می‌شود. البته پلوپزها نوعا ظرفیت بالایی ندارند و برای وعده‌های غذایی غیر مهمانی مناسب هستند.

پلوپز

سرخ کن

این وسیله به درد سرخ کردن مواد غذایی با روغن و حتی بدون روغن و به صورت رژیمی می‌خورد. با توجه به اضافه وزن پیدا کردن زوجین بعد از ازدواج، توصیه می‌شود این وسیله حتما در بین وسایل جهیزیه وجود داشته باشد!

سرخ کن

ترازو دیجیتال

ترازوی آشپزخانه برای وزن کردن مواد و مقادیر مختلف مواد غذایی به کار می‌رود. بهتر است ترازو را هم در آشپزخانه داشته باشید.

ترازو دیجیتال

ساندویچ ساز

این یکی به درد وقت‌هایی می‌خورد که فرصت برای غذا درست کردن ندارید. پس مواد را داخل ساندویچ ساز می‌گذارید و یک غذای حاضری ولی خوشمزه درست می‌کنید. این یکی را هم در هنگام خرید جهیزیه در نظر بگیرید.

ساندویچ ساز

لوازم برقی غیر ضروری آشپزخانه جهیزیه

اگر تمام وسایل ضروری را خریدید و همچنان پول اضافه داشتید!! وسایل برقی زیر می‌تواند در آشپزخانه گاهی به کارتان بیاید.

ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی می‌تواند بیشتر ظروف آشپزخانه را بشوید و تمیز کند. برای کمتر کردن کار آقای خانه (چون امروزه شستن ظرف‌ها بیشتر به عهده آقایان است!) توصیه می‌شود که ماشین ظرفشویی هم در جهیزیه باشد.

فر

فرهای برقی اگرچه ضروری نیستند اما می‌توانند کار آشپزی را خیلی راحت کنند. استفاده از فر برقی مخصوصا وقتی اجاق گاز شما مثلا صفحه‌ای باشد و فر نداشته باشد بسیار مفید است.

توستر

وسیله است که نان توست را برشته می‌کند و برای صبحانه خوردن مخصوصا در وقت‌های عجله بسیار مفید است.

گوشتکوب برقی

این وسیله را می‌توان نوعی مخلوط کن به حساب آورد که شکل گوشتکوب را دارد. استفاده از آن مخصوصا در غذاهایی که نیاز به مخلوط شدن دارند خیلی کمک کننده است.

همزن برقی

همزن برقی را در هنگام تهیه مواد برای کیک و کلوچه و اینجور غذاها نیاز خواهید داشت.

بخارپز

این وسیله را می‌توان برای افرادی که پرهیز غذایی و یا رژیم غذایی سالم دارند ضروری دانست. بخارپز مواد غذایی را با بخار و بدون نیاز به روغن می‌پزد.

قهوه ساز

اگر به قهوه اعتیاد دارید، حتما باید قهوه‌ساز را در جهیزیه داشته باشید تا یک وقت لنگ کافئین نمانید.

جارو شارژی

این جاروهای کوچک را می‌توانید برای نظافت‌های کوچک مثلا در آشپزخانه به کار ببرید.

اسپرسو ساز

شاید زیاد ضروری به نظر نرسد اما اسپرسو مخصوصا برای آدم‌هایی که شب‌بیداری زیاد دارند یکی از لوازم حیاتی است.

آسیاب برقی

این وسیله هم کاری مشابه خرد کن برقی انجام می‌دهد. ولی برای موادی که نیاز است تا سر حد آرد شدن خرد شوند. اگر تنوع کارتان در آشپزی زیاد است ممکن است به این وسیله هم نیاز پیدا کنید.

غذاساز

غذاساز یک وسیله چندکاره است که خرد کردن و آسیاب کردن و مخلوط کردن و اینجور کارها را با هم انجام می‌دهد. اینطور که به نظر می‌رسد وجود یک غذاساز در هر آشپزخانه‌ای لازم است.

میوه خشک کن

این یکی خیلی آپشن دور از اولویتی است اما داشتن آن در جهیزیه می‌تواند بامزه و جالب باشد. با آن می‌توانید هر وقت که خواستید هر میوه و سبزیجاتی را خشک کنید.

تخم مرغ پز برقی

این وسیله را به کسانی توصیه می‌کنیم که به تخم مرغ پخته علاقه زیادی دارند مثل ورزشکارها و صبحانه‌خورها. با این وسیله می‌توانید تخم مرغ را در مدت کوتاهی به شکل استاندارد بپزید.

اسنک ساز

اسنک ساز اسمش رویش است. بیشتر به درد تهیه میان وعده‌ها می‌خورد.

سبزی خرد کن برقی

سبزی خرد شده نقش مهمی در فرهنگ غذایی ایرانی بازی می‌کند. پس بهتر است یک سبزی خردکن برقی در آشپزخانه داشته باشید تا هیچ وقت لنگ تهیه قرمه سبزی نمانید.

آرام پز

اگر شاغل هستید آرام پز خیلی به کارتان می‌آید. می‌توانید مواد غذایی را در آن بگذارید و بروید سرکار و وقتی برگشتید غذای آماده را میل کنید.

اسپند دود کن برقی

این یکی را اگر نخریدید هم چیزی را از دست نداده‌اید.

لوازم برقی خانه و پذیرایی جهیزیه عروس

قسمت دیگر لوازم برقی مورد نیاز برای جهیزیه شامل لوازم خانه و پذیرایی و احیانا اتاق خواب است. لیست این وسایل را هم به تفکیک ضروری و غیر ضروری می‌توانید در ادامه مشاهده کنید.

لوازم برقی ضروری خانه و پذیرایی جهیزیه

لوازم برقی ضروریِ خانه و پذیرایی، جزو وسایلی هستند که بیش از همه با آنها سرو کار دارید، پس حتما تا پولتان ته نکشیده، این لیست را در اولویت خریدتان قرار دهید.

تلویزیون

در بین وسایل برقی خانه و پذیرایی تلویزیون از همه بیشتر اولویت دارد. تلویزیون‌ها هم در انواع و اقسام برندها و اندازه‌ها و امکانات را دارند. پس با توجه به نیازتان آن را انتخاب و تهیه کنید.

جاروبرقی

کیفیت برند جارو برقی هم مهم است چون اگر یک روز خراب شود، خانه را آشغال برمی‌دارد. پس بهتر است جارو برقی را از موارد با کیفیت بخرید.

اتو

اتو را در خانه داشته باشید حتی اگر همیشه لباس‌هایتان را به خشکشویی می‌دهید. چون ممکن است خشکشویی روزی بسته باشد و شما بمانید با کلی لباس چروک.

پنکه

در این تابستان‌های طولانی و گرم دم دستی ترین وسیله سرمایشی پنکه است. وجود یک پنکه خوب و با کیفیت تحمل تابستان را راحت‌تر خواهد کرد.

تلفن

تلفن هم که دیگر جزو ضروریات است و بسته به نیازتان آن می‌توانید از مدل‌های بیسیم یا سیم دار آن استفاده کنید.

سشوار

برای خانم‌ها و آقایانی که مو دارند سشوار یک ضرورت است. سشوارهای مارک خوب را تهیه کنید تا زود به زود نیاز به تعمیرشان نداشته باشید.

ریش تراش

این یکی هم اگر در جهیزیه باشد خوب است. در واقع نوعی کادو به آقای خانه به حساب می‌آید.

لوازم برقی غیر ضروری خانه و پذیرایی جهیزیه

بخارشوی

برای تمیز کردن مبلمان و فرش و موکت مخصوصا در ایام نزدیک به نوروز خیلی مهم است که بخارشو را در خانه داشته باشید.

چرخ خیاطی

خانم‌هایی که به خیاطی علاقه دارند به چرخ خیاطی نیاز خواهند داشت. حالا دیگر همه چرخ‌های خیاطی برقی شده‌اند.

چراغ خواب

این مورد را برای دکور اتاق خواب نیاز پیدا می‌کنید.

آباژور

آباژور انواعی دارد و از پذیرایی و راهرو تا اتاق خواب می‌شود آن را استفاده کرد. این هم یک مورد تزیینی در وسایل جهیزیه است.

ساندبار

برای با هم فیلم دیدن و یا موزیک گوش دادن وجود یک ساندبار خوب و باکیفیت در خانه می‌تواند بنیان‌های خانواده را محکم کند.

کولر گازی

این مورد بیشتر مربوط به صاحبخانه می‌شود اما شما یکی یدکی داشته باشید.

بخاری برقی

بخاری برقی از بخاری گازی بهتر است. هم جای کمتری می‌گیرد و هم گرمایش بهتری دارد. اگر این مورد را در جهیزیه داشته باشید هزینه گاز مصرفی تان خیلی پایین می‌آید.

مسواک برقی

وسیله خوب اما غیر ضروری. ولی اگر به بهداشت دندان‌هایتان خیلی اهمیت می‌دهید آن را بخرید.

دستگاه بخور و رطوبت ساز

برای کسانی که مشکلی در تنفس دارند این موارد لازم هستند.

تردمیل

ورزش در خانه در این روزگار ماشینی به انتخاب خیلی از مردم بدل شده است. تردمیل را جهیزیه داشته باشید تا بعد از ازدواج چاق نشوید.

نکات مهم خرید وسایل برقی جهیزیه آشپزخانه

انتخاب برندهای محبوب بازار

درست است که برندهای خوب لوازم برقی کمی گران هستند اما عمر مفید بیشتری دارند و  کیفیت و ضمانت و خدمات پس از فروش بهتری را ارائه می‌دهند. این یعنی پولی را که خرج این وسایل می‌کنید دیگر نیاز نیست در آینده خرج تعمیر و تعویضشان بکنید.

انتخاب رنگ مناسب با بقیه وسایل

توجه کردن به طراحی داخلی خانه و ست بودن وسایل برقی با دیگر لوازم خانه مثل مبلمان و دکور مهم است. پس در وقت خرید جهیزیه به رنگ وسایل برقی هم دقت داشته باشید.

توجه به برچسب انرژی

شاید مهم‌ترین فاکتور در کیفیت لوازم برقی داشتن مصرف انرژی بهینه باشد. در وقت خرید این وسایل به برچسب مصرف انرژی آن‌ها دقت کنید و وسایلی را بخرید که مصرف بهینه داشته باشند.

توجه به خدمات پس از فروش

گفتیم برندهای خوب لوازم برقی را بخرید تا خدمات پس از فروش بهتری را دریافت کنید. کیفیت ارائه این خدمات را می‌توانید از شهرت برند و تعداد نمایند‌گی‌های مجاز آن‌ها در شهر و کشور متوجه بشوید.

سوالات متداول درباره‌ی لیست لوازم برقی جهیزیه عروس

خرید کدام لوازم برقی آشپزخانه ضروری است؟

مواردی مثل یخچال و اجاق و ماشین لباسشویی و چیزهایی مثل ماکروفر و چایساز و غذاساز را می‌شود جزو وسایل برقی ضروری آشپزخانه دسته بندی کرد.

خرید کدام وسیله برقی خانه و پذیرایی ضرورت بیشتری دارد؟

تلویزیون و جارو برقی و اتو و پنکه و سشوار از وسایل ضروری آشپزخانه هستند. 

لوازم برقی جهیزیه عروس رو از کجا بخرم؟

در بازار باسلام می‌توانید همه اقلام بالا را با یک جست و جوی ساده مشاهده کنید و موارد دلخواهتان را سفارش بدهید و خریداری کنید.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x